Η τουρκική κυβέρνηση λαμβάνει μέτρα για την αντιμετώπιση του πληθωρισμού που έφτασε περίπου στο 75,5% στα τέλη Μαΐου, διατηρώντας μια αυστηρή νομισματική πολιτική, ενισχύοντας τη δημοσιονομική της θέση και περιορίζοντας το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Τουρκία θα αυξήσει τους δασμούς σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων από την Κίνα κατά 40%, σε μια προσπάθεια να περιορίσει τις εισαγωγές και να περιορίσει το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών.

Τουρκία: Περιμένει 7 εκ. γερμανούς τουρίστες – Γιατί στρέφονται στα all inclusive

Το “καπέλο” που θα επιβληθεί θα είναι τουλάχιστον 7.000 δολάρια, σύμφωνα με προεδρική απόφαση.

Η Τουρκία είχε αυξήσει τους τελωνειακούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα το 2023 για να υποστηρίξει το πρώτο εγχώριας παραγωγής EV της χώρας.

Δασμοί σε όλα τα κινεζικά οχήματα

Οι τελωνειακοί δασμοί θα ισχύουν και για οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικά αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής, ανακοίνωσε το υπουργείο Εμπορίου.

Το πρόσθετο τιμολόγιο θα οριστεί σε ελάχιστο ποσό 7.000 δολαρίων ανά όχημα, με ισχύ από τις 7 Ιουλίου, σύμφωνα με προεδρική απόφαση που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Πέρυσι, η Τουρκία αύξησε τους τελωνειακούς δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα και εισήγαγε ορισμένους άλλους κανονισμούς σχετικά με τη συντήρηση και τις υπηρεσίες EV.

Πρόσθετος δασμός θα επιβληθεί σε οχήματα από την Κίνα προκειμένου να αυξηθεί και να προστατευθεί το μειούμενο μερίδιο της εγχώριας παραγωγής αυτοκινήτων, αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου.

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο επισημαίνεται επίσης ότι η απόφαση για πρόσθετο δασμό ελήφθη λαμβάνοντας υπόψη τους στόχους για το έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών και τις εξελίξεις σχετικά με το ισοζύγιο εξωτερικού εμπορίου.

Ο δασμός στα κινεζικά οχήματα ήταν προηγουμένως 10%

Οι τιμές των κινεζικών αυτοκινήτων που πωλούνται στην τουρκική αγορά αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά επειδή, πέρα ​​από τον πρόσθετο δασμό, θα υπάρξουν αυξήσεις στον ειδικό φόρο κατανάλωσης και στον φόρο προστιθέμενης αξίας για τα αυτοκίνητα αυτά.

Ορισμένοι επιχειρηματικοί όμιλοι είχαν εκφράσει προηγουμένως τις ανησυχίες τους για το αυξανόμενο μερίδιο των κινεζικών εμπορικών σημάτων στην τουρκική αγορά.

Οι κύριες κινεζικές μάρκες αυτοκινήτων που διατίθενται στο εμπόριο στην Τουρκία είναι οι Cherry, BYD Skywell, MG, Leapmotor, Seres, DFSK, Maxus, Hongqi, NETA και SWM.

Το μερίδιο των κινεζικών αυτοκινήτων στην τουρκική αγορά αυξήθηκε σταδιακά τα τελευταία χρόνια, πλησιάζοντας το 10%.

Η τοπική αγορά αυτοκινήτων συρρικνώθηκε κατά 10,1% τον Μάιο, αφού οι πωλήσεις μειώθηκαν περισσότερο από 22% σε ετήσια βάση τους προηγούμενους μήνες, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Εμπόρων Αυτοκινήτων και Κινητικότητας (ODMD).

Οι πωλήσεις κινεζικών οχημάτων είναι λίγες

Περισσότερα από 100.000 επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα πουλήθηκαν στην Τουρκία τον Μάιο.

Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 8,2% ετησίως στις 80.260 μονάδες, μετά από πτώση 21% στις πωλήσεις τον Απρίλιο.

Τους πρώτους πέντε μήνες του 2024, οι συνδυασμένες πωλήσεις επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων αυξήθηκαν 6% σε σχέση με έναν χρόνο πριν, σε περισσότερα από 471.000 αυτοκίνητα, με τις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων να αυξάνονται κατά 10,3% στις 375.000.

Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο, η Cherry πούλησε 6.208 αυτοκίνητα στην τουρκική αγορά, ενώ η MG πούλησε περίπου 2.300 οχήματα.

Η BYD και η Skyweel παρέδωσαν 203 και 25 επιβατικά αυτοκίνητα τους πρώτους πέντε μήνες του 2024, σύμφωνα με τον αριθμό των ODMD.

Μια άλλη κινεζική μάρκα Leapmotor πούλησε 17 επιβατικά αυτοκίνητα ενώ η DFSK παρέδωσε 86 επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή