«Μην πυροβολείτε τη ναυτιλία» ήταν το μήνυμα που έστειλε προς όλες τις κατευθύνσεις η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού, από την καθιερωμένη συνέντευξη τύπου που δόθηκε στη διεθνή έκθεση Ποσειδώνια 2024, η οποία κλείνει σήμερα τις πύλες της,
Αναφερόμενη σε αρνητικά δημοσιεύματα του διεθνούς τύπου που στρέφονται κατά της ναυτιλίας με αφορμή τις γεωπολιτικές κρίσεις ξεκαθάρισε ότι όταν λαμβάνονται μονομερή περιφερειακά μέτρα δυστυχώς επηρεάζουν μονομερώς τις τοπικές βιομηχανίες. Αυτό έχει συμβεί και με την ευρωπαϊκή ναυτιλία στην περίπτωση των κυρώσεων κατά της Ρωσίας τόνισε η κα. Τραυλού. Πάντως οι έλληνες εφοπλιστές κακώς στοχοποιούνται καθώς εφαρμόζουν πλήρως τους κανόνες των κυρώσεων όπως πρόσθεσε ο αντιπρόεδρος της ΕΕΕ κ. Μιχάλης Χανδρής.
Nαυτιλία: Στα 15 δισ. δολάρια το δανειακό χαρτοφυλάκιο των ελληνικών τραπεζών [γραφήματα]
Γενικότερα για το πως επηρεάζεται η ναυτιλία από τις γεωπολιτικές εξελίξεις η κα. Τραυλού συμπλήρωσε ότι είναι απαράδεκτο η ναυτιλία που είναι ουδέτερη και παγκόσμια να βρίσκεται στο στόχαστρο οποιασδήποτε πολιτικής κρίσης και συνήθως είναι και ανυπεράσπιστη.
Μιλώντας για την ελληνική ναυτιλία τόνισε ότι είναι πιο δυνατή από ποτέ και οι προτεραιότητες που έχει είναι η προσέλκυση νέων ταλέντων στη θάλασσα, και η ενίσχυση της εξωστρέφειας με στόχο να ξεδιαλύνει «κάποιες παρεξηγήσεις» σχετικά με τον ρόλο της ναυτιλίας στη διεθνή οικονομία και την ευημερία των πολιτών. Επικαλέστηκε τη σχετική μελέτη που παρουσίασε πρόσφατα για το τι θα συμβεί εάν τα πλοία σταματήσουν την δραστηριότητα τους συμπληρώνοντας ότι πρέπει να γίνει κατανοητός ε όλο τον κόσμο ο σημαντικός ρόλος της ναυτιλα΄ςι στην οικονομική ανάπτυξη. Εκτίμησε ότι τελευταία έχει αλλάξει επί το θετικότερο και η οπτική με την οποία αντιμετωπίζει την ναυτιλία η ΕΕ και πρότεινε την ένταξη του κλάδου κάτω από μία ενιαία διεύθυνση στην Κομισιόν
Για την ναυτική εκπαίδευση υπογράμμισε ότι η ΕΕΕ επιζητεί το εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης καθώς «είμαστε ανθρωποκεντρικός κλάδος και η επιτυχία μας οφείλεται στους ανθρώπους που έχουμε στα καράβια μας, ανθρώπους σωστά εκπαιδευμένους. Χαίρομαι συμπλήρωσε για την πρωτοβουλία του Υπουργείου να ανακηρύξει το 2024 και 2025 έτη ναυτικής εκπαίδευσης γιατί έτσι υπάρχει και μια δέσμευση από πλευράς του.
Απαντώντας σε ερώτηση του OT για την ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου σημείωσε ότι η ψηφιακή εγγραφή των πλοίων είναι το πρώτο βήμα αλλά πρέπει να ακολουθήσουν και άλλα όπως η ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης, η προσέλκυση νέων στα ναυτικά επαγγέλματα προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω το νηολόγιο.
Γενικότερα για το πως επηρεάζεται η ναυτιλία από τις γεωπολιτικές εξελίξεις η κα. Τραυλού συμπλήρωσε ότι είναι απαράδεκτο η ναυτιλία που είναι ουδέτερη και παγκόσμια να βρίσκεται στο στόχαστρο οποιασδήποτε πολιτικής κρίσης και συνήθως είναι και ανυπεράσπιστη.
Απεξάρτηση από τον άνθρακα
Όσον αφορά την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας η κα. Τραυλού είπε ότι μας ζητάνε κάτι που δεν εξαρτάται από εμάς. Εμείς ως ναυτιλία δεν παράγουμε ενέργεια Την μεταφέρουμε την αγοράζουμε . Όμως είμαστε εδώ και επενδύουμε σε οποιανδήποτε τεχνολογική εξέλιξη και παραμένουμε το πιο φθηνό μέσο μεταφοράς. Υπογράμμισε μάλιστα με σημασία ότι είναι προς το συμφέρον της οικονομίας η ναυτιλία να κρατήσει χαμηλά το κόστος μεταφοράς.
Η απεξάρτηση από τον άνθρακα έχει ένα κόστος που τελικά θα πάει στον καταναλωτή συμπλήρωσε. Πάντως η ναυτιλία θα ανταποκριθεί στις ανάγκες της πράσινης μετάβασης και ήδη είναι ο επιχειρηματικός κλάδος που έχει κάνει τα περισσότερα βήματα από όλους μειώνοντας το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.
Για να μην αυξηθεί υπέρμετρα το κόστος σύμφωνα με την κα. Τραυλού τα έσοδα από την ένταξη της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων θα πρέπει να γυρίσουν στο ναυτιλιακό κλάδο, ως επιδότηση στα καύσιμα ώστε να μειωθεί το χάσμα μεταξύ των νεών ακριβών καυσίμων και των συμβατικών
Αν υπήρχαν πράσινα καύσιμα σήμερα σε επάρκεια και ασφαλή θα είχαμε επενδύσει σε αυτά από χθες παραγγέλνοντας νέα πλοία πρόσθεσε ο Γενικός Γραμματέας της ΕΕΕ κ. Δημήτρης Φαφαλιός,
Το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΕΕΕ κ. Γιάννης Λύρας συμπλήρωσε ότι μέσα από διαπραγματεύσεις καταφέραμε ένα μέρος των εσόδων να διατεθεί στο Innovation Fund και τη ναυτιλία ωστόσο το όφελος αναμένεται να είναι πολύ μικρό για την ελληνική ναυτιλία όπως εκτίμησε. Επίσης ανέφερε ότι δεν είναι διαθέσιμος ένας λογαριασμός για το που διοχετεύουν οι κυβερνήσεις τα έσοδα από το ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων. Ψάξαμε αλλά δεν βρήκαμε τίποτα είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λύρας.
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους