Είναι πια καλοκαίρι και ο κόσμος ξαναπετάει, και μάλιστα με πρωτοφανείς αριθμούς. Για το τρίτο τρίμηνο του έτους, 10,5 εκατομμύρια πτήσεις έχουν προγραμματιστεί για να διασχίσουν τον ουρανό, σύμφωνα με στοιχεία του κλάδου που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg.
Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών προβλέπει αριθμούς ρεκόρ επιβατών φέτος, καθώς και αεροπλάνα που θα είναι περίπου τόσο γεμάτα όσο πριν από την πανδημία, καταναλώνοντας ποσότητες καυσίμων ρεκόρ.
Για τους περιβαλλοντολόγους, αυτό αποτελεί τεράστια απογοήτευση, καθώς οδηγεί σε αύξηση των εκπομπών άνθρακα και ένα άλλο ορόσημο στην αναζωπύρωση του τουρισμού. Ωστόσο, για τη βιομηχανία πετρελαίου, η ανάκαμψη είναι ευπρόσδεκτη, καθώς η κατανάλωση καυσίμου αεριωθουμένων υπέστη πολύ μεγαλύτερο και πιο επίμονο πλήγμα από οποιοδήποτε άλλο βασικό προϊόν πετρελαίου κατά την περίοδο της πανδημίας.
Αεροπλάνα: Οι αεροπορικές σε σοβαρές «αναταράξεις» από την κλιματική αλλαγή
Τα διεθνή ταξίδια θα δουν τη μεγαλύτερη άνοδο, αυξανόμενα κατά 9,7% φέτος με τεράστιες αυξήσεις στην Ασία, στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική. Οι διεθνείς πτήσεις από την Ασία αναμένεται να αυξηθούν κατά 23%, αλλά υπάρχει σημαντική άνοδος σχεδόν σε όλον τον πλανήτη.
Στη Σιγκαπούρη, ένα άλλο κομβικό σημείο μεταξύ Ασίας και Δύσης, ο αριθμός των επιβατών στο αεροδρόμιο Changi τους πρώτους τρεις μήνες του 2024 έφτασε τα 16,5 εκατομμύρια άτομα έχοντας ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019.
Αριθμοί ρεκόρ για ενδιάμεσους κόμβους
Η κίνηση σημαίνει αριθμούς επιβατών ρεκόρ για βασικούς κόμβους μεγάλων αποστάσεων στην Ασία και στη Μέση Ανατολή. Το Dubai International, για παράδειγμα, κατέγραψε το πιο πολυσύχναστο τρίμηνο όλων των εποχών τους πρώτους τρεις μήνες του έτους με 23 εκατομμύρια επισκέπτες. Ο διευθύνων σύμβουλος του αεροδρομίου αναμένει 91 εκατομμύρια έως το 2024, αριθμό ρεκόρ.
Ωστόσο, οι μικρότερες διαδρομές είναι αυτές που πραγματικά οδηγούν την ανάκαμψη, όπως είπε στο Bloomberg ο Σάιμον Ουόρεν, αναλυτής του Vitol Group, της μεγαλύτερης ανεξάρτητης εταιρείας πετρελαίου στον κόσμο. Αναμένει ότι η ζήτηση καυσίμων αεροσκαφών θα αυξηθεί κατά 650.000 βαρέλια ημερησίως, φέτος.
Οι έμποροι πετρελαίου που αξιολογούν τις τιμές των καυσίμων αεριωθουμένων συχνά εξετάζουν πόσο κοστίζει σε σύγκριση με το ντίζελ, ένα τύπο καυσίμου που έχει πολύ μεγαλύτερο ποσοστό στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου. Στην Ευρώπη, το μέτρο δείχνει ότι τα καύσιμα αεροσκαφών έχουν ενισχυθεί από τον Μάρτιο, με παρόμοια εικόνα στην Ασία και στις ΗΠΑ, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg.
«Βλέπουμε καλές αυξήσεις, με βάση τα δεδομένα κρατήσεων, για τη ζήτηση αεροπορικών καυσίμων παγκοσμίως, ειδικά στην Ασία, σε περιοχές όπως η Κίνα», δήλωσε στο Bloomberg ο Νταάν Στρούιβεν, επικεφαλής μελετών πετρελαίου στην Goldman Sachs.
«Πέρυσι, ο αριθμός των διεθνών πτήσεων για παράδειγμα ήταν ακόμα πολύ, πολύ χαμηλός, και θα συνεχίσουμε να βλέπουμε θετική αύξηση της ζήτησης από έτος σε έτος λόγω της ανάκαμψης στον τομέα».
Κέρδη και αποδοτικότητα
Η IATA προβλέπει 99 δισεκατομμύρια γαλόνια κατανάλωση καυσίμου από την παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία φέτος, 3% πάνω σε σχέση με το 2019. Ωστόσο, η αυξημένη απόδοση περιορίζει την κατανάλωση καυσίμου.
Τόσο ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας όσο και η ενεργειακή συμβουλευτική FGE δεν αναμένουν ότι η ζήτηση για καύσιμα αεροσκαφών – συμπεριλαμβανομένης της κηροζίνης που χρησιμοποιείται για θέρμανση – θα ξεπεράσει το επίπεδο του 2019 φέτος.
«Τα αεροπορικά ταξίδια έχουν επιστρέψει ουσιαστικά στα προ πανδημίας επίπεδα», είπε ο Τζέφρι Μπάρον, αναλυτής στην Υπηρεσία Ενεργειακών Πληροφοριών των ΗΠΑ. Ωστόσο, «προσπάθησαν επίσης να αυξήσουν την αποδοτικότητά τους όσον αφορά την τοποθέτηση περισσότερων ατόμων σε αεροπλάνα, έτσι ώστε να καταναλώνουν ελαφρώς λιγότερα καύσιμα από ό,τι πριν από την πανδημία».
Latest News
Ο Ινδός μεγιστάνας Γκαουτάμ Αντάμι κατηγορείται για απάτη στις ΗΠΑ
Ο Γκαουτάμ Αντάνι κατηγορήθηκε με άλλους κατηγορούμενους στη Νέα Υόρκη για φερόμενη απάτη πολλών δισ. δολαρίων
Στην αντεπίθεση οι Βρυξέλλες κατά του Πεκίνου - Προαπαιτούμενα για τις κινεζικές επενδύσεις στην Ε.Ε.
Σκληραίνουν τη στάση τους οι Βρυξέλλες απέναντι στο Πεκίνο - Τα κριτήρια που βάζει τώρα η Ευρώπη στις κινεζικές εταιρείες
Η McDonald's θέλει να συνεχίσει τις προσφορές και το 2025
Η McDonald's επεξεργάζεται μια προσφορά «αγόρασε ένα πάρε ένα ακόμη» η οποία θα ξεκινήσει στις ΗΠΑ
«Μυρίζει» συμβιβασμός για τους αντιπροέδρους της Κομισιόν
Κορυφώνονται σήμερα στο Ευρωκοινοβούλιο οι διαπραγματεύσεις των ευρωομάδων για τη συμφωνία έγκρισης των έξι εκτελεστικών αντιπροέδρων της Κομισιόν
«Διαζύγιο» του CNBC από τον αμερικανικό γίγαντα των ΜΜΕ Comcast - Η νέα εταιρεία
Η Comcast είναι η πρώτη εταιρεία ΜΜΕ στις ΗΠΑ που προχωρά σε διαχωρισμό της καλωδιακής της τηλεόρασης
Σε τεντωμένο σκοινί οι σιδηρόδρομοι στη Γερμανία
Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι θα ήθελαν πολύ να είναι και πάλι στην ώρα τους. Η διάλυση της συγκυβέρνησης δεν βοηθάει
H Ford κόβει 4.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη
Η αμερικανική Ford κατηγορεί την ΕΕ για απουσία ενός σαφούς προγράμματος πολιτικής για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης,
Πώς θα αντιδράσει η Fed στη «δεύτερη φορά» Τραμπ - Τι δείχνει δημοσκόπηση του Reuters
Οι οικονομικές πολιτικές του Τραμπ εκτιμάται ότι θα αναζωπυρώσουν τις πληθωριστικές πιέσεις - Τι βλέπουν οικονομολόγοι για την στρατηγική της Fed
Volkswagen: Πόσους μισθούς θυσιάζουν οι εργαζόμενοι για να γλιτώσουν απολύσεις
Το συνδικάτο IG Metall και το εργατικό συμβούλιο της Volkswagen υπέβαλαν την Τετάρτη την πρόταση για μείωση του κόστους εργασίας
Πάνω από τον στόχο του 2% επέστρεψε ο πληθωρισμός στη Βρετανία
Η εκτίναξη των τιμών στη Βρετανία περιορίζει τις προσδοκίες της αγορές για νέα μείωση των επιτοκίων τον Δεκέμβριο