Σε ανοιχτή γραμμή με την κοινωνία και ιδιαίτερα με τους νέους με στόχο να καταστήσει ελκυστικό το ναυτικό επάγγελμα είναι η ελληνική ναυτιλία, με την πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Μελίνα Τραυλού να δηλώνει ότι «στόχος μας είναι να κάνουμε τη ναυτιλία πιο ελκυστική στην κοινωνία γενικά, έτσι ώστε το ναυτικό επάγγελμα να γίνει επιλογή περισσότερων ανθρώπων».
Ποσειδώνια 2024: «Μην πυροβολείτε τη ναυτιλία» – Το μήνυμα Τραυλού
Μιλώντας στην καθιερωμένη συνέντευξη τύπου της ΕΕΕ την τελευταία ημέρα της διεθνούς έκθεσης Ποσειδώνια» η κα. Τραυλού αναφερόμενη στις προοπτικές του ναυτικού επαγγέλματος για τους νέους, τόνισε ότι είναι δύσκολο το ναυτικό επάγγελμα αλλά «το γεγονός ότι ένας νέος στα 28 του χρόνια, μπορεί να είναι πλοίαρχος και να αμείβεται με 10.000 ευρώ σε μηνιαία βάση πρέπει να επικοινωνηθεί καλύτερα. Αυτό πρέπει να το περάσουμε με έναν καλύτερο τρόπο για να καταλάβουν και οι νέοι ότι το επάγγελμα έχει δυνατότητες εξέλιξης».
Μάλιστα η ΕΕΕ επιδιώκει να «μπει η ναυτιλία στα σχολεία», ένα στόχο που υπηρετεί μαζί με πολλούς άλλους οργανισμούς που απευθύνονται στη νέα γενιά.
Για την ναυτική εκπαίδευση υπογράμμισε ότι η ΕΕΕ επιζητεί το εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης καθώς «είμαστε ανθρωποκεντρικός κλάδος και η επιτυχία μας οφείλεται στους ανθρώπους που έχουμε στα καράβια μας, ανθρώπους σωστά εκπαιδευμένους. Χαίρομαι συμπλήρωσε για την πρωτοβουλία του Υπουργείου να ανακηρύξει το 2024 και 2025 έτη ναυτικής εκπαίδευσης γιατί έτσι υπάρχει και μια δέσμευση από πλευράς του.
Η ΕΕΕ πιστεύει και στηρίζει τη δημόσια ναυτική εκπαίδευση τόνισε η Μελίνα Τραυλού γιατί όπως εξήγησε «βγαίνουν αξιωματικοί από τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού και σκοτωνόμαστε μεταξύ μας οι ναυτιλιακές εταιρείες ποια θα καταφέρει να προσελκύσει τους περισσότερους ώστε να ναυτολογηθούν στα πλοία τους».
Εκτίμησε επίσης ότι ο δρόμος για την ίδρυση ιδιωτικών Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού είναι ανοικτός και δεν υπάρχουν κάποια θεσμικά εμπόδια.
Ελληνικό νηολόγιο
Διάλογος με τους νέους: Λίγο μετά την συνέντευξη τύπου της ΕΕΕ, στη διεθνή έκθεση Ποσειδώνια 2024 πραγματοποιήθηκαν δυο παράλληλες εκδηλώσεις με την συμμετοχή εκατοντάδων νέων. Σε μία από τις εκδηλώσεις, σε αυτή που διοργάνωσε η isalos.net. συμμετείχε και η κα. Τραυλού και τις δόθηκε η ευκαιρία να απαντήσει σε πολλές από τις ερωτήσεις και ανησυχίες των νέων.
Η κα. Τραυλού ξεκαθάρισε ότι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών εκπροσωπεί τα συλλογικά συμφέροντα της ελληνικής πλοιοκτησίας και είναι ουδέτερη στην επιμέρους επιχειρηματική πολιτική που ακολουθεί κάθε εταιρεία . Έτσι δόθηκε η ευκαιρία στους νέους των ΑΕΝ να λύσουν πολλές απορίες όπως π.χ. γιατί μια ναυτιλιακή δεν προσλαμβάνει Έλληνες ως κατώτατο πλήρωμα ή κάποια άλλη το κάνει.
Μία από τις ερωτήσεις που ετέθησαν στην κα Τραυλού είναι πολύ επίκαιρη καθώς ακουμπά στη δημόσια διαβούλευση που γίνεται για την ναυτική εκπαίδευση. Ερωτήθηκε η πρόεδρος της ΕΕΕ γιατί ο απόφοιτος της ΑΕΝ να μην έχει το δικαίωμα να κάνει αμέσως μεταπτυχιακά. Η κα. Τραυλού απάντησε ότι το ζητούμενο από την ναυτική εκπαίδευση είναι να βγάζει καλούς καπετάνιους και μηχανικούς. Εφόσον ο απόφοιτος διανύσει μια επαγγελματική πορεία στη θάλασσα και φτάσει να γίνει πλοίαρχος Α ή Μηχανικός τότε μπορεί να επιλέξει και τις μεταπτυχιακές σπουδές.
Αν όμως θέλει να γίνει κάτι άλλο από πλοίαρχος ή μηχανικός τότε θα ήταν καλυτερα από την αρχή να επέλεγε μια άλλη σχολή, σύμφωνα με την κα. Τραυλού.
Την ίδια στιγμή σε άλλη αίθουσα των Ποσειδωνίων εκατοντάδες νέοι έρχονταν σε επαφή με τους ανθρώπους της ναυτιλίας μέσα από εκδήλωση του YES FORUM μια πλατφόρμα ανοιχτού διαλόγου μεταξύ μαθητών, φοιτητών, πρόσφατα αποφοιτήσαντων, στελεχών και ακαδημαϊκών στις Βιομηχανίες της Ναυτιλίας.
Ψηφιακό Νηολόγιο: Τέλος απαντώντας σε ερώτηση των ΝΕΩΝ για την ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου η κα. Τραυλού, σημείωσε ότι η ψηφιακή εγγραφή των πλοίων είναι το πρώτο βήμα αλλά πρέπει να ακολουθήσουν και άλλα όπως η ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης, η προσέλκυση νέων στα ναυτικά επαγγέλματα προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω το νηολόγιο.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023