Η έλλειψη επιλογών γρήγορης φόρτισης είναι ένα από τα σημαντικότερα εμπόδια για την ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτροκίνησης και την προσέλκυση νέων αγοραστών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Σήμερα υπάρχουν περισσότερα από 630.000 σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, με το 86,5% των φορτιστών να είναι εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και χωρητικότητας μικρότερη των 22 kW.
Κίνα: Γιατί οι αμερικανικές και ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες χάνουν έδαφος
Οι γρήγοροι φορτιστές DC (συνεχούς ρεύματος) που μπορούν να αποδώσουν περισσότερο από 22 kW ηλεκτρικής ενέργειας, αποτελούν μόνο το 13,5% του συνόλου. Οι φορτιστές AC χρησιμοποιούνται κυρίως για εφαρμογές πιο αργής φόρτισης και είναι ιδανικοί για σπίτια, χώρους εργασίας και δημόσιους χώρους όπως σούπερ μάρκετ και εγκαταστάσεις αναψυχής. Οι φορτιστές DC είναι προσαρμοσμένοι για γρήγορη φόρτιση και συνήθως βρίσκονται συχνά κατά μήκος αυτοκινητοδρόμων και κεντρικών αυτοκινητοδρόμων, διευκολύνοντας τις επιλογές γρήγορης επαναφόρτισης για τους οδηγούς σε μεγάλα ταξίδια.
Μικρό το υφιστάμενο δίκτυο φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η έλλειψη ενός ισχυρού δικτύου υποδομής φόρτισης είναι μια σημαντική παράμετρος που αποθαρρύνει τους υποψήφιους καταναλωτές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς ακόμη και σήμερα η αυτονομία σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο παίζει σημαντικό ρόλο. «Αν θέλουμε να πείσουμε τους Ευρωπαίους πολίτες να στραφούν στα ηλεκτρικά οχήματα, η φόρτιση θα πρέπει να είναι τόσο εύκολη όσο ο ανεφοδιασμός των συμβατικών οχημάτων», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, Sigrid de Vries και συνέχισε: «Οι άνθρωποι χρειάζονται εύκολη πρόσβαση στους φορτιστές στο καθημερινό τους περιβάλλον και αυτά τα σημεία φόρτισης θα πρέπει να είναι γρήγορα και εύκολα στη χρήση, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν σε μεγάλες ουρές».
Ένα πυκνό δίκτυο δημόσιων φορτιστών DC είναι σίγουρο ότι θα διευκολύνει τα μεγάλα ταξίδια και θα μειώσει το άγχος της αυτονομίας. Ο ανταγωνισμός, θα οδηγήσει σε χαμηλότερες τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας δίνοντας ένα επιπλέον κίνητρο απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Latest News
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Η δημιουργική ασάφεια της COP29 - Τι είναι το... NCQG και τι προσδοκούν οι φτωχές χώρες
Το πιο δύσκολο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα στην COP29 είναι ο «νέος συλλογικός ποσοτικός στόχος»
Ρήγας (Energean): Η αποθήκευση CO2 είναι μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες
Η μεγάλη επένδυση στον Πρίνο με την ασφαλή αποθήκευση CO2 θα διατηρήσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας για τις επόμενες δεκαετίες, είπε ο Μαθιός Ρήγας
ΔΕΗ blue: Τοποθέτηση 90 φορτιστών στις εγκαταστάσεις της L’Oréal σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Οι υπάλληλοι και οι επισκέπτες της L’Οreal που κατέχουν ηλεκτρικά οχήματα έχουν τη δυνατότητα να τα φορτίσουν με φορτιστές τελευταίας γενιάς
«Χρέος έναντι φύσης» – Λύση ή αλχημεία για την προστασία του απειλούμενου περιβάλλοντος του πλανήτη;
Πώς το χρέος των φτωχότερων και πιο ευάλωτων στην κλιματική κρίση χωρών μπαίνει στην «εξίσωση» για το κλίμα