Τις δυνατότητες της καραμελοποιίας Λάβδας φαίνεται πως είχε ανακαλύψει νωρίς ο επιχειρηματίας Σπύρος Θεοδωρόπουλος, ο οποίος είδε τις δυνατότητες της σύμπραξής τους πριν από χρόνια, όταν απέκτησε το 25% της εταιρείας μεμονωμένα και όχι μέσα από το όχημα της Bespoke Bespoke SGA.
Κάτι που άλλαξε σήμερα καθώς η ΙΟΝ, η κορωνίδα του επενδυτικού του σχήματος, προχώρησε στην απόκτηση του 75% της ιστορικής καραμελοποιίας.
ΙΟΝ: Εξαγόρασε το 75% της Λάβδας Α.Ε.
Τα πρώτα βήματα
Ήταν το 1953 όταν ο Φάνης Λάβδας με τον Γιώργο Παλαιολόγο ίδρυσαν την εταιρεία Pallas ΑΕ Ζαχαρώδη στην οδό Κεραμεικού, της εταιρείας που πήρε το όνομά της από τα αρχικά των επωνύμων των δύο ιδρυτών.
Μετά την αποχώρηση του Παλαιολόγου πέντε χρόνια μετά, η επιχείρηση πέρασε εξ ολοκλήρου στα χέρια του Φάνη Λάβδα, που άλλαξε και την επωνυμία της εταιρείας, τη μετέφερε στην Αργυρούπολη, ενώ στα τέλη της δεκαετίας του ’90 ολοκλήρωσε τις εγκαταστάσεις στην περιοχή του Ασπρόπυργου.
Θρυλικά προϊόντα
Η μακρόχρονη πορεία της εταιρείας έχει κάνει γνωστά τα brands της σε διαφορετικές γενιές. Το 1959 κυκλοφόρησε στην ελληνική αγορά για πρώτη φορά η καραμέλα γάλακτος με γεύση βουτύρου, στη χρυσαφί συσκευασία με την κόκκινη αγελαδίτσα. Στην εταιρεία αυτή ανήκαν οι ριγέ κόκκινες και άσπρες καραμέλες στα βάζα των παντοπωλείων, όπως και οι εμβληματικές Τσάρλεστον ή τα περίφημα ζελεδάκια.
Το χαρτοφυλάκιο προϊόντων της περιλαμβάνει τα «Jelly Pop», «Eclair», «Charleston», «Geneva», «Αγελαδίτσα», «Λάβδας», «Χρυσή Γάλακτος», «Piccolo», με τα «Gum On!» και «Zero» να έχουν δημιουργηθεί πιο πρόσφατα για την κάλυψη των επιθυμιών των νεότερων γενεών. Τα μεν πρώτα αφορούν ζελεδάκια και ζαχαρωτά και τα δεύτερα μια σειρά από καραμέλες στις χαρακτηριστικές μαύρες συσκευασίες χωρίς ζάχαρη.
Εξαγωγές
Τα δύο αυτά σήματα σε συνδυασμό με τις κλασικές της προτάσεις, οδήγησαν το άρμα των εξαγωγών της εταιρείας, οι οποίες ξεκίνησαν το 1991 και μέχρι σήμερα την κατήθυναν σε 35 διαφορετικές τοπικές αγορές. Κάτι που όπως φαίνεται και από τις δηλώσεις του αντιπροέδρου της ΙΟΝ Α.Ε., αναφερόμενος στην ολοκλήρωση της εξαγοράς, θα συνεχιστεί με αμείωτους ρυθμούς. «Σήμερα ανακοινώνουμε μία εξαιρετικά σημαντική συμφωνία για τον κλάδο μας. Είναι μεγάλη μας χαρά που καλωσορίζουμε στην οικογένεια μας μια ακόμα ιστορική ελληνική εταιρεία, την Λάβδας. Με τους ανθρώπους που έχουν δημιουργήσει αυτή τη σπουδαία εταιρεία μοιραζόμαστε τις ίδιες αξίες και το ίδιο ήθος. Στόχος μας είναι η ανάπτυξη και η ενίσχυση της εξωστρέφειας ώστε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε τα προϊόντα μας σε ακόμα περισσότερους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο».
Τα ηνία της εταιρείας κρατούν τα παιδιά του ιδρυτή Φάνη Λάβδα, Μιχάλης και Αλέξανδρος. Ο κύκλος εργασιών στη χρήση 2022 ανήλθε σε 24,42 εκατ. ευρώ, από 17,71 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα η εταιρεία κατέγραψε κέρδη προ φόρων περίπου 806 χιλ. ευρώ έναντι ζημιών 275 χιλ. ευρώ περίπου το 2021 καθώς και κέρδη μετά φόρων 677 χιλ. ευρώ έναντι ζημιών 245 χιλ. ευρώ ένα χρόνο πριν. Μάλιστα η εταιρεία προχώρησε στην προσθήκη 35 νέων εργαζομένων με αποτέλεσμα το σύνολο του εργατικού δυναμικού να φθάσει τα 193 άτομα.
Η Bespoke
Η Bespoke SGA στα 2,5 χρόνια επιχειρηματικής της δράσης κατέχει ένα αξιόλογο χαρτοφυλάκιο υγιών εταιρειών παραγωγής τροφίμων, με την σοκολατοβιομηχανία ΙΟΝ να αποτελεί την αιχμή του δόρατος.
Πέραν της ΙΟΝ η Bespoke περιλαμβάνει την αλλαντοβιομηχανία Νίκας, τη Wonderplant, που δραστηριοποιείται στον χώρο της υδροπονικής καλλιέργειας, τις εταιρείες αλλαντικών Έδεσμα και έτοιμων φαγητών και σαλατών Αμβροσία, την εταιρεία Ελληνικοί Χυμοί (εξαγοράστηκε από κοινού με την EOS Capital του Απόστολου Ταμβακάκη) με δραστηριοποίηση στην παραγωγή PL χυμών διαθέτοντας και το σήμα Viva, το πλειοψηφικό πακέτο της εταιρείας εμφιάλωσης νερού Μεντεκίδης (νερά ΔΙΟΣ και ΣΕΛΙ), και τον όμιλο Chipita Foods με διάφορες συμμετοχές όπως αυτή της κοινοπραξίας με την Britannia Industries στην Ινδία.
Με το βλέμμα σε μελλοντική IPO, ο πολυσχιδής επιχειρηματίας διαθέτει και άλλες επιχειρηματικές συμμετοχές, που βρίσκονται εκτός της περιμέτρου της Bespoke SGA, όπως το 25% της ΜΕΒΓΑΛ, το 5% της Larisa Face Covers κ.ά.
Latest News
Το big bang της πανδημίας δεν είχε συνέχεια - Στο 3,1% το μερίδιο του e-grocery [Γραφήματα]
Oι πληθωριστικές πιέσεις υποχώρησαν και η αυξημένη ζήτηση αποτέλεσε τον σχεδόν αποκλειστικό μοχλό ανάπτυξης του κλάδου, εκτιμά η NielsenIQ
Καραμολέγκος για πυρκαγιά: Ξεκίνησε η καταγραφή των ζημιών - Το εργοστάσιο λειτουργεί κανονικά
Εξαρχής, δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα που να επηρεάζει την παραγωγική διαδικασία, επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Καραμολέγκος»
Μάχη για το «Σπίτι Μου 2» - Πώς οι τράπεζες δελεάζουν τους δανειολήπτες
Στο 1 δισ. ανέρχονται οι συνολικές χορηγήσεις από το τραπεζικό σύστημα για το Σπίτι Μου 2» - Πόσα χρήματα θα δοθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης
Πώς «έχασε» το φιλέτο των Χριστουγέννων o Mr Jumbo
Τι λέει για τα κέρδη και τον τζίρο της Jumbo ο Απόστολος Βακάκης – Ο λιγότερο εορταστικός Δεκέμβριος και νέες «καταστροφές»
Με Victoria's Secret, Miss Dior και Sol de Janeiro - Ποια αρώματα προτιμούν οι έφηβοι
Από τα body mists της Victoria's Secret και το αειθαλές Miss Dior μέχρι το viral Sol de Janeiro, οι πωλήσεις αρωμάτων «χτυπούν κόκκινο»
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media