Αν κάτι χαρακτηρίζει τη Generation Z, δηλαδή όσους είναι γεννημένοι μεταξύ 1997 – 2012, είναι η χρήση της ψηφιακής γλώσσας ως μητρική και η αντιμετώπισή τους ως τεχνολογικά ικανή. Πράγματι, διαπρέπουν στην προσαρμογή σε νέες τεχνολογίες, στον έλεγχο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, στην ταχεία εκμάθηση και στη μετάβαση σε ψηφιακή μάθηση και απομακρυσμένη εργασία.
Αυτή η εξαρτώμενη από το διαδίκτυο γενιά δεν έχει γνωρίσει ποτέ έναν κόσμο χωρίς το διαδίκτυο και βλέπει τον παγκόσμιο ιστό ως το σημείο εκκίνησης για τον κόσμο και τις δικές τους δραστηριότητες, ένα εγγενές μέρος της καθημερινής τους ζωής.
Εργαζόμενοι στον χρηματοικονομικό κλάδο στο στόχαστρο κυβερνοεγκληματιών
Ωστόσο, όσον αφορά την επιχειρηματική τεχνολογία και την κυβερνοασφάλεια, η πραγματική τους εμπειρία και κατανόηση μπορεί να είναι ανεπαρκής, οδηγώντας σε σημαντικούς κινδύνους. Αυτό δημιουργεί τεράστιες ευπάθειες τόσο για τους οργανισμούς όσο και για τους ίδιους, καθώς ο ανθρώπινος κίνδυνος παραμένει η κύρια αιτία παραβιάσεων δεδομένων, με το 95% των ζητημάτων κυβερνοασφάλειας να εντοπίζονται σε ανθρώπινο σφάλμα, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF).
Σύμφωνα με την Εθνική Συμμαχία Κυβερνοασφάλειας και την έκθεση Annual Cybersecurity Attitudes and Behaviours Report 2023 της CybSafe, περίπου το 43% των Zoomers (όπως επίσης ονομάζεται η Generation Z) έχουν χάσει χρήματα λόγω κυβερνοεγκλήματος. Σύμφωνα επίσης, με έρευνα της EY Consulting, αυτή η νεότερη γενιά είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιεί τους ίδιους κωδικούς πρόσβασης για προσωπικούς λογαριασμούς και εργασίες, καθιστώντας ευκολότερο για τους χάκερ να αποκτήσουν πρόσβαση σε εργασιακούς χώρους.
Η Generation Z επικοινωνεί κυρίως μέσω διαδικτυακών πλατφορμών, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι εφαρμογές άμεσων μηνυμάτων και οι βιντεοκλήσεις. Αυτή η έντονη εξάρτηση από ψηφιακά κανάλια αυξάνει την ευπάθειά τους σε επιθέσεις phishing και παραβιάσεις της ιδιωτικότητας. Επίσης, προτιμούν τις διαδικτυακές αγορές και τις ψηφιακές πληρωμές, αυξάνοντας την πιθανότητα να γίνουν θύματα απάτης και κλοπής ταυτότητας. Η κατανόηση και η αντιμετώπιση αυτών των ευπαθειών είναι κρίσιμη για την ενίσχυση της ασφάλειας των οργανισμών που απασχολούν εργαζομένους της Generation Z.
Πού βρίσκεται ο κίνδυνος;
Η τάση της Generation Z να μοιράζεται πληροφορίες στο διαδίκτυο αυξάνει σημαντικά την ευπάθειά τους για κλοπή προσωπικών στοιχείων και επιθέσεις κοινωνικής μηχανικής. Συχνά μοιράζονται λεπτομέρειες της ζωής τους, συμπεριλαμβανομένων προσωπικών επιτευγμάτων, τοποθεσιών όπου εργάζονται, σχέσεων και ακόμη και μικρές καθημερινές δραστηριότητες. Ενώ αυτό προορίζεται για φίλους και οικογένεια, αυτή η υπερβολική κοινοποίηση δημιουργεί μια πλούσια πηγή δεδομένων που μπορεί να εκμεταλλευτούν οι κυβερνοεγκληματίες. Με την Generation Z να καλλιεργεί μια βαθιά διαδικτυακή παρουσία, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι μια μελέτη της Deloitte διαπίστωσε ότι είναι τρεις φορές πιο πιθανό να πέσουν θύματα κυβερνοαπάτης από τους Baby Boomers. Επιπλέον, όταν στοχοποιούνται από αυτού του είδους τις επιθέσεις, η NCSA έχει αναφέρει ότι ένα σοκαριστικό 34% των Gen Zs δεν αναφέρουν ότι είναι θύματα επιβλαβούς διαδικτυακής δραστηριότητας.
Οι πρακτικές κυβερνοϋγιεινής και ασφάλειας είναι επίσης ανησυχητικές μεταξύ της νεότερης γενιάς στο εργατικό δυναμικό. Ένας άλλος παράγοντας είναι η ευρέως διαδεδομένη αδιαφορία για ενημερώσεις λογισμικού και υλικού μεταξύ των εργαζομένων της Generation Z, όπως επισημαίνει η EY, που διαπίστωσε ότι το 58% παραδέχεται ότι αγνοεί αυτές τις κρίσιμες ενημερώσεις. Η αποτυχία εγκατάστασης ενημερώσεων αφήνει συσκευές και συστήματα ευάλωτα σε εκμετάλλευση από κυβερνοαπειλές, καθώς οι ενημερώσεις συχνά περιέχουν επιδιορθώσεις για γνωστές ευπάθειες και κενά ασφαλείας. Αυτή η χαλαρή στάση διεισδύει σε πολλές πρακτικές ασφαλείας, καθώς οι στάσεις προς την ασφάλεια των κωδικών πρόσβασης μεταξύ της Generation Z αποτελούν σημαντικό κίνδυνο, με την ίδια μελέτη της EY να διαπιστώνει ότι ένας στους τρεις επαναχρησιμοποιεί κωδικούς πρόσβασης σε επαγγελματικούς και προσωπικούς λογαριασμούς, αυξάνοντας την πιθανότητα μη εξουσιοδοτημένης πρόσβασης. Άλλες φορές, αυτή η ομάδα εξαρτάται από την αποθήκευση των κωδικών πρόσβασής τους στη μνήμη της ψηφιακής τους συσκευής ή στο cloud, αυξάνοντας τον κίνδυνο αποκάλυψης αυτών των κωδικών.
Αυτό προκαλεί το ερώτημα γιατί η πιο τεχνολογικά ικανή γενιά δεν έχει περισσότερη συνείδηση της κυβερνοασφάλειας. Η Generation Z μπορεί να χρησιμοποιεί την τεχνολογία με υψηλό βαθμό άνεσης και ευχέρειας, αλλά αυτό αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην υπερβολική εξάρτηση από την τεχνολογία για καθημερινές εργασίες. Πολλοί από την Generation Z βλέπουν απλώς την τεχνολογία ως ένα βολικό εργαλείο που κάνει τη ζωή ευκολότερη και αυτή η εστίαση στην ευκολία μπορεί να οδηγήσει στην παραμέληση των “χρονικά απαιτητικών” μέτρων ασφαλείας. Αυτό έχει οδηγήσει σε ακραία απάθεια μεταξύ των νέων ανθρώπων που δεν μπορούν να κατανοήσουν τους κινδύνους που σχετίζονται με μια τόσο κοινή δραστηριότητα όσο το πέρασμα του δρόμου. Έχουν επίσης μικρότερη προσοχή λόγω της συνεχούς ροής πληροφοριών, που τους έχει κάνει ειδικούς στη γρήγορη φιλτράρισμα περιεχομένου αλλά και πιο δύσκολο να αναγνωρίσουν τους κυβερνοκινδύνους.
Η Generation Z έχει περάσει μεγάλο μέρος της εφηβείας της χρησιμοποιώντας την τεχνολογία χωρίς επίσημη εκπαίδευση για την κυβερνοασφάλεια. Παρά τα πρόσφατα εκπαιδευτικά προγράμματα που ενσωματώνουν ολοένα και περισσότερο την ψηφιακή παιδεία στο πρόγραμμα σπουδών, εξακολουθεί να υπάρχει κενό στη συνολική εκπαίδευση για το θέμα. Αυτή η περιορισμένη ακαδημαϊκή και πραγματική εμπειρία με τις συνέπειες των κακών πρακτικών κυβερνοασφάλειας έχει φυσικά οδηγήσει σε υπερβολική αυτοπεποίθηση μεταξύ της Generation Z όταν περιηγούνται στο ψηφιακό τους περιβάλλον.
Γιατί το gamification είναι αποτελεσματικό για τη μάθηση της Generation Z
Οι παραδοσιακές μέθοδοι εκπαίδευσης μπορεί να μην έχουν το αναμενόμενο αποτέλεσμα στο νέο εργατικό δυναμικό. Ενώ οι οργανισμοί μπορούν να παρέχουν τεχνολογικές προστατευτικές διατάξεις για τους υπαλλήλους, όπως την προστασία των τελικών σημείων στις κινητές συσκευές, ήρθε η ώρα να εξετάσουν άλλους τρόπους αλληλεπίδρασης με τη Generation Z, ώστε να επιτευχθεί σταθερότητα στην επαφή. Το Gamification, η εφαρμογή στοιχείων σχεδιασμού παιχνιδιών σε μη-gaming περιβάλλοντα, είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική για την εμπλοκή και την εκπαίδευση της Generation Z. Εδώ είναι μερικοί λόγοι για τους οποίους το Gamification βοηθά στη μάθησή τους:
- Έντονη Συμμετοχή: Η Generation Z είναι εξοικειωμένη με διαδραστικές και ενδιαφέρουσες ψηφιακές εμπειρίες. Το Gamification αξιοποιεί αυτή την εξοικείωση, μετατρέποντας το παραδοσιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο σε συναρπαστικές δραστηριότητες που διατηρούν την προσοχή και το ενδιαφέρον της.
- Ρεαλιστικές Προσομοιώσεις: Το Gamification μπορεί να δημιουργήσει ρεαλιστικές προσομοιώσεις επιθέσεων phishing που αντικατοπτρίζουν πραγματικές απειλές. Αυτές οι προσομοιώσεις μπορούν να ενσωματωθούν στο εργασιακό περιβάλλον ή στις πλατφόρμες μάθησης, επιτρέποντας στους χρήστες να βιώσουν επιθέσεις phishing σε ένα ελεγχόμενο και εκπαιδευτικό περιβάλλον. Αυτό θα βοηθήσει τη Generation Z να αναγνωρίζει τα σημάδια μιας απάτης phishing και να προωθεί την υγιή αμφισβήτηση όταν αντιμετωπίζει δυνητικά κακόβουλους συνδέσμους μέσα και έξω από το χώρο εργασίας.
- Άμεση Ανατροφοδότηση: Τα παιχνίδια παρέχουν άμεση ανατροφοδότηση, βοηθώντας τους εκπαιδευόμενους να κατανοήσουν την πρόοδό τους και τις περιοχές προς βελτίωση σε πραγματικό χρόνο. Αυτή η άμεση ανταπόκριση ευθυγραμμίζεται με την προτίμηση της Generation Z για γρήγορες, εφαρμόσιμες πληροφορίες και μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τα αποτελέσματα μάθησης.
Αυξημένη Κίνητρο: Τα Gamification στοιχεία, όπως πόντοι, διακριτικά και πίνακες κατάταξης, δημιουργούν αίσθηση επιτεύγματος και ανταγωνισμού. Αυτό κινητοποιεί τους μαθητές της Generation Z να θέτουν στόχους, να επιδιώκουν ανταμοιβές και να επιμένουν στις προκλήσεις, ενισχύοντας μια πιο ενεργητική προσέγγιση στην εκπαίδευσή τους. - Ενεργή Μάθηση: To Gamification προωθεί την ενεργή μάθηση αντί της παθητικής. Διαδραστικές προκλήσεις, κουίζ και ασκήσεις επίλυσης προβλημάτων απαιτούν ενεργή συμμετοχή, ενθαρρύνοντας βαθύτερη γνωστική εμπλοκή και καλύτερη διατήρηση πληροφοριών.
- Συνεργασία και Κοινωνική Μάθηση: Πολλές πλατφόρμες μάθησης στηριζόμενες στο gaming ενσωματώνουν κοινωνικά στοιχεία, όπως ομαδική εργασία, αλληλεπίδραση με συναδέλφους και ανταγωνισμό. Αυτά τα χαρακτηριστικά ανταποκρίνονται στη κοινωνική φύση της Generation Z και ενισχύουν τη συνεργατική μάθηση, κάνοντας την εκπαίδευση μια πιο κοινή και υποστηρικτική εμπειρία.
- Εξατομίκευση και Προσωποποίηση: Οι πλατφόρμες μάθησης στηριζόμενες στο gaming μπορούν να προσαρμοστούν σε ατομικά στυλ μάθησης και ρυθμούς. Η Generation Z εκτιμά τις προσωποποιημένες εμπειρίες και οι επιλογές προσαρμογής στην βασισμένη στο gaming εκπαίδευση βοηθούν στην κάλυψη των μοναδικών τους προτιμήσεων, βελτιώνοντας τη συνολική αποτελεσματικότητα.
- Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Πραγματικού Κόσμου: Το Gamification συχνά περιλαμβάνει επίλυση προβλημάτων, στρατηγική σκέψη και λήψη αποφάσεων. Αυτά τα στοιχεία βοηθούν τη Generation Z να αναπτύξει κρίσιμες δεξιότητες πραγματικού κόσμου, όπως η κριτική σκέψη, η προσαρμοστικότητα και η δημιουργικότητα, που είναι απαραίτητες για τις μελλοντικές τους καριέρες.
Το Gamification συνάδει με τα χαρακτηριστικά και τις προτιμήσεις της Generation Z. Με το να κάνει την εκπαίδευση για την κυβερνοασφάλεια πιο ενδιαφέρουσα, διαδραστική και ανταποδοτική, το Gamification μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την εμπειρία μάθησης, οδηγώντας σε καλύτερα αποτελέσματα και πιο κινητοποιημένους και ενημερωμένους εργαζομένους.
Latest News
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης
Τουρισμός και βιομηχανία δεν βρίσκουν εργαζομένους - «Διαβατήριο» η εξειδίκευση
Το πρόβλημα στην αγορά εργασίας καταγράφεται εντονότερο στον δευτερογενή τομέα (71%) καθώς και στον τουρισμό (64%)