Ο γίγαντας του καφέ Starbucks ακολουθεί στα χνάρια πολλών άλλων αλυσίδων γρήγορου φαγητού που προσπαθούν να προσελκύσουν πελάτες με προσφορές. Η πολυεθνική αλυσίδα ανακοίνωσε ένα νέο «συνδυαστικό μενού», το οποίο δίνει στους πελάτες τη δυνατότητα να συνδυάσουν ένα μεγάλου μεγέθους ζεστό ή παγωμένο τσάι ή καφέ με μερικά βασικά συνοδευτικά, όπως ένα κρουασάν βουτύρου ή ένα σάντουιτς πρωινού, με μόλις $5 έως $6. Η Starbucks λέει ότι η προσφορά θα είναι διαθέσιμη για περιορισμένο χρονικό διάστημα.
Starbucks: «Πικρός» καφές για τον CEO – Η πτώση των πωλήσεων και τα πλήγματα στην Κίνα
Η νέα προσφορά είναι μία από τις πολλές που ανακοινώθηκαν από αλυσίδες fast food που συμπιέζονται από το υψηλότερο κόστος των τροφίμων και τον πληθωρισμό, που με τη σειρά τους, έχουν πιέσει τα πορτοφόλια των καταναλωτών. Αυτό έρχεται αφότου τα Starbucks ανέφεραν ένα «απογοητευτικό» δεύτερο τρίμηνο, σύμφωνα με τα λόγια του CEO της εταιρείας Λάξμαν Ναρασιμχάμ, το τελευταίο από πολλά τρίμηνα με ζημίες. Στην πιο πρόσφατη έκθεση κερδών της, η αλυσίδα είπε ότι παλεύει να καλύψει τη ζήτηση των καταναλωτών στις ΗΠΑ και την Κίνα, καθώς οι οικονομικές επιπτώσεις από τα μποϊκοτάζ (ιδιαίτερα στη Μέση Ανατολή), τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των barista, ακόμη και μια αιχμηρή κλήση από τον πρώην CEO της, βαρύνουν επίσης την αλυσίδα.
Μείωση εσόδων
Τα καθαρά έσοδα της αλυσίδας μειώθηκαν κατά 2% στα 8,6 δισεκατομμύρια δολάρια και οι παγκόσμιες πωλήσεις συγκρίσιμων καταστημάτων μειώθηκαν κατά 4%. Οι πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική, μια από τις μεγαλύτερες αγορές της αλυσίδας καφέ, μειώθηκαν κατά 3%, σύμφωνα με την έκθεση.
Στην κλήση κερδών, ο Ναρασιμχάμ είπε ότι τα αποτελέσματα αυτού του τριμήνου «δεν αντανακλούν τη δύναμη της επωνυμίας μας» και είναι μάλλον αποτέλεσμα ενός «πολύπλοκου και λειτουργικού περιβάλλοντος με αυξημένες προκλήσεις».
Ενώ τα συνδυαστικά γεύματα είναι από πολλού πρακτική για πολλές αλυσίδες γρήγορου φαγητού, όπως οι συνδυασμοί μπέργκερ, πατάτες και ποτά που προσφέρονται στα McDonald’s και Wendy’s, η προσφορά είναι σχετικά σπάνια κίνηση για τα Starbucks, τα οποία συχνά επικεντρώνονται στην ποιότητα και το εύρος των προϊόντων της, με νέα ποτά να εμφανίζονται σχεδόν κάθε εποχή, ως στρατηγική μάρκετινγκ.
Η παράδοση προσθήκης στο μενού “εξωτικών” επιλογών
Πράγματι, κάθε φορά που αλλάζει ο καιρός, αλλάζουν και τα χρώματα και οι γεύσεις του μενού του καφέ μπαρ. Τον Ιανουάριο, τα Starbucks κυκλοφόρησαν το «Oleato», έναν καφέ με ελαιόλαδο με μεσογειακή επιρροή. Τον Μάρτιο, η αλυσίδα πρόσθεσε στο μενού τις λουλουδένιες γεύσεις της λεβάντας για latte. και τον Απρίλιο, στράφηκε στο τσίλι για να προσφέρει πικάντικους κρύους αφρούς και λεμονάδες. Αυτό το καλοκαίρι, τα Starbucks πρόσθεσε επίσης ένα νέο καλοκαιρινό ρόφημα, με πέρλες βατόμουρου και βάση γάλακτος καρύδας, εμπνευσμένο από το ασιατικό bubble tea.
Ενώ τα Starbucks αντιμετωπίζουν, όπως πολλές αλυσίδες γρήγορου φαγητού, αυξημένο πληθωρισμό και υψηλότερα κόστη τροφίμων, πειραματίζεται σαφώς με μια παρόμοια στρατηγική που χρησιμοποιήθηκε πρόσφατα από τα McDonald’s, Wendy’s και Burger King, τα οποία έχουν επαναφέρει προσφορές αξίας $5 ή άλλες χαμηλού κόστους ευκαιρίες για να επαναφέρουν τους πελάτες στα καταστήματα. Τον Μάιο, τα McDonald’s υποσχέθηκαν να ξεκινήσουν μια προσφορά γεύματος $5 ως προωθητική καμπάνια τεσσάρων εβδομάδων. Λίγο αργότερα, η Wendy’s ανακοίνωσε μια ανταγωνιστική προσφορά για πρωινό $3 και στα τέλη Μαΐου, η Burger King ακολούθησε το παράδειγμά της, λέγοντας ότι ετοιμάζει τη δική της προσφορά $5.
Το πιο πρόσφατο συνδυαστικό μενού των Starbucks είναι μια προσφορά περιορισμένου χρόνου που είναι διαθέσιμη μόνο στα καταστήματα και δεν έχουν υπηρεσίες παράδοσης. Οι πελάτες που θέλουν να προσαρμόσουν με άλλο τρόπο τα ποτά ή το φαγητό τους θα πρέπει να πληρώσουν περισσότερα.
Latest News
Καμπανάκι ΕΚΤ: Τεράστια η πρόοδος Ελλάδας, Πορτογαλίας και Κύπρου, αλλά...
Νέα μελέτη από την ΕΚΤ εστιάζει στην πρόοδο των χωρών που υποχρεώθηκαν σε διάσωση, λόγω της δημοσιονομικής κρίσης - Τι συνέβη σε 4 χώρες
Αντιμέτωπη με αγωγή 1 δισ. λιρών για υπόθεση υπερτιμολόγησης η Microsoft
Η Microsoft κατηγορείται ότι εκμεταλλεύεται την κυρίαρχη θέση της στην αγορά των λειτουργικών συστημάτων διακομιστών που βασίζονται στο cloud,
Ο «χρησμός» της Morgan Stanley για το 2025 - Τι έρχεται για ανάπτυξη, πληθωρισμό και επενδύσεις
Οι προβλέψεις της Morgan Stanley για την ανάπτυξη, τον πληθωρισμό, την νομισματική πολιτική και τις επενδύσεις
Δημογραφική βόμβα: Σε νέα χαμηλά οι γεννήσεις στην ΕΕ - Πλήγμα στην οικονομία
Η έλλειψη παιδιών αναμένεται να ασκήσει πίεση στα οικονομικά των κρατών μελών
HSBC: Άλλαξαν οι ρόλοι στην Ευρώπη… οι τελευταίοι (Ελλάδα) ήρθαν πρώτοι
Γερμανία και Γαλλία πλέον είναι οι μεγάλοι «ασθενείς»
Τα αντίποινα του Πεκίνου - Απαγορεύει τις εξαγωγές γερμανίου και γαλλίου στις ΗΠΑ
Το Πεκίνο θα επιβάλει επίσης αυστηρότερο έλεγχο της τελικής χρήσης σε προϊόντα διπλής χρήσης που σχετίζονται με τον γραφίτη
Ελβετία: Μικρή αύξηση του πληθωρισμού
Ενισχύεται η εκτίμηση για μείωση των επιτοκίων
Δεύτερο δικαστικό «μπλόκο» στην αστρονομική αμοιβή του Μασκ από την Tesla
O Ίλον Μασκ αντέδρασε έντονα και είπε ότι θα καταθέσει έφεση επί της αποφάσεως - Η ανακοίνωση της Tesla
Δυσάρεστη έκπληξη από τον πληθωρισμό στην Τουρκία
Μειώνοντας οι προσδοκίες για την έναρξη του κύκλου μείωσης των επιτοκίων
Ντόναλντ Τραμπ: Βάζει μπλόκο στην εξαγορά της US Steel από την ιαπωνική Nippon Steel
Κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας του, ο Τραμπ είχε δεσμευτεί πως θα εμποδίσει την εξαγορά αν έχει εγκριθεί και προχωρήσει