Ιούνιος 1999. Λίγο πριν τις ευρωεκλογές και ενώ οι Έλληνες πάρταραν δίχως αύριο στον «ναό της Σοφοκλέους» η Lidl, η γερμανική αλυσίδα hard discount του ομίλου Schwarz, κάνει ντεμπούτο στην ελληνική αγορά, ανοίγοντας 10 καταστήματα με 450 εργαζόμενους. Πολλοί πίστεψαν ότι ήταν το σούπερ μάρκετ των φτωχών και των μεταναστών.
ΑΒ Βασιλόπουλος και Lidl διεκδικούν τη δεύτερη θέση στην οργανωμένη λιανική τροφίμων
Fast forward στο 2024. Και πάλι ευρωεκλογές. Η Lidl συμπληρώνει 25 χρόνια στην ελληνική αγορά και τα 10 καταστήματα έχουν γίνει 230, ενώ ο αριθμός των εργαζομένων έχει ξεπεράσει τους 6.700.
Με επενδύσεις πάνω από 1,4 δισ. ευρώ αυτές τις δυόμισι δεκαετίες και έχοντας πλασαριστεί στο top3 του ελληνικού λιανεμπορίου σήμερα ακόμη και οι πλούσιοι ψωνίζουν «από τα Lidl». Όχι μόνο επειδή η οικονομική κατάσταση στην χώρα μας δεν είναι ίδια με το 1999, αλλά και γιατί η γερμανική αλυσίδα άλλαξε το προφίλ της. Από την περιορισμένη γκάμα των 900 ανώνυμων προϊόντων, σήμερα διαθέτει 2.500 κωδικούς, μεταξύ των οποίων και επώνυμα είδη, με το 60% του τζίρου της να προέρχεται από πωλήσεις προϊόντων Ελλήνων προμηθευτών.
«Μεγαλώνουμε μαζί με την Ελλάδα»
Στη γιορτή για τα 25 χρόνια που δραστηριοποιείται η αλυσίδα στη χώρα μας, ο κος Martin Brandenburger, πρόεδρος διοίκησης της Lidl Ελλάς και της Lidl Κύπρου, ανέφερε χθες ότι η αλυσίδα μεγαλώνει μαζί με την Ελλάδα και τους προμηθευτές της, προσθέτοντας ότι «ξεκάθαρος στόχος για εμάς είναι να καλύψουμε τις καθημερινές ανάγκες της κατανάλωσης εύκολα, απλά και γρήγορα».
Στον αργυρό της ιωβηλαίο η Lidl Ελλάς έχει προαναγγείλει την υλοποίηση νέων επενδύσεων ύψους 120 εκατ. ευρώ έως το 2026, οι οποίες αφορούν σε νέα καταστήματα, βελτιώσεις των εγκαταστάσεών της και «πράσινες» δράσεις ενεργειακής εξοικονόμησης.
Αξιόπιστος συνεργάτης
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του επικεφαλής της Lidl Hellas, η αλυσίδα αποτελεί έναν φερέγγυο συνεργάτη για τους Έλληνες προμηθευτές προχωρώντας σε αποπληρωμή εντός 41 ημέρες έναντι 117 ημερών που είναι ο μέσος όρος της αγοράς.
Επίσης αναφερόμενος στη συνεργασία με τους εγχώριους προμηθευτές σημείωσε ότι οι εξαγωγές που κάνουν τα ελληνικά προϊόντα μέσω του μητρικού ομίλου Schwarz σε 31 αγορές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, ανήλθαν πέρυσι σε 0,5 δισ. ευρώ.
Νέο κατάστημα
Σε ό,τι αφορά τα φετινά επενδυτικά πλάνα, ο κ. Brandenburger γνωστοποίησε ότι μέχρι το τέλος καλοκαιριού θα λειτουργήσει ένα νέο κατάστημα στην Αθήνα.
Παράλληλα σημείωσε ότι ξεκίνησε τον Ιούνιο πιλοτικά το πρώτο self checkout ταμείο στη Σίνδο, στη Θεσσαλονίκη και σε δύο μήνες το εγχείρημα θα έρθει στην Αθήνα. Στόχος είναι μέχρι τα τέλη του 2026 τα ταμεία αυτοεξυπηρέτησης να επεκταθούν σε όλα τα καταστήματα του δικτύου.
Παράλληλα η Lidl ενισχύει την paperless πολιτική της στο πλαίσιο της οποίας στο τέλος Ιουλίου θα δίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονική απόδειξη και όχι έγχαρτη στους κατόχους της κάρτας Lidl Plus.
«Δημοκρατικό» brand
«Παραμένουμε ένα ‘δημοκρατικό’ brand, που δίνει τη δυνατότητα σε όλες και όλους να απολαύσουν ποιοτικά προϊόντα, σε απολύτως προσιτές τιμές, τις καλύτερες της αγοράς», επεσήμανε ο κος Brandenburger.
Ας σημειωθεί ότι η αλυσίδα για πρώτη φορά παίρνει και πολιτική θέση, δημιουργώντας καμπάνια στήριξης των ευρωεκλογών, προτρέποντας τους πολίτες να ψηφίσουν κατά την εκλογική διαδικασία της 9ης Ιουνίου.
Σχετικά με το θέμα των τιμών, ο κος Brandenburger στο περιθώριο της εκδήλωσης ανέφερε σε εκπροσώπους του Τύπου ότι τον Ιούνιο οι τιμές των προϊόντων στην αλυσίδα είναι μειωμένες κατά 2,5% περίπου σε σχέση με την περσινή χρονιά, ρυθμός διπλάσιος σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά.
Latest News
Στην οικογένεια Σαράντη η Κάμπος Χίου – Έκλεισε το deal
Ύστερα από 18 μήνες διαπραγματεύσεων, επετεύχθη η συμφωνία ανάμεσα στην οικογένεια Σαράντη και την Κάμπος Χίου, όπως είχε αναφέρει ο ΟΤ
«Καμπανάκι» από τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς για τον αθέμιτο ανταγωνισμό από κινεζικές πλατφόρμες
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς μιλά για ανισότητες από κινέζικα sites που έχουν διαφορετικό φορολογικό καθεστώς
Αύξηση 6,3% στις πωλήσεις της Jumbo το 2024 - Πότε θα δώσει guidance για το 2025
Η διοίκηση του Ομίλου JUMBO θεωρεί ότι μία πρώτη εκτίμηση για το 2025, θα ήταν χρήσιμο να δοθεί μετά το πρώτο τετράμηνο
Προχωρά ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Sunlight Group
Για την υποστήριξη αυτής της μετάβασης, η εταιρεία έχει ενισχύσει τις παγκόσμιες Ομάδες Business, Digital & IT
Όμιλος Μεϊδάνη: Στρατηγικές επενδύσεις σε νέα καταστήματα και υποδομές
Το περασμένο έτος ο Όμιλος Μεϊδάνη δημιούργησε 35 νέες θέσεις εργασίας, φτάνοντας συνολικά τους 390 εργαζομένους
Προχωρά η ΙPO της Τιτάν στη Νέα Υόρκη - Δείτε την αίτηση που κατατέθηκε στη SEC
Η αρχική δημόσια προσφορά θα περιλαμβάνει πρωτογενή προσφορά από Titan America και δευτερογενή πώληση από την Titan Cement International
Mohammad Tabish: Ο θαλάσσιος βιολόγος που δίνει δεύτερη ευκαιρία στην Avramar
Τι δηλώνει στον ΟΤ ο Mohammad Tabish για την επόμενη ημέρα της Avramar - Το όραμα της βιωσιμότητας μέσω των νέων τεχνολογιών
Diageo και Αθηναϊκή ποντάρουν στα μη αλκοολούχα - Το εύρημα του Dry January
Λανσαρίσματα και νέες τάσεις έρχονται κατά τις ημέρες του Dry January - Εντείνεται ο ανταγωνισμός για Diageo, Αθηναϊκή και κολοσσούς της αγοράς
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Ανοίγουν (και άλλο) την κάνουλα οι τράπεζες - Προς νέες εκταμιεύσεις 8 δισ. ευρώ
Πώς κινούνται οι εργασίες στις χρηματοδοτήσεις - Με προίκα από το 2024 τα αποτελέσματα στις τράπεζες για το 2025