Αντίθετη ρότα χαράσσουν οι αγοραπωλησίες πλοίων από «δεύτερο χέρι» στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και στα δεξαμενόπλοια. Οι συναλλαγές στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έχουν καταγράψει ρεκόρ, στη διάρκεια του πρώτου πενταμήνου του 2024 σε αντίθεση με τις συναλλαγές για δεξαμενόπλοια «second hand» να εμφανίζουν το ίδιο διάστημα πολύ χαμηλή δυναμική.
Ποσειδώνια 2024: Έριξαν αυλαία με ρεκόρ συμμετοχών
Η δραστηριότητα πώλησης και αγοράς blukers όπως αναφέρονται τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα, άνθρακα, σιτηρά, κ.α. εμπορεύματα είναι ιδιαίτερα δυναμική επισημαίνει ο αναλυτής του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal κ. Γιάννης Παργανάς. Το πρώτο πεντάμηνο του 2024 έχουν καταγράψει το δεύτερο μεγαλύτερο όγκο συναλλαγών στην ιστορία του συγκεκριμένου ναυτιλιακού κλάδου, που είναι χαμηλότερο μόνο από το ρεκόρ των 403 πωλήσεων του αντίστοιχου διαστήματος του 2021.
Ειδικότερα, κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου του 2024, ο ναυλομεσιτικός οίκος κατάγραψε 362 πωλήσεις ξηρού χύδην φορτίου (χωρητικότητας μεγαλύτερης των 20.000 dwt). πρόκειται για ένα αριθμό υψηλότερο κατά 87 πλοία σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023. Εξετάζοντας τις επιμέρους κατηγορίες των πλοίων του τομέα τα πλοία που φέρουν γερανούς φόρτωσης και εκφόρτωσης συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των πλοιοκτητών, καθώς θεωρούνται πιο ευέλικτα και μπορούν να πιάσουν περισσότερα λιμάνια με πιο υποβαθμισμένες υποδομές. Συγκεκριμένα, ο τομέας των Ultramax/Supramax κατέγραψε 130 πωλήσεις, ακολουθούμενος από τον τομέα Handysize με 93 μονάδες που άλλαξαν χέρια.
Capesize
Τα πλοία μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας όπως είναι τα Capesize παρουσίασαν επίσης σημαντικό ενδιαφέρον, με 67 συμφωνίες να ολοκληρώνονται τους πρώτους πέντε μήνες του τρέχοντος έτους. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει το υψηλότερο αριθμό πωλήσεων κατά τους πρώτους πέντε μήνες ενός έτους, ακολουθούμενο από 51 πωλήσεις που καταγράφηκαν το 2023. Επιπλέον, 58 Panamax/Kamsarmax και 18 Post Panamax άλλαξαν επιτυχώς χέρια.
Σε αντίθεση με τα πλοία ξηρού φορτίο στα δεξαμενόπλοια οι συναλλαγές ήταν το πρώτο πεντάμηνο περιορισμένες . Η δραστηριότητα πώλησης και αγοράς δεξαμενόπλοιων ήταν η πιο αδύναμη τα τελευταία πέντε χρόνια, σε αντίθεση με τα επίπεδα ρεκόρ που καταγράφηκαν το 2022 και τον υψηλότερο αριθμό πωλήσεων για τους πρώτους πέντε μήνες ενός έτους που σημειώθηκε το 2023, με συνολικά 288 πωλήσεις δεξαμενόπλοιων, αναφέρει ο κ. Παργανάς. Συγκεκριμένα, το πρώτο πεντάμηνο του 2024 έχουν καταγραφεί συνολικά 156 πωλήσεις δεξαμενόπλοιων (μεταφορικής ικανότητας μεγαλύτερης των 20.000 dwt). Στις συναλλαγές κυριαρχούν τα πλοία της κατηγορίας MR2 με 59 συναλλαγές, ακολουθούμενες από 27 συμφωνίες στην κατηγορία Aframax/LR2.
Στα πολύ μεγάλης μεταφορικής ικανότητας (VLCC) οι συναλλαγές ήταν μολις 25 όπως και στα μικρής κατηγοράις τα Handies.
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση