Εταιρείες που αγοράζουν από την Κίνα πρώτες ύλες ή έτοιμα εμπορεύματα όπως ρούχα, παπούτσια, υφάσματα, ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές και παιχνίδια ανησυχούν για πόλεμο δασμών μεταξύ Βρυξελλών και Πεκίνου και αρχίζουν και διαφοροποιούν τους προμηθευτές τους στην Ασία.
Οι κινήσεις αυτές γίνονται μετά την απόφαση από τις ΗΠΑ να αυξήσουν τους δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) από την Κίνα στο 100% από 25%, με την Κομισιόν να παίρνει τώρα αυτή τη σκυτάλη και να εξετάζει αντίστοιχη κίνηση. Οι κινεζικές αρχές έχουν προειδοποιήσει ότι σε περίπτωση επιβολής νέων δασμών από την ΕΕ θα απαντήσουν με αντίστοιχες κινήσεις σε τρόφιμα, ποτά, οχήματα και τεχνολογικά προϊόντα.
Τι δεν θα κάνουν οι δασμοί στην Κίνα
Ανάμεσα στους Ευρωπαίους πελάτες κινεζικών εταιρειών έχουν αυξημένη έκθεση στην Κίνα ανήκουν και όσοι δραστηριοποιούνται στην κλωστοϋφαντουργία, τις λευκές συσκευές, τα ηλεκτρονικά και τα παιχνίδια. Οι πιο μεγάλοι μεγαλύτεροι τέτοιοι όμιλοι που εισάγουν πρώτες ύλες και έτοιμα προϊόντα στην Ευρώπη από την Κίνα βασίζονται στη χώρα αυτή για το 80% με 90% των προμηθειών τους, σύμφωνα με στοιχεία που επικαλούνται οι Financial Times.
Από την πλευρά τους οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν φτιάξει ήδη μεγάλα εργοστάσια στην Κίνα σε συνεργασία με εταιρείες της χώρας αυτής θα προτιμούσαν να αποφευχθεί πάση θυσία ένας τέτοιος εμπορικός πόλεμος.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση οφείλει να αποφύγει τις τριβές με την Κίνα στο εμπόριο, τη στιγμή που η συνεργασία της Κίνας και της Γερμανίας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας για τον πράσινο μετασχηματισμό και την έξυπνη συνδεσιμότητα αποτελεί αποφασιστικής σημασίας κίνηση για το μέλλον, σύμφωνα με στελέχη συνδέσμων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών που μίλησαν στο Bloomberg. Σήμερα μεγάλο μέρος ηλεκτρικών κυρίως μοντέλων ευρωπαϊκών εταιρειών εισάγεται στην ΕΕ απευθείας από τις μονάδες παραγωγής σε κινεζικό έδαφος.
Σε κάθε περίπτωση, ενδεικτικό της ανησυχίας που έχει δημιουργηθεί για τις αυξανόμενες εντάσεις είναι ότι η Volvo Car AB έχει αρχίσει να μεταφέρει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα στο Βέλγιο λόγω φόβων για επιβολή δασμών όπως μετέδωσαν οι Τάιμς του Λονδίνου. Η Volvo Car AB ανήκει σε κινεζική οντότητα πλέον.
Στελέχη μονάδων παραγωγής έτοιμων ρούχων και υφασμάτων που εδρεύουν στην Κίνα και τροφοδοτούν ευρωπαϊκές επιχειρήσεις με προϊόντα αναφέρουν ότι οι εταιρείες από την Ευρώπη έχουν αρχίσει και στρέφονται περισσότερο σε προμήθειες από χώρες όπως οι Ινδία, Μπαγκλαντές και Βιετνάμ, παρά το γεγονός πως η διαφοροποίηση αυτή μπορεί να συνεπάγεται μεγαλύτερο κόστος και καθυστερήσεις στην αποστολή, δείχνουν τα στοιχεία των FT.
Η εμπορική κόντρα μεταξύ της ΕΕ και της Κίνας έχει οδηγήσει σε μπαράζ ερευνών αντιντάμπινγκ από τις Βρυξέλλες κατά του Πεκίνου εν μέσω, ισχυρισμών για κρατικές κινεζικές επιδοτήσεις που δίνουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε συγκεκριμένες εταιρείες. Η ΕΕ αναμένεται να ενημερώσει ακόμη και μέσα στην εβδομάδα τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα εάν θα επιβάλει προσωρινούς δασμούς από τις 4 Ιουλίου και μετά, οι οποίοι θα αύξαναν τους δασμούς εισαγωγής στην ΕΕ για κινεζικά οχήματα πάνω από το τρέχον επίπεδο του 10%.
Η Κίνα κατηγόρησε την περασμένη εβδομάδα την ΕΕ ότι προσπαθεί να πλήξει κινεζικές εταιρείες και προειδοποίησε ότι θα αναλάβει δράση για τη διασφάλιση των συμφερόντων της. Οι κατηγορίες για αθέμιτο ανταγωνισμό κατά της Κίνας είναι εντελώς αβάσιμες, ανέφερε το πρακτορείο ειδήσεων Xinhua την Κυριακή, επικαλούμενο παλαιότερα σχόλια του υπουργού Εμπορίου Wang Wentao.
Latest News
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Το χρυσό πάρεργο του Νάιτζελ Φάρατζ
Ο Νάιτζελ Φάρατζ πληρώθηκε 189.000 λίρες πέρυσι από εταιρεία χρυσού για να εργαστεί με μερική απασχόληση
Γιατί αποτυγχάνει το άνοιγμα της Κίνας στους ξένους τουρίστες
Η Κίνα προχώρησε σε ένα μεγάλο άνοιγμα προς ξένους τουρίστες όμως τα τουριστικά έσοδα απέχουν πολύ από το 2019
Ο Τραμπ απειλεί την ισορροπία ΕΕ και ΗΠΑ - Τι αλλάζει σε εμπόριο και αμυντικές δαπάνες
ΕΕ και ΗΠΑ είναι οι μεγαλύτεροι εμπορικοί εταίροι στον κόσμο -Πώς οι δασμοί θα επηρεάσουν την οικονομική τους σχέση
Η Σερβία δηλώνει έτοιμη να εξαγοράσει το μερίδιο της Gazprom στο διυλιστήριο NIS
«Έχουμε τα χρήματα» για να αγοράσουμε πίσω το ρωσικό μερίδιο στο Naftna Industrija Srbije, δήλωσε ο πρόεδρος Αλεξάνταρ Βούτσιτς
Τι φέρνει το 2025 για την παγκόσμια οικονομία - Οι χρησμοί του ΔΝΤ και ο φόβος για τις ΗΠΑ
«Οι χώρες δεν μπορούν να δανειστούν για να ξεφύγουν», επισήμανε η επικεφαλής του ΔΝΤ, Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα
Οι 9+1 κορυφαίες τάσεις για το 2025 - Στην κρυστάλλινη σφαίρα των FT
Οι προβλέψεις για το 2025 υποθέτουν ότι οι αλλαγές στην αγορά θα υπαγορευθούν από τον Τραμπ - Αλλά όχι μόνο...
Οι άλλες business των brands μόδας – Από την Zara στην Louis Vuitton
Κολοσσοί της αγοράς στρέφουν συνειδητά το ενδιαφέρον τους και σε άλλους τομείς - Τι επιλέγουν Zara, Louis Vuitton, Prada
Δωρεά 15 εκατ. δολαρίων από τη Walt Disney - Για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών στο Λος Άντζελες
Η βιομηχανία της ψυχαγωγίας και του θεάματος ενώνει τις δυνάμεις της μπροστά στην καταστροφή - Η δωρεά της Walt Disney
Ο «μυστικός παίκτης» στον πόλεμο Ρωσίας - Ουκρανίας - Τι συμβαίνει με τα drones
Ο πόλεμος ανάμεσα στη Ρωσία και την Ουκρανία αλλάζει μια για πάντα τον τρόπο διεξαγωγής συρράξεων - Ο ρόλος των drones