Ένα Boeing 737 Max υπέστη ζημιές σε τμήματα της δομής του αεροπλάνου, αφού έκανε «Dutch Roll» (βλέπε βίντεο) κατά τη διάρκεια μιας πτήσης της Southwest Airlines τον περασμένο μήνα, δήλωσαν την Παρασκευή οι αμερικανοί ερευνητές. Το «Dutch Roll» είναι μια ακούσια μανούβρα κατά την οποία συνυπάρχει ισχυρή πλευρική σταθερότητα και κατευθυντική αστάθεια. Ανά περιπτώσεις μπορεί να οφείλεται στο πηδάλιο της ουράς.

Boeing: Πώς τα προβλήματά της επηρεάζουν τους προμηθευτές της

Το περιστατικό συνέβη καθώς το αεροσκάφος ταξίδευε στα 34.000 πόδια από το Φοίνιξ στο Όκλαντ της Καλιφόρνια στις 25 Μαΐου, αλλά η Southwest δεν ενημέρωσε το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) για την κύλιση ή τη ζημιά στο αεροσκάφος μέχρι τις 7 Ιουνίου, όπως δήλωσε το NTSB. «Μετά το συμβάν, η Southwest Airlines πραγματοποίησε συντήρηση στο αεροπλάνο και ανακάλυψε ζημιές σε δομικά στοιχεία», ανέφερε το Εθνικό Συμβούλιο Ασφαλείας Μεταφορών.

Το σχόλιο του NTSB θα μπορούσε να υποδηλώνει ότι το περιστατικό ήταν πιο σοβαρό από ό,τι ήταν γνωστό προηγουμένως, αλλά ειδικοί σε θέματα αεροπορίας δήλωσαν ότι είναι πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε με βεβαιότητα. Εκπρόσωπος της Southwest δήλωσε ότι η αεροπορική εταιρεία με έδρα το Ντάλας συμμετέχει στην έρευνα. «Είναι απλώς ένα μέρος της αεροδυναμικής», δήλωσε ο Τζον Κοξ, πρώην πιλότος αεροπορικής εταιρείας και τώρα σύμβουλος αεροπορικής ασφάλειας. «Αυτό που αισθάνεστε στο πίσω μέρος είναι ότι το αεροπλάνο κατά κάποιο τρόπο ολισθαίνει».

Ανακαλύφθηκε ζημιά σε μονάδα ελέγχου της εφεδρικής ισχύος του πηδαλίου της ουράς

Οι πιλότοι εκπαιδεύονται για να ανακάμπτουν από μια ολλανδική κύλιση, και τα περισσότερα σύγχρονα αεροπλάνα περιλαμβάνουν μια συσκευή που ονομάζεται αποσβεστήρας κλίσης που μπορεί να διορθώσει την κατάσταση ρυθμίζοντας το πηδάλιο. Σε προκαταρκτική έκθεση της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας αναφέρεται ότι μετά την προσγείωση του αεροσκάφους της Southwest, ανακαλύφθηκε ζημιά σε μια μονάδα που ελέγχει την εφεδρική ισχύ του πηδαλίου της ουράς.

Η ζημιά περιγράφηκε ως «σημαντική». Ο Κοξ δήλωσε ότι η δομική ζημιά πιθανότατα συνέβη στο ουραίο πτερύγιο του αεροπλάνου, όπου στεγάζονται οι μονάδες ισχύος. Ήταν αμήχανος για το γεγονός ότι η εφεδρική μονάδα θα είχε υποστεί ζημιά, διότι κανονικά δεν θα ενεργοποιούνταν κατά τη διάρκεια μιας ολλανδικής κύλισης. Ο Cox είπε ότι η αμφίδρομη ταλάντωση μιας ολλανδικής κύλισης ήταν ένα επικίνδυνο φαινόμενο σε προηγούμενα αεροσκάφη Boeing, αλλά όχι στα 737 λόγω σχεδιαστικών αλλαγών.

Boeing «Τα 737 δεν είναι επιρρεπή σε υπερβολική ολλανδική κύλιση. Ο σχεδιασμός του αεροπλάνου είναι (τέτοιος που) αν δεν κάνετε απολύτως τίποτα, το αεροπλάνο θα αποσβέσει την ολλανδική κύλιση με φυσικό τρόπο», είπε. «Σε αεροπλάνα παλαιότερων μοντέλων – όπως τα 707, 727 – θα μπορούσε να αναπτυχθεί μέχρι του σημείου που θα μπορούσατε να χάσετε τον έλεγχο του αεροπλάνου».

Το NTSB δήλωσε ότι κατέβασε δεδομένα από το αεροπλάνο, ένα Boeing 737 Max 8, τα οποία θα βοηθήσουν τους ερευνητές να προσδιορίσουν τη διάρκεια και τη σοβαρότητα του περιστατικού. Ωστόσο, οι ερευνητές δεν θα γνωρίζουν τι ακριβώς έλεγαν οι πιλότοι. Ο καταγραφέας φωνής στο πιλοτήριο δυστυχώς γράφτηκε από πάνω μετά από δύο ώρες. Οι πιλότοι ανέκτησαν τον έλεγχο και προσγειώθηκαν στο Όκλαντ. Δεν αναφέρθηκαν τραυματισμοί στην πτήση, η οποία μετέφερε 175 επιβάτες και εξαμελές πλήρωμα.

Το NTSB δήλωσε ότι αναμένεται να εκδώσει προκαταρκτική έκθεση για το περιστατικό σε περίπου 30 ημέρες.

Άλλη πτήση διαφορετικός τρόμος – Βουτιά ενώ ήδη ήταν σε χαμηλό ύψος για προσγείωση

Ξεχωριστά, η FAA επιβεβαίωσε ότι διερευνά μια επιβατική πτήση 737 MAX 8 της Southwest τον Απρίλιο, η οποία έφτασε περίπου 400 μέτρα από τον ωκεανό στα ανοικτά των ακτών της Χαβάης, αφού οι κακές καιρικές συνθήκες ώθησαν τους πιλότους να παρακάμψουν μια προσπάθεια προσγείωσης στο αεροδρόμιο Lihue στο Kauai.

Κατά τη διάρκεια της επανακύκλωσης του αεροδρομίου, ο πρώτος αξιωματικός «κατά λάθος πίεσε προς τα εμπρός την κολόνα ελέγχου ενώ ακολουθούσε την κίνηση του μοχλού ώθησης που διέταζε το αυτόματο γκάζι», σύμφωνα με σημείωμα της 7ης Ιουνίου που είδε το Reuters και το αεροπλάνο άρχισε να κατεβαίνει γρήγορα φτάνοντας σε μέγιστο ρυθμό καθόδου περίπου 4.400 πόδια ανά λεπτό.

Το υπόμνημα ανέφερε ότι «τα δεδομένα ασφαλείας επιβεβαίωσαν ότι το πλήρωμα έλαβε προφορική προειδοποίηση «DON’T SINK» (μην βυθίζεστε – Μην χάνετε ύψος) ακολουθούμενη από προφορική προειδοποίηση «PULL UP» (σήκωσε πάνω – το αεροπλάνο και το ρύγχος), αλλά ο πρώτος αξιωματικός δήλωσε αργότερα ότι το πλήρωμα δεν άκουσε τις προειδοποιήσεις».

Οι πιλότοι σε ενημέρωση μερά το παρολίγον δυστύχημα δήλωσαν ότι βλέποντας τη σοβαρότητα της πτήσης «μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή ήταν ένα σημαντικό, συγκινησιακό γεγονός», αναφέρει το υπόμνημα της Southwest, προσθέτοντας ότι το πλήρωμα συμμετείχε σε ολοκληρωμένες διορθωτικές ενέργειες και ότι η αεροπορική εταιρεία επανεξετάζει τα δεδομένα και τις τάσεις που σχετίζονται με τις διαδικασίες, την εκπαίδευση, τα πρότυπα και τις επιδόσεις της.

Η Southwest ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι «το συμβάν αντιμετωπίστηκε κατάλληλα, καθώς πάντα προσπαθούμε για συνεχή βελτίωση». Το Bloomberg News ανέφερε πρώτο την πτήση στη Χαβάη.

Πηγή:in.gr

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή