Το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου διαρκείας ενός μήνα που ξεκινάει στη Γερμανία την Παρασκευή, αναμένεται να τονώσει την οικονομία της χώρας κατά 0,1% το δεύτερο τρίμηνο, σύμφωνα με το ινστιτούτο Ifo.

«Ωστόσο, το αποτέλεσμα θα είναι μόνο βραχύβιο, πράγμα που σημαίνει ότι οι εξαγωγές υπηρεσιών λόγω των τουριστών που επιστρέφουν στην πατρίδα τους μετά το τέλος του Euro 2024 είναι πιθανό να μειωθούν ξανά το τρίτο τρίμηνο και, συνολικά, να παραμείνουν οι ίδιες», δήλωσε ο ερευνητής του Ifo, Τζερόμ Βολφ, όπως αναφέρει το Bloomberg.

Τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα τις περισσότερες περιπτώσεις, «έχουν μάλλον μικρό αντίκτυπο, με εξαίρεση τον τουρισμό», επισήμανε το Ifo, κάνοντας συγκρίσεις με το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2006 που έγινε επίσης στη Γερμανία. Ενώ οι εγχώριοι καταναλωτές ενισχύουν για λίγο τις δαπάνες φιλοξενίας και φαγητού, μειώνουν άλλες δαπάνες, επομένως η ιδιωτική κατανάλωση στο σύνολό της «πιθανώς θα παραμείνει ανεπηρέαστη».

«Στην αρχή του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 2006 στη Γερμανία, οι αφίξεις και οι διανυκτερεύσεις ξένων φιλοξενούμενων αυξήθηκαν αντίστοιχα κατά 25%,» προσθέτει ο Βολφ. «Αν λάβουμε αυτό ως βάση για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του 2024, μπορούμε να περιμένουμε περισσότερους από 600.000 επιπλέον ξένους τουρίστες και 1,5 εκατομμύριο επιπλέον διανυκτερεύσεις», είπε. «Αυτό πιθανότατα θα αντικατοπτρίζεται σε υψηλότερες διανυκτερεύσεις μίας νύχτας στον κλάδο της φιλοξενίας».

Τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα στρεβλώνουν τακτικά την οικονομική απόδοση των χωρών που τα φιλοξενούν, όπως επισημαίνει το Bloomberg. Η Ελβετία, η οποία είναι η έδρα αθλητικών φορέων όπως η FIFA, η UEFA και η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή, δημοσιεύει τώρα μεγέθη ΑΕΠ, αππό τα οποία εξαιρεί τις οικονομικές επιδόσεις που σχετίζονται με τέτοια μεγάλα αθλητικά γεγονότα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Business of Sport |

Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης

Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης