Βασική νομοθετική στόχευση του Συμβουλίου των Υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που πραγματοποιήθηκε στο Λουξεμβούργο αποτέλεσε η έγκριση Γενικής Προσέγγισης στον κανονισμό για την κατανομή της σιδηροδρομικής χωρητικότητας στο δίκτυο της ΕΕ.
Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την τοποθέτησή του, τόνισε πως «δεν αρκεί απλά να κατασκευάζουμε σιδηρόδρομο και να επεκτείνουμε το δίκτυό μας. Χρειάζεται να το διαχειριζόμαστε ορθολογικά, δίνοντας δικαιώματα χρήσης στη βάση κοινών κριτηρίων και συντονισμένα σε επίπεδο ΕΕ, με γνώμονα τη βελτίωση της κυκλοφορίας και την ανεμπόδιστη, οικονομικά αποδοτική και αποτελεσματική χρήση του για επιβάτες και αγαθά».
Μπορούν τα τρένα να ανταγωνιστούν τις φθηνές αεροπορικές;
«Στην προσπάθεια αυτή δεν θα πρέπει να μείνει κανείς πίσω: μιλάμε για δίκτυο και όχι για διάδρομο. Κατά συνέπεια, οι ιδιαιτερότητες των κρατών – μελών θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, και κυρίως, η διασυνοριακότητα με τρίτες χώρες, καθώς και η κατάσταση του δικτύου, δίνοντας ικανοποιητικό χρονικό ορίζοντα προσαρμογής», κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας.
Ωστόσο, ιδιαίτερης σημασίας αναδείχθηκε η συζήτηση κατά το γεύμα εργασίας με αντικείμενο τις προτεραιότητες της επόμενης Ευρωπαϊκής Κοινοβουλευτικής Περιόδου, σε όρους πολιτικής μεταφορών, νομοθετημάτων στον τομέα και επενδύσεων που θα απαιτηθούν.
Ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε πως: «Σαφώς και αναμένουμε να ολοκληρωθούν τρέχουσες νομοθετικές πρωτοβουλίες που έλαβαν έγκριση στο επίπεδο του Συμβουλίου Υπουργών. Ωστόσο, οφείλουμε να εστιάσουμε την προσοχή μας στην ανθεκτικότητα των υποδομών. Η ολοκλήρωση του ΔΕΔ-Μ θα πρέπει να ακολουθεί αυτή τη λογική, προκειμένου να διασφαλιστεί η συνέχεια και η αδιάλειπτη παρουσία τους. Η ΕΕ χρειάζεται να σχεδιάσει και να νομοθετήσει ειδικούς χρηματοδοτικούς μηχανισμούς που θα εγγυώνται την αντιμετώπιση των κρίσεων από τις πιέσεις της κλιματικής αλλαγής, άμεσα και αποτελεσματικά, με επαρκείς πόρους. Ωστόσο, δεν επικεντρωνόμαστε μόνο στις κρίσεις και στις φυσικές καταστροφές. Απαιτείται να ενσκήψουμε στην καθημερινότητα των πολιτών. Πρωτοβουλίες που σχετίζονται με τη λογική της «κινητικότητας ως υπηρεσία» πρέπει να ενισχυθούν, προκειμένου να βελτιωθούν η αποδοτικότητα του συστήματος μεταφορών και η ποιότητα του περιβάλλοντος. Οι μεταφορές πρέπει να γίνουν προσιτές και προσβάσιμες για όλους τους πολίτες. Δεν αρκεί ωστόσο ο εθνικός και ο Ευρωπαϊκός προϋπολογισμός. Συνέργειες και συμπληρωματικότητα ιδιωτικών και δημόσιων κεφαλαίων, καινοτόμοι μηχανισμοί που συνδυάζουν στο σχήμα και δανεισμό, πρέπει να ενισχυθούν και να αξιοποιηθούν».
Τέλος, στο περιθώριο των εργασιών του Συμβουλίου, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είχε την ευκαιρία πραγματοποίησης διμερών συναντήσεων όπου προέβαλε τις θέσεις της χώρας, ενώ αντάλλαξε απόψεις με τον Ούγγρο Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών, Nándor Csepreghy, με τη συμμετοχή του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη, αναφορικά με τις προτεραιότητες της επικείμενης Προεδρίας της Ουγγαρίας.
Latest News
Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Διψήφια άνοδος σε 3 κατηγορίες υλικών [πίνακας]
Χωρίς τέλος είναι η άνοδος του κόστους στα οικοδομικά υλικά - Και οι 18 κατηγορίες υλικών κατέγραψαν άνοδο από 4% έως και 12,9%
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024