Το μέλλον της ευρωπαϊκής αγοράς διαχείρισης απαιτήσεων περιέγραψε ο Γιώργος Γεωργακόπουλος, Global Head of Servicing της Ιntrum και Διευθύνων Σύμβουλος της Intrum στην Ελλάδα, στο διεθνές συνέδριο Global ABS 2024, το οποίο πραγματοποιείται στη Βαρκελώνη. Αναφερόμενος στις επιδόσεις του Ομίλου Intrum στο servicing, υπογράμμισε τη σταθερή ανάπτυξη που καταγράφει, με δεύτερη συνεχή χρονιά ισχυρής αύξησης εργασιών, ενίσχυσης εσόδων και κερδοφορίας. «Πραγματοποιούμε εργασίες με υψηλό περιθώριο κέρδους, υλοποιώντας όσα ανακοινώσαμε στο Capital Day Markets που πραγματοποιήσαμε», είπε.
Intrum: Προτεραιότητα ο ψηφιακός μετασχηματισμός για 8 στις 10 ελληνικές επιχειρήσεις
Η τεχνολογία και οι δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης, οι απαιτήσεις των πελατών για υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση και αποδοτικότητα και το ταχέως μεταβαλλόμενο εποπτικό και οικονομικό περιβάλλον θέτουν σημαντικές προκλήσεις για τους μεγάλους servicers, τόνισε ο κ. Γεωργακόπουλος, ο οποίος έλαβε μέρος σε FireSide Chat στο πλαίσιο του συνεδρίου που θεωρείται το σημαντικότερο φόρουμ για την ευρωπαϊκή αγορά τιτλοποιήσεων, με τη συμμετοχή περισσότερων από 4.500 στελεχών από 45 χώρες.
Χρονιά ρεκόρ για την Intrum το 2023
Όπως τόνισε ο κ. Γεωργακόπουλος, το 2023 ήταν έτος ρεκόρ για τον Ομιλο Intrum, με ιστορικό υψηλό νέων συμφωνιών ενώ πολύ δυναμικά ξεκίνησε και το πρώτο τρίμηνο του 2024, ειδικά σε χώρες όπως η Ισπανία, η Νορβηγία, η Γερμανία, η Φινλανδία και η Ελβετία. Πρόκειται για συμφωνίες κατά κύριο λόγο από τον τραπεζικό και ευρύτερο χρηματοπιστωτικό τομέα, με αντικείμενο απαιτήσεις σε όλη την αλυσίδα διαχείρισης, από την παρακολούθηση των πιστώσεων, το πρώιμο στάδιο της ενημέρωσης των οφειλετών, τις φιλικές εισπράξεις έως τις νομικές ενέργειες και εισπράξεις και τις πτωχεύσεις.
Στο πρώτο τρίμηνο, η Intrum έχει συνάψει σημαντικά συμβόλαια, μεταξύ των οποίων με μεγάλη εταιρεία Buy Now Pay Later (BNPL) στη Νορβηγία, με εταιρεία consumer finance στη Μεγάλη Βρετανία ενώ διευρύνθηκε η ανάθεση από την Électricité de France (ΕDF) στη Γαλλία.
Στην ευρωπαϊκή αγορά καταγράφεται αυξανόμενο ενδιαφέρον για τιτλοποιήσεις μη εξυπηρετούμενων δανείων, όπως και απαιτήσεων της κατηγορίας unlikely to pay (UTP), και εκτός προγραμμάτων με κρατική εγγύηση, όπως ο Ηρακλής και το ιταλικό CAGS, ενώ το επόμενο διάστημα θα βγουν στην αγορά πολλές ευκαιρίες για νέες συμφωνίες, στη Μεγάλη Βρετανία και στις Σκανδιναβικές χώρες, αλλά και στη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ελβετία, σε κλάδους στους οποίους εστιάζει η Intrum, όπως οι τράπεζες και οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, οι τηλεπικοινωνίες και οι υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, είπε ο Global Head of Servicing της Ιntrum.
Συγχωνεύσεις
Ο κ. Γεωργακόπουλος αναφέρθηκε στην κινητικότητα που καταγράφεται εντός της ευρωπαϊκής αγοράς διαχείρισης, τόσο με συγχωνεύσεις και δημιουργία μεγαλύτερων σχημάτων, όσο και με πωλήσεις δραστηριοτήτων διαχείρισης και αναθέσεις διαχείρισης από τους πιστωτές και τους ιδιοκτήτες των assets σε τρίτους. Αυτό συμβαίνει γιατί το κόστος διαχείρισης και αναχρηματοδότησης των απαιτήσεων είναι τέτοιο που καθιστά την ανάθεση της διαχείρισης πιο συμφέρουσα, τη στιγμή που το servicing δεν είναι η κύρια δραστηριότητα των πιστωτών, ενώ ούτε η πώληση απαιτήσεων δεν είναι συμφέρουσα με το τρέχον επίπεδο τιμών.
Το γεγονός δε, ότι οι πελάτες έχουν απαιτήσεις για υψηλής ποιότητας διαχείριση, με έμφαση σε ψηφιακά μέσα, ευνοεί τους servicers που έχουν το μέγεθος να αναλάβουν μεγάλες συναλλαγές, σε πολλές περιπτώσεις διασυνοριακές, έχουν την τεχνογνωσία για όλα τα είδη απαιτήσεων και τη δυνατότητα να ανταπεξέλθουν στις ευρωπαϊκές εποπτικές απαιτήσεις, επισήμανε.
Η τεχνητή νοημοσύνη
Ειδικά η αξιοποίηση της τεχνολογίας είναι κρίσιμη για την επιτυχή διαχείριση και βρίσκεται στον πυρήνα της στρατηγικής που υλοποιεί η Intrum, επιδιώκοντας τόσο τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας, όσο και καλύτερη εμπειρία για πελάτες και οφειλέτες, τόνισε ο κ. Γεωργακόπουλος. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η πρόσφατη απόκτηση της εταιρείας Ophelos, η οποία βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη και την τεχνολογία.
Η τεχνητή νοημοσύνη ενσωματώνει τρεις θεμελιώδεις πυλώνες για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών: την εξατομίκευση, την ταχύτερη ανταπόκριση και τη βαθιά γνώση. «Ωστόσο, η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης δεν είναι απλώς μια άσκηση plug-and-play και για να αξιοποιηθεί πλήρως η αξία της, θα πρέπει να υπάρχει η τεχνογνωσία και οι δεξιότητες από πλευράς των servicers», είπε χαρακτηριστικά.
Απαντώντας σε ερώτηση για τις πιο σημαντικές προκλήσεις στην αγορά διαχείρισης απαιτήσεων τα επόμενα χρόνια, ο κ. Γεωργακόπουλος αναφέρθηκε σε στοιχεία, όπως η έμφαση στην τεχνολογία, η βελτίωση της αποδοτικότητας, η προσέγγιση με βάση τα data. Nέες κατηγορίες πελατών όπως οι υπηρεσίες BNPL, αλλά και oι ψηφιακές εξελίξεις σε όλους τους παραδοσιακούς κλάδους, όπως ο τραπεζικός κλάδος και οι τηλεπικοινωνίες, «συνοδεύονται» από νέα γενιά πελατών, με μεγάλη εξοικείωση στην τεχνολογία.
Οι διαχειριστές θα κληθούν να καλύψουν το χάσμα μεταξύ των πελατών που προτιμούν «κλασικούς» τρόπους διαχείρισης και όσων επιθυμούν μόνο ψηφιακή προσέγγιση προκειμένου να προσφέρουν την αποτελεσματικότερη υπηρεσία σε όλη την πελατειακή βάση των πιστωτών.
«Η εμπειρία μας δείχνει ότι όπου οι πελάτες είναι ανοιχτοί να συζητήσουν τη δική τους στρατηγική, μας δίνουν τη δυνατότητα να αναπτύξουμε μαζί τους την βέλτιστη προσέγγιση για την καλύτερη εμπειρία του πελάτη και το πιο επωφελές αποτέλεσμα για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη», επισήμανε.
Latest News
Έκρηξη εσόδων για τη Γαλακτοβιομηχανία «Ομηρος» - Σχέδια επέκτασης σε νέες αγορές
H Γαλακτοβιομηχανία Όμηρος προχώρησε στην έναρξη λειτουργίας του νέου, υπερσύγχρονου εργοστασίου καθώς και την κυκλοφορία καινοτόμων προϊόντων
ΑΧΙΑ: Ισχυρά τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ - Στα 16,40 ευρώ η τιμή στόχος
Κατά την ΑΧΙΑ, η τριμηνιαία απόδοση οφείλεται στις συνεχιζόμενες θετικές τάσεις για τα αθλητικά στοιχήματα τόσο στα διαδικτυακά όσο και στα κανάλια λιανικής
Άλμα 661% στα καθαρά κέρδη της Ideal - Ο ρόλος των Attica και της πληροφορικής
Στα 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα της IDEAL Holdings με άνοδο 208% - Εξετάζουμε επενδυτικές ευκαιρίες, τονίζει ο πρόεδρος
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
ΟΠΑΠ: Εκτινάχθηκαν τα κέρδη στο 9μηνο - Έφτασαν στα 352 εκατ. ευρώ
Αύξηση 14,4% στα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, φτάνοντας τα 352 εκατ. ευρώ - Τι έδωσαν πρακτορεία και online στοίχημα