![ΕΕ: Έτοιμη να εγκρίνει τον «γάμο» Ita – Lufthansa](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ot_lufthansa_italy_airlines.png)
Μετά από μήνες συζητήσεων, επιχειρημάτων και χιλιάδες εγγράφων η Αντιμονοπωλιακή Επιτροπή της ΕΕ ετοιμάζεται να δώσει στο ιταλικό υπουργείο Οικονομίας και τη Lufthansa το πράσινο φως για τη γερμανική επένδυση στην Ita Airways, την ιταλική εταιρεία που πήρε τη θέση της Alitalia τον Οκτώβριο του 2021. Κατά την Corriere λείπουν ακόμη κάποια τεχνικά βήματα και διευκρινίσεις και τίποτα δεν είναι οριστικό.
Κομισιόν: Κάνει «φύλλο και φτερό» την εξαγορά της ΙΤΑ από τη Lufthansa
Ωστόσο, σε σύγκριση με πριν από μερικές εβδομάδες – όταν οι Βρυξέλλες είχαν υποστηρίξει το ενδεχόμενο του βέτο – οι πιο πρόσφατες παραχωρήσεις, ιδίως της Lufthansa, έχουν επιλύσει μεγάλο μέρος του τελευταίου εναπομείναντος ζητήματος, αυτό των πτήσεων μεταξύ Ιταλίας και Βόρειας Αμερικής.
Ήδη οι Βρυξέλλες ενημέρωσαν τις ιταλικές αρχές για το ποιος θα ήταν ο «προκαταρκτικός» προσανατολισμός της Αρχής Αντιμονοπωλιακής Αρχής της ΕΕ σχετικά με την επιχείρηση.
Η είδηση έφτασε στην Πρωθυπουργό της Ιταλίας Τζόρτζια Μελόνι εν μέσω των συναντήσεων της G7 που πραγματοποιούνται στην Απουλία. Οι ίδιες πηγές διευκρινίζουν ότι εφόσον πρόκειται για «προσανατολισμό», θα χρειαστούν μερικές ημέρες για να συνταχθεί το έγγραφο έγκρισης, να τεθεί υπόψη όλων των αντιμονοπωλιακών αρχών στην Ευρώπη, να εξεταστεί από τα νομικά γραφεία της ΕΕ και στη συνέχεια να ανακοινωθεί επίσημα η συμφωνία. Την 4η Ιουλίου αναμένεται η επίσημη ανακοίνωση.
![](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/ita-600x400.jpg)
Από τις Βρυξέλλες, τη Φρανκφούρτη ως και τη Ρώμη κανείς δεν μιλά. Τόσο το Υπουργείο Οικονομικών (με την ITA) όσο και η Lufthansa συνέχισαν να απαντούν στις ερωτήσεις της Αντιμονοπωλιακής Επιτροπής της ΕΕ για διευκρινίσεις σχετικά με την πρόταση που προβλέπει την είσοδο των Γερμανών στην ITA αρχικά στο 41% (για 325 εκατομμύρια ευρώ). Στη συνέχεια θα γίνει αύξηση στο 90 και 100% για συνολική αύξηση δεσμευμένου κεφαλαίου 729 εκατ. ευρώ συν άλλα 100 εκατ. που καταβλήθηκαν στο Mef με την επίτευξη κάποιων ενδιάμεσων αποτελεσμάτων.
Αφού επιλύθηκαν ορισμένα κρίσιμα ζητήματα στο αεροδρόμιο Linate του Μιλάνου (όπου η Ita και η Lufthansa μαζί θα είχαν τα δύο τρίτα της αγοράς) και σε πτήσεις μικρών αποστάσεων μεταξύ της Ιταλίας και των χωρών κόμβου του γερμανικού ομίλου (Γερμανία, Ελβετία, Αυστρία, Βέλγιο), τελευταίο εμπόδιο που απέμεινε ήταν αυτό των πτήσεων Ιταλίας-ΗΠΑ.
Συνεχείς διαπραγματεύσεις
Τις τελευταίες ημέρες οι διαπραγματεύσεις κινδύνευαν να οδηγήσουν στην κατάρρευση του φακέλου λόγω της ακαμψίας της ΕΕ. Αξιωματούχοι των Βρυξελλών ζητούσαν, μεταξύ άλλων, μόνιμο αποκλεισμό της ITA από τη διατλαντική κοινή επιχείρηση που έχει η Lufthansa με την United Airlines και την Air Canada, κάτι που κρίθηκε απαράδεκτο από Ιταλούς και Γερμανούς.
Τις τελευταίες μέρες, η Lufthansa επέμεινε πολύ στην ιδέα της διατήρησης του ανταγωνισμού μεταξύ Ιταλίας και ΗΠΑ, προτείνοντας να φέρει επιβάτες με δικά της αεροπλάνα σε ανταγωνιστικούς κόμβους στην Ευρώπη: Παρίσι (όπου βρίσκεται η Air France), Άμστερνταμ (KLM), Λονδίνο (British Airways), Μαδρίτη (Iberia). Ένα μέτρο που θα προστεθεί στα 2 χρόνια διαχωρισμού μεταξύ των υπερατλαντικών δραστηριοτήτων της Ita από την υπόλοιπη ιταλική εταιρεία και των πρωτοβουλιών της Lufthansa.
Στο βιομηχανικό της σχέδιο η Lufthansa σχεδιάζει να δημιουργήσει έναν ακόμη διηπειρωτικό κόμβο του ομίλου στη Ρώμη (στο Fiumicino που είναι η βάση της Ita) που περιλαμβάνει επίσης τις Swiss, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings, την ιταλική Air Dolomiti, εταιρείες συντήρησης (Technik), cargo και δεκάδες άλλες.
Σε μια συνέντευξη την άνοιξη πριν από δύο χρόνια – στη μέση του πρώτου διαγωνισμού για την Ita – ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Carsten Spohr, εξήγησε στην Corriere ότι η ιδέα ήταν να χρησιμοποιηθεί το Fiumicino ως σημείο αναφοράς για πτήσεις προς το νότιο ημισφαίριο (Λατινική Αμερική, Αφρική, Ασία).
Η συμφωνία Mef-Lufthansa προβλέπει αρχικά ένα διοικητικό συμβούλιο με 5 μέλη: 3 Ιταλούς (συμπεριλαμβανομένου του προέδρου) και 2 Γερμανούς (συμπεριλαμβανομένου του διευθύνοντος συμβούλου).
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Πάουελ: Σε μη βιώσιμη πορεία το έλλειμμα – Δεν βιαζόμαστε να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/πγ1-1-600x366.jpg)
Καμπανάκι Πάουελ για το έλλειμμα στις ΗΠΑ - Καμία βιασύνη για τα επιτόκια
Τι είπε ο Πάουελ, για έλλειμμα, χρέος, δασμούς και επιτόκια στην καθιερωμένη κατάθεση του στη Γερουσία
![Πορτογαλία: Εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/tap-portugal-600x400.jpg)
Η Πορτογαλία εξετάζει την πώληση του 49% του εθνικού αερομεταφορέα TAP
Υπάρχουν περίπου 12 εταιρείες που ενδιαφέρονται για τον εθνικό αερομεταφορέα της Πορτογαλίας
![Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/solomon-600x400.jpg)
Σόλομον: Η Goldman είναι ανοικτή σε εξαγορές στους τομείς της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων και πλούτου
Ο πήχης για την πραγματοποίηση μιας συμφωνίας είναι πολύ υψηλός
![Cucci: Η πτώση πωλήσεων στο τέταρτο τρίμηνο προβληματίζει τους αναλυτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/gucci-store-600x410.jpg)
Νέο πλήγμα για την Gucci - Συνεχίζεται η πτώση πωλήσεων
Τα έσοδα της Kering, στην οποία ανήκει η Gucci, ολόκληρου του έτους από δραστηριότητες του ομίλου ανήλθαν σε 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ
![Βρετανία: Άντλησε 13 δισ. στερλίνες – Οι αγορές της πρόσφεραν 140 δισ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/ot_bonds_london11-768x450-1-600x352.png)
Το Λονδίνο ζήτησε 13 δισ. στερλίνες και οι αγορές του πρόσφεραν 140 δισ.
Η έκδοση καταρρίπτει το προηγούμενο ρεκόρ ζήτησης βρετανικών ομολόγων
![Φυσικό αέριο: Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί όλο και περισσότερο για την αποθήκευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/illustration-600x405.jpg)
Γιατί η Ευρώπη ανησυχεί για την αποθήκευση φυσικού αερίου;
Καθώς η Μόσχα πίεζε τη ροή του φυσικού αερίου μέσω των ρωσικών αγωγών, η ΕΕ είχε καταφέρει να αποφύγει μια χειμερινή κρίση εφοδιασμού περιορίζοντας τη συνολική ζήτηση φυσικού αερίου
![Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν για δασμούς Τραμπ: Θα απαντήσουμε με αντίμετρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-18T130711Z_147724729_RC2PX8A4VN9I_RTRMADP_5_EU-VONDERLEYEN-PARLIAMENT-600x400.jpg)
«Σκληραίνει» τη στάση της η ΕΕ για τους δασμούς - Έρχονται αντίμετρα
Η πρόεδρος της Κομισιόν προειδοποίησε: «Οι αδικαιολόγητοι δασμοί στην ΕΕ δεν θα μείνουν αναπάντητοι» για να σημειώσει με νόημα ότι «θα προκαλέσουν αποφασιστικά και αναλογικά αντίμετρα»
![Novartis: Εξαγοράζει την Anthos Therapeutics έναντι 3,1 δισ. δολ.](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/novartis-600x364.jpg)
Στη Novartis για 3,1 δισ. δολ. η Anthos Therapeutics
Νέο deal στην Υγεία - Τι αναφέρει η Novartis
![Ίλον Μασκ: Κάτω από τα 400 δισ. δολάρια η καθαρή περιουσία του – Για πρώτη φορά το 2025](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Elon-Musk-1024x682-1-600x400.jpg)
Η περιουσία του Μασκ κατρακυλά... έπεσε κάτω από τα 400 δισ. δολάρια
Η περιουσία του Μασκ μειώθηκε από το ιστορικό υψηλό των 486 δισεκατομμυρίων δολαρίων - Οι μετοχές της Tesla έχουν υποχωρήσει 27% από τότε που κορυφώθηκαν τον Δεκέμβριο
![Τραμπ: Δασμοί 25% στις εισαγωγές χάλυβα, αλουμινίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/trump-2-600x410.jpg)
O Τράμπ τράβηξε τη σκανδάλη - Δασμούς 25% σε αλουμίνιο και χάλυβα, χωρίς εξαιρέσεις
Σε νέα φάση πέρασε ο εμπορικός πόλεμος που είχε προαναγγείλει ότι θα εξαπέλυε ο Τραμπ