Τον οδικό χάρτη των παρεμβάσεων της κυβέρνησης στις υποδομές σκιαγράφησε ο Χρήστος Σταϊκούρας, υπουργός υποδομών και μεταφορών, στη διάρκεια του πρώτου διεθνούς συνεδρίου του ΤΜΕΔΕ, «Redefining The Future Horizons».
Ο κ. Σταϊκούρας επιχείρησε παράλληλα να βάλει φρένο στην καλλιέργεια υπέρμετρων προσδοκιών, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως «όλα μαζί τα έργα δεν γίνονται, θέτουμε προτεραιότητες, είναι πολύ σημαντικό να αυξηθούν οι πόροι σε επίπεδο ΕΕ για να αντιμετωπίσουμε την κλιματική αλλαγή».
«Χρειάζεται να ενισχυθούν οι πόροι της ΕΕ για την ανθεκτικότητα των υποδομών, διαθέτουμε ως υπουργείο 1,5 δισ. ευρώ από Ταμείο Ανάκαμψης και εθνικούς πόρους για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων των φυσικών καταστροφών στην Θεσσαλία (963 εκατ. ευρώ για σιδηρόδρομο και περίπου 40 εκατ. ευρώ για τα σχολεία). Από κοινού με το ΤΕΕ προσπαθούμε να ενισχύσουμε την ανθεκτικότητα υφιστάμενων υποδομών (γέφυρες, αντιπλημμυρικά). Στις μεταφορές στόχος μας είναι να ενισχύσουμε τους όρους της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, σήμερα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στους δρόμους Αθήνας και Θεσσαλονίκης», επεσήμανε ο Χρήστος Σταϊκούρας.
Πατέλης: Δεν θα αλλάξει η αρχιτεκτονική του τεκμαρτού εισοδήματος
«Δεν μπορούμε να κόβουμε συνέχεια κορδέλες»
«Το Ταμείο Ανάκαμψης είναι πολύ χρήσιμο εργαλείο αλλά τελειώνει το 2026, το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων που υλοποιεί το υπουργείο μας υπερβαίνει μετά από πολλά χρόνια τα 500 εκατ. ευρώ (αυτό έγινε γιατί πάει καλά η οικονομία), αυτό μας επιτρέπει και να τρέξουμε πιο γρήγορα υφιστάμενα έργα αλλά και να σχεδιάσουμε καινούργια, υλοποιούμε έργα με υψηλότερη ταχύτητα και ανθεκτικότητα. Οι δυνατότητες του ιδιωτικού τομέα στην Ελλάδα είναι τεράστιες», σημείωσε συνιστώντας παράλληλα αυτοσυγκράτηση.
Προτεραιότητες
«Όλα τα έργα δεν θα γίνουν, δεν υπάρχουν οι πόροι, δεν γίνεται να κόβουμε συνέχεια κορδέλες, για αυτό βάζουμε προτεραιότητες υλοποιώντας έργα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, οι πόροι του Ταμείου, του ΕΣΠΑ και του εθνικού προϋπολογισμού πρέπει να κατανέμονται δίκαια και με σύνεση. Δεν υπάρχουν απεριόριστοι πόροι, υπάρχουν όμως απεριόριστες ανάγκες, τα χρήματα που θα δοθούν για την αποκατάσταση των υποδομών στη Θεσσαλία θα λείψουν από κάπου αλλού, τα χρήματα που θα δοθούν για συντήρηση θα λείψουν από κάπου αλλού», πρόσθεσε.
Συντήρηση και ανθεκτικότητα
«Δεν φτάνει μόνο να κατασκευάσουμε τις κατάλληλες υποδομές, χρειάζεται και η σωστή συντήρηση, οι μεγάλες τεχνικές εταιρείες έχουν βάλει στην φιλοσοφία τους της έννοια της συντήρησης και της ανθεκτικότητας των υποδομών με τα νέα δεδομένα που βάζει η κλιματική κρίση», επεσήμανε ο Αναστάσιος Αρανίτης, γενικός διευθυντής στον όμιλο Ιντρακάτ.
Ρουμανία
Ο κ. Αρανίτης εστίασε, πέρα από την Ελλάδα, και στην ανάπτυξη του ομίλου στην Ρουμανία, «αναζητούμε νέες αγορές για να ελαχιστοποιήσουμε το ρίσκο στο μέλλον όταν γυρίσει ο κύκλος στην Ελλάδα, αυτή την στιγμή το θέμα των πόρων (χρηματικών και ανθρώπινων) στην Ελλάδα είναι καίριο, στην Ρουμανία οι διαδικασίες είναι πιο ευέλικτες», ανέφερε.
Το ανεκτέλεστο και η γραφειοκρατία
«Το υψηλό ανεκτέλεστο (τα έργα δηλαδή που προγραμματίζεται να υλοποιηθούν) που υπάρχει στην Ελλάδα σήμερα δίνει δυνατότητες στις εταιρείες βελτιώνοντας τις προοπτικές τους, οι μεγάλες ελληνικές εταιρείες μπορούν να μετασχηματιστούν αξιοποιώντας την ευκαιρία, τα έργα ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) μας δίνουν την δυνατότητα να απεξαρτηθούμε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων που είναι πολύ μικρό. Μεγάλο πρόβλημα ακόμα και σήμερα για μας αποτελεί η γραφειοκρατία (διαδικασίες, άδειες, απαλλοτριώσεις, κτλ), το κράτος πρέπει να μας λύνει προβλήματα», τόνισε.
Εξέλιξη και ψηφιοποίηση
«Η κλιματική αλλαγή αλλάζει τα δεδομένα, το γεγονός πως έχουμε τόσα έργα να υλοποιήσουμε μας δίνει την ευκαιρία να αναπτυχθούμε και να εξελιχτούμε, η ψηφιοποίηση είναι απαραίτητη, σε μερικά χρόνια και η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπει στα έργα», σημείωσε ο Αντώνης Μιτζάλης, εκτελεστικός διευθυντής στον όμιλο ΑΒΑΞ.
Μηχανικοί και ανάπτυξη πάνε μαζί – Καίριο ζήτημα η συντήρηση των έργων
«Μηχανικοί και ανάπτυξη είναι το ίδιο πράγμα, χωρίς μηχανικούς ανάπτυξη δεν θα υπάρχει», τόνισε ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός ο οποίος έδωσε έμφαση στην «μάχη που πρέπει να δοθεί στην ΕΕ για να εξασφαλιστούν κονδύλια για την συντήρηση των υφιστάμενων έργων, δεν γίνεται να κρύβουμε το πρόβλημα κάτω από το χαλί, η συντήρηση είναι κρίσιμο ζήτημα για την ασφάλεια των πολιτών αν και δεν προσφέρει ψήφους στους πολιτικούς».
Latest News
Το υπουργείο Υποδομών χρηματοδοτεί τις μελέτες για τον κεντρικό οδικό άξονα Βόρειας Εύβοιας,
Η χρηματοδότηση καλυπτει το σύνολο των μελετών για το τμήμα «Παράκαμψη Ψαχνών – Προκόπι (Στροφυλιά)», τις οποίες αναλαμβάνει η Περιφέρεια Στερεά Ελλάδας.
Κηφισός: Έκτακτες συσκέψεις με Περιφέρεια και ΕΥΔΑΠ
Συσκέψεις μετά το «συναγερμό» για πλημμύρες στην Αττική
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΟΑΚΑ: Με ανοιχτά τα γήπεδα η επισκευή των στεγάστρων – Ο διαγωνισμός των 78 εκατ.
Προκηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός ύψους 78 εκατ. ευρώ για την επισκευή των στεγάστρων στο ΟΑΚΑ - Οι εργασίες που θα εκτελεστούν
Επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Η σιδηροδρομική γραμμή επαναλειτουργεί κατόπιν εξασφάλισης της κυκλοφορίας από τον Διαχειριστή Υποδομής Ο.Σ.Ε.
Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ