
Στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης έρευνάς της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέληξε προσωρινά στο συμπέρασμα ότι η αλυσίδα αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην Κίνα επωφελείται από αθέμιτες επιδοτήσεις, οι οποίες προκαλούν κίνδυνο οικονομικής ζημίας στους παραγωγούς BEV της ΕΕ.
Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάσθηκαν επίσης οι πιθανές συνέπειες και ο αντίκτυπος των μέτρων στους εισαγωγείς, χρήστες και καταναλωτές BEV στην ΕΕ.
Κατά συνέπεια η Επιτροπή επικοινώνησε με τις κινεζικές αρχές για να συζητήσει αυτά τα πορίσματα και να διερευνήσει πιθανούς τρόπους επίλυσης των ζητημάτων που εντοπίστηκαν με τρόπο συμβατό με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου.
Κίνα-ΕΕ: «Επίθεση» Πεκίνου για τους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Στο πλαίσιο αυτό, η Επιτροπή έχει προαναγγείλει το επίπεδο των προσωρινών αντισταθμιστικών δασμών που θα επιβάλει στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) από την Κίνα. Εάν οι συζητήσεις με τις κινεζικές αρχές δεν οδηγήσουν σε αποτελεσματική λύση, αυτοί οι προσωρινοί αντισταθμιστικοί δασμοί θα εισαχθούν από τις 4 Ιουλίου με εγγύηση (με τη μορφή που θα αποφασίσουν τα τελωνεία κάθε κράτους μέλους). Θα εισπράττονται μόνο εάν και εφόσον επιβληθούν οριστικοί δασμοί.
Οι ατομικοί δασμοί που θα εφαρμόσει η Επιτροπή στους τρεις Κινέζους παραγωγούς του δείγματος θα είναι:
• BYD: 17,4%;
• Geely: 20%; και
• SAIC: 38,1%.
‘Αλλοι παραγωγοί BEV στην Κίνα, οι οποίοι συνεργάστηκαν στην έρευνα, αλλά δεν έχουν συμπεριληφθεί στο δείγμα, θα υπόκεινται στον ακόλουθο σταθμισμένο μέσο δασμό: 21%.
Όλοι οι άλλοι παραγωγοί BEV στην Κίνα, που δεν συνεργάστηκαν στην έρευνα, θα υπόκεινται στον ακόλουθο υπολειπόμενο δασμό: 38,1%.
Αντιδράσεις από το Πεκίνο
Υπενθυμίζεται ότι το Πεκίνο έκρινε σήμερα ότι ενδεχόμενη αύξηση των δασμών εκ μέρους της ΕΕ στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγει από την Κίνα συνιστούν «προστατευτισμό» και θα είναι «επιβλαβής» για τα ευρωπαϊκά συμφέροντα.
Η εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών Λιν Τζιαν έκρινε ότι «η έρευνα αυτή κατά των επιδοτήσεων αποτελεί κλασική περίπτωση προστατευτισμού».
«Η ΕΕ την χρησιμοποιεί ως δικαιολογία για να επιβάλει δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα», σημείωσε στη διάρκεια ενημέρωσης των δημοσιογράφων.
«Αυτό αντιβαίνει στις αρχές της οικονομίας της αγοράς και στους κανόνες του διεθνούς εμπορίου, διακυβεύει την οικονομική και εμπορική συνεργασία ανάμεσα στην Κίνα και την ΕΕ, όπως και την σταθερότητα της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων και των αλυσίδων τροφοδοσίας, υπογράμμισε η Λιν.
«Εντέλει αυτό θα είναι επιβλαβές για τα συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης», τόνισε η Λιν.
Μέτρα
Η Κίνα θα λάβει όλα τα μέτρα για να «υπερασπιστεί σθεναρά» τα νόμιμα δικαιώματα και συμφέροντά της, σημείωσε τέλος η εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών.


Latest News

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή EV θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων

Μειώνει τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια η γερμανική RWE
Υπάρχει αβεβαιότητα στο επενδυτικό περιβάλλον λέει ο CEO της RWE - Τι σχεδιάζει η εταιρεία

Πώς θα είναι η Γαλλία το 2100 - Θερμότερη κατά 4°C
Η Météo France αναλύει τις επιπτώσεις από την προβλεπόμενη αύξηση της μέσης θερμοκρασίας στη χώρα τα επόμενα 75 χρόνια

Η τελευταία δεκαετία είναι η θερμότερη στα χρονικά - Εφιαλτική η συνέχεια
Οι αλλαγές στο κλίμα και ειδικά η υπερθέρμανση, είναι ιδιαίτερα εμφανής στους ωκεανούς

Ερχεται το τέλος του ESG; - Οι μεγάλες εταιρείες, οι στόχοι βιωσιμότητας και τα μπόνους στελεχών
Η υποχώρηση από τους κλιματικούς στόχους του ESG στις αμοιβές στελεχών αντανακλά και κάποιες ανησυχίες των επενδυτών

Πιο κοντά στην κατάκτηση της παγκόσμιας αγοράς η BYD - Ή μήπως όχι;
Η πεντάλεπτη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων από την εταιρεία του Κινέζου δισεκατομμυριούχου Γουάνγκ Τσουανφού και οι κρίσεις σε τρεις ηπείρους

Nέο ρεκόρ θερμότητας στο κλίμα το 2024 - Γιατί κορυφαίοι επιστήμονες βρίσκονται σε απόγνωση
Απελπισμένοι εμφανίζονται οι επιστήμονες σχετικά με το κλίμα

Πώς η προεδρία Τραμπ.... αποφόρτισε τις εταιρείες φόρτισης EV - Εφιαλτική βουτιά των μετοχών
Βουτιά 70% έχουν κάνει οι μετοχές εταιρειών που προμηθεύουν την αγορά με φορτιστές για ηλεκτρικά οχήματα, λόγω της πολιτικής Τραμπ

Τιμήθηκαν 27 εταιρείες για αποκατάσταση και αναδάσωση - Το μήνυμα Παπασταύρου
Ειδική εκδήλωση από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το θεσμό του Αναδόχου Αποκατάστασης και Αναδάσωσης

Βασική υποψήφια η Ισπανία για το νέο «προσιτό» ηλεκτρικό της Stellantis
Leapmotor και Stellantis σχεδιάζουν να ξεκινήσουν τη μαζική παραγωγή του οχήματος το πρώτο τρίμηνο του 2026