
Στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης έρευνάς της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέληξε προσωρινά στο συμπέρασμα ότι η αλυσίδα αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην Κίνα επωφελείται από αθέμιτες επιδοτήσεις, οι οποίες προκαλούν κίνδυνο οικονομικής ζημίας στους παραγωγούς BEV της ΕΕ.
Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάσθηκαν επίσης οι πιθανές συνέπειες και ο αντίκτυπος των μέτρων στους εισαγωγείς, χρήστες και καταναλωτές BEV στην ΕΕ.
Κατά συνέπεια η Επιτροπή επικοινώνησε με τις κινεζικές αρχές για να συζητήσει αυτά τα πορίσματα και να διερευνήσει πιθανούς τρόπους επίλυσης των ζητημάτων που εντοπίστηκαν με τρόπο συμβατό με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου.
Κίνα-ΕΕ: «Επίθεση» Πεκίνου για τους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Στο πλαίσιο αυτό, η Επιτροπή έχει προαναγγείλει το επίπεδο των προσωρινών αντισταθμιστικών δασμών που θα επιβάλει στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) από την Κίνα. Εάν οι συζητήσεις με τις κινεζικές αρχές δεν οδηγήσουν σε αποτελεσματική λύση, αυτοί οι προσωρινοί αντισταθμιστικοί δασμοί θα εισαχθούν από τις 4 Ιουλίου με εγγύηση (με τη μορφή που θα αποφασίσουν τα τελωνεία κάθε κράτους μέλους). Θα εισπράττονται μόνο εάν και εφόσον επιβληθούν οριστικοί δασμοί.
Οι ατομικοί δασμοί που θα εφαρμόσει η Επιτροπή στους τρεις Κινέζους παραγωγούς του δείγματος θα είναι:
• BYD: 17,4%;
• Geely: 20%; και
• SAIC: 38,1%.
‘Αλλοι παραγωγοί BEV στην Κίνα, οι οποίοι συνεργάστηκαν στην έρευνα, αλλά δεν έχουν συμπεριληφθεί στο δείγμα, θα υπόκεινται στον ακόλουθο σταθμισμένο μέσο δασμό: 21%.
Όλοι οι άλλοι παραγωγοί BEV στην Κίνα, που δεν συνεργάστηκαν στην έρευνα, θα υπόκεινται στον ακόλουθο υπολειπόμενο δασμό: 38,1%.
Αντιδράσεις από το Πεκίνο
Υπενθυμίζεται ότι το Πεκίνο έκρινε σήμερα ότι ενδεχόμενη αύξηση των δασμών εκ μέρους της ΕΕ στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγει από την Κίνα συνιστούν «προστατευτισμό» και θα είναι «επιβλαβής» για τα ευρωπαϊκά συμφέροντα.
Η εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών Λιν Τζιαν έκρινε ότι «η έρευνα αυτή κατά των επιδοτήσεων αποτελεί κλασική περίπτωση προστατευτισμού».
«Η ΕΕ την χρησιμοποιεί ως δικαιολογία για να επιβάλει δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα», σημείωσε στη διάρκεια ενημέρωσης των δημοσιογράφων.
«Αυτό αντιβαίνει στις αρχές της οικονομίας της αγοράς και στους κανόνες του διεθνούς εμπορίου, διακυβεύει την οικονομική και εμπορική συνεργασία ανάμεσα στην Κίνα και την ΕΕ, όπως και την σταθερότητα της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων και των αλυσίδων τροφοδοσίας, υπογράμμισε η Λιν.
«Εντέλει αυτό θα είναι επιβλαβές για τα συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης», τόνισε η Λιν.
Μέτρα
Η Κίνα θα λάβει όλα τα μέτρα για να «υπερασπιστεί σθεναρά» τα νόμιμα δικαιώματα και συμφέροντά της, σημείωσε τέλος η εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών.


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων