
Η κινεζική κυβέρνηση «ελπίζει» ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα «επανεξετάσει σοβαρά» την απόφασή της να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόθετων δασμών σε κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα (ΗΑ) και δεν θα κινηθεί περαιτέρω προς τη «λάθος κατεύθυνση», τονίζει σημερινό άρθρο της σύνταξης του επίσημου κινεζικού πρακτορείου ειδήσεων Νέα Κίνα, απηχώντας ουσιαστικά τις θέσεις του Πεκίνου.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε χθες Τετάρτη πως θα επιβληθούν επιπρόσθετοι δασμοί, κυμαινόμενοι από 17,4% ως 38,1%, στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τον Ιούλιο.
Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Κίνδυνος για την ΕΕ οι κινεζικές επιδοτήσης στα EV
Το Πεκίνο αντέτεινε πως θα λάβει μέτρα για να υπερασπίσει τα συμφέροντα των αυτοκινητοβιομηχανιών της.
Λαμβάνοντας υπόψη «την οικονομική δομή και τα μεγέθη τους, η Κίνα και η ΕΕ το καλύτερο θα ήταν να συνεργαστούν σε μείζονα οικονομικά και εμπορικά ζητήματα», τονίζεται στο άρθρο που μετέδωσε το Νέα Κίνα.
«Θα ήταν πιο οικονομικά αποδοτικό για την ΕΕ να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα της Κίνας προκειμένου να αναπτύξει τη δική της βιομηχανία παραγωγής ΗΑ», προστίθεται.
Προτού συμπληρωθεί ένας μήνας από την ανακοίνωση της πρόθεσης των ΗΠΑ να τετραπλασιάσουν τους δασμούς στα κινεζικά ΗΑ στο 100%, οι Βρυξέλλες ανέφεραν πως θα καταπολεμήσουν αυτές που χαρακτήρισαν υπέρμετρες κρατικές επιδοτήσεις επιβάλλοντας επιπρόσθετους δασμούς, που θα κυμανθούν από το 17,7% για τα οχήματα της BYD ως το 38,1% για αυτά της SAIC, πέραν των συνηθισμένων δασμών 10% στα εισαγόμενα αυτοκίνητα.
Η απόφαση ανακοινώθηκε καθώς οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι αντιμέτωπες με εισαγωγές φθηνότερων ΗΑ που παράγουν κινεζικές ανταγωνίστριές τους.
Ωστόσο, η επιβολή επιπρόσθετων δασμών δεν υποστηρίζεται από την αυτοκινητοβιομηχανία.
Ειδικά οι γερμανικές κατασκευάστριες εξαρτώνται σε καίριο βαθμό από τις πωλήσεις τους στην Κίνα κι εκφράζουν ανησυχία για ενδεχόμενα αντίποινα του Πεκίνου. Άλλωστε, ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εισάγουν δικά τους οχήματα κατασκευασμένα σε κινεζικά εργοστάσια.
Ο γερμανός υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίσιγκ προειδοποίησε χθες εναντίον «εμπορικού πολέμου» των Βρυξελλών με το Πεκίνο, ενώ τόνισε πως οι δασμοί που ανήγγειλε η Κομισιόν «πλήττουν τις γερμανικές επιχειρήσεις».
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν έχει τονίσει επανειλημμένα ότι τα κράτη μέλη της ΕΕ πρέπει να αναλάβουν δράση για να αποτρέψουν το ενδεχόμενο η Κίνα να πλημμυρίσει την αγορά με ηλεκτρικά αυτοκίνητα με φθηνές τιμές εξαιτίας κρατικών επιδοτήσεων.
Οι εμπορικές και οικονομικές σχέσεις της ΕΕ και της Κίνας έχουν φθάσει σε σημαντικό σταυροδρόμι και είναι κρίσιμο οι Βρυξέλλες να επιδείξουν στρατηγικό και μακροπρόθεσμο όραμα, αντιτείνει το άρθρο του Νέα Κίνα. Η ΕΕ φάνηκε να αφήνει περιθώρια για να συνεχιστούν οι διμερείς διαβουλεύσεις ώστε να εξευρεθούν σωστές λύσεις και να αποφευχθεί το χειρότερο σενάριο, συνεχίζει.
«Ελπίζεται ότι η ΕΕ θα επανεξετάσει σοβαρά την απόφασή της και θα σταματήσει να κινείται περαιτέρω προς τη λάθος κατεύθυνση», προσθέτει το πρακτορείο.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων