
Μετά την τελευταία απόφαση νομισματικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, ο Dean Turner, επικεφαλής οικονομολόγος για την Ευρωζώνη και το Ηνωμένο Βασίλειο στην UBS Global Wealth Management, βλέπει ότι δεν θα αρκεστεί η κεντρική τράπεζα σε αυτήν την απόφαση.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η ευρέως αναμενόμενη σημερινή μείωση των επιτοκίων από την ΕΚΤ θα είναι μια ευπρόσδεκτη ανακούφιση για την οικονομία της Ευρωζώνης. Οι προοπτικές για τον πληθωρισμό, όπως υποδεικνύεται από τις τελευταίες προβλέψεις της ΕΚΤ, δείχνουν περαιτέρω μειώσεις των επιτοκίων αργότερα φέτος.
ΕΚΤ: «Πάτησε την σκανδάλη» – Μείωση των επιτοκίων κατά 25 μονάδες βάσης
Υπενθυμίζεται εδώ ότι οι εμπειρογνώμονες της ΕΚΤ αναμένουν τώρα ότι ο γενικός πληθωρισμός θα διαμορφωθεί κατά μέσο όρο σε 2,5% το 2024, 2,2% το 2025 και 1,9% το 2026. Όσον αφορά τον πληθωρισμό χωρίς την ενέργεια και τα είδη διατροφής, προβλέπουν ότι θα διαμορφωθεί κατά μέσο όρο σε 2,8% το 2024, 2,2% το 2025 και 2,0% το 2026.
Ο ρυθμός οικονομικής ανάπτυξης αναμένεται να επιταχυνθεί σε 0,9% το 2024, 1,4% το 2025 και 1,6% το 2026.
Αβέβαιος ο χρόνος της επόμενης μείωσης
Φυσικά, κατά τον Turner, ο χρόνος της επόμενης κίνησης από την ΕΚΤ είναι αβέβαιος, καθώς αυτό θα εξαρτηθεί από τα εισερχόμενα δεδομένα. Ωστόσο, με τη διαδικασία αποπληθωρισμού να βρίσκεται σταθερά σε εξέλιξη, η ΕΚΤ, μαζί με άλλες κεντρικές τράπεζες, θα πρέπει να αισθάνεται αρκετή σιγουριά για να χαλαρώσει την πολιτική, πιθανότατα με ρυθμό μίας περικοπής ανά τρίμηνο, ανέφερε ο Turner. Επιπλέον, θα πρέπει να αναμένουμε ότι αυτός ο κύκλος μείωσης των επιτοκίων θα συνεχιστεί μέχρι το 2025.
Με τον κύκλο μείωσης των επιτοκίων στην Ευρωζώνη σε εξέλιξη, βασική προτεραιότητα για τους επενδυτές είναι η διαχείριση των αναγκών τους σε ρευστότητα. Οι τρέχουσες αποδόσεις σε μετρητά, αν και ελκυστικές, δεν θα συνεχιστούν για πολύ περισσότερο, αναφέρει.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Turner συστήνει μείωση των διαθεσίμων σε μετρητά και των επενδύσεων που μοιάζουν με μετρητά προς όφελος εκείνων που μπορούν να προσφέρουν πιο ανθεκτικές αποδόσεις, όπως ένα χαρτοφυλάκιο ποιοτικών ομολόγων.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς