Σε ανοιχτή γραμμή με την κοινωνία και ιδιαίτερα με τους νέους με στόχο να καταστήσει ελκυστικό το ναυτικό επάγγελμα είναι η ελληνική ναυτιλία, με την πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Μελίνα Τραυλού να δηλώνει ότι «στόχος μας είναι να κάνουμε τη ναυτιλία πιο ελκυστική στην κοινωνία γενικά, έτσι ώστε το ναυτικό επάγγελμα να γίνει επιλογή περισσότερων ανθρώπων».
Ποσειδώνια 2024: «Μην πυροβολείτε τη ναυτιλία» – Το μήνυμα Τραυλού
Μιλώντας στην καθιερωμένη συνέντευξη τύπου της ΕΕΕ την τελευταία ημέρα της διεθνούς έκθεσης Ποσειδώνια» η κα. Τραυλού αναφερόμενη στις προοπτικές του ναυτικού επαγγέλματος για τους νέους, τόνισε ότι είναι δύσκολο το ναυτικό επάγγελμα αλλά «το γεγονός ότι ένας νέος στα 28 του χρόνια, μπορεί να είναι πλοίαρχος και να αμείβεται με 10.000 ευρώ σε μηνιαία βάση πρέπει να επικοινωνηθεί καλύτερα. Αυτό πρέπει να το περάσουμε με έναν καλύτερο τρόπο για να καταλάβουν και οι νέοι ότι το επάγγελμα έχει δυνατότητες εξέλιξης».
Μάλιστα η ΕΕΕ επιδιώκει να «μπει η ναυτιλία στα σχολεία», ένα στόχο που υπηρετεί μαζί με πολλούς άλλους οργανισμούς που απευθύνονται στη νέα γενιά.
Για την ναυτική εκπαίδευση υπογράμμισε ότι η ΕΕΕ επιζητεί το εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης καθώς «είμαστε ανθρωποκεντρικός κλάδος και η επιτυχία μας οφείλεται στους ανθρώπους που έχουμε στα καράβια μας, ανθρώπους σωστά εκπαιδευμένους. Χαίρομαι συμπλήρωσε για την πρωτοβουλία του Υπουργείου να ανακηρύξει το 2024 και 2025 έτη ναυτικής εκπαίδευσης γιατί έτσι υπάρχει και μια δέσμευση από πλευράς του.
Η ΕΕΕ πιστεύει και στηρίζει τη δημόσια ναυτική εκπαίδευση τόνισε η Μελίνα Τραυλού γιατί όπως εξήγησε «βγαίνουν αξιωματικοί από τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού και σκοτωνόμαστε μεταξύ μας οι ναυτιλιακές εταιρείες ποια θα καταφέρει να προσελκύσει τους περισσότερους ώστε να ναυτολογηθούν στα πλοία τους».
Εκτίμησε επίσης ότι ο δρόμος για την ίδρυση ιδιωτικών Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού είναι ανοικτός και δεν υπάρχουν κάποια θεσμικά εμπόδια.
Ελληνικό νηολόγιο
Διάλογος με τους νέους: Λίγο μετά την συνέντευξη τύπου της ΕΕΕ, στη διεθνή έκθεση Ποσειδώνια 2024 πραγματοποιήθηκαν δυο παράλληλες εκδηλώσεις με την συμμετοχή εκατοντάδων νέων. Σε μία από τις εκδηλώσεις, σε αυτή που διοργάνωσε η isalos.net. συμμετείχε και η κα. Τραυλού και τις δόθηκε η ευκαιρία να απαντήσει σε πολλές από τις ερωτήσεις και ανησυχίες των νέων.
Η κα. Τραυλού ξεκαθάρισε ότι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών εκπροσωπεί τα συλλογικά συμφέροντα της ελληνικής πλοιοκτησίας και είναι ουδέτερη στην επιμέρους επιχειρηματική πολιτική που ακολουθεί κάθε εταιρεία . Έτσι δόθηκε η ευκαιρία στους νέους των ΑΕΝ να λύσουν πολλές απορίες όπως π.χ. γιατί μια ναυτιλιακή δεν προσλαμβάνει Έλληνες ως κατώτατο πλήρωμα ή κάποια άλλη το κάνει.
Μία από τις ερωτήσεις που ετέθησαν στην κα Τραυλού είναι πολύ επίκαιρη καθώς ακουμπά στη δημόσια διαβούλευση που γίνεται για την ναυτική εκπαίδευση. Ερωτήθηκε η πρόεδρος της ΕΕΕ γιατί ο απόφοιτος της ΑΕΝ να μην έχει το δικαίωμα να κάνει αμέσως μεταπτυχιακά. Η κα. Τραυλού απάντησε ότι το ζητούμενο από την ναυτική εκπαίδευση είναι να βγάζει καλούς καπετάνιους και μηχανικούς. Εφόσον ο απόφοιτος διανύσει μια επαγγελματική πορεία στη θάλασσα και φτάσει να γίνει πλοίαρχος Α ή Μηχανικός τότε μπορεί να επιλέξει και τις μεταπτυχιακές σπουδές.
Αν όμως θέλει να γίνει κάτι άλλο από πλοίαρχος ή μηχανικός τότε θα ήταν καλυτερα από την αρχή να επέλεγε μια άλλη σχολή, σύμφωνα με την κα. Τραυλού.
Την ίδια στιγμή σε άλλη αίθουσα των Ποσειδωνίων εκατοντάδες νέοι έρχονταν σε επαφή με τους ανθρώπους της ναυτιλίας μέσα από εκδήλωση του YES FORUM μια πλατφόρμα ανοιχτού διαλόγου μεταξύ μαθητών, φοιτητών, πρόσφατα αποφοιτήσαντων, στελεχών και ακαδημαϊκών στις Βιομηχανίες της Ναυτιλίας.
Ψηφιακό Νηολόγιο: Τέλος απαντώντας σε ερώτηση των ΝΕΩΝ για την ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου η κα. Τραυλού, σημείωσε ότι η ψηφιακή εγγραφή των πλοίων είναι το πρώτο βήμα αλλά πρέπει να ακολουθήσουν και άλλα όπως η ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης, η προσέλκυση νέων στα ναυτικά επαγγέλματα προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω το νηολόγιο.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους