
Ιδιαίτερα υψηλό παραμένει το ενδιαφέρον για τη ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG carriers), καθώς εκτιμάται ότι η μελλοντική κατανάλωση παγκοσμίως του ενεργειακού αυτού προϊόντος θα αυξηθεί.
Ο αριθμός των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LNG έχει υπερδιπλασιαστεί μέχρι τέλη Μαΐου φέτος όταν σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, είχαν τοποθετηθεί 34 παραγγελίες. Το πρώτο πεντάμηνο του 2024 έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για 78 LNG carriers, σημειώνοντας αύξηση κατά 129% περίπου. Παράλληλα οι αξίες των νεότευκτων πλοίων ειδικά στην κατηγορία των μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας των 174.000 κυβικών μέτρων βρίσκονται σήμερα σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, στα 269 εκατ. δολ., αυξημένες κατά περίπου 6,1% σε σύγκριση με ένα περίπου χρόνο πριν, σύμφωνα με όσα αναφέρει η Rebecca Galanopoulos Jones, Senior Content Analyst, Veson Nautical.
Ποσειδώνια 2024: Χορός από deals στους τομείς της ναυτιλίας
Οι αξίες των πλοίων LNG έχουν αυξηθεί σε όλους τους επιμέρους τομείς και τις ηλικιακές κατηγορίες από την αρχή του έτους, με τα πλοία ηλικίας 20 ετών και μεταφορικής ικανότητας 140.000 κυβικών μέτρων να έχουν αυξηθεί κατά περίπου 10 εκατ. δολ. από 62,85 εκατ. δολ. σε 72,40 εκατ. δολ. που ισοδυναμεί με αύξηση περίπου 15% από την 1η Ιανουαρίου 2024.
To βιβλίο παραγγελιών
Επί του παρόντος, το βιβλίο παραγγελιών για τον τομέα των μεγάλων LNG carriers ειδικά, ανέρχεται σε ποσοστό 64% περίπου σε σύγκριση με τον ενεργό στόλο. Η πλειονότητα των παραγγελιών που έχουν γίνει μέχρι στιγμής φέτος αφορά τον τομέα μεγάλης μεταφορικής ικανότητας, που αντιπροσωπεύει το 74% του συνόλου και ακολουθεί η κατηγορία QMAX (μεγάλα πλοία που έχει επιλέξει το Κατάρ) με 23%. Ιστορικά, οι μόνες άλλες παραγγελίες που έγιναν για τον τομέα QMAX ήταν τη δεκαετία του 2000, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι πρόσφατες παραγγελίες θα μπορούσαν να αποτελούν μέρος ενός προγράμματος ανανέωσης του στόλου, από το Κατάρ το οποίο κατέχει την πρώτη θέση στις παραγγελίες για το 2024 με μερίδιο περίπου 44%, με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα να ακολουθούν με 13% και στην τρίτη θέση βρίσκεται η Κίνα με περίπου 9%.
Η πορεία των ναύλων
Οσον αφορά την πορεία των ναύλων και των κερδών για τα LNG carriers η αναλύτρια της Veson σημειώνει ότι επί του παρόντος είναι σταθερά αλλά σε χαμηλά επίπεδα, κάτι που είναι σύνηθες για αυτή την εποχή του έτους. Αν και οι τιμές spot του LNG είναι αυξημένες κατά περίπου 12% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, όμως σε ετήσια βάση είναι ελαφρώς μειωμένα κατά περίπου 1%. Ωστόσο, το κλίμα για τον τομέα παραμένει θετικό, εκτίμηση που απορρέει από τις γεωπολιτικές αβεβαιότητες και την αυξημένη ποσότητα υγροποιημένου φυσικού αερίου που παραδίδεται στα λιμάνια της ΕΕ για να αντικαταστήσει το ρωσικό φυσικό αέριο που παλαιότερα μεταφερόταν με αγωγούς, σε συνδυασμό με την αυξημένη ζήτηση για νεότερα, πιο οικολογικά πλοία.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.