
«Μην πυροβολείτε τη ναυτιλία» ήταν το μήνυμα που έστειλε προς όλες τις κατευθύνσεις η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού, από την καθιερωμένη συνέντευξη τύπου που δόθηκε στη διεθνή έκθεση Ποσειδώνια 2024, η οποία κλείνει σήμερα τις πύλες της,
Αναφερόμενη σε αρνητικά δημοσιεύματα του διεθνούς τύπου που στρέφονται κατά της ναυτιλίας με αφορμή τις γεωπολιτικές κρίσεις ξεκαθάρισε ότι όταν λαμβάνονται μονομερή περιφερειακά μέτρα δυστυχώς επηρεάζουν μονομερώς τις τοπικές βιομηχανίες. Αυτό έχει συμβεί και με την ευρωπαϊκή ναυτιλία στην περίπτωση των κυρώσεων κατά της Ρωσίας τόνισε η κα. Τραυλού. Πάντως οι έλληνες εφοπλιστές κακώς στοχοποιούνται καθώς εφαρμόζουν πλήρως τους κανόνες των κυρώσεων όπως πρόσθεσε ο αντιπρόεδρος της ΕΕΕ κ. Μιχάλης Χανδρής.
Nαυτιλία: Στα 15 δισ. δολάρια το δανειακό χαρτοφυλάκιο των ελληνικών τραπεζών [γραφήματα]
Γενικότερα για το πως επηρεάζεται η ναυτιλία από τις γεωπολιτικές εξελίξεις η κα. Τραυλού συμπλήρωσε ότι είναι απαράδεκτο η ναυτιλία που είναι ουδέτερη και παγκόσμια να βρίσκεται στο στόχαστρο οποιασδήποτε πολιτικής κρίσης και συνήθως είναι και ανυπεράσπιστη.
Μιλώντας για την ελληνική ναυτιλία τόνισε ότι είναι πιο δυνατή από ποτέ και οι προτεραιότητες που έχει είναι η προσέλκυση νέων ταλέντων στη θάλασσα, και η ενίσχυση της εξωστρέφειας με στόχο να ξεδιαλύνει «κάποιες παρεξηγήσεις» σχετικά με τον ρόλο της ναυτιλίας στη διεθνή οικονομία και την ευημερία των πολιτών. Επικαλέστηκε τη σχετική μελέτη που παρουσίασε πρόσφατα για το τι θα συμβεί εάν τα πλοία σταματήσουν την δραστηριότητα τους συμπληρώνοντας ότι πρέπει να γίνει κατανοητός ε όλο τον κόσμο ο σημαντικός ρόλος της ναυτιλα΄ςι στην οικονομική ανάπτυξη. Εκτίμησε ότι τελευταία έχει αλλάξει επί το θετικότερο και η οπτική με την οποία αντιμετωπίζει την ναυτιλία η ΕΕ και πρότεινε την ένταξη του κλάδου κάτω από μία ενιαία διεύθυνση στην Κομισιόν
Για την ναυτική εκπαίδευση υπογράμμισε ότι η ΕΕΕ επιζητεί το εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης καθώς «είμαστε ανθρωποκεντρικός κλάδος και η επιτυχία μας οφείλεται στους ανθρώπους που έχουμε στα καράβια μας, ανθρώπους σωστά εκπαιδευμένους. Χαίρομαι συμπλήρωσε για την πρωτοβουλία του Υπουργείου να ανακηρύξει το 2024 και 2025 έτη ναυτικής εκπαίδευσης γιατί έτσι υπάρχει και μια δέσμευση από πλευράς του.
Απαντώντας σε ερώτηση του OT για την ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου σημείωσε ότι η ψηφιακή εγγραφή των πλοίων είναι το πρώτο βήμα αλλά πρέπει να ακολουθήσουν και άλλα όπως η ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης, η προσέλκυση νέων στα ναυτικά επαγγέλματα προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω το νηολόγιο.
Γενικότερα για το πως επηρεάζεται η ναυτιλία από τις γεωπολιτικές εξελίξεις η κα. Τραυλού συμπλήρωσε ότι είναι απαράδεκτο η ναυτιλία που είναι ουδέτερη και παγκόσμια να βρίσκεται στο στόχαστρο οποιασδήποτε πολιτικής κρίσης και συνήθως είναι και ανυπεράσπιστη.
Απεξάρτηση από τον άνθρακα
Όσον αφορά την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας η κα. Τραυλού είπε ότι μας ζητάνε κάτι που δεν εξαρτάται από εμάς. Εμείς ως ναυτιλία δεν παράγουμε ενέργεια Την μεταφέρουμε την αγοράζουμε . Όμως είμαστε εδώ και επενδύουμε σε οποιανδήποτε τεχνολογική εξέλιξη και παραμένουμε το πιο φθηνό μέσο μεταφοράς. Υπογράμμισε μάλιστα με σημασία ότι είναι προς το συμφέρον της οικονομίας η ναυτιλία να κρατήσει χαμηλά το κόστος μεταφοράς.
Η απεξάρτηση από τον άνθρακα έχει ένα κόστος που τελικά θα πάει στον καταναλωτή συμπλήρωσε. Πάντως η ναυτιλία θα ανταποκριθεί στις ανάγκες της πράσινης μετάβασης και ήδη είναι ο επιχειρηματικός κλάδος που έχει κάνει τα περισσότερα βήματα από όλους μειώνοντας το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.
Για να μην αυξηθεί υπέρμετρα το κόστος σύμφωνα με την κα. Τραυλού τα έσοδα από την ένταξη της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων θα πρέπει να γυρίσουν στο ναυτιλιακό κλάδο, ως επιδότηση στα καύσιμα ώστε να μειωθεί το χάσμα μεταξύ των νεών ακριβών καυσίμων και των συμβατικών
Αν υπήρχαν πράσινα καύσιμα σήμερα σε επάρκεια και ασφαλή θα είχαμε επενδύσει σε αυτά από χθες παραγγέλνοντας νέα πλοία πρόσθεσε ο Γενικός Γραμματέας της ΕΕΕ κ. Δημήτρης Φαφαλιός,
Το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΕΕΕ κ. Γιάννης Λύρας συμπλήρωσε ότι μέσα από διαπραγματεύσεις καταφέραμε ένα μέρος των εσόδων να διατεθεί στο Innovation Fund και τη ναυτιλία ωστόσο το όφελος αναμένεται να είναι πολύ μικρό για την ελληνική ναυτιλία όπως εκτίμησε. Επίσης ανέφερε ότι δεν είναι διαθέσιμος ένας λογαριασμός για το που διοχετεύουν οι κυβερνήσεις τα έσοδα από το ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων. Ψάξαμε αλλά δεν βρήκαμε τίποτα είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λύρας.


Latest News

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο

Capital Link: Ο Πόλυς Χατζηιωάννου χτύπησε το «Closing Bell» στη Νέα Υόρκη
Το 3rd Capital Link Cyprus Business Forum διοργανώθηκε σε συνεργασία με την Κυπριακή Ένωση Εφοπλιστών με την υποστήριξη του κυπριακού υφυπουργείου Ναυτιλίας

Μελίνα Τραυλού: Καλεί τον ΙΜΟ να μην λάβει αποφάσεις που θα υπονομεύσουν την ναυτιλία
Μην «πυροβολείτε» το LNG- ο εμπορικός διαχειριστής να αναλάβει το κόστος συμμόρφωσης στην πράσινη μετάβαση, τα δύο μηνύματα της προέδρου της ΕΕΕ, Μελίνας Τραυλού