Μέσα σε 55 χρόνια, η προσπάθεια δύο επιχειρηματιών να ντύσει τα γυναικεία πόδια με ποιοτικά υποδήματα, ξεπέρασε κατά πολύ το concept ενός ακόμη καταστήματος με παπούτσια και πολύ περισσότερο, τα όρια της ελληνικής αγοράς.
Ήταν το 1969, όταν ο Ανδρέας Τσακίρης και ο Κωνσταντίνος Μαλλάς άνοιξαν το πρώτο τους κατάστημα στην οδό Χαριλάου Τρικούπη, στο κέντρο της Αθήνας, ενώ λίγα χρόνια αργότερα, το 1975, ακολούθησε το flagship κατάστημα της Ερμού που έκανε ευρέως γνωστό το brand στο καταναλωτικό κοινό. Σήμερα η ελληνική εταιρεία έφτασε να μετρά πάνω από 40 σημεία, να διατηρεί παρουσία στο εξωτερικό και στην ψηφιακή σκηνή με το δικό της ηλεκτρονικό κατάστημα.
Tsakiris Mallas: Τζίρος 52 εκατ. το 2023 – Εκτιμήσεις για αύξηση 7% το 2024
Η δεκαετία του ’80 ήταν εκείνη που αποδείχθηκε κομβική για την ανάπτυξη της εταιρείας η οποία είδε το δίκτυο λιανικής της, εντός κι εκτός Αθηνών να μετρά έως και επτά καταστήματα, ενώ η αρχή των 90s’ και οι αυξημένες ανάγκες των αγοραστών, οδήγησε στην ανάγκη για δικό της εργοστάσιο κατασκευής, στην Αθήνα.
Ανάπτυξη εντός κι εκτός
Παράλληλα με την έναρξη της χονδρικής, η εταιρεία εδραιώθηκε ως «Tsakiris-Mallas» και άρχισε να εστιάζει στην εξωστρέφειά της, πραγματοποιώντας την είσοδό της με τρία σημεία στην αμερικανική αγορά, ενώ το 1996 έκανε το μεγάλο βήμα στην Κίνα με δικό της εργοστάσιο.
Το 2011 δημιούργησε το δικό της logistics center στον Ασπρόπυργο και δύο χρόνια αργότερα «διάβασε» σωστά τις νέες ανάγκες της αγοράς, εγκαινιάζοντας το ηλεκτρικό της κατάστημα.
Σε συνδυασμό με τη διάθεση νέων brands, προχώρησε το 2016 στη δημιουργία ενός νέου retail concept – multi brand, με ένα νέο κατάστημα «Τsakiris Mallas Brands Selections».
Περίπου το 2000 η εταιρεία άρχισε να εξάγει τα προϊόντα της, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην Ιταλία και την Ισπανία, αλλά και στη Γερμανία, στην Κύπρο, στη Νότια Αφρική και αλλού.
Οι μάρκες
Το 1998 η εταιρεία αποφάσισε να διευρύνει το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο, δημιουργώντας το brand Exe και έναν χρόνο αργότερα το brand Seven.
Στις αρχές του 2010 επένδυσε στη δημιουργία ανδρικής και παιδικής συλλογής, με την εταιρεία να διευρύνει ακόμα περισσότερο το χαρτοφυλάκιό της, ενώ δεν σταματά τις συνέργειες με εταιρείες του εξωτερικού. «Ο τομέας του ανδρικού υποδήματος είναι αυτός που γνώρισε μεγάλη άνθηση, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα, που προέκυψε η ανάγκη για τη δημιουργία συγκεκριμένου χώρου μέσα στα καταστήματα του δικτύου μας, τα οποία είχαν σχεδιαστεί εξαρχής για γυναικεία μοντέλα», εξηγεί στον ΟΤ ο διευθύνων σύμβουλος της Tsakiris Mallas, Ιωάννης Καλογήρου.
Το 2016, αφουγκραζόμενη την ανάγκη της αγοράς για sneakers, η εταιρεία λάνσαρε το ομώνυμο brand του Renato Garini. «Η κίνηση αυτή ήταν σημαντική καθώς η ζήτηση για το συγκεκριμένο είδος γνώρισε άνοδο με το πέρασμα των χρόνων και η αποτίμησή μας είναι ότι πάει εξαιρετικά», επισημαίνει ο κ. Καλογήρου.
«Πέρα από τα own brands, είναι δεκάδες και τα γνωστά labels που διατίθενται στα φυσικά καταστήματα και στο eshop. Ως fashion oriented αλυσίδα, ακολουθούμε τις αναδυόμενες τάσεις σε όλα τα κανάλια μας, ώστε οι πελάτες μας να έχουν μια σειρά από επιλογές προσιτές και ταυτόχρονα μοδάτες», προσθέτει.
Ανταγωνιστικότητα
Σημαντικοί παράγοντες επιτυχίας της εταιρείας είναι η εξωστρέφεια και η ανταγωνιστικότητα, μαζί με ένα έμπειρο μάνατζμεντ που προβλέπει και αξιοποιεί ευκαιρίες. Η εταιρεία συμφερόντων των οικογενειών Τσακίρη και Μαλλά, μέχρι και σήμερα, και με διευθύνοντα σύμβουλο τον Γιάννη Καλογήρου, κατάφερε να αναπτυχθεί με μεθοδικότητα και σταθερότητα, έχοντας μηδενικό δανεισμό και διατηρώντας ένα υγιές επιχειρηματικό προφίλ.
«Η διαχρονική τη παρουσία οδήγησε σε την καταναλωτική πισότητα και σε υψηλά ποσοστά το brand awareness», διευκρινίζει ο CEO της εταιρείας. «Σε σχετική έρευνα αποδείχθηκε κατά 85% αναγνωρίσιμη, γεγονός που την ανάγει σε σημείο αναφοράς στον τομέα της. Εξάλλου στην αγορά σήμερα υπάρχει μερίδιο για τις διαφορετικές εταιρείες και το τι προτείνει η καθεμία. Εμείς συνεχίζουμε την πορεία μας έχοντας μεν ως αρχικό στόχο την ομάδα 25-55, χωρίς όμως να μένουμε προσκολημμένοι στα όρια αυτά, καθώς οι ηλικίες και τα διακριτά χαρακτηριστικά μεταξύ των καταναλωτικών ομάδων έχουν υπερκεραστεί», συμπληρώνει.
Σύμφωνα με την ανάλυση του κύκλου εργασιών ανά γεωγραφική περιοχή, ο τζίρος στην Ελλάδα ανήλθε το 2022 σε 25,2 εκατ. ευρώ (από 18,5 εκατ. ευρώ το 2021), στην ευρωπαϊκή αγορά σε 6,4 εκατ. ευρώ (από 3,9 εκατ. το 2021) και σε αγορές τρίτων χωρών σε 775.000 ευρώ, σε σχέση με τα 475.000 του 2021.
«Οι πιο δυνατές αγορές είναι η Ισπανία, η Ιταλία και η Γερμανία όπου εξάγουμε μια ολοκληρωμένη γκάμα προϊόντων (γυναικεία, ανδρικά, παιδικά), ενώ σημαντική είναι η παρουσία μας σε Κύπρο, Νότια Αφρική και ΗΠΑ», αναφέρει στον ΟΤ ο κ. Καλογήρου, κάνοντας λόγο για την επόμενη ημέρα της εταιρείας που περιλαμβάνει το άνοιγμά της και σε άλλες αγορές.
Η επόμενη ημέρα
Η εταιρεία βρίσκεται αυτή το διάστημα στη διαδικασία κλεισίματος των κατάλληλων συμφωνιών που θα την οδηγήσουν στην υλοποίηση του επενδυτικού της πλάνου. «Η εταιρεία έχει μεγαλώσει και απαιτούνται μελετημένες και σταθερές κινήσεις. Στο πλαίσιο αυτό θα επενδύσουμε στην επέκταση των εγκαταστάσεων logistics στον Ασπρόπυργο, ενώ θα ξεκινήσει η διαδικασία σχεδιαστικής ανανέωσης κάποιων καταστημάτων, προκειμένου να βρουν τη θέση τους σε αυτά και άλλα προϊόντα, όπως η ανδρική συλλογή».
Με το 2023 να έχει κλείσει με ενοποιημένο τζίρο που πλησιάζει τα 52 εκατομμύρια ευρώ, η Tsakiris Mallas προβλέπει πως την τρέχουσα χρονιά θα σημειώσει περαιτέρω αύξηση κατά περίπου 7%. Συγκρινόμενα τα μεγέθη αυτά με τα 40,4 εκατ. ευρώ τζίρου του 2022, εξάγεται το συμπέρασμα ότι την τριετία 2022 – 2024 η εταιρεία θα έχει καταγράψει αύξηση εσόδων κατά περίπου 30%.
«Η ανάπτυξη για μια εταιρεία που ήδη έχει συμπληρώσει μισό αιώνα ζωής και είναι ταυτισμένη στο μυαλό των καταναλωτών με το ποιοτικό και τρέντι παπούτσι, έχει μόνο ένα δρόμο, προς τα μπροστά. Αυτός είναι και ο λόγος που η προσοχή μας θα πέσει στον αναγκαίο ψηφιακό μετασχηματισμό».
Latest News
Ασφάλεια Hellas Direct: Περισσότερη διαφάνεια με την υπηρεσία gov.gr
Η εταιρία δημιουργεί νέο πρότυπο στην ασφάλεια αυτοκινήτου
Allianz: Απορροφά το 50% των αυξήσεων στα ισόβια συμβόλαια υγείας
Η Allianz αναφέρει ότι περιορίζει τη μέση αύξηση για το 2025, μεσοσταθμικά στο 7% και είναι έτοιμη για διάλογο με τους φορείς
«Θετική εξέλιξη ο αρνητικός πληθωρισμός στα τρόφιμα» - Η ανακοίνωση του ΣΕΒΤ
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί το επιστέγασμα της σταθερά πτωτικής πορείας που διαμορφώθηκε σταδιακά μέσα στο 2024, σχολίασε ο ΣΕΒΤ
NN Hellas: Στο 7% η αναπροσαρμογή των ισόβιων προγραμμάτων υγείας
Η NN Hellas αναφέρει στην ανακοίνωσή της ότι θα καλύψει την επιβάρυνση που θα προκύψει από τον περιορισμό της αναπροσαρμογής
Προκαταρκτική παραγωγή χρυσού 520.293 ουγγιές το 2024 ανακοίνωσε η Eldorado Gold
Η συνολική παραγωγή ήταν σύμφωνη με την πρόβλεψη της Εταιρείας για ισχυρότερο δεύτερο εξάμηνο το 2024
Η επόμενη μέρα της Κάμπος Χίου – Τι σχεδιάζει η οικογένεια Σαράντη
Πού στοχεύει η οικογένεια Σαράντη με την εξαγορά της Κάμπος Χίου - Ποιοι είναι οι πρωταθλητές στους χυμούς ψυγείου – Μέχρι και 50% οι ανατιμήσεις
Το big bang της πανδημίας δεν είχε συνέχεια - Στο 3,1% το μερίδιο του e-grocery [Γραφήματα]
Oι πληθωριστικές πιέσεις υποχώρησαν και η αυξημένη ζήτηση αποτέλεσε τον σχεδόν αποκλειστικό μοχλό ανάπτυξης του κλάδου, εκτιμά η NielsenIQ
Καραμολέγκος για πυρκαγιά: Ξεκίνησε η καταγραφή των ζημιών - Το εργοστάσιο λειτουργεί κανονικά
Εξαρχής, δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα που να επηρεάζει την παραγωγική διαδικασία, επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Καραμολέγκος»
Μάχη για το «Σπίτι Μου 2» - Πώς οι τράπεζες δελεάζουν τους δανειολήπτες
Στο 1 δισ. ανέρχονται οι συνολικές χορηγήσεις από το τραπεζικό σύστημα για το Σπίτι Μου 2» - Πόσα χρήματα θα δοθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης
Πώς «έχασε» το φιλέτο των Χριστουγέννων o Mr Jumbo
Τι λέει για τα κέρδη και τον τζίρο της Jumbo ο Απόστολος Βακάκης – Ο λιγότερο εορταστικός Δεκέμβριος και νέες «καταστροφές»