
Τον οδικό χάρτη των παρεμβάσεων της κυβέρνησης στις υποδομές σκιαγράφησε ο Χρήστος Σταϊκούρας, υπουργός υποδομών και μεταφορών, στη διάρκεια του πρώτου διεθνούς συνεδρίου του ΤΜΕΔΕ, «Redefining The Future Horizons».
Ο κ. Σταϊκούρας επιχείρησε παράλληλα να βάλει φρένο στην καλλιέργεια υπέρμετρων προσδοκιών, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως «όλα μαζί τα έργα δεν γίνονται, θέτουμε προτεραιότητες, είναι πολύ σημαντικό να αυξηθούν οι πόροι σε επίπεδο ΕΕ για να αντιμετωπίσουμε την κλιματική αλλαγή».
«Χρειάζεται να ενισχυθούν οι πόροι της ΕΕ για την ανθεκτικότητα των υποδομών, διαθέτουμε ως υπουργείο 1,5 δισ. ευρώ από Ταμείο Ανάκαμψης και εθνικούς πόρους για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων των φυσικών καταστροφών στην Θεσσαλία (963 εκατ. ευρώ για σιδηρόδρομο και περίπου 40 εκατ. ευρώ για τα σχολεία). Από κοινού με το ΤΕΕ προσπαθούμε να ενισχύσουμε την ανθεκτικότητα υφιστάμενων υποδομών (γέφυρες, αντιπλημμυρικά). Στις μεταφορές στόχος μας είναι να ενισχύσουμε τους όρους της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, σήμερα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία κυκλοφορούν στους δρόμους Αθήνας και Θεσσαλονίκης», επεσήμανε ο Χρήστος Σταϊκούρας.
Πατέλης: Δεν θα αλλάξει η αρχιτεκτονική του τεκμαρτού εισοδήματος
«Δεν μπορούμε να κόβουμε συνέχεια κορδέλες»
«Το Ταμείο Ανάκαμψης είναι πολύ χρήσιμο εργαλείο αλλά τελειώνει το 2026, το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων που υλοποιεί το υπουργείο μας υπερβαίνει μετά από πολλά χρόνια τα 500 εκατ. ευρώ (αυτό έγινε γιατί πάει καλά η οικονομία), αυτό μας επιτρέπει και να τρέξουμε πιο γρήγορα υφιστάμενα έργα αλλά και να σχεδιάσουμε καινούργια, υλοποιούμε έργα με υψηλότερη ταχύτητα και ανθεκτικότητα. Οι δυνατότητες του ιδιωτικού τομέα στην Ελλάδα είναι τεράστιες», σημείωσε συνιστώντας παράλληλα αυτοσυγκράτηση.
Προτεραιότητες
«Όλα τα έργα δεν θα γίνουν, δεν υπάρχουν οι πόροι, δεν γίνεται να κόβουμε συνέχεια κορδέλες, για αυτό βάζουμε προτεραιότητες υλοποιώντας έργα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, οι πόροι του Ταμείου, του ΕΣΠΑ και του εθνικού προϋπολογισμού πρέπει να κατανέμονται δίκαια και με σύνεση. Δεν υπάρχουν απεριόριστοι πόροι, υπάρχουν όμως απεριόριστες ανάγκες, τα χρήματα που θα δοθούν για την αποκατάσταση των υποδομών στη Θεσσαλία θα λείψουν από κάπου αλλού, τα χρήματα που θα δοθούν για συντήρηση θα λείψουν από κάπου αλλού», πρόσθεσε.
Συντήρηση και ανθεκτικότητα
«Δεν φτάνει μόνο να κατασκευάσουμε τις κατάλληλες υποδομές, χρειάζεται και η σωστή συντήρηση, οι μεγάλες τεχνικές εταιρείες έχουν βάλει στην φιλοσοφία τους της έννοια της συντήρησης και της ανθεκτικότητας των υποδομών με τα νέα δεδομένα που βάζει η κλιματική κρίση», επεσήμανε ο Αναστάσιος Αρανίτης, γενικός διευθυντής στον όμιλο Ιντρακάτ.
Ρουμανία
Ο κ. Αρανίτης εστίασε, πέρα από την Ελλάδα, και στην ανάπτυξη του ομίλου στην Ρουμανία, «αναζητούμε νέες αγορές για να ελαχιστοποιήσουμε το ρίσκο στο μέλλον όταν γυρίσει ο κύκλος στην Ελλάδα, αυτή την στιγμή το θέμα των πόρων (χρηματικών και ανθρώπινων) στην Ελλάδα είναι καίριο, στην Ρουμανία οι διαδικασίες είναι πιο ευέλικτες», ανέφερε.
Το ανεκτέλεστο και η γραφειοκρατία
«Το υψηλό ανεκτέλεστο (τα έργα δηλαδή που προγραμματίζεται να υλοποιηθούν) που υπάρχει στην Ελλάδα σήμερα δίνει δυνατότητες στις εταιρείες βελτιώνοντας τις προοπτικές τους, οι μεγάλες ελληνικές εταιρείες μπορούν να μετασχηματιστούν αξιοποιώντας την ευκαιρία, τα έργα ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) μας δίνουν την δυνατότητα να απεξαρτηθούμε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων που είναι πολύ μικρό. Μεγάλο πρόβλημα ακόμα και σήμερα για μας αποτελεί η γραφειοκρατία (διαδικασίες, άδειες, απαλλοτριώσεις, κτλ), το κράτος πρέπει να μας λύνει προβλήματα», τόνισε.
Εξέλιξη και ψηφιοποίηση
«Η κλιματική αλλαγή αλλάζει τα δεδομένα, το γεγονός πως έχουμε τόσα έργα να υλοποιήσουμε μας δίνει την ευκαιρία να αναπτυχθούμε και να εξελιχτούμε, η ψηφιοποίηση είναι απαραίτητη, σε μερικά χρόνια και η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπει στα έργα», σημείωσε ο Αντώνης Μιτζάλης, εκτελεστικός διευθυντής στον όμιλο ΑΒΑΞ.
Μηχανικοί και ανάπτυξη πάνε μαζί – Καίριο ζήτημα η συντήρηση των έργων
«Μηχανικοί και ανάπτυξη είναι το ίδιο πράγμα, χωρίς μηχανικούς ανάπτυξη δεν θα υπάρχει», τόνισε ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός ο οποίος έδωσε έμφαση στην «μάχη που πρέπει να δοθεί στην ΕΕ για να εξασφαλιστούν κονδύλια για την συντήρηση των υφιστάμενων έργων, δεν γίνεται να κρύβουμε το πρόβλημα κάτω από το χαλί, η συντήρηση είναι κρίσιμο ζήτημα για την ασφάλεια των πολιτών αν και δεν προσφέρει ψήφους στους πολιτικούς».


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με τους 40άρηδες Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA