
Ιούνιος 1999. Λίγο πριν τις ευρωεκλογές και ενώ οι Έλληνες πάρταραν δίχως αύριο στον «ναό της Σοφοκλέους» η Lidl, η γερμανική αλυσίδα hard discount του ομίλου Schwarz, κάνει ντεμπούτο στην ελληνική αγορά, ανοίγοντας 10 καταστήματα με 450 εργαζόμενους. Πολλοί πίστεψαν ότι ήταν το σούπερ μάρκετ των φτωχών και των μεταναστών.
ΑΒ Βασιλόπουλος και Lidl διεκδικούν τη δεύτερη θέση στην οργανωμένη λιανική τροφίμων
Fast forward στο 2024. Και πάλι ευρωεκλογές. Η Lidl συμπληρώνει 25 χρόνια στην ελληνική αγορά και τα 10 καταστήματα έχουν γίνει 230, ενώ ο αριθμός των εργαζομένων έχει ξεπεράσει τους 6.700.
Με επενδύσεις πάνω από 1,4 δισ. ευρώ αυτές τις δυόμισι δεκαετίες και έχοντας πλασαριστεί στο top3 του ελληνικού λιανεμπορίου σήμερα ακόμη και οι πλούσιοι ψωνίζουν «από τα Lidl». Όχι μόνο επειδή η οικονομική κατάσταση στην χώρα μας δεν είναι ίδια με το 1999, αλλά και γιατί η γερμανική αλυσίδα άλλαξε το προφίλ της. Από την περιορισμένη γκάμα των 900 ανώνυμων προϊόντων, σήμερα διαθέτει 2.500 κωδικούς, μεταξύ των οποίων και επώνυμα είδη, με το 60% του τζίρου της να προέρχεται από πωλήσεις προϊόντων Ελλήνων προμηθευτών.
«Μεγαλώνουμε μαζί με την Ελλάδα»
Στη γιορτή για τα 25 χρόνια που δραστηριοποιείται η αλυσίδα στη χώρα μας, ο κος Martin Brandenburger, πρόεδρος διοίκησης της Lidl Ελλάς και της Lidl Κύπρου, ανέφερε χθες ότι η αλυσίδα μεγαλώνει μαζί με την Ελλάδα και τους προμηθευτές της, προσθέτοντας ότι «ξεκάθαρος στόχος για εμάς είναι να καλύψουμε τις καθημερινές ανάγκες της κατανάλωσης εύκολα, απλά και γρήγορα».
Στον αργυρό της ιωβηλαίο η Lidl Ελλάς έχει προαναγγείλει την υλοποίηση νέων επενδύσεων ύψους 120 εκατ. ευρώ έως το 2026, οι οποίες αφορούν σε νέα καταστήματα, βελτιώσεις των εγκαταστάσεών της και «πράσινες» δράσεις ενεργειακής εξοικονόμησης.
Αξιόπιστος συνεργάτης
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του επικεφαλής της Lidl Hellas, η αλυσίδα αποτελεί έναν φερέγγυο συνεργάτη για τους Έλληνες προμηθευτές προχωρώντας σε αποπληρωμή εντός 41 ημέρες έναντι 117 ημερών που είναι ο μέσος όρος της αγοράς.
Επίσης αναφερόμενος στη συνεργασία με τους εγχώριους προμηθευτές σημείωσε ότι οι εξαγωγές που κάνουν τα ελληνικά προϊόντα μέσω του μητρικού ομίλου Schwarz σε 31 αγορές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, ανήλθαν πέρυσι σε 0,5 δισ. ευρώ.
Νέο κατάστημα
Σε ό,τι αφορά τα φετινά επενδυτικά πλάνα, ο κ. Brandenburger γνωστοποίησε ότι μέχρι το τέλος καλοκαιριού θα λειτουργήσει ένα νέο κατάστημα στην Αθήνα.
Παράλληλα σημείωσε ότι ξεκίνησε τον Ιούνιο πιλοτικά το πρώτο self checkout ταμείο στη Σίνδο, στη Θεσσαλονίκη και σε δύο μήνες το εγχείρημα θα έρθει στην Αθήνα. Στόχος είναι μέχρι τα τέλη του 2026 τα ταμεία αυτοεξυπηρέτησης να επεκταθούν σε όλα τα καταστήματα του δικτύου.
Παράλληλα η Lidl ενισχύει την paperless πολιτική της στο πλαίσιο της οποίας στο τέλος Ιουλίου θα δίνεται αποκλειστικά ηλεκτρονική απόδειξη και όχι έγχαρτη στους κατόχους της κάρτας Lidl Plus.
«Δημοκρατικό» brand
«Παραμένουμε ένα ‘δημοκρατικό’ brand, που δίνει τη δυνατότητα σε όλες και όλους να απολαύσουν ποιοτικά προϊόντα, σε απολύτως προσιτές τιμές, τις καλύτερες της αγοράς», επεσήμανε ο κος Brandenburger.
Ας σημειωθεί ότι η αλυσίδα για πρώτη φορά παίρνει και πολιτική θέση, δημιουργώντας καμπάνια στήριξης των ευρωεκλογών, προτρέποντας τους πολίτες να ψηφίσουν κατά την εκλογική διαδικασία της 9ης Ιουνίου.
Σχετικά με το θέμα των τιμών, ο κος Brandenburger στο περιθώριο της εκδήλωσης ανέφερε σε εκπροσώπους του Τύπου ότι τον Ιούνιο οι τιμές των προϊόντων στην αλυσίδα είναι μειωμένες κατά 2,5% περίπου σε σχέση με την περσινή χρονιά, ρυθμός διπλάσιος σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά.


Latest News

Αναβάθμισε τις ελληνικές τράπεζες η Fitch - Γιατί προηγούνται Εθνική και Eurobank
Οι ναβαθμίσεις για τις ελληνικές τράπεζες αντικατοπτρίζουν επίσης τη βελτιωμένη αξιολόγηση της Fitch για το λειτουργικό περιβάλλον της Ελλάδας σε «bbb-»

BriQ Properties: Αύξηση του προσαρμοσμένου EBITDA κατά 89% – Διανομή μερίσματος 0,135 ευρώ/μετοχή
Η BriQ Properties εκτιμά πως θα πετύχει υψηλότερα έσοδα και καλύτερα περιθώρια κέρδους για τη χρήση του 2025

Ανάδειξη καινοτόμων ιδεών με το Beyond Tomorrow Competition
Ο διαγωνισμός Beyond Tomorrow Competition υλοποιείται με την στήριξη των HDB, KPMG και ΕΚΚΟΜΕΔ Creative Greece

Ο πιο ακριβοπληρωμένος τραπεζίτης και η αποζημίωση - μαμούθ για το 2024
Ελαβε συνολική αποζημίωση 15,6 εκατ. ευρώ για το 2024 - Πάνω από το μέσο εισόδημα των CEOs στις 10 μεγαλύτερες τράπεζες της Ευρώπης

Λαζαράκου: Οι επενδυτές πρέπει να νιώθουν ότι τα δικαιώματά τους προστατεύονται
Για το πλαίσιο της εταιρικής διακυβέρνησης και τις δυνητικές βελτιώσεις μίλησε η πρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς Βασιλική Λαζαράκου

Στα 51 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο για την Metlen η Eurobank Equities
Η Eurobank Equities αναφέρεται στο επερχόμενο Capital Markets Day της Metlen (28 Απριλίου), αναμένοντας σημαντικό περαιτέρω upside όσων αφορά στις μελλοντικές προβλέψεις για την κερδοφορία της εταιρείας

Η Fais Group εξαγοράζει το 100% θυγατρικής - Η πρώτη επένδυση μετά την είσοδο στο XA
Η εξαγορά από την Fais Group έγινε με τη χρήση των εσόδων που άντλησε από τη δημόσια προσφορά για την εισαγωγής το Χρηματιστήριο

ΤΜΕΔΕ: Νέα δεδομένα για τις εξειδικευμένες ανταποδοτικές ασφαλιστικές καλύψεις
«Ενισχύουμε τις ανταποδοτικές καλύψεις των μελών, με ένα και μόνο στόχο, να είμαστε δίπλα τους οποτεδήποτε το χρειαστούν», τονίζει ο Πρόεδρος του ΤΜΕΔΕ

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η UBS - Βλέπει περιθώριο ανόδου έως 30%
Παραμένει θετική για τις ελληνικές τράπεζες η UBS, με αξιολογήσεις αγοράς και στις τέσσερις συστημικές - Πού «συνωστίστηκαν» οι επενδυτές

ΕΤΕπ: Δάνειο 95 εκατ. ευρώ για φοιτητικές εστίες στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) συγχρηματοδοτεί με δάνειο ύψους €95 εκατ. την κατασκευή και λειτουργία φοιτητικών εστιών και νέων ακαδημαϊκών εγκαταστάσεων στο Πανεπιστήμιο Κρήτης