«Μην πυροβολείτε τη ναυτιλία» ήταν το μήνυμα που έστειλε προς όλες τις κατευθύνσεις η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού, από την καθιερωμένη συνέντευξη τύπου που δόθηκε στη διεθνή έκθεση Ποσειδώνια 2024, η οποία κλείνει σήμερα τις πύλες της,
Αναφερόμενη σε αρνητικά δημοσιεύματα του διεθνούς τύπου που στρέφονται κατά της ναυτιλίας με αφορμή τις γεωπολιτικές κρίσεις ξεκαθάρισε ότι όταν λαμβάνονται μονομερή περιφερειακά μέτρα δυστυχώς επηρεάζουν μονομερώς τις τοπικές βιομηχανίες. Αυτό έχει συμβεί και με την ευρωπαϊκή ναυτιλία στην περίπτωση των κυρώσεων κατά της Ρωσίας τόνισε η κα. Τραυλού. Πάντως οι έλληνες εφοπλιστές κακώς στοχοποιούνται καθώς εφαρμόζουν πλήρως τους κανόνες των κυρώσεων όπως πρόσθεσε ο αντιπρόεδρος της ΕΕΕ κ. Μιχάλης Χανδρής.
Nαυτιλία: Στα 15 δισ. δολάρια το δανειακό χαρτοφυλάκιο των ελληνικών τραπεζών [γραφήματα]
Γενικότερα για το πως επηρεάζεται η ναυτιλία από τις γεωπολιτικές εξελίξεις η κα. Τραυλού συμπλήρωσε ότι είναι απαράδεκτο η ναυτιλία που είναι ουδέτερη και παγκόσμια να βρίσκεται στο στόχαστρο οποιασδήποτε πολιτικής κρίσης και συνήθως είναι και ανυπεράσπιστη.
Μιλώντας για την ελληνική ναυτιλία τόνισε ότι είναι πιο δυνατή από ποτέ και οι προτεραιότητες που έχει είναι η προσέλκυση νέων ταλέντων στη θάλασσα, και η ενίσχυση της εξωστρέφειας με στόχο να ξεδιαλύνει «κάποιες παρεξηγήσεις» σχετικά με τον ρόλο της ναυτιλίας στη διεθνή οικονομία και την ευημερία των πολιτών. Επικαλέστηκε τη σχετική μελέτη που παρουσίασε πρόσφατα για το τι θα συμβεί εάν τα πλοία σταματήσουν την δραστηριότητα τους συμπληρώνοντας ότι πρέπει να γίνει κατανοητός ε όλο τον κόσμο ο σημαντικός ρόλος της ναυτιλα΄ςι στην οικονομική ανάπτυξη. Εκτίμησε ότι τελευταία έχει αλλάξει επί το θετικότερο και η οπτική με την οποία αντιμετωπίζει την ναυτιλία η ΕΕ και πρότεινε την ένταξη του κλάδου κάτω από μία ενιαία διεύθυνση στην Κομισιόν
Για την ναυτική εκπαίδευση υπογράμμισε ότι η ΕΕΕ επιζητεί το εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης καθώς «είμαστε ανθρωποκεντρικός κλάδος και η επιτυχία μας οφείλεται στους ανθρώπους που έχουμε στα καράβια μας, ανθρώπους σωστά εκπαιδευμένους. Χαίρομαι συμπλήρωσε για την πρωτοβουλία του Υπουργείου να ανακηρύξει το 2024 και 2025 έτη ναυτικής εκπαίδευσης γιατί έτσι υπάρχει και μια δέσμευση από πλευράς του.
Απαντώντας σε ερώτηση του OT για την ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου σημείωσε ότι η ψηφιακή εγγραφή των πλοίων είναι το πρώτο βήμα αλλά πρέπει να ακολουθήσουν και άλλα όπως η ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης, η προσέλκυση νέων στα ναυτικά επαγγέλματα προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω το νηολόγιο.
Γενικότερα για το πως επηρεάζεται η ναυτιλία από τις γεωπολιτικές εξελίξεις η κα. Τραυλού συμπλήρωσε ότι είναι απαράδεκτο η ναυτιλία που είναι ουδέτερη και παγκόσμια να βρίσκεται στο στόχαστρο οποιασδήποτε πολιτικής κρίσης και συνήθως είναι και ανυπεράσπιστη.
Απεξάρτηση από τον άνθρακα
Όσον αφορά την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας η κα. Τραυλού είπε ότι μας ζητάνε κάτι που δεν εξαρτάται από εμάς. Εμείς ως ναυτιλία δεν παράγουμε ενέργεια Την μεταφέρουμε την αγοράζουμε . Όμως είμαστε εδώ και επενδύουμε σε οποιανδήποτε τεχνολογική εξέλιξη και παραμένουμε το πιο φθηνό μέσο μεταφοράς. Υπογράμμισε μάλιστα με σημασία ότι είναι προς το συμφέρον της οικονομίας η ναυτιλία να κρατήσει χαμηλά το κόστος μεταφοράς.
Η απεξάρτηση από τον άνθρακα έχει ένα κόστος που τελικά θα πάει στον καταναλωτή συμπλήρωσε. Πάντως η ναυτιλία θα ανταποκριθεί στις ανάγκες της πράσινης μετάβασης και ήδη είναι ο επιχειρηματικός κλάδος που έχει κάνει τα περισσότερα βήματα από όλους μειώνοντας το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.
Για να μην αυξηθεί υπέρμετρα το κόστος σύμφωνα με την κα. Τραυλού τα έσοδα από την ένταξη της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων θα πρέπει να γυρίσουν στο ναυτιλιακό κλάδο, ως επιδότηση στα καύσιμα ώστε να μειωθεί το χάσμα μεταξύ των νεών ακριβών καυσίμων και των συμβατικών
Αν υπήρχαν πράσινα καύσιμα σήμερα σε επάρκεια και ασφαλή θα είχαμε επενδύσει σε αυτά από χθες παραγγέλνοντας νέα πλοία πρόσθεσε ο Γενικός Γραμματέας της ΕΕΕ κ. Δημήτρης Φαφαλιός,
Το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΕΕΕ κ. Γιάννης Λύρας συμπλήρωσε ότι μέσα από διαπραγματεύσεις καταφέραμε ένα μέρος των εσόδων να διατεθεί στο Innovation Fund και τη ναυτιλία ωστόσο το όφελος αναμένεται να είναι πολύ μικρό για την ελληνική ναυτιλία όπως εκτίμησε. Επίσης ανέφερε ότι δεν είναι διαθέσιμος ένας λογαριασμός για το που διοχετεύουν οι κυβερνήσεις τα έσοδα από το ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων. Ψάξαμε αλλά δεν βρήκαμε τίποτα είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λύρας.
Latest News
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023