Στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης έρευνάς της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέληξε προσωρινά στο συμπέρασμα ότι η αλυσίδα αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην Κίνα επωφελείται από αθέμιτες επιδοτήσεις, οι οποίες προκαλούν κίνδυνο οικονομικής ζημίας στους παραγωγούς BEV της ΕΕ.

Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάσθηκαν επίσης οι πιθανές συνέπειες και ο αντίκτυπος των μέτρων στους εισαγωγείς, χρήστες και καταναλωτές BEV στην ΕΕ.

Κατά συνέπεια η Επιτροπή επικοινώνησε με τις κινεζικές αρχές για να συζητήσει αυτά τα πορίσματα και να διερευνήσει πιθανούς τρόπους επίλυσης των ζητημάτων που εντοπίστηκαν με τρόπο συμβατό με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου.

Κίνα-ΕΕ: «Επίθεση» Πεκίνου για τους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Στο πλαίσιο αυτό, η Επιτροπή έχει προαναγγείλει το επίπεδο των προσωρινών αντισταθμιστικών δασμών που θα επιβάλει στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) από την Κίνα. Εάν οι συζητήσεις με τις κινεζικές αρχές δεν οδηγήσουν σε αποτελεσματική λύση, αυτοί οι προσωρινοί αντισταθμιστικοί δασμοί θα εισαχθούν από τις 4 Ιουλίου με εγγύηση (με τη μορφή που θα αποφασίσουν τα τελωνεία κάθε κράτους μέλους). Θα εισπράττονται μόνο εάν και εφόσον επιβληθούν οριστικοί δασμοί.

Οι ατομικοί δασμοί που θα εφαρμόσει η Επιτροπή στους τρεις Κινέζους παραγωγούς του δείγματος θα είναι:

• BYD: 17,4%;

• Geely: 20%; και

• SAIC: 38,1%.

‘Αλλοι παραγωγοί BEV στην Κίνα, οι οποίοι συνεργάστηκαν στην έρευνα, αλλά δεν έχουν συμπεριληφθεί στο δείγμα, θα υπόκεινται στον ακόλουθο σταθμισμένο μέσο δασμό: 21%.

Όλοι οι άλλοι παραγωγοί BEV στην Κίνα, που δεν συνεργάστηκαν στην έρευνα, θα υπόκεινται στον ακόλουθο υπολειπόμενο δασμό: 38,1%.

Αντιδράσεις από το Πεκίνο

Υπενθυμίζεται ότι το Πεκίνο έκρινε σήμερα ότι ενδεχόμενη αύξηση των δασμών εκ μέρους της ΕΕ στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγει από την Κίνα συνιστούν «προστατευτισμό» και θα είναι «επιβλαβής» για τα ευρωπαϊκά συμφέροντα.

Η εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών Λιν Τζιαν έκρινε ότι «η έρευνα αυτή κατά των επιδοτήσεων αποτελεί κλασική περίπτωση προστατευτισμού».

«Η ΕΕ την χρησιμοποιεί ως δικαιολογία για να επιβάλει δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα», σημείωσε στη διάρκεια ενημέρωσης των δημοσιογράφων.

«Αυτό αντιβαίνει στις αρχές της οικονομίας της αγοράς και στους κανόνες του διεθνούς εμπορίου, διακυβεύει την οικονομική και εμπορική συνεργασία ανάμεσα στην Κίνα και την ΕΕ, όπως και την σταθερότητα της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων και των αλυσίδων τροφοδοσίας, υπογράμμισε η Λιν.

«Εντέλει αυτό θα είναι επιβλαβές για τα συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης», τόνισε η Λιν.

Μέτρα

Η Κίνα θα λάβει όλα τα μέτρα για να «υπερασπιστεί σθεναρά» τα νόμιμα δικαιώματα και συμφέροντά της, σημείωσε τέλος η εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα