
Βασική νομοθετική στόχευση του Συμβουλίου των Υπουργών Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που πραγματοποιήθηκε στο Λουξεμβούργο αποτέλεσε η έγκριση Γενικής Προσέγγισης στον κανονισμό για την κατανομή της σιδηροδρομικής χωρητικότητας στο δίκτυο της ΕΕ.
Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την τοποθέτησή του, τόνισε πως «δεν αρκεί απλά να κατασκευάζουμε σιδηρόδρομο και να επεκτείνουμε το δίκτυό μας. Χρειάζεται να το διαχειριζόμαστε ορθολογικά, δίνοντας δικαιώματα χρήσης στη βάση κοινών κριτηρίων και συντονισμένα σε επίπεδο ΕΕ, με γνώμονα τη βελτίωση της κυκλοφορίας και την ανεμπόδιστη, οικονομικά αποδοτική και αποτελεσματική χρήση του για επιβάτες και αγαθά».
Μπορούν τα τρένα να ανταγωνιστούν τις φθηνές αεροπορικές;
«Στην προσπάθεια αυτή δεν θα πρέπει να μείνει κανείς πίσω: μιλάμε για δίκτυο και όχι για διάδρομο. Κατά συνέπεια, οι ιδιαιτερότητες των κρατών – μελών θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, και κυρίως, η διασυνοριακότητα με τρίτες χώρες, καθώς και η κατάσταση του δικτύου, δίνοντας ικανοποιητικό χρονικό ορίζοντα προσαρμογής», κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας.
Ωστόσο, ιδιαίτερης σημασίας αναδείχθηκε η συζήτηση κατά το γεύμα εργασίας με αντικείμενο τις προτεραιότητες της επόμενης Ευρωπαϊκής Κοινοβουλευτικής Περιόδου, σε όρους πολιτικής μεταφορών, νομοθετημάτων στον τομέα και επενδύσεων που θα απαιτηθούν.
Ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε πως: «Σαφώς και αναμένουμε να ολοκληρωθούν τρέχουσες νομοθετικές πρωτοβουλίες που έλαβαν έγκριση στο επίπεδο του Συμβουλίου Υπουργών. Ωστόσο, οφείλουμε να εστιάσουμε την προσοχή μας στην ανθεκτικότητα των υποδομών. Η ολοκλήρωση του ΔΕΔ-Μ θα πρέπει να ακολουθεί αυτή τη λογική, προκειμένου να διασφαλιστεί η συνέχεια και η αδιάλειπτη παρουσία τους. Η ΕΕ χρειάζεται να σχεδιάσει και να νομοθετήσει ειδικούς χρηματοδοτικούς μηχανισμούς που θα εγγυώνται την αντιμετώπιση των κρίσεων από τις πιέσεις της κλιματικής αλλαγής, άμεσα και αποτελεσματικά, με επαρκείς πόρους. Ωστόσο, δεν επικεντρωνόμαστε μόνο στις κρίσεις και στις φυσικές καταστροφές. Απαιτείται να ενσκήψουμε στην καθημερινότητα των πολιτών. Πρωτοβουλίες που σχετίζονται με τη λογική της «κινητικότητας ως υπηρεσία» πρέπει να ενισχυθούν, προκειμένου να βελτιωθούν η αποδοτικότητα του συστήματος μεταφορών και η ποιότητα του περιβάλλοντος. Οι μεταφορές πρέπει να γίνουν προσιτές και προσβάσιμες για όλους τους πολίτες. Δεν αρκεί ωστόσο ο εθνικός και ο Ευρωπαϊκός προϋπολογισμός. Συνέργειες και συμπληρωματικότητα ιδιωτικών και δημόσιων κεφαλαίων, καινοτόμοι μηχανισμοί που συνδυάζουν στο σχήμα και δανεισμό, πρέπει να ενισχυθούν και να αξιοποιηθούν».

Τέλος, στο περιθώριο των εργασιών του Συμβουλίου, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είχε την ευκαιρία πραγματοποίησης διμερών συναντήσεων όπου προέβαλε τις θέσεις της χώρας, ενώ αντάλλαξε απόψεις με τον Ούγγρο Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών, Nándor Csepreghy, με τη συμμετοχή του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη, αναφορικά με τις προτεραιότητες της επικείμενης Προεδρίας της Ουγγαρίας.


Latest News

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα κατά 15,6% το Δεκέμβριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/DSC9655-2-1024x569-1-600x333.jpg)
Πόσο αυξήθηκαν οι οικοδομικές άδειες - Οι top περιοχές [πίνακες]
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Δυτική Μακεδονία, στη Κρήτη και την Ανατολική Μακεδονία

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024

Στο μισό τα αποθέματα νερού στην Αττική – Οι μεγάλες απώλειες και τα έργα για την υδροδότηση
Εντείνεται το πρόβλημα με την λειψυδρία στην Αττική – Τα αποθέματα υδάτων σε Μόρνο, Εύηνο, Μαραθώνα και Υλίκη

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,