
Η 28η διοργάνωση των Ποσειδωνίων ολοκληρώθηκε σήμερα, αποδεικνύοντας για μία ακόμα φορά ότι είναι η κορυφαία πλατφόρμα για να κλειστούν επιχειρηματικές συμφωνίες και να καθοριστεί η στρατηγική ατζέντα μιας βιομηχανίας που ελέγχει πάνω από το 80% του παγκόσμιου εμπορίου και η αξία της αναμένεται να φτάσει τα 4,2 τρισ. δολάρια το 2031, καταγράφοντας σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 7%.
Η πολυαναμενόμενη συνέντευξη Τύπου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), που πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων, ήταν το αποκορύφωμα ενός εκτεταμένου προγράμματος 68 συνεδρίων και σεμιναρίων με τη συμμετοχή κορυφαίων παραγόντων του κλάδου, καθ’ όλη τη διάρκεια της πενθήμερης έκθεσης.
Ποσειδώνια 2024: «Μην πυροβολείτε τη ναυτιλία» – Το μήνυμα Τραυλού
Στην συνέντευξη Τύπου μαζί με την Μελίνα Τραυλού, Πρόεδρο της ΕΕΕ, συμμετείχαν μέλη του Προεδρείου της Ένωσης και, συγκεκριμένα, οι Αντιπροέδροι Μιχάλης Χανδρής και Αντώνης Λαιμός, ο Γραμματέας, Δημήτρης Φαφαλιός, ο Ταμίας, Γιάννης Ξυλάς και το Μέλος του Δ.Σ., Γιάννης Λύρας.
Απευθυνόμενη σε εκπροσώπους ελληνικών και διεθνών μέσων ενημέρωσης, η κα Μελίνα Τραυλού απάντησε σε πληθώρα ερωτήσεων για όλα τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει, εστιάζοντας στα θέματα της ναυτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, της αποανθρακοποίησης και της διαμόρφωσης των στρατηγικών για τη βιωσιμότητα του κλάδου, καθώς και για το ισχυρό κοινωνικό αποτύπωμα της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Νέα ρεκόρ
Τα φετινά Ποσειδώνια κατέγραψαν νέα ρεκόρ και στο καθαρά εκθεσιακό σκέλος, όπου οι διοργανωτές είδαν αύξηση περίπου 4% του αριθμού των εκθετών σε σύγκριση με την προηγούμενη διοργάνωση και άνοδο πάνω από 10% στον αριθμό των επισκεπτών, που θα ξεπεράσουν τους 30.000.
Αλλά και οι επιχειρηματικές συμφωνίες ξεπέρασαν κάθε προηγούμενα στα φετινά Ποσειδώνια, με σημαντικούς παίκτες της ναυτιλιακής βιομηχανίας να συναντώνται για να ολοκληρώσουν σημαντικές συμφωνίες, όπως αυτή της Atlas Maritime για την παραγγελία δύο ακόμα δεξαμενόπλοιων τύπου Suezmax στο ναυπηγείο DH της Νότιας Κορέας, σε μια κίνηση φέρνει το τρέχον βιβλίο παραγγελιών του Λέοντα Πατίτσα πάνω από τα 2 δισ. δολάρια.
Δύο νοτιοκορεατικές εταιρείες, η KR και η HD Hyundai, υπέγραψαν MoU για να συνεργαστούν στο πιλοτικό έργο ανάπτυξης μίας λύσης έξυπνων πλοίων επόμενης γενιάς που βασίζεται στο cloud (ISS 2.0), η οποία αναπτύχθηκε από την HD Hyundai. Στόχος του έργου είναι ο εξοπλισμός και η επίδειξη εφαρμογής των λύσεων έξυπνων πλοίων επόμενης γενιάς. Η KR σχεδιάζει να πραγματοποιήσει τεχνικές επιθεωρήσεις με βάση τους κανόνες των νηογνωμόνων καθώς και τους τοπικούς και διεθνείς κανονισμούς, που θα επαληθεύουν την καταλληλότητα των λύσεων έξυπνων πλοίων επόμενης γενιάς.
Επίσης, ο Ευάγγελος Μαρινάκης, ιδρυτής της Capital Maritime & Trading Corp, ανακοίνωσε την παραγγελία έξι δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC (Very Large Crude Carriers) με δυνατότητα χρήσης LNG ως καυσίμου, από το κινεζικό ναυπηγείο CSSC. Αυτή η κίνηση υπογραμμίζει τη σημαντική επένδυση της Capital Maritime στην τεχνολογία διπλού καυσίμου, που την αναδεικνύει σε ηγέτη στις φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις για τη ναυτιλία.
Η ναυτιλιακή διαχείριση
Τα Ποσειδώνια 2024 επέλεξαν και ο νηογνώμονας Lloyd’s Register με το Ναυπηγείο Guangzhou International (GSI) για να υπογράψουν ένα κοινό σχέδιο ανάπτυξης για το σχεδιασμό του μεγαλύτερου πλοίου μεταφοράς αμμωνίας στον κόσμο (VLAC). Με χωρητικότητα 100.000 κυβικών μέτρων, το σκάφος θα διαθέτει μια ανεξάρτητη δεξαμενή ΙΜΟ τύπου Β του για την ασφαλή αποθήκευση αμμωνίας, που αναμένεται να βελτιστοποιήσει τη λειτουργική του απόδοση.
Επιπλέον, η Franman, προμηθευτής της ναυτιλιακής βιομηχανίας, ανακοίνωσε τη συμφωνία της με το International Maritime Industries (IMI) της Σαουδικής Αραβίας να γίνει αποκλειστικός αντιπρόσωπος για την Ελλάδα και την Κύπρο του μεγαλύτερου ναυπηγείου Μ. Ανατολής και Β. Αφρικής. Η συμφωνία αφορά την προώθηση και προσέλκυση δυνητικών πελατών από τις δύο αγορές για τις υπηρεσίες Συντήρησης, Επισκευής και Αναβάθμισης (MRO) του ΙΜΙ.
Ο επίσης σαουδαραβικός Όμιλος SIRC και η Hellenic Environmental Centre Α.Ε. (HEC) υπέγραψαν συμφωνία για την ενίσχυση της δέσμευσης του SIRC για βιωσιμότητα στη ναυτιλιακή διαχείριση, ενώ ο νηογνώμονας DNV και η Artemis Technologies Ltd υπέγραψαν νέο MοU για την ανάπτυξη, την πιστοποίηση και τη λειτουργία ηλεκτρικών υδροπτέρυγων.
Αλλά και η ABS υπέγραψε Μνημόνιο Συνεργασίας με την HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co., Ltd. (HD KSOE), την HD Hyundai Heavy Industries, Co., Ltd. (HHI) και το Νηολόγιο της Λιβερίας (LISCR), για να συνεργαστούν πάνω στην εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) για την εξάλειψη των τυφλών σημείων ασφάλειας των πλοίων.
Η Man Energy Solutions υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την Eastern Pacific Shipping (EPS) για την ανάπτυξη προγράμματος κατάρτισης πληρωμάτων στον χειρισμό της αμμωνίας ως καύσιμο στα πλοία.
Τέλος, οι CAPITAL GAS, ERMA FIRST και BABCOCK υπέγραψαν δήλωση προθέσεων (Letter of Intent) για την εγκατάσταση ενός καινοτόμου συστήματος δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS), Fit Carbon, σε τέσσερα νέα πλοία μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα (LCO2).
Οι καινοτομίες
Ο Θεόδωρος Βώκος, Διευθύνων Σύμβουλος της Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε., δήλωσε: «Η 28η διοργάνωση των Ποσειδωνίων ήταν αναμφίβολα η πιο επιτυχημένη στην ιστορία του θεσμού. Οι καινοτομίες που παρουσιάστηκαν στους χώρους της Έκθεσης ήταν πραγματικά πρωτοποριακές και η γνώση που μοιράστηκε κατά τη διάρκεια του εκτεταμένου συνεδριακού προγράμματος ήταν πηγή έμπνευσης. Ο όγκος και η ποιότητα των επισκεπτών μας ξεπέρασαν κάθε προσδοκία, κάνοντας την εκδήλωση μια τεράστια επιτυχία. Είναι συναρπαστικό να βλέπουμε πόσο θετικό αντίκτυπο έχει η διοργάνωσή μας. Και βέβαια, είμαστε βαθιά ευγνώμονες για την ακλόνητη υποστήριξη της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας. Τα Ποσειδώνια έχει αποδειχθεί ότι είναι κορυφαία πλατφόρμα για τη σύναψη επιχειρηματικών συμφωνιών και την προώθηση της διασύνδεσης και των συνεργασιών που οδηγούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία μπροστά».
Τα Ποσειδώνια 2024 διοργανώθηκαν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, με την υποστήριξη του Δήμου Πειραιά και της Επιτροπής Ελληνικής Ναυτιλιακής Συνεργασίας.


Latest News

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της

ΗΠΑ: Ρωσία και Ουκρανία συμφωνούν για εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα
Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.

Μελίνα Τραυλού: «Η ναυτιλία θεμέλιο της οικονομικής και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης»
Ηγετική παρουσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης στις Βρυξέλλες για τη Ναυτιλία «European Shipping Summit 2025»

ECSA: Καμπανάκι για την πρόταση Τραμπ για τέλη στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Επιστολή έστειλε η ECSA που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό στόλο στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης στις ΗΠΑ

Ευρωπαϊκή Ναυτιλία: Πόσα προσφέρει στην «πίτα» της ευρωπαϊκής οικονομίας
Ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός κλάδος παρείχε θέσεις εργασίας σε 219.000 εργαζομένους σύμφωνα με μελέτη της Delloitte και του Ινστιτούτου CE Delft

24ωρη απεργία στα πλοία ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία
Η απεργία της ΠΝΟ έχει πανελλαδικό χαρακτήρα και αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Μελίνα Τραυλού: Η ΕΕ πρέπει να θωρακίσει την ηγετική θέση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας
«Ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα δεν είναι αντίρροπες δυνάμεις, αλλά ομόρροπες» τονίζει η κα Τραυλού

«Κανονικότητα» στην Ερυθρά Θάλασσα με πτώση των ναύλων - Τι αναφέρει η Intermodal
Mε την επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, οι αποστάσεις των ταξιδιών σε βασικές διαδρομές, όπως Ασία - Ευρώπη, θα συντόμευαν