Τα αεροδρόμια στη Γερμανία βρίσκονται μπροστά σε μία νέα δοκιμασία, καθώς με την έναρξη των καλοκαιρινών διακοπών καλούνται να εξυπηρετήσουν έναν τεράστιο αριθμό επιβατών που θα φτάσει σχεδόν τα προ πανδημίας επίπεδα.
Μετά τα όσα έγιναν το 2021 και το 2022, ο στόχος των εμπλεκόμενων εταιρειών και αρχών είναι απλός: «να μην επικρατήσει ξανά χάος». «Οι επιβάτες θα προλάβουν σίγουρα την πτήση τους, εάν βρίσκονται 2 με 2,5 ώρες πριν την απογείωση στο αεροδρόμιο», τονίζει ο Ραλφ Μπάιζελ από την ένωση αεροδρομίων ADV.
Πάνω από 1 τρισ. τα κέρδη των αεροπορικών – Πόσο θα αυξηθούν τα εισιτήρια
Κέρδη και ανάπτυξη για τις αεροπορικές εταιρείες
Τα προσφερόμενα εισιτήρια είναι λίγα σε σύγκριση με τη μεγάλη ζήτηση που υπάρχει. Διότι παρά την αδύναμη οικονομική δραστηριότητα, πολλοί άνθρωποι θέλουν να κάνουν το παν για να πάνε διακοπές σε κάποια άλλη χώρα. «Θα έχουμε και πάλι ένα πολύ έντονο καλοκαίρι όσον αφορά την ταξιδιωτική κίνηση», έλεγε ήδη από τον Απρίλιο ο επικεφαλής της Lufthansa Κάρστεν Σπορ, όταν οι κρατήσεις για την καλοκαιρινή περίοδο ήταν κατά 16% περισσότερες σε σχέση με πέρυσι.
Για τις αεροπορικές εταιρείες όλα αυτά συνεπάγονται σημαντικά κέρδη και ανάπτυξη – και για τους επιβάτες ολοένα και ακριβότερα εισιτήρια. Ούτε και η πτώχευση του ομίλου FTI φαίνεται να έχει σημαντικές οικονομικές επιπτώσεις, μιας και οι θέσεις που ελευθερώνονται στις πτήσεις αγοράζονται άμεσα από άλλα πρακτορεία.
Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο ο αριθμός των πτήσεων το ερχόμενο καλοκαίρι θα είναι στα ίδια επίπεδα με το 2019. Ο Eurocontrol, ο ευρωπαϊκός οργανισμός ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, καταγράφει καθημερινά μόλις ελάχιστα λιγότερες πτήσεις ανά την Ευρώπη. Στη Γερμανία αντιθέτως ο αριθμός των πτήσεων ανέρχεται στο 87% σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα.
Πανέτοιμες οι εταιρείες και οι αρχές
Σύμφωνα με στοιχεία της κλαδικής ένωσης BDL, μεταξύ Μαΐου και Οκτωβρίου υπάρχουν στα γερμανικά αεροδρόμια μόλις 6% περισσότερες θέσεις απ’ όσες πέρυσι κατά το ίδιο διάστημα. «Σε συνεργασία με τις αρχές και την αστυνομία οι εταιρείες έχουν περάσει μία περίοδο εντατικής προετοιμασίας, έχουν προσλάβει νέο προσωπικό και έχουν βελτιώσει τις διαδικασίες σε πολλούς τομείς», επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της BDL Ματίας φον Ράντοφ. «Κατά την περίοδο των πασχαλινών διακοπών δεν υπήρξαν σημαντικά προβλήματα και οι ταξιδιώτες μπόρεσαν να πάνε διακοπές χωρίς να πρέπει να υπομείνουν σημαντικές καθυστερήσεις και αναμονές».
Η Lufthansa δηλώνει πως μόνο στη Φρανκφούρτη προσέλαβε 1.100 νέους εργαζομένους, με την εταιρεία να εκτιμά πως είναι πλέον έτοιμη για την περίοδο των θερινών διακοπών. Αντίστοιχες είναι οι εκτιμήσεις και της Fraport, εκπρόσωπος της οποίας αναφέρει πως αναμένονται οι συνήθεις χρόνοι αναμονής και πως οι επιβάτες θα εξυπηρετούνται κατά κύριο λόγο σχετικά άμεσα.
Η Γερμανική Υπηρεσία Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας (DFS) αναφέρει πως ο γερμανικός εναέριος χώρος είναι και πάλι γεμάτος μετά το πέρας της πανδημίας. Αν και οι πτήσεις δεν πλησιάζουν τους αριθμούς ρεκόρ του 2019, αναμένονται περίπου 3 εκατομμύρια πτήσεις. Αυτές ωστόσο δεν είναι ισομερώς κατανεμημένες, παρατηρεί ο επικεφαλής της DFS Αρντ Σένεμαν, προσθέτοντας πως οι πολλές πτήσεις προς τουριστικούς προορισμούς γίνονται τα Σαββατοκύριακα. Ως αποτέλεσμα διαφοροποιείται και η εργασία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, μία τακτική που φαίνεται να είναι αποδοτική: λίγο πριν το τέλος του πρώτου εξαμήνου οι καθυστερήσεις λόγω του ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας μειώθηκαν κατά 50% σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πέρυσι, φτάνοντας στα μόλις 0,36 λεπτά ανά πτήση.
«Κλειδί» η προνοητικότητα και η τεχνολογία
Επιπλέον, είναι σημαντικό οι επιβάτες να μεριμνήσουν εκ των προτέρων για την παράδοση της αποσκευής τους, να κάνουν check-in online ή να έχουν προκρατήσει μία θέση στάθμευσης στο αεροδρόμιο, ώστε να μειώσουν ακόμη περισσότερο τον χρόνο αναμονής τους και να περάσουν απλώς τον έλεγχο ασφαλείας – στον οποίο συχνά δημιουργούνται μεγάλες ουρές. Και γι’ αυτό όμως υπάρχει ενίοτε λύση: σε τουλάχιστον επτά γερμανικά αεροδρόμια οι επιβάτες μπορούν να δηλώσουν εκ των προτέρων ένα συγκεκριμένο χρονικό παράθυρο κατά το οποίο θα περάσουν από τον έλεγχο και έτσι να γλιτώσουν οποιαδήποτε επιπλέον καθυστέρηση, σύμφωνα με την ADV.
Η Fraport έχει αναλάβει πλέον και τον έλεγχο ασφαλείας, έχοντας επιπλέον επενδύσει σημαντικά ποσά στη βελτίωση των υποδομών. Μέχρι το καλοκαίρι αναμένεται να εγκατασταθούν 40 σαρωτές νέας τεχνολογίας στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης – στο αεροδρόμιο του Μονάχου υπάρχουν ήδη παρόμοια μηχανήματα, τα οποία ελέγχουν αρκετά γρήγορα το περιεχόμενο των αποσκευών που σκανάρουν. Περνώντας από τα μηχανήματα αυτά μπορεί κανείς να αφήσει στις αποσκευές του και τα υγρά ή τις ηλεκτρονικές συσκευές που μεταφέρει, αποφεύγοντας έτσι την κουραστική και χρονοβόρα διαδικασία του να αδειάζει τις αποσκευές του στα σημεία ελέγχου.
Πηγή: Deutsche Welle/Επιμέλεια: Γιώργος Πασσάς
Latest News
Commerzbank: Απρόσμενα κέρδη και πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών
Γιατί η Commerzbank ανακοίνωσε νωρίτερα από το πρόγραμμα τα οικονομικά αποτελέσματα της
Συνάντηση Τραμπ με τον CEO της Nvidia στον Λευκό Οίκο
Η συνάντηση είχε κανονιστεί πριν από τις πρόσφατες ανακοινώσεις από την DeepSeek της Κίνας
Ο Τραμπ αντιμέτωπος με τις απειλές του - Τι θα κάνει με τους δασμούς σε Μεξικό και Καναδά
Η 1η Φεβρουαρίου έχει οριστεί από τον Τραμπ η ημερομηνία που θα επιβάλει δασμούς σε Μεξικό και Καναδά
Πάνω από τον στόχο της Fed ο πληθωρισμός στις ΗΠΑ τον Δεκέμβριο
Ο αγαπημένος πληθωρισμός της Fed αυξήθηκε τον Δεκέμβριο στις ΗΠΑ, αλλά κινήθηκε εντός του εύρους των προβλέψεων της αναλυτών
Εσοδα 11,7 εως 12,7 δισ. δολ. για το α΄τρίμηνο του έτους αναμένει η Intel
Η Intel ελπίζει ότι δεν θα κοπεί η ομοσπονδιακή χρηματοδότηση χάρη στην οποία έλαβε ήδη 2,2 δισ.δολάρια
Σε αρμένικο fund η ρωσική μονάδα της Goldman Sachs - Πράσινο φως από Πούτιν
Ανοίγει ο δρόμος για την πλήρη αποχώρηση της Goldman Sachs από τη Ρωσία - Η θυγατρική της είναι ο 229ος μεγαλύτερος δανειστής της Ρωσίας από πλευράς καθαρού ενεργητικού
ΕΕ: 19 κράτη καλούν την ΕΤΕπ να χρηματοδοτήσει τον εξοπλισμό της Ευρώπης
Γαλλία, Γερμανία και άλλα 17 κράτη καλούν την ΕΤΕπ να χρηματοδοτήσει τον επανεξοπλισμό της Ευρώπης έναντι της Ρωσίας
Τα χαρτονομίσματα ευρώ... αλλάζουν - Τα νέα μοτίβα που αναζητά η ΕΚΤ
Η ΕΚΤ επέλεξε τα επικρατέστερα μοτίβα με βάση τα δύο πιθανά θέματα για τα νέα τραπεζογραμμάτια ευρώ που σχεδιάζει να εκδώσει
Γενικό μποϊκοτάζ των καταναλωτών στην Κροατία κατά της ακρίβειας
Στην Κροατία οι καταναλωτές δεν βάζουν το χέρι στην τσέπη τους σήμερα Παρασκευή 31 Ιανουαρίου - Αξιοθαύμαστη η προσήλωση των Κροατών στην αποχή
Η Ευρώπη περνά στην αντεπίθεση - Πώς σχεδιάζει να τονώσει τις νέες επενδύσεις
Σε αλλαγή στρατηγικής σχετικά με τους αδιάθετους ευρωπαϊκούς πόρους προχωρά η Κομισιόν - Τι αναφέρει το Politico