Η τουρκική κυβέρνηση λαμβάνει μέτρα για την αντιμετώπιση του πληθωρισμού που έφτασε περίπου στο 75,5% στα τέλη Μαΐου, διατηρώντας μια αυστηρή νομισματική πολιτική, ενισχύοντας τη δημοσιονομική της θέση και περιορίζοντας το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Τουρκία θα αυξήσει τους δασμούς σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων από την Κίνα κατά 40%, σε μια προσπάθεια να περιορίσει τις εισαγωγές και να περιορίσει το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών.
Τουρκία: Περιμένει 7 εκ. γερμανούς τουρίστες – Γιατί στρέφονται στα all inclusive
Το “καπέλο” που θα επιβληθεί θα είναι τουλάχιστον 7.000 δολάρια, σύμφωνα με προεδρική απόφαση.
Η Τουρκία είχε αυξήσει τους τελωνειακούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα το 2023 για να υποστηρίξει το πρώτο εγχώριας παραγωγής EV της χώρας.
Δασμοί σε όλα τα κινεζικά οχήματα
Οι τελωνειακοί δασμοί θα ισχύουν και για οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικά αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής, ανακοίνωσε το υπουργείο Εμπορίου.
Το πρόσθετο τιμολόγιο θα οριστεί σε ελάχιστο ποσό 7.000 δολαρίων ανά όχημα, με ισχύ από τις 7 Ιουλίου, σύμφωνα με προεδρική απόφαση που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πέρυσι, η Τουρκία αύξησε τους τελωνειακούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα και εισήγαγε ορισμένους άλλους κανονισμούς σχετικά με τη συντήρηση και τις υπηρεσίες EV.
Πρόσθετος δασμός θα επιβληθεί σε οχήματα από την Κίνα προκειμένου να αυξηθεί και να προστατευθεί το μειούμενο μερίδιο της εγχώριας παραγωγής αυτοκινήτων, αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου.
Στην ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο επισημαίνεται επίσης ότι η απόφαση για πρόσθετο δασμό ελήφθη λαμβάνοντας υπόψη τους στόχους για το έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών και τις εξελίξεις σχετικά με το ισοζύγιο εξωτερικού εμπορίου.
Ο δασμός στα κινεζικά οχήματα ήταν προηγουμένως 10%
Οι τιμές των κινεζικών αυτοκινήτων που πωλούνται στην τουρκική αγορά αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά επειδή, πέρα από τον πρόσθετο δασμό, θα υπάρξουν αυξήσεις στον ειδικό φόρο κατανάλωσης και στον φόρο προστιθέμενης αξίας για τα αυτοκίνητα αυτά.
Ορισμένοι επιχειρηματικοί όμιλοι είχαν εκφράσει προηγουμένως τις ανησυχίες τους για το αυξανόμενο μερίδιο των κινεζικών εμπορικών σημάτων στην τουρκική αγορά.
Οι κύριες κινεζικές μάρκες αυτοκινήτων που διατίθενται στο εμπόριο στην Τουρκία είναι οι Cherry, BYD Skywell, MG, Leapmotor, Seres, DFSK, Maxus, Hongqi, NETA και SWM.
Το μερίδιο των κινεζικών αυτοκινήτων στην τουρκική αγορά αυξήθηκε σταδιακά τα τελευταία χρόνια, πλησιάζοντας το 10%.
Η τοπική αγορά αυτοκινήτων συρρικνώθηκε κατά 10,1% τον Μάιο, αφού οι πωλήσεις μειώθηκαν περισσότερο από 22% σε ετήσια βάση τους προηγούμενους μήνες, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Εμπόρων Αυτοκινήτων και Κινητικότητας (ODMD).
Οι πωλήσεις κινεζικών οχημάτων είναι λίγες
Περισσότερα από 100.000 επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα πουλήθηκαν στην Τουρκία τον Μάιο.
Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 8,2% ετησίως στις 80.260 μονάδες, μετά από πτώση 21% στις πωλήσεις τον Απρίλιο.
Τους πρώτους πέντε μήνες του 2024, οι συνδυασμένες πωλήσεις επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων αυξήθηκαν 6% σε σχέση με έναν χρόνο πριν, σε περισσότερα από 471.000 αυτοκίνητα, με τις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων να αυξάνονται κατά 10,3% στις 375.000.
Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο, η Cherry πούλησε 6.208 αυτοκίνητα στην τουρκική αγορά, ενώ η MG πούλησε περίπου 2.300 οχήματα.
Η BYD και η Skyweel παρέδωσαν 203 και 25 επιβατικά αυτοκίνητα τους πρώτους πέντε μήνες του 2024, σύμφωνα με τον αριθμό των ODMD.
Μια άλλη κινεζική μάρκα Leapmotor πούλησε 17 επιβατικά αυτοκίνητα ενώ η DFSK παρέδωσε 86 επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα.
Latest News
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street