
Οι ευρωεκλογές ανέκαθεν είχαν τον χαρακτήρα της «χαλαρής» ψήφου. Αν σε αυτό προσθέσουμε πως είναι η 5η φορά που οι ψηφοφόροι προσήλθαν στις κάλπες μέσα σε διάστημα 13 μηνών, την αντίληψη ότι δεν υπάρχει άμεσο εθνικό διακύβευμα και ότι οι δεν συνέπεσαν αυτή τη φορά παράλληλη εκλογική αναμέτρηση (π.χ. αυτοδιοικητικές εκλογές), ώστε οι ψηφοφόροι να έχουν ένα επιπλέον κίνητρο για να συμμετάσχουν στις ευρωεκλογές του 2024 οδηγούμαστε σε ένα ιστορικό ρεκόρ 60%.
Σύμφωνα με την τελική εκτίμηση του ΥΠΕΣ, ψήφισαν 3.891.466 από τους 9.605.244 εγγεγραμμένους ψηφοφόρους, με τη συμμετοχή να φτάνει στο 40,5% και με την αποχή στο 59,5%.
Τα υψηλότερα ποσοστά συμμετοχής εμφανίζονται σε Αττική, Κρήτη και Θεσσαλία, ενώ τα χαμηλότερα στα Ιόνια Νησιά, Πελοπόννησο και Βόρειο Αιγαίο.
Για την ιστορία
Πώς είχαν διαμορφωθεί όμως τα ποσοστά της αποχής στις προηγούμενες ευρωεκλογές; Το υψηλότερο ποσοστό αποχής στις τρεις ευρωεκλογές της τελευταίας 15ετίας, είχε καταγραφεί το 2009 (47,46%).
Συγκεκριμένα, η εικόνα είχε ως εξής:
Ευρωεκλογές 2009 – Αποχή: 47,46%
Ευρωεκλογές 2014 – Αποχή: 40,67%
Ευρωεκλογές 2019 – Συμμετοχή: 41,31%
Υπενθυμίζεται ότι στις τελευταίες εθνικές εκλογές, του Ιουνίου του 2023, η αποχή είχε διαμορφωθεί στο 46,3%.
Κατά κύριο λόγο στις κάλπες αποφεύγουν να πάνε οι νεαρές ηλικίες, σε αντίθεση με τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας. Επιπρόσθετα, άτομα των χαμηλότερων εισοδημάτων δείχνουν να μην έχουν εμπιστοσύνη στις κάλπες και δεν συμμετέχουν.
Το πράγμα σώθηκε κάπως…
«Ένας βασικός λόγος για την αποχή είναι ότι εδώ δεν ψάχνουμε το πρώτο κόμμα» δήλωνε στο in o διδάκτορας Πολιτικής Επιστήμης Παναγιώτης Κουστένης.
Αναλύοντας τους αριθμούς της αποχής ο κ. Κουστένης τόνισε ότι «παραδοσιακά έως το 2000 όποτε είχαμε ξεχωριστές ευρωεκλογές, σημειωνόταν ταυτόχρονη μείωση της συμμετοχής του κόσμου έως και 400.000 ψήφους. Αυτό άλλαξε στην πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα όπου η μείωση άγγιξε το 1,5 εκατ. – στις εκλογές του 2004 και του 2009. Το πράγμα σώθηκε κάπως στις ευρωεκλογές τόσο του 2014 όσο και του 2019 επειδή έγιναν σχεδόν την ίδια περίοδο με τις αυτοδιοικητικές. Πρόκειται επίσης για αναμετρήσεις που είχαν μεγάλη βαρομετρική σημασία».


Latest News

Αυξήσεις έως 20% στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων - Τι ανακοίνωσε ο Δένδιας
Η μισθολογική μεταρρύθμιση θα υλοποιηθεί από την 1η Απριλίου μέχρι την 1η Οκτωβρίου - Τα παραδείγματα που έδωσε ο Νίκος Δένδιας

Αθώος δηλώνει με υπόμνημα ο Χρήστος Τριαντόπουλος
Ο Χρήστος Τριαντοπούλος, μεταξύ άλλων στο υπόμνημα που κατέθεσε αναφέρει πως είναι αθώος και ζητεί να κριθεί από την τακτική δικαιοσύνη

Σεισμό 7,7 Ρίχτερ στη Μιανμάρ «βλέπουν» οι ΗΠΑ – Συνεχείς οι ισχυροί μετασεισμοί
Μεγάλος σεισμός στη Μιανμάρ - Αισθητός και στην Μπανγκόγκ με τους τουρίστες να εγκαταλείπουν τα ξενοδοχεία

Συνελήφθη ο δικηγόρος του Εκρέμ Ιμάμογλου
Οι τουρκικές αρχές προχώρησαν στην σύλληψη του δικηγόρου του Εκρέμ Ιμάμογλου, τα ξημερώματα της Παρασκευής

Αλλάζει η ώρα την Κυριακή - Η επίσημη ανακοίνωση
Η αλλαγή ώρας από χειμερινή σε θερινή προβλέπεται στην οδηγία 2000/84 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της ΕΕ της 19ης Ιανουαρίου 2001

Ηλεκτροσόκ
Το σχέδιο της ΔΕΗ προβλέπει έναν χώρο mega data center 300 MW που σε δεύτερο χρόνο μπορεί να φτάσει το 1 GW

Βροχές και καταιγίδες την Παρασκευή - Μικρή πτώση της θερμοκρασίας
Άστατος θα είναι ο καιρός την Παρασκευή, με κατά τόπους βροχές και καταιγίδες, ενώ μικρή πτώση θα σημειώσει και η θερμοκρασία
![Ρωσία: Επιθέσεις και σαμποτάζ στην Ευρώπη [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/ukraine-3-600x337.jpg)
Eπιθέσεις και σαμποτάζ στην Ευρώπη, που καταλογίζουν στη Ρωσία [γράφημα]
Δυτικοί αξιωματούχοι έχουν κατηγορήσει τη Ρωσία και τους αντιπροσώπους της ότι διοργάνωσαν δεκάδες επιθέσεις και άλλα επεισόδια σε όλη την Ευρώπη μετά την εισβολή στην Ουκρανία το 2022.

Κόκκινο πανί οι δηλώσεις του Νίκου Τσάφου - Πυρ της αντιπολίτευσης
Κόκκινο πανί για την αντιπολίτευση ο Νίκος Τσάφος- Στο στόχαστρο δημόσιες αναφορές του περί ύπαρξης «Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου

Γιατί η Southwest Airlines «στράβωσε» με την αντιστάθμιση κινδύνου στα καύσιμα
Η Southwest Airlines, μοναδική στον κλάδο των αερομεταφορών για τη συνεχιζόμενηδέσμευσή της στην αντιστάθμιση, λέει ότι το πρόγραμμα ήταν πολύ δαπανηρό