Με την επιβολή πρόσθετου δασμού 40% σε όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής, η τουρκική κυβέρνηση στέλνει στην πραγματικότητα ένα μήνυμα ότι θέλει οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύσουν στην Τουρκία, σύμφωνα με διάφορα τουρκικά μέσα.
Τουρκία: Επιβάλλει επιπλέον δασμούς 40% σε κινεζικά οχήματα
Με την αύξηση των δασμών, η Άγκυρα στοχεύει επίσης να περιορίσει τις εισαγωγές αυτοκινήτων — συμβάλλοντας έτσι στη μείωση του ελλείμματος του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών και στην ενθάρρυνση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών να επενδύσουν στην Τουρκία.
Οι εισαγωγές επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 24% σε σχέση με ένα χρόνο πριν σε 203.000 μονάδες το πρώτο τετράμηνο του 2024.
Οι κινεζικές εταιρείες πούλησαν περισσότερα από 38.000 οχήματα τον Ιανουάριο-Μάιο, τα οποία αντιστοιχούσαν σε μερίδιο αγοράς 8%, από 6% σε ολόκληρο το 2023. Οι Cherry, MG και BYD ήταν οι κινεζικές μάρκες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις.
Ίδρυση εργοστασίων
Όταν ο πρόσθετος δασμός τεθεί σε ισχύ από τις 8 Ιουλίου, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι πιθανό να διατηρήσουν το μερίδιό τους στην τουρκική αγορά, καθώς οι τιμές των αυτοκινήτων τους θα αυξηθούν.
«Ενώ προσαρμοζόμαστε στις αλλαγές, εργαζόμαστε εντατικά μαζί με τα τουρκικά υπουργεία σχετικά με την ίδρυση εργοστασίου στην Τουρκία», δήλωσε στην Hurriyet ο Σι Φενγκού, πρόεδρος της Chery Türkiye.
Η εταιρεία καταβάλλει προσπάθειες για να ξεκινήσει η παραγωγή στην Τουρκία το συντομότερο δυνατό, πρόσθεσε ο Σι.
«Ο δασμός [στα κινεζικά οχήματα] ήρθε νωρίτερα και ήταν πιο σκληρός από ό,τι περιμέναμε», δήλωσε ο Καγκάν Νταγκτεκίν, Διευθύνων Σύμβουλος της Doğan Trend, που εμπορεύεται οχήματα MG στην Τουρκία.
Ο Νταγκτεκίν σημείωσε ότι η MG σχεδιάζει να κατασκευάσει εργοστάσια στην Ευρώπη. «Εργαζόμαστε για να διασφαλίσουμε ότι ένα από αυτά τα εργοστάσια θα εγκατασταθεί στην Τουρκία», είπε.
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι η λήψη αποφάσεων για την πραγματοποίηση επενδύσεων είναι μια μακρά διαδικασία και τίποτα δεν είναι σίγουρο.
Latest News
Πώς ο Μασκ προκάλεσε την ομόνοια των Βρετανών πολιτικών
Τα κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου ενώνονται προτρέποντας τον Τραμπ να επανεξετάσει την ανάμιξη του Μασκ
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Το χρυσό πάρεργο του Νάιτζελ Φάρατζ
Ο Νάιτζελ Φάρατζ πληρώθηκε 189.000 λίρες πέρυσι από εταιρεία χρυσού για να εργαστεί με μερική απασχόληση
Γιατί αποτυγχάνει το άνοιγμα της Κίνας στους ξένους τουρίστες
Η Κίνα προχώρησε σε ένα μεγάλο άνοιγμα προς ξένους τουρίστες όμως τα τουριστικά έσοδα απέχουν πολύ από το 2019
Ο Τραμπ απειλεί την ισορροπία ΕΕ και ΗΠΑ - Τι αλλάζει σε εμπόριο και αμυντικές δαπάνες
ΕΕ και ΗΠΑ είναι οι μεγαλύτεροι εμπορικοί εταίροι στον κόσμο -Πώς οι δασμοί θα επηρεάσουν την οικονομική τους σχέση
Η Σερβία δηλώνει έτοιμη να εξαγοράσει το μερίδιο της Gazprom στο διυλιστήριο NIS
«Έχουμε τα χρήματα» για να αγοράσουμε πίσω το ρωσικό μερίδιο στο Naftna Industrija Srbije, δήλωσε ο πρόεδρος Αλεξάνταρ Βούτσιτς
Τι φέρνει το 2025 για την παγκόσμια οικονομία - Οι χρησμοί του ΔΝΤ και ο φόβος για τις ΗΠΑ
«Οι χώρες δεν μπορούν να δανειστούν για να ξεφύγουν», επισήμανε η επικεφαλής του ΔΝΤ, Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα
Οι 9+1 κορυφαίες τάσεις για το 2025 - Στην κρυστάλλινη σφαίρα των FT
Οι προβλέψεις για το 2025 υποθέτουν ότι οι αλλαγές στην αγορά θα υπαγορευθούν από τον Τραμπ - Αλλά όχι μόνο...
Οι άλλες business των brands μόδας – Από την Zara στην Louis Vuitton
Κολοσσοί της αγοράς στρέφουν συνειδητά το ενδιαφέρον τους και σε άλλους τομείς - Τι επιλέγουν Zara, Louis Vuitton, Prada
Δωρεά 15 εκατ. δολαρίων από τη Walt Disney - Για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών στο Λος Άντζελες
Η βιομηχανία της ψυχαγωγίας και του θεάματος ενώνει τις δυνάμεις της μπροστά στην καταστροφή - Η δωρεά της Walt Disney