
Ιούνιος 1999. Λίγο πριν τις ευρωεκλογές και ενώ οι Έλληνες πάρταραν δίχως αύριο στον «ναό της Σοφοκλέους» η Lidl, η γερμανική αλυσίδα hard discount του ομίλου Schwarz, κάνει ντεμπούτο στην ελληνική αγορά, ανοίγοντας 10 καταστήματα με 450 εργαζόμενους. Πολλοί πίστεψαν ότι ήταν το σούπερ μάρκετ των φτωχών και των μεταναστών.
ΑΒ Βασιλόπουλος και Lidl διεκδικούν τη δεύτερη θέση στην οργανωμένη λιανική τροφίμων
Fast forward στο 2024. Και πάλι ευρωεκλογές. Η Lidl συμπληρώνει 25 χρόνια στην ελληνική αγορά και τα 10 καταστήματα έχουν γίνει 230, ενώ ο αριθμός των εργαζομένων έχει ξεπεράσει τους 6.700.
Με επενδύσεις πάνω από 1,4 δισ. ευρώ αυτές τις δυόμισι δεκαετίες και έχοντας πλασαριστεί στο top3 του ελληνικού λιανεμπορίου σήμερα ακόμη και οι πλούσιοι ψωνίζουν «από τα Lidl». Όχι μόνο επειδή η οικονομική κατάσταση στην χώρα μας δεν είναι ίδια με το 1999, αλλά και γιατί η γερμανική αλυσίδα άλλαξε το προφίλ της. Από την περιορισμένη γκάμα των 900 ανώνυμων προϊόντων, σήμερα διαθέτει 2.500 κωδικούς, μεταξύ των οποίων και επώνυμα είδη, με το 60% του τζίρου της να προέρχεται από πωλήσεις προϊόντων Ελλήνων προμηθευτών.
«Μεγαλώνουμε μαζί με την Ελλάδα»
Στη γιορτή για τα 25 χρόνια που δραστηριοποιείται η αλυσίδα στη χώρα μας, ο κος Martin Brandenburger, πρόεδρος διοίκησης της Lidl Ελλάς και της Lidl Κύπρου, ανέφερε χθες ότι η αλυσίδα μεγαλώνει μαζί με την Ελλάδα και τους προμηθευτές της, προσθέτοντας ότι «ξεκάθαρος στόχος για εμάς είναι να καλύψουμε τις καθημερινές ανάγκες της κατανάλωσης εύκολα, απλά και γρήγορα».
Στον αργυρό της ιωβηλαίο η Lidl Ελλάς έχει προαναγγείλει την υλοποίηση νέων επενδύσεων ύψους 120 εκατ. ευρώ έως το 2026, οι οποίες αφορούν σε νέα καταστήματα, βελτιώσεις των εγκαταστάσεών της και «πράσινες» δράσεις ενεργειακής εξοικονόμησης.
Αξιόπιστος συνεργάτης
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του επικεφαλής της Lidl Hellas, η αλυσίδα αποτελεί έναν φερέγγυο συνεργάτη για τους Έλληνες προμηθευτές προχωρώντας σε αποπληρωμή εντός 41 ημέρες έναντι 117 ημερών που είναι ο μέσος όρος της αγοράς.
Επίσης αναφερόμενος στη συνεργασία με τους εγχώριους προμηθευτές σημείωσε ότι οι εξαγωγές που κάνουν τα ελληνικά προϊόντα μέσω του μητρικού ομίλου Schwarz σε 31 αγορές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, ανήλθαν πέρυσι σε 0,5 δισ. ευρώ.
Νέο κατάστημα
Σε ό,τι αφορά τα φετινά επενδυτικά πλάνα, ο κ. Brandenburger γνωστοποίησε ότι μέχρι το τέλος καλοκαιριού θα λειτουργήσει ένα νέο κατάστημα στην Αθήνα.
Παράλληλα σημείωσε ότι ξεκίνησε τον Ιούνιο πιλοτικά το πρώτο self checkout ταμείο στη Σίνδο, στη Θεσσαλονίκη και σε δύο μήνες το εγχείρημα θα έρθει στην Αθήνα. Στόχος είναι μέχρι τα τέλη του 2026 τα ταμεία αυτοεξυπηρέτησης να επεκταθούν σε όλα τα καταστήματα του δικτύου.
Παράλληλα η Lidl ενισχύει την paperless πολιτική της στο πλαίσιο της οποίας στο τέλος Ιουλίου θα δίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονική απόδειξη και όχι έγχαρτη στους κατόχους της κάρτας Lidl Plus.
«Δημοκρατικό» brand
«Παραμένουμε ένα ‘δημοκρατικό’ brand, που δίνει τη δυνατότητα σε όλες και όλους να απολαύσουν ποιοτικά προϊόντα, σε απολύτως προσιτές τιμές, τις καλύτερες της αγοράς», επεσήμανε ο κος Brandenburger.
Ας σημειωθεί ότι η αλυσίδα για πρώτη φορά παίρνει και πολιτική θέση, δημιουργώντας καμπάνια στήριξης των ευρωεκλογών, προτρέποντας τους πολίτες να ψηφίσουν κατά την εκλογική διαδικασία της 9ης Ιουνίου.
Σχετικά με το θέμα των τιμών, ο κος Brandenburger στο περιθώριο της εκδήλωσης ανέφερε σε εκπροσώπους του Τύπου ότι τον Ιούνιο οι τιμές των προϊόντων στην αλυσίδα είναι μειωμένες κατά 2,5% περίπου σε σχέση με την περσινή χρονιά, ρυθμός διπλάσιος σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά.


Latest News

ΔΥΠΑ: Έναρξη υποβολής προτάσεων για νέα δράση κατάρτισης σε κλάδους αιχμής
H υποβολή προτάσεων ξεκινά σήμερα και η προθεσμία υποβολής θα λήξει την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025, σύμφωνα με την πρόσκληση της ΔΥΠΑ

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς