Υποστηρικτές και σκεπτικιστές της τεχνητής νοημοσύνης αναζητούν το σημείο καμπής της τεχνολογίας – την εξέλιξη που θα εδραιώσει τη χρησιμότητα των μεγάλων γλωσσικών μοντέλων για τις επιχειρήσεις ή τους καταναλωτές και θα δώσει επιτέλους κάποιο βάρος πίσω από τις αυξανόμενες αποτιμήσεις της AI. Οι επιχειρησιακές τεχνολογίες AI έχουν αναπτυχθεί, αλλά παραμένει ασαφές πώς η τεχνολογία θα βελτιώσει τις κατώτατες γραμμές. Οι καταναλωτικές εφαρμογές είναι πειραματικές και περιορισμένες.

Για πολλούς, η πιο κατάλληλη χρήση για τους καταναλωτές θα ήταν ένας προσωπικός βοηθός ενσωματωμένος σε ένα smartphone, αναφέρουν σε σχετικό τους άρθρο οι Financial Times. Έτσι, ήταν φυσικό η Apple, κατασκευάστρια του iPhone και του “ψηφιακού βοηθού” Siri, να ανακοινώσει αυτή την εβδομάδα τη δική της προσωπικό βοηθό τεχνητής νοημοσύνης.

Γιατί η AI της Apple διαφέρει από των υπολοίπων;

Άλλοι παίκτες AI κινούνται επίσης προς αυτή την κατεύθυνση. Η Google παρουσίασε τον περασμένο μήνα τον βοηθό της AI Astra, και η OpenAI έχει επικεντρωθεί στο να κάνει το μοντέλο της πιο φιλικό προς τον καταναλωτή.

Το σημείο καμπής

Είναι δελεαστικό να πει κανείς ότι η είσοδος της Apple στην κούρσα της τεχνητής νοημοσύνης είναι το πολυπόθητο σημείο καμπής. Το μεγάλο μερίδιο του τεχνολογικού κολοσσού στην αγορά των smartphones, οι πιστοί αγοραστές του και τα ισχυρά «δίκτυα» μεταξύ των συσκευών του θα μπορούσαν να καταστήσουν την εταιρεία τον λογικό ηγέτη σε επίπεδο καταναλωτικής αγοράς. Τα πλεονεκτήματά της μπορεί να είναι αρκετά για να εγκαινιάσουν την εποχή του μετασχηματισμού της AI, μετά την τρέχουσα περίοδο της διαφημιστικής προβολής.

Ωστόσο, η Apple θεωρείται εδώ και καιρό ως ο… καθυστερημένος της AI. Χωρίς μια σαφώς καθορισμένη στρατηγική ή ένα δικό της δημόσια διαθέσιμο μοντέλο, η εταιρεία ξεπεράστηκε στην αποτίμηση του χρηματιστηρίου πρώτα από την ανταγωνίστρια Microsoft και τις τελευταίες ημέρες από την κατασκευάστρια τσιπ Nvidia. Και πολλοί λάτρεις της τεχνητής νοημοσύνης αντιτάχθηκαν στους μετριοπαθείς υπολογιστικούς στόχους του Τιμ Κουκ για τη μονάδα τεχνητής νοημοσύνης της εταιρείας Apple Intelligence, υποστηρίζοντας ότι οι αντίπαλοι Google, Microsoft, OpenAI και Amazon βρίσκονται σε καλύτερη θέση χάρη στα μεγαλύτερα μοντέλα LLM.

Αλλά οι επικριτές της Apple ξεχνούν ότι από τότε που πέθανε ο Steve Jobs, η δύναμη της εταιρείας ήταν η εφαρμογή, όχι η καινοτομία. Δεν εφηύρε το tablet ή το smartwatch, αλλά η μεγάλη καταναλωτική της βάση και η εστίασή της στον κομψό σχεδιασμό τα έφερε στη μόδα. Και η χρήση ενός μικρότερου μοντέλου στο Apple Intelligence ταιριάζει αναμφισβήτητα καλύτερα στις ανάγκες των καταναλωτών.

Οι περισσότεροι χρήστες δεν θα χρειαστούν τον βοηθό AI για να συνθέτουν ιστορίες στο ύφος των Αραβικών Νυχτών- θα τον χρειαστούν απλώς για να γράφουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η συνεργασία της Apple με το OpenAI αντιμετωπίζει επίσης τις ανησυχίες σχετικά με την έλλειψη υπολογιστικής ισχύος, με τους χρήστες να μπορούν να χρησιμοποιούν το ChatGPT για την εκτέλεση πιο δύσκολων εργασιών.

Κλειδί η ανάπτυξη

Ωστόσο, το αν πρόκειται πραγματικά για μια στιγμή ορόσημο εξαρτάται από την ανάπτυξη. Οι ασταθείς εκκινήσεις του Bard της Google που έχει πλέον καταργηθεί και των πιο πρόσφατων εργαλείων Gemini έχουν καταστείλει την υιοθέτηση από το καταναλωτικό κοινό. Η σποραδική ενσωμάτωση της AI στο Bing από τη Microsoft δεν έχει αναβαθμίσει την, έτσι και αλλιώς, όχι ιδιαίτερα δημοφιλή μηχανή αναζήτησης.

Ένα αδέξιο λανσάρισμα του Apple Intelligence θα μπορούσε να σπαταλήσει την ισχυρή θέση της Apple μέσω παρόμοιων ελαττωμάτων και, σε μια σοβαρή περίπτωση, θα μπορούσε να ανακόψει τη δυναμική ολόκληρου του κλάδου.

Προστασία της ιδιωτικότητας

Η προστασία της ιδιωτικής ζωής μπορεί επίσης να αποτελέσει εμπόδιο. Οι καταναλωτές έχουν συνηθίσει να θυσιάζουν το απόρρητο για τις δυνατότητες. Αλλά ένα εργαλείο που θα μπορούσε να λειτουργεί ανεξάρτητα από τα δεδομένα ενός χρήστη μπορεί να είναι το βήμα παραπάνω. Η Apple έχει προτείνει ότι θα απομονώσει όλα τα δεδομένα των χρηστών. Όμως η εταιρεία δεν έχει ιστορικό προσφοράς LLM στους καταναλωτές και η ρύθμιση μέχρι σήμερα δεν έχει επικεντρωθεί επαρκώς στη διαφάνεια των δεδομένων.

Μπορεί κάλλιστα η τεχνητή νοημοσύνη ενός ανταγωνιστή να αποδείξει τη βιωσιμότητά της πριν από την Apple. Το υπολογιστικό προβάδισμα της Google και η σουίτα εφαρμογών γραφείου θα μπορούσαν να ωθήσουν το Android μπροστά από το iPhone. Δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο η δημοφιλής Alexa της Amazon να ξεπεράσει το Siri – κάνοντας αυτή την ανακοίνωση μία από τις πολλές στον αγώνα της τεχνητής νοημοσύνης.

Είτε ο βοηθός της Apple κυριαρχήσει στην αγορά είτε όχι, η ανακοίνωση της στρατηγικής της για την Τεχνητή Νοημοσύνη έκανε την εταιρεία την πιο πολύτιμη στον κόσμο για άλλη μια φορά. Ίσως αυτή τη φορά η αξία που αποδίδεται στην τεχνητή νοημοσύνη να ανταποκριθεί στη διαφημιστική εκστρατεία, καταλήγουν οι Financial Times.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tεχνητή νοημοσύνη
Salesforce: Πόσο εμπιστεύονται οι εργαζόμενοι την AI για τη διεκπεραίωση των καθηκόντων τους
Tεχνητή νοημοσύνη |

Πόσο εμπιστεύονται οι εργαζόμενοι την AI για τη διεκπεραίωση των καθηκόντων τους

Tο 80% των εργαζομένων θεωρεί πως το μέλλον είναι προσανατολισμένο στην AI, με ένα σημαντικό ποσοστό να εμπιστεύεται την αυτόνομη λειτουργία της, σύμφωνα με έρευνα της Salesforce