![Maersk: Αναθεωρεί προς τα πάνω τις εκτιμήσεις κερδοφορίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/maersk-scaled.jpg)
Υψηλότερα κέρδη φέρνει στην Maersk την δεύτερη σε μέγεθος ναυτιλιακή εταιρεία στο κόσμο η συνεχιζόμενη διαταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα. Η Δανική εταιρεία αναθεώρησε επί το θετικότερο τις προβλέψεις της για τα κέρδη στο δεύτερο εξάμηνο καθώς η παράκαμψη της Ερυθράς Θάλασσας και η άνοδο της ζήτησης σε εμπορεύματα, σε συνδυασμό με τις καθυστερήσεις στα λιμάνια οδηγεί στην ανάγκη αξιοποίησης περισσοτέρων πλοίων που δεν υπάρχουν με αποτέλεσμα την άνοδο των ναύλων.
Maersk: Σε πτώση μετά την αναστολή της επαναγοράς μετοχών
Σε σημείωμα της προς του επενδυτές για την πορεία των κερδών το 2024 η Maersk αναφέρει ότι «λόγω της συνεχιζόμενης ισχυρής ζήτησης στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων και των διαταραχών που προκαλεί η συνεχιζόμενη κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, η A.P. Møller – Mærsk A/S (APMM) βλέπει τώρα επίσης ενδείξεις περαιτέρω συμφόρησης των λιμένων, ιδίως στην Ασία και τη Μέση Ανατολή, και πρόσθετης αύξησης των ναύλων εμπορευματοκιβωτίων. Η εξέλιξη αυτή συσσωρεύεται σταδιακά και αναμένεται να συμβάλει σε ισχυρότερες οικονομικές επιδόσεις κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024»
Με βάση αυτές τις εξελίξεις, η APMM αναβαθμίζει τις προβλέψεις της για το σύνολο του 2024 και αναμένει πλέον υποκείμενα EBITDA 7 έως 9 δισ. δολάρια και EBIT 1 έως 3 δισ. δολάρια (έναντι 4 έως 6 δισ. δολ. και -2 έως 0 δισ. δολάρια, αντίστοιχα των προηγούμενων εκτιμήσεων) και ελεύθερες ταμειακές ροές τουλάχιστον 1 δισ. δολάρια (προηγουμένως τουλάχιστον -2 δισ. δολ.).
Οι συνθήκες στο θαλάσσιο εμπόριο εξακολουθούν να υπόκεινται σε μεγαλύτερη από την κανονική μεταβλητότητα, δεδομένης της απρόβλεπτης κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα και της έλλειψης σαφήνειας σχετικά με τη μελλοντική προσφορά και ζήτηση, συμπληρώνει η Maersk, η οποία θα δημοσιεύσει τα αποτελέσματα του β’ τριμήνου στις 7 Αυγούστου 2024.
Τι εκτιμά η Intermodal
Η εκτροπή των πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα λόγω των συνεχιζόμενων συγκρούσεων έχει επηρεάσει σημαντικά τα δρομολόγια των πλοίων σημειώνει σε μια ανάλυση του ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal. Η εναλλακτική διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας προσθέτει έως και 2 εβδομάδες στους χρόνους ταξιδιού, διαταράσσοντας τα προγραμματισμένα δρομολόγια και αυξάνοντας την κατανάλωση καυσίμων και το κόστος. Αυτή η αναδρομολόγηση έχει οδηγήσει σε αλυσιδωτές επιπτώσεις, με αποτέλεσμα σημαντικά λιμάνια κόμβους μεταφόρτωσης στην Ευρώπη και την Ασία να παρουσιάζουν σημάδια συμφόρησης επιβραδύνοντας περαιτέρω την κυκλοφορία των εμπορευμάτων. Είναι αξιοσημείωτο ότι οι καθυστερήσεις ελλιμενισμού σε μεγάλα λιμάνια επεκτείνονται έως και επτά ημέρες, ενώ οι χρόνοι παραμονής στη Σαγκάη έχουν φθάσει σε υψηλά επίπεδα 3 ετών. Συνολικά, εκτιμάται ότι η επιδεινούμενη συμφόρηση των λιμένων έχει αφαιρέσει περισσότερο από το 2% της προσφοράς πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τον Μάρτιο.
Η κα. Χαρά Γεωργούση της Intermodal επισημαίνει επίσης ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει επίσης λειτουργικές διαταραχές, όπως οι αυξημένες επιθέσεις πειρατών στα ανοικτά της Σομαλίας και οι απειλές για την ασφάλεια στα Στενά του Ορμούζ, που καθιστούν αναγκαία την περαιτέρω προσαρμογή των δρομολογίων. Πέραν των παραπάνω, οι συνθήκες ξηρασίας στον Παναμά έχουν μειώσει τη χωρητικότητα διέλευσης της διώρυγας, επιβάλλοντας περιορισμούς στο βύθισμα και καθυστερώντας περαιτέρω τη διακίνηση φορτίων μεταξύ του Ατλαντικού και του Ειρηνικού ωκεανού. Αυτό έχει αναγκάσει τα πλοία να περιμένουν περισσότερο για να διέλθουν από τη διώρυγα ή να αναζητήσουν εναλλακτικές διαδρομές, γεγονός που αυξάνει τους συνολικούς χρόνους διέλευσης και τη συμφόρηση σε άλλα λιμάνια.
Στο μεταξύ και οι έμποροι φορτώνουν από τώρα περισσότερα προϊόντα ενόψει της παραδοσιακής περιόδους αιχμής, για να μην μείνουν με άδειες αποθήκες την περίοδο των Χριστουγέννων. Πρόκειται για μια συμπεριφορά που θυμίζει στρατηγικές που παρατηρήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, η οποία συμβάλλει στην τρέχουσα αύξηση της ζήτησης πλοίων. Αυτή η προληπτική συμπεριφορά αποθεματοποίησης, που αποσκοπεί στην εξασφάλιση αποθεμάτων για το τελευταίο μέρος του έτους, ιδίως για την περίοδο των διακοπών, επιβαρύνει περαιτέρω ένα ήδη τεταμένο σύστημα, τονίζει η Intermodal.
Το συνδυασμένο αποτέλεσμα αυτών των διαταραχών έχει οδηγήσει σε απότομη αύξηση των ναύλων. Για παράδειγμα, ο ναύλος στη γραμμή Σαγκάη προς Βόρεια Ευρώπη έφτασε τα 3.740 δολάρια ανά TEU στα τέλη Μαΐου, περίπου 20% υψηλότερα από το υψηλότερο επίπεδο που παρατηρήθηκε στα μέσα Ιανουαρίου 2024 και το υψηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί εκτός της εποχής του COVID.
Αυτή η αύξηση των ναύλων spot συνοδεύεται από αύξηση των ναύλων που καταβάλλουν οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών για να ναυλώσουν πλοία από ανεξάρτητους πλοιοκτήτες.
Όσον αφορά το μέλλον, η ναυτιλιακή αγορά εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να παραμείνει ασταθής, λόγω γεωπολιτικών διαταραχών. Ωστόσο, υπάρχουν ενδείξεις ότι η πρόσφατη έξαρση των τιμών spot μπορεί να αρχίσει να σταθεροποιείται. Με την χωρητικότητα των πλοίων να αναμένεται ότι θα υπερβεί τα 30 εκατομμύρια TEU κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και καθώς οι φορτωτές προσαρμόζουν τις συμπεριφορές τους, η αγορά μπορεί να δει μια σταδιακή χαλάρωση της τρέχουσας συμφόρησης.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Σε φυλάκιση 30 μηνών για απάτη καταδίκασε ολλανδικό δικαστήριο τον «εφοπλιστή» Γιάννη Καραγεώργη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-90-1-600x401.jpg)
Σε φυλάκιση 30 μηνών για απάτη καταδίκασε ολλανδικό δικαστήριο τον «εφοπλιστή» Γιάννη Καραγεώργη
Οι εισαγγελικές αρχές της Ολλανδίας κατηγόρησαν τον Γιάννη Καραγεώργη για απάτη και δόλια πτώχευση. Οι ποινές στην Ολλανδία δεν είναι εξαγοράσιμες. Ο Γιάννης Καραγεώργης θα πρέπει να εκτίσει την ποινή του
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ploia1-600x409.jpg)
Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Αναμένεται η παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
![Ρυμουλκά πλοία: Βολές κατά του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/rymoulko-600x400.jpg)
«Βολές» κατά του ΝΕΕ από την Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών
Σοβαρές ενστάσεις και παρατηρήσεις για τα ρυμουλκά πλοία καταγράφονται σε επιστολή για την Έκθεση του ΝΕΕ
![MSC: Ελέγχει το 20% του παγκοσμίου στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/10/thumbnail_CLIA_Students-in-front-of-MSC-Splendida-600x400.jpg)
MSC: Ελέγχει το 20% του παγκοσμίου στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
H MSC αύξησε την 1η Ιουλίου τον στόλο της στα 5.979.659 teu και έφτασε να ελέγχει το 20% του παγκοσμίου στόλου
![Ακτοπλοΐα: Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/aktoploia-600x399.jpg)
Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση στην ακτοπλοΐα
Το 41% των ελληνικών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα στην ακτοπλοΐα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών
![Ο Βαγγέλης Μαρινάκης αναγορεύτηκε επίτιμος διδάκτωρ της φημισμένης Ναυτικής Ακαδημίας της Μασαχουσέτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/103f69ad-0a97-471d-a45d-59122224b19f-600x400.jpg)
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης αναγορεύτηκε επίτιμος διδάκτωρ της φημισμένης Ναυτικής Ακαδημίας της Μασαχουσέτης
Τον τίτλο του επίτιμου διδάκτορα έλαβε ο Βαγγέλης Μαρινάκης από την πιο φημισμένη ναυτική ακαδημία των ΗΠΑ
![Λιμάνια: Εξετάζεται η τοποθέτηση slots όπως στα αεροδρόμια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/limani-iraklio-600x344.jpg)
Slots στα λιμάνια όπως στα αεροδρόμια – Τι μελετά το υπουργείο Ναυτιλίας
Τα slots, που είναι αρκετά διαδεδομένα στις αερομεταφορές, εξασφαλίζουν τα δρομολόγια σε συγκεκριμένες ημερομηνίες και ώρες στα λιμάνια
![Ναυτιλία: Νέο σκηνικό στην αγορά χύδην φορτίου – Γιατί «τρέχουν» ξανά οι ναύλοι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/ploio-pontoporos-nautilia-600x375.jpg)
Νέο σκηνικό στην αγορά χύδην φορτίου - Γιατί «τρέχουν» ξανά οι ναύλοι
Η αγορά χύδην ξηρού φορτίου παρουσίασε σημαντική δυναμική κατά τη διάρκεια των τελευταίων δώδεκα μηνών
![Ναυτιλία: Γιατί επιστρέφουν οι χρυσές ημέρες στoν κλάδο των container](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/container-ship-6631117_1280-600x400.jpg)
Γιατί επιστρέφουν οι χρυσές ημέρες στoν κλάδο των container
Το 2022 η απόδοση του κεφαλαίου των ναυτιλιακών εταιρειών ξεπέρασε το 40%
![Βαγγέλης Μαρινάκης: Γιατί στη ναυτιλία επενδύουμε στη σύγχρονη τεχνολογία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Marinakis_New_York_01-600x400.jpeg)
Βαγγέλης Μαρινάκης: Γιατί στη ναυτιλία επενδύουμε στη σύγχρονη τεχνολογία
Μιλώντας στο πλαίσιο του Marine Money Week στη Νέα Υόρκη, ο Βαγγέλης Μαρινάκης μίλησε για τη ναυτιλία, τη ναυτιλιακή τεχνολογία, την προστασία του περιβάλλοντος και το πάθος για το ποδόσφαιρο