Από το εξωτερικό έρχονται για άλλη μια χρονιά τα καλά νέα στον ισολογισμό της βιομηχανίας ζυμαρικών Μέλισσα Κίκιζας, απαλύνοντας, επί της ουσίας, τις πιέσεις στην εσωτερική αγορά.
Η οικογενειακή επιχείρηση που ζει το αμερικάνικο όνειρο αυξάνει τις εξαγωγές της, με τις προοπτικές στα επόμενα χρόνια να είναι εξαιρετικά ευοίωνες, όχι μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και στην Αυστραλία.
Όντας βασικός Ευρωπαίος προμηθευτής της Walmart σε ζυμαρικά από τις αρχές του 2023 το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας ενισχύθηκε περαιτέρω τους τελευταίους μήνες, καθώς προστέθηκαν ακόμη 4 κωδικοί, όπως λέει στον ΟΤ ο κος Αλέξανδρος Κίκιζας, διευθύνων σύμβουλος της ιστορικής βιομηχανίας.
Ο αμερικανικός κολοσσός του λιανεμπορίου με 5.200 καταστήματα μόνο στην Αμερική αγοράζει περί τους 10.000 τόνους ζυμαρικών ετησίως που διατίθενται με το δικό του brand (private label), με υψηλά περιθώρια κέρδους για την ελληνική εταιρεία.
Προκειμένου να κερδίσει το «χρυσό» συμβόλαιο με τη μεγαλύτερη λιανεμπορική αλυσίδα του κόσμου η Μέλισσα Κίκιζας «διαγωνίστηκε» με εκατοντάδες βιομηχανίες ζυμαρικών από όλο τον κόσμο.
Ας σημειωθεί ότι μεταξύ των προμηθευτών της Walmart για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που διακινεί συμπεριλαμβάνονται πολύ μεγάλες πολυεθνικές τροφίμων, όπως η Sara Lee, η Kellogg’s και η General Mills.
Κάπως έτσι η αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών αναδεικνύεται ως η καλύτερη εξαγωγική αγορά της ελληνικής βιομηχανίας ζυμαρικών, ενώ δρομολογείται και η τοποθέτηση επώνυμων κωδικών.
Την ίδια ώρα, στην Αυστραλία, η Μέλισσα Κίκιζας, που πρωτοξεκίνησε τις εξαγωγές ζυμαρικών από τη δεκαετία του ’70, διαθέτει τα προϊόντα της στην ισχυρή αλυσίδα σούπερ μάρκετ Coles, ενώ με branded προϊόντα έκανε ντεμπούτο και στην αγορά της Κίνας.
Ταυτόχρονα, η Γερμανία – με ισχυρή παρουσία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας – το Βέλγιο, η Πολωνία και η Κύπρος ανήκουν επίσης στις κορυφαίες αγορές της εταιρείας όσον αφορά τις πωλήσεις στο εξωτερικό.
Η υπεραξία του ελαιόλαδου
Μετά την απορρόφηση της Terra Creta στην άνοδο των εξαγωγικών πωλήσεων της εταιρείας πολύ σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και το ελαιόλαδο.
Αυτή τη στιγμή το 97% των πωλήσεων του ελαιόλαδου αφορά σε εξαγωγές, ενώ εφέτος σχεδιάζεται η δυναμικότερη είσοδος του σήματος στην εγχώρια αγορά της οργανωμένης λιανικής.
Η καλύτερη αγορά του παρθένου ελαιολάδου της Terra Kreta είναι η γερμανική, ενώ τα προϊόντα της εταιρείας συγκαταλέχθηκαν στο «top 3» του κορυφαίου διεθνούς διαγωνισμού Mario Solinas.
Στα 132 εκατ. ευρώ ο τζίρος το 2023
Σε επίπεδο οικονομικών επιδόσεων ο τζίρος της οικογενειακής επιχείρησης κατέγραψε πέρυσι αύξηση γύρω στο 10%, «χωρίς να είναι πληθωριστική», όπως ανέφερε ο CEO, ενώ την ίδια στιγμή σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον η κερδοφορία παρέμεινε αλώβητη χωρίς ωστόσο να καταγράψει άνοδο.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της Μέλισσα Κίκιζας ανήλθαν το 2023 περί τα 132 εκατ. ευρώ από περίπου 119 εκατ. ευρώ το 2022.
Σε ό,τι αφορά τα κέρδη, όπως σημείωσε ο επικεφαλής της εταιρείας, παρέμειναν σταθερά. Υπενθυμίζεται ότι 2022 τα προ φόρων αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 4,4 εκατ. ευρώ, με την καθαρή κερδοφορία περίπου στα 3,2 εκατ. ευρώ.
Latest News
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων