![Αγοραπωλησίες πλοίων: Μεγάλη κινητικότητα στα πλοία χύδην ξηρού φορτίου, στασιμότητα στα δεξαμενόπλοια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/ot_tanker_ploio2-768x450-1.png)
Αντίθετη ρότα χαράσσουν οι αγοραπωλησίες πλοίων από «δεύτερο χέρι» στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και στα δεξαμενόπλοια. Οι συναλλαγές στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έχουν καταγράψει ρεκόρ, στη διάρκεια του πρώτου πενταμήνου του 2024 σε αντίθεση με τις συναλλαγές για δεξαμενόπλοια «second hand» να εμφανίζουν το ίδιο διάστημα πολύ χαμηλή δυναμική.
Ποσειδώνια 2024: Έριξαν αυλαία με ρεκόρ συμμετοχών
Η δραστηριότητα πώλησης και αγοράς blukers όπως αναφέρονται τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα, άνθρακα, σιτηρά, κ.α. εμπορεύματα είναι ιδιαίτερα δυναμική επισημαίνει ο αναλυτής του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal κ. Γιάννης Παργανάς. Το πρώτο πεντάμηνο του 2024 έχουν καταγράψει το δεύτερο μεγαλύτερο όγκο συναλλαγών στην ιστορία του συγκεκριμένου ναυτιλιακού κλάδου, που είναι χαμηλότερο μόνο από το ρεκόρ των 403 πωλήσεων του αντίστοιχου διαστήματος του 2021.
Ειδικότερα, κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου του 2024, ο ναυλομεσιτικός οίκος κατάγραψε 362 πωλήσεις ξηρού χύδην φορτίου (χωρητικότητας μεγαλύτερης των 20.000 dwt). πρόκειται για ένα αριθμό υψηλότερο κατά 87 πλοία σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023. Εξετάζοντας τις επιμέρους κατηγορίες των πλοίων του τομέα τα πλοία που φέρουν γερανούς φόρτωσης και εκφόρτωσης συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των πλοιοκτητών, καθώς θεωρούνται πιο ευέλικτα και μπορούν να πιάσουν περισσότερα λιμάνια με πιο υποβαθμισμένες υποδομές. Συγκεκριμένα, ο τομέας των Ultramax/Supramax κατέγραψε 130 πωλήσεις, ακολουθούμενος από τον τομέα Handysize με 93 μονάδες που άλλαξαν χέρια.
Capesize
Τα πλοία μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας όπως είναι τα Capesize παρουσίασαν επίσης σημαντικό ενδιαφέρον, με 67 συμφωνίες να ολοκληρώνονται τους πρώτους πέντε μήνες του τρέχοντος έτους. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει το υψηλότερο αριθμό πωλήσεων κατά τους πρώτους πέντε μήνες ενός έτους, ακολουθούμενο από 51 πωλήσεις που καταγράφηκαν το 2023. Επιπλέον, 58 Panamax/Kamsarmax και 18 Post Panamax άλλαξαν επιτυχώς χέρια.
Σε αντίθεση με τα πλοία ξηρού φορτίο στα δεξαμενόπλοια οι συναλλαγές ήταν το πρώτο πεντάμηνο περιορισμένες . Η δραστηριότητα πώλησης και αγοράς δεξαμενόπλοιων ήταν η πιο αδύναμη τα τελευταία πέντε χρόνια, σε αντίθεση με τα επίπεδα ρεκόρ που καταγράφηκαν το 2022 και τον υψηλότερο αριθμό πωλήσεων για τους πρώτους πέντε μήνες ενός έτους που σημειώθηκε το 2023, με συνολικά 288 πωλήσεις δεξαμενόπλοιων, αναφέρει ο κ. Παργανάς. Συγκεκριμένα, το πρώτο πεντάμηνο του 2024 έχουν καταγραφεί συνολικά 156 πωλήσεις δεξαμενόπλοιων (μεταφορικής ικανότητας μεγαλύτερης των 20.000 dwt). Στις συναλλαγές κυριαρχούν τα πλοία της κατηγορίας MR2 με 59 συναλλαγές, ακολουθούμενες από 27 συμφωνίες στην κατηγορία Aframax/LR2.
Στα πολύ μεγάλης μεταφορικής ικανότητας (VLCC) οι συναλλαγές ήταν μολις 25 όπως και στα μικρής κατηγοράις τα Handies.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά