Πολλοί Αμερικανοί μεγάλωσαν τρώγοντας σχεδόν πάντα στο σπίτι και τα εστιατόρια ήταν για ειδικές περιστάσεις. Ως ενήλικες, εξακολουθούσαν να θεωρούν ότι το φαγητό έξω ήταν μια ακριβή απόλαυση. Μετά «χτύπησε» η πανδημία. Όταν τα εστιατόρια άνοιξαν ξανά, πολλοί θεώρησαν ότι το να γευματίζουν εκτός σπιτιού ήταν μια αναγκαία απόδραση.

Έτσι, οι ιδιοκτήτες εμπορικών ακινήτων στις ΗΠΑ που εδώ και καιρό θεωρούσαν τα εστιατόρια ως επισφαλείς ενοικιαστές με υψηλό ποσοστό αποτυχίας, τώρα, με τους Αμερικανούς να τρώνε έξω περισσότερο από ποτέ, η εστίαση αναδεικνύεται ως η πιο hot αγορά των εμπορικών ακινήτων.

Εμπορικά ακίνητα: Τα δάνεια σε καθυστέρηση τρομάζουν το τραπεζικό σύστημα των ΗΠΑ

Οι υπηρεσίες εστίασης αντιπροσώπευαν περισσότερο από το 19% όλων των μισθώσεων λιανικής πέρυσι, αυξημένες τα τελευταία χρόνια στο υψηλότερο ποσοστό για οποιαδήποτε κατηγορία από τότε που η εταιρεία δεδομένων CoStar Group άρχισε να παρακολουθεί τα στατιστικά στοιχεία το 2007.

Η άνοδος της “κουλτούρας φαγητού” στις ΗΠΑ

Η άνοδος αντικατοπτρίζει τον τρόπο με τον οποίο οι Αμερικανοί ξοδεύουν περισσότερο χρόνο και χρήμα σε εστιατόρια, από εκλεκτά γκουρμέ ρεστοράν μέχρι απλές αλυσίδες fast food. Η χαμηλή ανεργία, οι αυξανόμενοι μισθοί, η άνοδος της «κουλτούρας του φαγητού» και η τάση των millennials να καθυστερούν να παντρευτούν και να κάνουν παιδιά σε σχέση με προηγούμενες γενιές πιθανότατα συνέβαλαν στην αύξηση των δαπανών για εστιατόρια τα τελευταία χρόνια, λένε οι αναλυτές. Οι άνθρωποι που ζουν μόνοι είναι λιγότερο πιθανό να ψωνίσουν στα παντοπωλεία από ό,τι οι οικογένειες, σημειώνει η Wall Street Journal.

Στην κλιμάκωση της πανδημίας, δεκάδες χιλιάδες εστιατόρια έκλεισαν οριστικά. Τέσσερα χρόνια αργότερα, η ισχυρή μίσθωση εστιατορίων έχει βοηθήσει τον κλάδο ακινήτων λιανικής στην να βρεθεί στην ισχυρότερη θέση του εδώ και χρόνια.

Το μέσο νοικοκυριό ξόδεψε σχεδόν το 53% του προϋπολογισμού του για διατροφή εκτός σπιτιού πέρυσι, ποσοστό ρεκόρ και 10 ποσοστιαίες μονάδες πάνω από το 2003, σύμφωνα με την Υπηρεσία Οικονομικών Ερευνών του Υπουργείου Γεωργίας των ΗΠΑ.

Οι συνολικές πωλήσεις εστιατορίων δεν ήταν ποτέ υψηλότερες και μπορεί να ξεπεράσουν τα 1,1 τρισεκατομμύρια δολάρια φέτος, μια αύξηση 5,4% από το υψηλό επίπεδο ρεκόρ του 2023, σύμφωνα με την Εθνική Ένωση Εστιατορίων.

Τα χρήματα που δαπανώνται για φαγητό έξω αυξάνονται εδώ και χρόνια. Το 2018, το μέσο νοικοκυριό ξόδεψε ελαφρώς περισσότερα χρήματα για φαγητό έξω για πρώτη φορά από τότε που το USDA άρχισε να παρακολουθεί τα στατιστικά στοιχεία το 1997. Οι δαπάνες εστιατορίων μειώθηκαν το 2020, αλλά γρήγορα ανέκαμψαν καθώς τα καταστήματα άνοιξαν ξανά και οι φόβοι μόλυνσης εξαφανίστηκαν.

Περισσότεροι νοικιάζουν χώρους εστίασης παρά την αύξηση των ενοικίων

Τα ενοίκια εστιατορίων και τα επίπεδα πληρότητας έχουν αυξηθεί σε όλες τις ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια. Η εταιρεία διαχείρισης ακινήτων λιανικής Pine Tree, για παράδειγμα, είπε ότι βρίσκει καινούργιους ενοικιαστές εστιατορίων με ενοίκια έως και 10% υψηλότερα από τα προπανδημικά επίπεδα.

Για χρόνια, οι ιδιοκτήτες ακινήτων ήταν επιφυλακτικοί με τους ενοικιαστές που ήθελαν να ανοίξουν χώρους εστίασης. Η κατασκευή χώρων εστιατορίων είναι ακριβή και στις ΗΠΑ συχνά επιβαρύνει τους ιδιοκτήτες, ενώ πολλά νέα εστιατόρια βάζουν γρήγορα λουκέτο.

Ωστόσο, η αύξηση των φερέγγυων αλυσίδων σε συνδυασμό με δεδομένα που δείχνουν ότι τα εστιατόρια ενισχύουν την κίνηση των πεζών σε κοντινές επιχειρήσεις έχουν κάνει τους ιδιοκτήτες να επιθυμούν να υπογράψουν μισθώσεις εστιατορίων.

“Είναι σίγουρα από τα αγαπημένα του κλάδου μας αυτή τη στιγμή”, δήλωσε στην Wall Street Journal ο Ματ Λούγκι, πρόεδρος κεφαλαιαγορών, για την Pine Tree, η οποία έχει δει τους μέσους όγκους πωλήσεων μεταξύ των ενοικιαστών σε fast food και casual εστιατορίων να αυξάνονται 6% ετησίως από το 2019, περίπου διπλάσιο από το ιστορικό ρυθμό αύξησης.

Δεν είναι όλα ρόδινα

Ο πληθωρισμός και οι υψηλότερες τιμές στα μενού έχουν αναμφίβολα τονώσει τις πωλήσεις εστιατορίων τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, ο Λούγκι είπε ότι η ζήτηση των πελατών είναι επίσης αυξημένη, καθώς η υβριδική εργασία δίνει στους κατοίκους των προαστίων μεγαλύτερη ευελιξία να κάνουν δουλειές και να τρώνε μεσημεριανό γεύμα κατά τη διάρκεια της εργάσιμης ημέρας.

Δεν είναι μόνο καλά τα νέα στον κλάδο εστίασης. Το αυξανόμενο κόστος μισθοδοσίας και συστατικών συμπιέζει τα περιθώρια κέρδους, ειδικά για τους ανεξάρτητους φορείς. Η αλυσίδα θαλασσινών Red Lobster σχεδιάζει να κλείσει εκατοντάδες καταστήματα μετά την κήρυξη της πτώχευσης και η αύξηση των πωλήσεων της McDonald’s έχει επιβραδυνθεί καθώς οι καταναλωτές με χαμηλότερο εισόδημα δαπανούν λιγότερα.

Ωστόσο, αυτές οι πρόσφατες προκλήσεις δεν αποτελούν ένδειξη ότι η ευρύτερη βιομηχανία εστιατορίων οδεύει προς σημαντική επιβράδυνση, ανέφερε στην Wall Street Journal η Σάρα Σενατόρε, ανώτερη αναλύτρια της Bank of America. Οι όγκοι πωλήσεων της McDonald’s εξακολουθούν να είναι περισσότερο από 30% υψηλότεροι από ό,τι πριν από την Covid και οι Αμερικανοί συνεχίζουν να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα σε εστιατόρια.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή