
Υψηλότερα κέρδη φέρνει στην Maersk την δεύτερη σε μέγεθος ναυτιλιακή εταιρεία στο κόσμο η συνεχιζόμενη διαταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα. Η Δανική εταιρεία αναθεώρησε επί το θετικότερο τις προβλέψεις της για τα κέρδη στο δεύτερο εξάμηνο καθώς η παράκαμψη της Ερυθράς Θάλασσας και η άνοδο της ζήτησης σε εμπορεύματα, σε συνδυασμό με τις καθυστερήσεις στα λιμάνια οδηγεί στην ανάγκη αξιοποίησης περισσοτέρων πλοίων που δεν υπάρχουν με αποτέλεσμα την άνοδο των ναύλων.
Maersk: Σε πτώση μετά την αναστολή της επαναγοράς μετοχών
Σε σημείωμα της προς του επενδυτές για την πορεία των κερδών το 2024 η Maersk αναφέρει ότι «λόγω της συνεχιζόμενης ισχυρής ζήτησης στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων και των διαταραχών που προκαλεί η συνεχιζόμενη κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, η A.P. Møller – Mærsk A/S (APMM) βλέπει τώρα επίσης ενδείξεις περαιτέρω συμφόρησης των λιμένων, ιδίως στην Ασία και τη Μέση Ανατολή, και πρόσθετης αύξησης των ναύλων εμπορευματοκιβωτίων. Η εξέλιξη αυτή συσσωρεύεται σταδιακά και αναμένεται να συμβάλει σε ισχυρότερες οικονομικές επιδόσεις κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024»
Με βάση αυτές τις εξελίξεις, η APMM αναβαθμίζει τις προβλέψεις της για το σύνολο του 2024 και αναμένει πλέον υποκείμενα EBITDA 7 έως 9 δισ. δολάρια και EBIT 1 έως 3 δισ. δολάρια (έναντι 4 έως 6 δισ. δολ. και -2 έως 0 δισ. δολάρια, αντίστοιχα των προηγούμενων εκτιμήσεων) και ελεύθερες ταμειακές ροές τουλάχιστον 1 δισ. δολάρια (προηγουμένως τουλάχιστον -2 δισ. δολ.).
Οι συνθήκες στο θαλάσσιο εμπόριο εξακολουθούν να υπόκεινται σε μεγαλύτερη από την κανονική μεταβλητότητα, δεδομένης της απρόβλεπτης κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα και της έλλειψης σαφήνειας σχετικά με τη μελλοντική προσφορά και ζήτηση, συμπληρώνει η Maersk, η οποία θα δημοσιεύσει τα αποτελέσματα του β’ τριμήνου στις 7 Αυγούστου 2024.
Τι εκτιμά η Intermodal
Η εκτροπή των πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα λόγω των συνεχιζόμενων συγκρούσεων έχει επηρεάσει σημαντικά τα δρομολόγια των πλοίων σημειώνει σε μια ανάλυση του ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal. Η εναλλακτική διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας προσθέτει έως και 2 εβδομάδες στους χρόνους ταξιδιού, διαταράσσοντας τα προγραμματισμένα δρομολόγια και αυξάνοντας την κατανάλωση καυσίμων και το κόστος. Αυτή η αναδρομολόγηση έχει οδηγήσει σε αλυσιδωτές επιπτώσεις, με αποτέλεσμα σημαντικά λιμάνια κόμβους μεταφόρτωσης στην Ευρώπη και την Ασία να παρουσιάζουν σημάδια συμφόρησης επιβραδύνοντας περαιτέρω την κυκλοφορία των εμπορευμάτων. Είναι αξιοσημείωτο ότι οι καθυστερήσεις ελλιμενισμού σε μεγάλα λιμάνια επεκτείνονται έως και επτά ημέρες, ενώ οι χρόνοι παραμονής στη Σαγκάη έχουν φθάσει σε υψηλά επίπεδα 3 ετών. Συνολικά, εκτιμάται ότι η επιδεινούμενη συμφόρηση των λιμένων έχει αφαιρέσει περισσότερο από το 2% της προσφοράς πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τον Μάρτιο.
Η κα. Χαρά Γεωργούση της Intermodal επισημαίνει επίσης ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει επίσης λειτουργικές διαταραχές, όπως οι αυξημένες επιθέσεις πειρατών στα ανοικτά της Σομαλίας και οι απειλές για την ασφάλεια στα Στενά του Ορμούζ, που καθιστούν αναγκαία την περαιτέρω προσαρμογή των δρομολογίων. Πέραν των παραπάνω, οι συνθήκες ξηρασίας στον Παναμά έχουν μειώσει τη χωρητικότητα διέλευσης της διώρυγας, επιβάλλοντας περιορισμούς στο βύθισμα και καθυστερώντας περαιτέρω τη διακίνηση φορτίων μεταξύ του Ατλαντικού και του Ειρηνικού ωκεανού. Αυτό έχει αναγκάσει τα πλοία να περιμένουν περισσότερο για να διέλθουν από τη διώρυγα ή να αναζητήσουν εναλλακτικές διαδρομές, γεγονός που αυξάνει τους συνολικούς χρόνους διέλευσης και τη συμφόρηση σε άλλα λιμάνια.
Στο μεταξύ και οι έμποροι φορτώνουν από τώρα περισσότερα προϊόντα ενόψει της παραδοσιακής περιόδους αιχμής, για να μην μείνουν με άδειες αποθήκες την περίοδο των Χριστουγέννων. Πρόκειται για μια συμπεριφορά που θυμίζει στρατηγικές που παρατηρήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, η οποία συμβάλλει στην τρέχουσα αύξηση της ζήτησης πλοίων. Αυτή η προληπτική συμπεριφορά αποθεματοποίησης, που αποσκοπεί στην εξασφάλιση αποθεμάτων για το τελευταίο μέρος του έτους, ιδίως για την περίοδο των διακοπών, επιβαρύνει περαιτέρω ένα ήδη τεταμένο σύστημα, τονίζει η Intermodal.
Το συνδυασμένο αποτέλεσμα αυτών των διαταραχών έχει οδηγήσει σε απότομη αύξηση των ναύλων. Για παράδειγμα, ο ναύλος στη γραμμή Σαγκάη προς Βόρεια Ευρώπη έφτασε τα 3.740 δολάρια ανά TEU στα τέλη Μαΐου, περίπου 20% υψηλότερα από το υψηλότερο επίπεδο που παρατηρήθηκε στα μέσα Ιανουαρίου 2024 και το υψηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί εκτός της εποχής του COVID.
Αυτή η αύξηση των ναύλων spot συνοδεύεται από αύξηση των ναύλων που καταβάλλουν οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών για να ναυλώσουν πλοία από ανεξάρτητους πλοιοκτήτες.
Όσον αφορά το μέλλον, η ναυτιλιακή αγορά εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να παραμείνει ασταθής, λόγω γεωπολιτικών διαταραχών. Ωστόσο, υπάρχουν ενδείξεις ότι η πρόσφατη έξαρση των τιμών spot μπορεί να αρχίσει να σταθεροποιείται. Με την χωρητικότητα των πλοίων να αναμένεται ότι θα υπερβεί τα 30 εκατομμύρια TEU κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και καθώς οι φορτωτές προσαρμόζουν τις συμπεριφορές τους, η αγορά μπορεί να δει μια σταδιακή χαλάρωση της τρέχουσας συμφόρησης.


Latest News

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα