Σε μια αγωνιώδη προσπάθεια να «κρύψει» τις δηλώσεις του προέδρου της, επιδίδεται η Shein, η γνωστή εταιρεία γρήγορης μόδας καθώς ο αντίκτυπος των δηλώσεων αυτών μπορεί να επηρεάσει την προσπάθειά της να εισαχθεί στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου.

Οι ισχυρισμοί του Ντόναλντ Τάνγκ (Donald Tang) ότι είναι ουσιαστικά μια «αμερικανική εταιρεία» και οι προσπάθειες του ομίλου να αποστασιοποιηθεί από τις κινεζικές του ρίζες απειλούν να εκτροχιάσουν την έγκριση για μια δημόσια εγγραφή στη Δύση.

Shein: Ανεβάζει τις τιμές πριν από την IPO

Ολα άρχισαν τον περασμένο μήνα όταν ο εκτελεστικός πρόεδρος της Shein σε μια ομιλία στο συνέδριο του Ινστιτούτου Milken στο Λος Άντζελες τόνισε ότι οι εταιρικές του αξίες είναι τέτοιες που η Shein θα μπορούσε να θεωρηθεί αμερικανική εταιρεία.

Απο-κινεζοποίηση

Τα μηνύματα για την «καταγωγή» της εταιρείας, έχουν σημασία καθώς το Πεκίνο δεν έχει ακόμη επισημοποιήσει την αίτηση του ομίλου για εισαγωγή σε αγορά εκτός Κίνας, παρά το γεγονός ότι η Shein υπέβαλε υλικό στη Ρυθμιστική Επιτροπή Κινητών Αξιών τον περασμένο Νοέμβριο.

Ένα άτομο που ενημερώθηκε για το θέμα είπε ότι οι κινήσεις της Shein να αποστασιοποιηθεί από την Κίνα προέκυψαν κατά τις κυβερνητικές διαβουλεύσεις σχετικά με την αίτησή της για εισαγωγή στο εξωτερικό.

Η έγκριση της δημόσιας εγγραφής θα ισοδυναμούσε με την ανεπίσημη έγκριση του μοντέλου του ιδρυτή Xu Yangtian για «απο-κινεζοποίηση» με στόχο να εξασφαλιστεί  η επιχειρηματική επιτυχία, είπε μια πηγή στους FT. Ωστόσο, η ανάγκη για υπογραφή της Κίνας δείχνει ότι, τουλάχιστον στα μάτια του Πεκίνου, η Shein παραμένει κινεζική.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2008 στην ανατολική πόλη Nanjing από τον Xu, ο οποίος ακούει επίσης το όνομα Sky Xu. Ο 40χρονος γεννήθηκε στην πόλη Zibo στην ανατολική επαρχία Shandong. Γύρω στα τέλη του 2021, ο Xu μετέφερε τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στη Σιγκαπούρη και επίσης μετέφερε το καθεστώς διαμονής του στην πόλη-κράτος. Δεν είναι σαφές εάν ο Xu συνεχίζει να έχει κινεζικό διαβατήριο.

Το «πλύσιμο της Σιγκαπούρης» της Shein, όπως έχει γίνει γνωστή η πρακτική των κινεζικών ομίλων να αλλάζουν την έδρα τους, απέτυχε επίσης να κατευνάσει τους νομοθέτες στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά τους.

Το «γεράκι» της Κίνας ο γνωστός Αμερικανός Γερουσιαστής Μάρκο Ρούμπιο έστειλε τη Δευτέρα μια επιστολή στην κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου, καλώντας το να προχωρήσει προσεκτικά με την έγκριση της IPO της Shein στο Λονδίνο, λέγοντας ότι ο όμιλος πρέπει να «κατανοηθεί σωστά ως κινεζική εταιρεία».

Οι προσπάθειες απόκρυψης

Δύο κινέζοι επιχειρηματικοί αρθρογράφοι είπαν στους Financial Times ότι η Shein τους πίεσε να μην γράψουν για την ομιλία του Tang φοβούμενοι ότι μπορεί να προκαλέσει «παρερμηνεία». Το προσωπικό της Shein τους είπε ότι η ομιλία είχε ενοχλήσει ορισμένους αξιωματούχους.

«Αν το διαδώσουμε, θα υπάρξουν περισσότερες δημόσιες συζητήσεις για το θέμα», είπε ένας από τους αρθρογράφους και πρόσθεσε: «Η Shein δεν θέλει να συμβεί αυτό».

«Γιατί ο Τάνγκ έπρεπε να πει ότι η Shein είναι αμερικανική εταιρεία;» ρώτησε ο δεύτερος αρθρογράφος που πλησίασε η εταιρεία. «Θα μπορούσε απλώς να πει ότι η Shein είναι μια πολυεθνική εταιρεία με σχετικές επιχειρηματικές λειτουργίες εντός και εκτός Κίνας».

Ο πρόεδρος της Shein έκανε τα σχόλια στη σκηνή, αλλά το Ινστιτούτο Milken έχει πλέον αφαιρέσει ένα βίντεο από το πάνελ του Tang στις 7 Μαΐου από τον ιστότοπό του καθώς και από το επίσημο κανάλι του στο Vimeo.

Οι αρχειοθετημένες εκδόσεις του ιστότοπου της Milken δείχνουν ότι το βίντεο ήταν διαθέσιμο τουλάχιστον μέχρι τα τέλη Μαΐου. Αρκετοί κινεζικοί διαδικτυακοί ιστότοποι μέσων ενημέρωσης έχουν διαγράψει αναρτήσεις που προέβαλαν εμφανώς τον ισχυρισμό του Tang ότι η Shein ήταν «μια αμερικανική εταιρεία», ένα σύνηθες φαινόμενο στην Κίνα, όταν οι εταιρείες διαφωνούν με περιεχόμενο που γράφτηκε για αυτές.

Η επίμαχη δήλωση

Ερωτηθείς από τον συνεργάτη του Milken Institute στην Ασία, Curtis Chin, τι είδους εταιρεία ήταν η Shein, ο Tang απάντησε ότι η «ταυτότητα» ήταν μια δύσκολη ερώτηση.

Είπε ότι η Shein γεννήθηκε στην Κίνα, με πολλούς υπαλλήλους και ένα σημαντικό μέρος της αλυσίδας εφοδιασμού της ακόμα εκεί, επομένως θα μπορούσε να θεωρηθεί κινεζική , αλλά ότι η έδρα και η ίδρυσή της την έκαναν επίσης να είναι μια εταιρεία της Σιγκαπούρης.

Στη συνέχεια, ο Τάνγκ σημείωσε ότι η μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας ήταν οι ΗΠΑ και ότι οι αμερικανικές αξίες την είχαν κάνει επιτυχημένη. «Πρόκειται για την καινοτομία, την ελευθερία έκφρασης της ατομικότητας, το δίκαιο παιχνίδι, τον θεμιτό ανταγωνισμό, το κράτος δικαίου, όλα αυτά τα πράγματα που υποστηρίζουμε είναι ακριβώς αυτό που είναι το ήθος των Ηνωμένων Πολιτειών», είπε.

«Οπότε αν το δεις έτσι, είμαστε μια αμερικανική εταιρεία».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή