Μύκονος 1969. Σε μια σκηνή από την ταινία «Η Παριζιάνα» με την αξεπέραστη Ρένα Βλαχοπούλου, η τότε σεξοβόμβα του ελληνικού κινηματογράφου Ρία Δελούτση εμφανίζεται να κατεβαίνει τη σκάλα ενός μεγάλου ελικοπτέρου (Super Frelon) στα χρώματα της Ολυμπιακής Αεροπορίας.

Hoper: Η πρώτη αερογραμμή ελικοπτέρων στην Ελλάδα είναι γεγονός

Το νησί των ανέμων, αλλά και τα περισσότερα νησιά της χώρας μας που εκείνη την εποχή έκαναν τα πρώτα τους βήματα στο παγκόσμιο τουριστικό στερέωμα, π.χ. Σκιάθος, Σαντορίνη και Χίος, δεν είχαν οργανωμένα αεροδρόμια. Εξ ου και η Ολυμπιακή Αεροπορία του Αριστοτέλη Ωνάση, «η κοπελιά μου», όπως την αποκαλούσε ο Έλληνας κροίσος, έκανε προγραμματισμένες πτήσεις με ελικόπτερο για να εξυπηρετήσει κυρίως τους τουρίστες και κάποιους ελάχιστους ντόπιους. Ωστόσο τα δρομολόγια του «Ερμή», αυτό ήταν το όνομα του συγκεκριμένου ελικοπτέρου των 27 θέσεων, διήρκησαν μόλις έναν χρόνο και σταμάτησαν ως μη κερδοφόρα.

Fast forward στο 2024. Στον ελληνικό τουρισμό όλα έχουν αλλάξει. Η χώρα μας υπόσχεται μία εμπειρία 5 αστέρων στους επισκέπτες της. Και τις περισσότερες φορές το εννοεί. Υπάρχει όμως κάτι που παραμένει ίδιο: Η μετακίνηση στα νησιά. Που αν έχουν αεροδρόμιο είναι μεν ευκολότερη αλλά και πάλι εξακολουθεί να είναι πολύπλοκη και χρονοβόρα.

Τη συνθήκη αυτή θέλει να ανατρέψει η hoper, μια startup που μετά από 55 χρόνια προσφέρει και πάλι καθημερινές προγραμματισμένες πτήσεις με ελικόπτερο σε δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς στην Ελλάδα.

Πώς γεννήθηκε η ιδέα της hoper

«Η εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και καινοτόμος υπηρεσία που ανοίγει νέες δυνατότητες», όπως τόνισε η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, κατά τη χθεσινή επίσημη παρουσίαση της εταιρείας, γεννήθηκε ύστερα από μια βόλτα στην Αντίπαρο του Δημήτρη Μέμου, ο οποίος για 11 χρόνια ήταν στο τιμόνι της MarineTraffic, μιας κορυφαίας εταιρείας συλλογής δεδομένων θέσης πλοίων σε πραγματικό χρόνο και παροχής πληροφοριών σχετικά με τη ναυτιλία, με το ελικόπτερο του Κώστα Γεράρδου, διευθύνοντος συμβούλου της αλυσίδας Πλαίσιο και λάτρη των αιθέρων.

Μετά τη «συναρπαστική εμπειρία» οι Μέμος και Γεράρδος άρχισαν να αναζητούν πώς θα καλυφθεί το κενό που υπάρχει στις αερομεταφορές και γιατί όχι να αναβιώσει η προσπάθεια της Ολυμπιακής επί Ωνάση όπου έκανε δρομολόγια σε νησιωτικούς προορισμούς με ελικόπτερο.

Κάπως έτσι στην ιδρυτική ομάδα προστέθηκε ο Γιώργος Παπαϊωαννίδης, Partner της Saronic Ferries, και η εταιρεία BORRN, με CEO τη Ματίλντα Νατάν.

Προκειμένου όμως να επισπευτεί το όλο εγχείρημα, εξαγοράστηκε η εταιρεία Air Power ΙΚΕ που παρείχε υπηρεσίες αεροταξί, ενώ τον Μάρτιο εφέτος αποφασίστηκε η έξοδος των αρχικών εταίρων και η μεταβίβαση των εταιρικών μεριδίων στην κυπριακή Positech Ltd, καθώς επίσης και η αύξηση του εταιρικού κεφαλαίου κατά 2,18 εκατ. ευρώ, με εισφορά χρημάτων από την ίδια αλλά και από ομάδα νέων εταίρων.

Προς το παρόν έχουν επενδυθεί 3 εκατ. ευρώ, ενώ σύμφωνα με τον κο Μέμο, που είναι και ο βασικός μέτοχος της εταιρείας, σε επόμενο χρόνο θα αναζητηθούν και κεφάλαια από άλλους επενδυτές.

Το break even της επένδυσης υπολογίζεται με τον υπάρχοντα στόλο και τα σημερινά δεδομένα σε έναν χρόνο και με 10.000 εισιτήρια.

Αθήνα – Σπέτσες σε 33 λεπτά

Η hoper διαθέτει στόλο 5 ελικοπτέρων Robinson –εκ των οποίων τα 3 ιδιόκτητα- με χωρητικότητα έως 4 επιβάτες και αυτή τη στιγμή πετάει μεταξύ Αθήνας και 10 νησιών του Αιγαίου: τη Σαντορίνη, τη Μύκονο, την Αντίπαρο, την Ίο, την Κέα, την Πάτμο, τη Σίφνο, τις Σπέτσες, την Τήνο και τη Φολέγανδρο, στοχεύοντας στους high spenders.

Στα μελλοντικά σχέδια είναι η επέκταση σε νέους προορισμούς με στόχο να έχουν φτάσει στους 18 το 2025 και στους 24 μέχρι το 2026.

Η διάρκεια των πτήσεων είναι από 8 λεπτά (πχ. Τήνος – Μύκονος) μέχρι 48 λεπτά (πχ. Αθήνα – Αντίπαρος), ενώ οι τιμές των εισιτηρίων ξεκινούν από 156 ευρώ ανά κατεύθυνση, με μέση τιμή τα 350 ευρώ.

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της, η hoper συνεργάζεται με τους κατά τόπους Δήμους για την αναβάθμιση των υφιστάμενων ελικοδρομίων στους προορισμούς που εξυπηρετεί, εξασφαλίζοντας έτσι την ασφάλεια και την άνεση των επιβατών.

Μεγάλες προοπτικές

Οι προοπτικές για την εταιρεία προμηνύονται θετικές, τόνισε ο κος Μέμος, αναφέροντας ως θετικό στοιχείο τη δυναμική του τουρισμού στη χώρα μας αλλά και την αυξημένη ζήτηση που καταγράφουν το τελευταίο διάστημα οι ιδιωτικές πτήσεις σε όλη την Ευρώπη.

Για μια αναπτυσσόμενη κατηγορία ταξιδιωτών, οι οποίοι επιλέγουν να μετακινηθούν μέσω ιδιωτικής πτήσης, με κάποιο ελικόπτερο ή τζετ, αντί να επιλέξουν κάποια πτήση της γραμμής, έκανε λόγο ο κος Γεράρδος, επισημαίνοντας κι αυτός από την πλευρά του ότι η συγκεκριμένη αγορά έχει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Παπαδόγλου (Nexi Ελλάδος): Μεταρρυθμίσεις και κίνητρα για την προσέλκυση επενδύσεων και ταλέντων
Επιχειρήσεις |

Παπαδόγλου (Nexi Ελλάδος): Μεταρρυθμίσεις και κίνητρα για την προσέλκυση επενδύσεων και ταλέντων

«Οι μεταρρυθμίσεις πρέπει να δίνουν στην αγορά την ευκαιρία να "αναπνέει" προκειμένου να αναπτύσσεται σταθερά», ανέφερε ο Νίκος Παπαδόγλου στο 28th Annual Economist Government Roundtable

Netcompany-Intrasoft: Πραγματοποιώντας κομβικά έργα ψηφιακού μετασχηματισμού για την Ελλάδα και την Ευρώπη
Επιχειρήσεις |

Netcompany-Intrasoft: Πραγματοποιώντας κομβικά έργα ψηφιακού μετασχηματισμού για την Ελλάδα και την Ευρώπη

Σε βάθος τριών δεκαετιών, η εταιρεία έχει χτίσει πολύτιμη τεχνογνωσία, πραγματοποιώντας στρατηγικά έργα ψηφιακού μετασχηματισμού και προσφέροντας υπηρεσίες που βρίσκονται σταθερά στην αιχμή της τεχνολογίας