Τον οδικό χάρτη των παρεμβάσεων της κυβέρνησης στις υποδομές σκιαγράφησε ο Χρήστος Σταϊκούρας, υπουργός υποδομών και μεταφορών, στη διάρκεια του πρώτου διεθνούς συνεδρίου του ΤΜΕΔΕ, «Redefining The Future Horizons».
Ο κ. Σταϊκούρας επιχείρησε παράλληλα να βάλει φρένο στην καλλιέργεια υπέρμετρων προσδοκιών, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως «όλα μαζί τα έργα δεν γίνονται, θέτουμε προτεραιότητες, είναι πολύ σημαντικό να αυξηθούν οι πόροι σε επίπεδο ΕΕ για να αντιμετωπίσουμε την κλιματική αλλαγή».
«Χρειάζεται να ενισχυθούν οι πόροι της ΕΕ για την ανθεκτικότητα των υποδομών, διαθέτουμε ως υπουργείο 1,5 δισ. ευρώ από Ταμείο Ανάκαμψης και εθνικούς πόρους για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων των φυσικών καταστροφών στην Θεσσαλία (963 εκατ. ευρώ για σιδηρόδρομο και περίπου 40 εκατ. ευρώ για τα σχολεία). Από κοινού με το ΤΕΕ προσπαθούμε να ενισχύσουμε την ανθεκτικότητα υφιστάμενων υποδομών (γέφυρες, αντιπλημμυρικά). Στις μεταφορές στόχος μας είναι να ενισχύσουμε τους όρους της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, σήμερα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στους δρόμους Αθήνας και Θεσσαλονίκης», επεσήμανε ο Χρήστος Σταϊκούρας.
Πατέλης: Δεν θα αλλάξει η αρχιτεκτονική του τεκμαρτού εισοδήματος
«Δεν μπορούμε να κόβουμε συνέχεια κορδέλες»
«Το Ταμείο Ανάκαμψης είναι πολύ χρήσιμο εργαλείο αλλά τελειώνει το 2026, το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων που υλοποιεί το υπουργείο μας υπερβαίνει μετά από πολλά χρόνια τα 500 εκατ. ευρώ (αυτό έγινε γιατί πάει καλά η οικονομία), αυτό μας επιτρέπει και να τρέξουμε πιο γρήγορα υφιστάμενα έργα αλλά και να σχεδιάσουμε καινούργια, υλοποιούμε έργα με υψηλότερη ταχύτητα και ανθεκτικότητα. Οι δυνατότητες του ιδιωτικού τομέα στην Ελλάδα είναι τεράστιες», σημείωσε συνιστώντας παράλληλα αυτοσυγκράτηση.
Προτεραιότητες
«Όλα τα έργα δεν θα γίνουν, δεν υπάρχουν οι πόροι, δεν γίνεται να κόβουμε συνέχεια κορδέλες, για αυτό βάζουμε προτεραιότητες υλοποιώντας έργα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, οι πόροι του Ταμείου, του ΕΣΠΑ και του εθνικού προϋπολογισμού πρέπει να κατανέμονται δίκαια και με σύνεση. Δεν υπάρχουν απεριόριστοι πόροι, υπάρχουν όμως απεριόριστες ανάγκες, τα χρήματα που θα δοθούν για την αποκατάσταση των υποδομών στη Θεσσαλία θα λείψουν από κάπου αλλού, τα χρήματα που θα δοθούν για συντήρηση θα λείψουν από κάπου αλλού», πρόσθεσε.
Συντήρηση και ανθεκτικότητα
«Δεν φτάνει μόνο να κατασκευάσουμε τις κατάλληλες υποδομές, χρειάζεται και η σωστή συντήρηση, οι μεγάλες τεχνικές εταιρείες έχουν βάλει στην φιλοσοφία τους της έννοια της συντήρησης και της ανθεκτικότητας των υποδομών με τα νέα δεδομένα που βάζει η κλιματική κρίση», επεσήμανε ο Αναστάσιος Αρανίτης, γενικός διευθυντής στον όμιλο Ιντρακάτ.
Ρουμανία
Ο κ. Αρανίτης εστίασε, πέρα από την Ελλάδα, και στην ανάπτυξη του ομίλου στην Ρουμανία, «αναζητούμε νέες αγορές για να ελαχιστοποιήσουμε το ρίσκο στο μέλλον όταν γυρίσει ο κύκλος στην Ελλάδα, αυτή την στιγμή το θέμα των πόρων (χρηματικών και ανθρώπινων) στην Ελλάδα είναι καίριο, στην Ρουμανία οι διαδικασίες είναι πιο ευέλικτες», ανέφερε.
Το ανεκτέλεστο και η γραφειοκρατία
«Το υψηλό ανεκτέλεστο (τα έργα δηλαδή που προγραμματίζεται να υλοποιηθούν) που υπάρχει στην Ελλάδα σήμερα δίνει δυνατότητες στις εταιρείες βελτιώνοντας τις προοπτικές τους, οι μεγάλες ελληνικές εταιρείες μπορούν να μετασχηματιστούν αξιοποιώντας την ευκαιρία, τα έργα ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) μας δίνουν την δυνατότητα να απεξαρτηθούμε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων που είναι πολύ μικρό. Μεγάλο πρόβλημα ακόμα και σήμερα για μας αποτελεί η γραφειοκρατία (διαδικασίες, άδειες, απαλλοτριώσεις, κτλ), το κράτος πρέπει να μας λύνει προβλήματα», τόνισε.
Εξέλιξη και ψηφιοποίηση
«Η κλιματική αλλαγή αλλάζει τα δεδομένα, το γεγονός πως έχουμε τόσα έργα να υλοποιήσουμε μας δίνει την ευκαιρία να αναπτυχθούμε και να εξελιχτούμε, η ψηφιοποίηση είναι απαραίτητη, σε μερικά χρόνια και η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπει στα έργα», σημείωσε ο Αντώνης Μιτζάλης, εκτελεστικός διευθυντής στον όμιλο ΑΒΑΞ.
Μηχανικοί και ανάπτυξη πάνε μαζί – Καίριο ζήτημα η συντήρηση των έργων
«Μηχανικοί και ανάπτυξη είναι το ίδιο πράγμα, χωρίς μηχανικούς ανάπτυξη δεν θα υπάρχει», τόνισε ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός ο οποίος έδωσε έμφαση στην «μάχη που πρέπει να δοθεί στην ΕΕ για να εξασφαλιστούν κονδύλια για την συντήρηση των υφιστάμενων έργων, δεν γίνεται να κρύβουμε το πρόβλημα κάτω από το χαλί, η συντήρηση είναι κρίσιμο ζήτημα για την ασφάλεια των πολιτών αν και δεν προσφέρει ψήφους στους πολιτικούς».
Latest News
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα