Το Πεκίνο έκρινε σήμερα ότι ενδεχόμενη αύξηση των δασμών εκ μέρους της ΕΕ στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγει από την Κίνα συνιστούν «προστατευτισμό» και θα είναι «επιβλαβής» για τα ευρωπαϊκά συμφέροντα.
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, η οποία κατηγόρησε το Πεκίνο για παράνομη ενίσχυση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην αγορά αυτή του μέλλοντος, κάλεσε σε κινητοποίηση, ξεκινώντας έρευνα για αθέμιτες επιδοτήσεις.
Πηγές προσκείμενες στην υπόθεση δήλωσαν στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζεται να επιβάλει σήμερα επιπρόσθετους δασμούς «ως 25%» στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, πέραν των τελωνειακών δασμών 10% που ισχύουν σήμερα.
Τι απαντά η Κίνα
Ερωτηθείσα για την πιθανόν επικείμενη αυτή ανακοίνωση, η εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών Λιν Τζιαν έκρινε ότι «η έρευνα αυτή κατά των επιδοτήσεων αποτελεί κλασική περίπτωση προστατευτισμού».
«Η ΕΕ την χρησιμοποιεί ως δικαιολογία για να επιβάλει δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα», σημείωσε στη διάρκεια ενημέρωσης των δημοσιογράφων.
«Αυτό αντιβαίνει στις αρχές της οικονομίας της αγοράς και στους κανόνες του διεθνούς εμπορίου, διακυβεύει την οικονομική και εμπορική συνεργασία ανάμεσα στην Κίνα και την ΕΕ, όπως και την σταθερότητα της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων και των αλυσίδων τροφοδοσίας, υπογράμμισε η Λιν.
«Εντέλει αυτό θα είναι επιβλαβές για τα συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης», τόνισε η Λιν.
Μέτρα
Η Κίνα θα λάβει όλα τα μέτρα για να «υπερασπιστεί σθεναρά» τα νόμιμα δικαιώματα και συμφέροντά της, σημείωσε τέλος η εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών.
Αναφερόμενη νωρίτερα σήμερα στο θέμα αυτό, η εφημερίδα Financial Times, η οποία επικαλείτο πηγές της στις Βρυξέλλες, σημείωνε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φέρεται να είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στο μέτρο αυτό παρά τις προειδοποιήσεις από μέρους της κυβέρνησης της Γερμανίας πως έτσι διακινδυνεύει να πυροδοτήσει έναν εξαιρετικά δαπανηρό εμπορικό πόλεμο με την Κίνα.
Αν η ΕΕ αποφασίσει την επιβολή επιπρόσθετων δασμών στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτροκίνητων οχημάτων, θα βρεθεί σε μια επικίνδυνη άσκηση ισορροπίας ανάμεσα στην υπεράσπιση των δικών της οικονομικών συμφερόντων και την απόρριψη ενός εμπορικού πολέμου με την Κίνα, σύμφωνα με το AFP.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης
Συνεχίζεται η ενεργειακή αναβάθμιση του στόλου του ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ
Ο Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ φέρνει τα πρώτα ηλεκτροκίνητα οχήματα μεταφοράς τσιμέντου