Οι βόμβες των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα «έπληξαν» για τα καλά τον Μάιο τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ, τους οποίους διαχειρίζεται η ΣΕΠ της COSCO Shipping Ports, θυγατρική του Ομίλου Cosco.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της κινεζικής εταιρείας για την κίνηση που παρουσίασαν τα terminals που ελέγχει σε όλο τον κόσμο και στον Πειραιά, οι δύο προβλήτες υπέστησαν τη μεγαλύτερη μείωση σε φορτία εμπορευματοκιβωτίων τον Μάιο από τότε που ξεκίνησε η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα.
Εγκαταλείφθηκε και πλέει ακυβέρνητο ελληνόκτητο πλοίο στην Ερυθρά Θάλασσα
Ειδικότερα η πτώση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων έφτασε το 24,1%, καθώς τον συγκεκριμένο μήνα διακινήθηκαν από τους δύο προβλήτες 319,1 χιλιάδες containers έναντι 420,4 χιλιάδων τον αντίστοιχο μήνα του 2023. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά τους τελευταίους 17 μήνες τα λιμάνια της COSCO Shipping Ports στην Ισπανία (Βαλένθια και Μπιλμπάο) πέρασαν μπροστά από τους προβλήτες της COSCO Shipping Ports στον Πειραιά.
Οι μονάδες της κινεζικής εταιρείας στην Ισπανία διακίνησαν τον Μάιο 341,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια έναντι 285,5 χιλιάδων τον Μάιο του 2023, σημειώνοντας μία άνοδο κατά 19,7%. Ενα μεγάλο μέρος των φορτίων που έχασε ο Πειραιάς το κέρδισαν η Βαλένθια και το Μπιλμπάο.
Οι Χούθι
Η εξέλιξη αυτή είναι απότοκος της κατάστασης που βιώνει η παγκόσμια ναυτιλία στην Ερυθρά Θάλασσα, όπου οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι έχουν υποχρεώσει όλες τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών να αποφεύγουν στα ταξίδια τους από τηνΑσία στην Ευρώπη την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ και να στέλνουν τα πλοία τους να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής. Κατ’ αυτόν τον τρόπο ο Πειραιάς από πρώτο λιμάνι που ήταν στη Μεσόγειο μετά την έξοδο από το Σουέζ και συγκέντρωνε έτσι σημαντικό φορτίο μεταφόρτωσης έγινε το τελευταίο.
Αντίθετα, τα ισπανικά λιμάνια «βγήκαν» στον αφρό, καθώς είναιτα πρώτα από την πλευρά του Ατλαντικού στην Ευρώ πη και υποδέχονται πολλά φορτία μεταφόρτωσης. Πάντως στα συγκεντρωτικά στοιχεία του πρώτου πενταμήνου οι απώλειες για τους δύο προβλήτες του ΟΛΠ είναι μικρότερες (-13,5%) και εξακολουθούν να προηγούνται της COSCO Shipping Ports (Spain) Terminals κατά περίπου 180.000 « κουτιά». Ειδικότερα η ΣΕΠ στο λιμάνι του Πειραιά διακίνησε το πρώτο πεντάμηνο 1.591,6 χιλιάδες containers έναντι 1.840,6 χιλιάδες το αντίστοιχο διάστημα του 2023, ενώ η COSCO Shipping Ports (Spain) Terminals διακίνησε 1.403,3 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια έναντι 1.280,5 χιλιάδες (+9,6% ) το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.
Η έκρυθμη κατάσταση στην Ερυθρά έχει επηρεάσει αρνητικά και άλλα λιμάνια της COSCO Shipping Ports στην Ανατολική Μεσόγειο. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το λιμάνι του Kumport στην Τουρκία έχει πτώση 15,3% τον Μάιο και 10,3% στο πεντάμηνο του τρέχοντος έτους σε σχέση με πέρυσι. Επίσης το ΑΡΜ Terminals Vado στην Ιταλία έχει πτώση 32,7% τον Μάιο σε σχέση με πέρυσι. Εγχώριο φορτίο Σύμφωνα με πληροφορίες, πτωτικά κατά περίπου 13% στο πεντάμηνο κινείται και ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ που τον διαχειρίζεται απευθείας ο Οργανισμός και εξυπηρετεί κυρίως το εγχώριο φορτίο, το οποίο παρουσιάζει άνοδο (εισαγωγές, εξαγωγές).
Η μείωση του transit φορτίου στον προβλήτα Ι αντισταθμίζεται ως έναν βαθμό από την άνοδο του εγχώριου. Αυτός είναι και ο λόγος όμως που παρά τη συνολική πτώση των φορτίων δεν έχουν επηρεαστεί σημαντικά τα έσοδα της ΟΛΠ ΑΕ στη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Το εγχώριο φορτίο είναι «ακριβότερο» καθώς απαιτεί πολύ περισσότερες κινήσεις, με αποτέλεσμα περισσότερα έσοδα για τον Οργανισμό. Η εικόνα βέβαια στο πεντάμηνο «χειροτέρεψε» για την ΟΛΠ ΑΕ σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2023, όπου είχε παρουσιάσει στον προβλήτα Ι μείωση 4,0% στη συνολική διακίνηση φορτίων σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο της προηγούμενης χρήσης. Ωστόσο, η μείωση αυτή αντισταθμίστηκε πλήρως «από την εντυπωσιακή αύξηση του εγχώριου φορτίου κατά 65,6% (από 33.078 σε 54.791 TEUS). Αυτή η τάση των εγχώριων φορτίων επηρεάζεται θετικά από την αναπτυξιακή πορεία της ελληνικής οικονομίας και είναι ο κύριος λόγος πίσω από τις βελτιωμένες αποδόσεις της επιχειρηματικής μονάδας του τερματικού Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων», έλεγε τότε σε σχετική ανακοίνωση η ΟΛΠ ΑΕ.
Πηγή: Έντυπη έκδοση «Τα Νέα»
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους