Οι εταιρείες αυτοκινήτων στην Κίνα πούλησαν περισσότερα αυτοκίνητα από τις αντίστοιχες των ΗΠΑ για πρώτη φορά πέρυσι, με καθοριστικό τον ρόλο της BYD και την ανάπτυξή τους στις αναδυόμενες αγορές, σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας ερευνών Jato Dynamics, που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη.

Toyota: Συγκλονίζεται από σκάνδαλα, αλλά οι αναλυτές δεν ανησυχούν

Οι κινεζικές μάρκες, με επικεφαλής την BYD που εδρεύει στο Shenzhen, πούλησαν 13,4 εκατομμύρια νέα οχήματα πέρυσι, ενώ οι αμερικανικές μάρκες πούλησαν περίπου 11,9 εκατομμύρια, σύμφωνα με τα στοιχεία, δηλαδή 1,5 εκατ. λιγότερα. Οι ιαπωνικές μάρκες προηγήθηκαν με 23,59 εκατομμύρια πωλήσεις.

Η αύξηση των πωλήσεων της Κίνας ξεπέρασε επίσης την αντίστοιχη αύξηση των εταιρειών από τις ΗΠΑ. Πιο συγκεκριμένα οι κινεζικές εταιρείες πραγματοποίησαν 23% περισσότερες πωλήσεις σε ετήσια βάση, έναντι μόλις 9% περισσότερων πωλήσεων των αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

«Η αμέλεια των παλαιών αυτοκινητοβιομηχανιών, η οποία είχε ως αποτέλεσμα σταθερά υψηλές τιμές στα αυτοκίνητά τους, ώθησε τους καταναλωτές σε πιο προσιτές εναλλακτικές λύσεις προερχόμενες από την Κίνα», σχολιάζει στην έκθεση ο ανώτερος αναλυτής της Jato, Felipe Munoz.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως και η κορυφαία μάρκα αυτοκινήτων της, BYD, έχουν επεκταθεί παγκοσμίως καθώς ένας πόλεμος τιμών ηλεκτρικών οχημάτων στο εσωτερικό έχει ωθήσει προς τα κάτω τις τιμές και επιβάρυνε τα περιθώρια κέρδους.

Δυναμική παρουσία στις αναδυόμενες αγορές

Οι μάρκες από την Κίνα έχουν διεισδύσει και στις αναδυόμενες οικονομίες, όπου σύμφωνα με την Jato, μία στις πέντε πωλήσεις νέων αυτοκινήτων πραγματοποιήθηκε πέρυσι εν μέσω αυξημένης παγκόσμιας ζήτησης.

«Περισσότερα από 17,5 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα πουλήθηκαν στις αναδυόμενες οικονομίες το 2023. Πρόκειται για μια επίδοση μεγαλύτερη από τις συνολικές πωλήσεις στις ΗΠΑ ή την Ευρώπη κατά τη διάρκεια του έτους», όπως δήλωσε ο Munoz.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατέκτησαν σημαντικό μερίδιο αγοράς στη Μέση Ανατολή, την Ευρασία και την Αφρική, ενώ σημείωσαν επίσης ανάπτυξη στη Λατινική Αμερική και τη Νοτιοανατολική Ασία, αναφέρει η έκθεση.

Εν τω μεταξύ, ορισμένες κινεζικές μάρκες κατέκτησαν επίσης μερίδιο σε ανεπτυγμένες οικονομίες, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης, της Αυστραλίας, της Νέας Ζηλανδίας και του Ισραήλ.

Η ανάπτυξη ήρθε παρά την αυξημένη εμπορική εχθρότητα μεταξύ Κίνας και Δύσης και άλλους παράγοντες όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία, τα υψηλά επιτόκια και οι υψηλές τιμές των οχημάτων, όπως εκτιμά ο Munoz.

Σύμφωνα με την έκθεση, οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε κάθε περιοχή, εκτός από την Αφρική, με την Ευρώπη να αναπτύσσεται ταχύτερα λόγω της αυξανόμενης ζήτησης στην Τουρκία.

Ωστόσο, ο κλάδος αντιμετωπίζει αυξημένα εμπορικά προβλήματα το 2024, με περισσότερες χώρες να θεσπίζουν μέτρα για την προστασία της τοπικής βιομηχανίας σε μια προσπάθειά τους να προστατευτούν από τις φθηνές κινεζικές εξαγωγές.

Αυτή την εβδομάδα, η ΕΕ ανακοίνωσε αύξηση των δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα έως και 38%. Είχαν βέβαια προηγηθεί οι ΗΠΑ που προέβησαν σε τετραπλασιασμό των δασμούς στα κινεζικά EV, στο 100%.

Η Τουρκία φέρεται επίσης να ανακοίνωσε πρόσθετους δασμούς 40% σε οχήματα από την Κίνα το Σάββατο, σηματοδοτώντας ότι ορισμένες αναδυόμενες αγορές ενδέχεται να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή