
Ο προϋπολογισμός των έργων που ωριμάζουν ή βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο ολοκλήρωσης από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην περιοχή της Κρήτης ξεπερνά τα 3,5 δισ. ευρώ και ένα πολύ μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού αυτού καταλαμβάνει ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, τόνισε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, στο πλαίσιο της διήμερης επίσκεψής του στην Περιφέρεια Κρήτης.
ΒΟΑΚ: Και επίσημα προσωρινός ανάδοχος η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Η απόφαση του υπουργείου Υποδομών
Στο πλαίσιο της επίσκεψής του επίβλεψε την εξέλιξη των έργων στον νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου και τον ΒΟΑΚ.
Χθες, ο Υφυπουργός και η Υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, η οποία μετέβη για τον ίδιο λόγο στην Κρήτη, με τη συμμετοχή του Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Γιώργου Σαουνάτσου, πραγματοποίησαν αυτοψία στα αρχαιολογικά ευρήματα των ανασκαφών, που διεξάγονται στο έργο κατασκευής του νέου Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου, στην περιοχή του Καστελίου, Δήμου Μίνωα.
Για την κατασκευή του αεροδρομίου και των συνοδών έργων, οι εργασίες πραγματοποιούνται με τη συνεργασία της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και το Υπουργείο Πολιτισμού, καθώς αυτές αφορούν σε περιοχές ιδιαίτερου αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
Στη συνέχεια, ο Υφυπουργός μετέσχε σε συσκέψεις με τα στελέχη της εταιρίας του νέου αεροδρομίου και της κατασκευάστριας εταιρίας. Αυτή τη στιγμή, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, η εξέλιξη των έργων έχει ξεπεράσει το 35%, ενώ το αεροδρόμιο αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία στις 6 Φεβρουαρίου 2027, οπότε και θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης».

Επίσκεψη στα εργοτάξια ΒΟΑΚ
Σήμερα, ο κ. Ταχιάος επισκέφθηκε τα εργοτάξια του ΒΟΑΚ που έχουν ήδη εγκατασταθεί σε τρία σημεία, δηλαδή στο τμήμα «Χερσόνησος – Νεάπολη» που κατασκευάζεται μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα και στο τμήμα «Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος», που εκτελείται ως δημόσιο έργο και χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπου ενημερώθηκε αναλυτικά από τους μηχανικούς για την εξέλιξη των εργασιών στα δύο τμήματα αυτά και πραγματοποίησε αυτοψίες.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στο νησί, ο Υφυπουργός Υποδομών συναντήθηκε με τον Περιφερειάρχη Κρήτης, Σταύρο Αρναουτάκη και τους Δημάρχους Ηρακλείου, Αλέξη Καλοκαιρινό και Μαλεβιζίου, Μενέλαο Μποκέα, με τους οποίους συζήτησε τις αιτιάσεις που έχουν εγείρει στο Συμβούλιο της Επικρατείας σχετικά με τη διέλευση του ΒΟΑΚ από τον ευρύτερο πολεοδομικό ιστό του Ηρακλείου.
Σε όλες τις συναντήσεις, τον Υφυπουργό συνόδευαν ο Γενικός Διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος και κλιμάκιο μηχανικών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων.
Δηλώσεις για ΒΟΑΚ -Καστέλι
Μετά το τέλος των της επίσκεψης στην Κρήτη, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος δήλωσε:
«Από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, οφείλουμε να συντελέσουμε όσο μπορούμε στην περαιτέρω ανάπτυξή της Κρήτης με γνώμονα την βελτίωση της καθημερινότητας των τοπικών κοινωνιών. Είναι ο στόχος για τον οποίο δουλεύουμε τόσο με τον Υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα, όσο και με την συνάδελφο Υφυπουργό Χριστίνα Αλεξοπούλου.
Αυτή τη στιγμή, ο προϋπολογισμός των έργων που ωριμάζουν ή βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο ολοκλήρωσης από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ξεπερνά τα 3,5 δισ. ευρώ.
Ένα πολύ μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού αυτού καταλαμβάνει κατ’ αρχάς ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης που θα ενισχύσει την ασφάλεια και την ταχύτητα των μετακινήσεων. Η Κρήτη περιμένει τον ΒΟΑΚ πάρα πολλά χρόνια. Γίνεται πλέον πραγματικότητα! Ήδη έχουν εγκατασταθεί τα πρώτα εργοτάξια στο τμήμα από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι την Χερσόνησο. Ταυτόχρονα, τρέχουμε και το ζήτημα της συμβασιοποίησης της παραχώρησης για το τμήμα «Χανιά – Ηράκλειο», για το οποίο ακολουθούμε με θρησκευτική ευλάβεια έναν αναλυτικό οδικό χάρτη που θα επιτρέψει να δούμε πολύ σύντομα και εκεί, τα πρώτα εργοτάξια.
Στις συναντήσεις με τον Περιφερειάρχη Κρήτης, Σταύρο Αρναουτάκη, αλλά και με τους Δημάρχους Ηρακλείου, Αλέξη Καλοκαιρινό και Μαλεβιζίου, Μενέλαο Μποκέα, είχα την εμπειρία μιας πραγματικά πολύ παραγωγικής συζήτησης σχετικά με τα προβλήματα που θέτουν, αναφορικά με την διέλευση του ΒΟΑΚ μέσω του Ηρακλείου. Όπως έχω ήδη σχολιάσει, στις απόψεις που εξετέθησαν βρίσκω μία λογική βάση. Θα συνεχίσουμε να είμαστε σε πολύ στενή επικοινωνία για να βρούμε λύσεις και να επιτύχουμε συμφωνία. Ξεκινάμε από κοινού μία προσέγγιση των ενστάσεων σε τεχνική βάση. Είμαι πολύ αισιόδοξος πως θα καταλήξουμε σύντομα σε αποτέλεσμα. Όπως ξεκαθάρισα, όμως, φαραωνικές προσεγγίσεις οδηγούν μετά βεβαιότητας σε αποτυχία.
Σχημάτισα την εντύπωση, όμως, ότι με τους συνομιλητές μου μοιραζόμαστε όχι μόνο την αφοσίωση στην ανάγκη να προχωρήσουν αμέσως τα μεγάλα έργα της Κρήτης, αλλά και τον ρεαλισμό που απαιτείται. Βρήκα ανθρώπους διεκδικητικούς, πλην όμως καλοπροαίρετους, χωρίς παρωπίδες.
Σε ό,τι αφορά στο νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι, τα πράγματα βαδίζουν πολύ γρήγορα. Αυτή τη στιγμή, βρισκόμαστε σε στενή συνεργασία με την Υπουργό Λίνα Μενδώνη σχετικά με τα ευρήματα που βρέθηκαν στο πεδίο και γι’ αυτό επισκεφθήκαμε από κοινού την ανασκαφή. Την ευχαριστώ για την ταχύτητα με την οποία κινητοποιήθηκε, τόσο ή ίδια, όσο και οι συνεργάτες της. Μέσα στο αμέσως προσεχές διάστημα, συμφωνήσαμε πως θα υποβάλουμε στο Υπουργείο Πολιτισμού την αναθεωρημένη μελέτη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας – της οποίας τον Διοικητή, Γιώργο Σαουνάτσο ευχαριστώ για την εποικοδομητική συνδρομή του – σχετικά με την οριστικοποίηση της θέσης του ραντάρ. Τα αρχαία ευρήματα θα μείνουν ακέραια στην θέση τους, ενώ μέσα στις επόμενες εβδομάδες, θα ανακοινώσουμε και τις αποφάσεις για τον Πετριανό Λάκκο, σε σχέση με την πρόταση του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Και τα δύο έργα θα έχουν καταλυτικό ρόλο στην ανάπτυξη της Κρήτης. Το αμέσως επόμενο έργο το οποίο θα δούμε να ξεκινά, είναι το αρδευτικό έργο των Μπραμιανών, το οποίο θα ποτίσει την περιοχή της Ιεράπετρας, που όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντική είναι για την αγροτική παραγωγή της χώρας. Σύντομα, μετά τις εκλογές, μόλις ανοίξει η Βουλή και πάντως εντός του θέρους, θα καταθέσουμε στη Βουλή την Σύμβαση για την έναρξη του έργου».


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA