Στο πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί», το οποίο αφορά στην επιδότηση με έως και 22.500 ευρώ για αντικατάσταση παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων με νέα ηλεκτρικά, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σε εκδήλωση που διοργανώθηκε στο Ίδρυμα Θεοχαράκη, με θέμα την παρουσίαση της νέας ολοκληρωμένης πρότασης ηλεκτροκίνησης για ταξί στην Αττική, «ZAP Taxi Club».
«Πράσινα Ταξί»: 13 δικαιούχοι θα λάβουν επιδότηση για αγορά ηλεκτρικών ταξί
Αναφορικά με τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία, ο κ. Σταϊκούρας, τόνισε ότι: «Οι ιδιοκτήτες ταξί, μέσω της απόκτησης ενός νέου ηλεκτρικού οχήματος, επωφελούνται από τα μηδενικά κόστη συντήρησης, την εξοικονόμηση τουλάχιστον 30% στο συνολικό κόστος λειτουργίας του ταξί τους, την άμεση πρόσβαση στο δίκτυο ταχείας φόρτισης της ZAP και τα υψηλότερα έσοδα λόγω προτεραιότητας διάθεσης των ηλεκτρικών οχημάτων στους επιβάτες».
Ακολουθεί ολόκληρη η τοποθέτηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει θέσει, ως προτεραιότητα, την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, η οποία συνιστά βασικό πυλώνα της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.
Για την επίτευξη αυτού του στόχου έπρεπε να κινηθούμε μεθοδικά, αποφασιστικά και γρήγορα.
- 1ον. Επιταχύναμε τις πληρωμές του Προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».
Από τον Νοέμβριο του 2023 έως σήμερα έχουν καταβληθεί επιδοτήσεις ύψους περίπου 28 εκατ. ευρώ σε 8.250 δικαιούχους. Και αυτές συνεχίζονται, σε μηνιαία βάση, με υψηλές ταχύτητες.
- 2ον. Ξεκίνησε, με μεγάλο – είναι γεγονός – ενδιαφέρον, η υλοποίηση του Προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».
Το νέο Πρόγραμμα περιλαμβάνει αυξημένη επιδότηση για τα φυσικά πρόσωπα, που φτάνει πλέον έως τις 11.000 ευρώ, μαζί με την επιπλέον ενίσχυση για την απόσυρση οχήματος.
Επιπλέον, έχουν απλοποιηθεί οι σχετικές διαδικασίες της αίτησης επιδότησης, περιορίζοντας την γραφειοκρατία, καθιστώντας πιο φιλική την πλατφόρμα για τους πολίτες, και μειώνοντας αισθητά τον χρόνο καταβολής των χρημάτων στους δικαιούχους.
- 3ον. Υλοποιούμε, με καλύτερους ρυθμούς, το Πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού», σε συνεργασία με φορείς του ιδιωτικού τομέα και την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
- 4ον. Επιδιώκουμε να υλοποιηθεί το Πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί».
Το παραλάβαμε, πέρυσι το καλοκαίρι, σχεδόν με μηδενικό ενδιαφέρον.
Υπάρχει πρόοδος, αλλά απέχουμε πολύ – ακόμη – από την επίτευξη του στόχου.
Υπενθυμίζεται ότι ο Προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται στα 40 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και επαρκεί για την αντικατάσταση 1.770 παλαιών και ρυπογόνων ταξί με αμιγώς ηλεκτρικά, με υποχρεωτική προϋπόθεση την απόσυρση του παλαιού οχήματος.
Το ύψος της επιδότησης είναι ιδιαίτερα υψηλό, καθώς φτάνει έως το 40% – της προ ΦΠΑ – αξίας του ταξί, με τη μέγιστη συνολική ενίσχυση να ανέρχεται στις 22.500 ευρώ. Επίσης, υπάρχουν επιπλέον επιδοτήσεις για φορτιστή, για άτομα με ειδικές ανάγκες, για νέους 18-29 ετών, για πολύτεκνες οικογένειες (3 τέκνα και άνω). Μέχρι σήμερα υπάρχουν 104 ενεργές αιτήσεις, από τις οποίες έχουν εγκριθεί οι 85, έχουν επιδοτηθεί οι 35, και 18 έχουν υποβάλλει δικαιολογητικά για πληρωμή.
Τούτων δοθέντων και έχοντας διαβουλευθεί με τον ιδιωτικό τομέα τους προβληματισμούς που έχουν τεθεί ως προς την υλοποίηση του Προγράμματος, χαιρετίζουμε τη σημερινή πρωτοβουλία. Πρωτοβουλία που έρχεται να αντιμετωπίσει σημαντικό μέρος αυτών των προβληματισμών, σχετικά τόσο με την ύπαρξη της αναγκαίας ρευστότητας, όσο και με την ύπαρξη σταθμών φόρτισης σε συγκεκριμένους χώρους.
Συγκεκριμένα, παρουσιάζεται σήμερα το ZAP Taxi Club, η νέα ολοκληρωμένη πρόταση ηλεκτροκίνησης για ταξί στην Αττική, η οποία δημιουργήθηκε από την εταιρεία επενδύσεων SirecEnergy, σε συνεργασία με τις εταιρείες Εθνική Leasing, που είναι ο χρηματοδότης του έργου, και τη FREENOW. Η νέα εταιρεία που δημιουργείται αναπτύσσει ένα νέο δίκτυο ταχείας φόρτισης στην Αττική, αποκλειστικής χρήσης για τα ηλεκτρικά ταξί του ZAP Taxi Club.
Τα νέα ηλεκτρικά ταξί μπορούν να τα αποκτήσουν οι ιδιοκτήτες παλαιών συμβατικών οχημάτων ταξί με τη χρηματοδότηση από την Εθνική Leasing, έχοντας πλήρη κάλυψη συντήρησης οχήματος, ασφάλισης και απαιτούμενης ενέργειας, σε συνδυασμό με τη σχετική κρατική επιδότηση για την αγορά, στην οποία αναφέρθηκα προηγουμένως. Οι ιδιοκτήτες ταξί επίσης, μέσω της απόκτησης ενός νέου ηλεκτρικού οχήματος, επωφελούνται από τα μηδενικά κόστη συντήρησης, την εξοικονόμηση τουλάχιστον 30% στο συνολικό κόστος λειτουργίας του ταξί τους, την άμεση πρόσβαση στο δίκτυο ταχείας φόρτισης της ZAP, και τα υψηλότερα έσοδα λόγω προτεραιότητας διάθεσης των ηλεκτρικών οχημάτων στους επιβάτες.
Το νέο δίκτυο σταθμών φόρτισης, αποκλειστικά για τα μέλη του Zap Taxi Club, αναπτύσσεται σε 10 κεντρικά σημεία στην Αττική, συμπεριλαμβανομένων της περιοχής του Αεροδρομίου, του ΟΑΚΑ, της περιοχής του λιμένος Πειραιά, του Κέντρου της Αθήνας, του σταθμού των ΚΤΕΛ Κηφισού, των Βορείων, Δυτικών και Νοτίων προαστίων. Το πρώτο σημείο φόρτισης θα παραδοθεί σε λειτουργία εντός του Ιουνίου και τα υπόλοιπα 9 έως το τέλος του 2024, παρέχοντας τη δυνατότητα στα ηλεκτρικά ταξί να φορτίσουν μέσα σε 20 λεπτά.
Μετά και τη σημερινή πρωτοβουλία, καλώ, για ακόμη μια φορά, τον κλάδο των ταξί να ανανεώσει τον στόλο των οχημάτων του, αξιοποιώντας τις γενναιόδωρες επιδοτήσεις της πολιτείας και τις σημαντικές πρωτοβουλίες του ιδιωτικού τομέα. Μελλοντικά, με βάση και τις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις και οδηγίες, η «πράσινη» ανανέωση του στόλου των οχημάτων θα είναι μονόδρομος και οι σχετικές επιδοτήσεις περιορισμένες, αφού δεν θα υπάρχουν και οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Τώρα είναι η ώρα και η ευκαιρία.
Latest News
Πού είναι φθηνότερο να οδηγείς ηλεκτρικό όχημα - Η θέση της Ελλάδας [πίνακας]
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο ελκυστικά στους αγοραστές λόγω του χαμηλού λειτουργικού κόστους και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων
Η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη εξακολουθεί να είναι γεμάτη εμπόδια
Ένα γαλλικό σχέδιο δείχνει ζήτηση στη σωστή τιμή, αλλά τα προβλήματα αντίληψης και οι υποδομές εμποδίζουν την υιοθέτηση
COP29: «Πληρώστε ή βγάλτε τον σκασμό» λένε ακτιβιστές
Διαδηλωτές σε αίθουσα συνεδρίασης της COP29 ζητούν από τις πλουσιότερες χώρες να καταβάλουν το μερίδιο που τους αναλογεί.
Ποιος θα πληρώσει για την κλιματική αλλαγή; Σκληρές κόντρες στην COP29
Σκληρό πόκερ ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων οικονομιών στη σύνοδο για το κλίμα
Η Coca-Cola αγοράζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Σε ποια χώρα παρήγγειλε EV
Η Coca-Cola έχει θέσει ως στόχο το Net Zero με ορόσημο το 2040
Εκατομμύρια περιβαλλοντικοί πρόσφυγες το 2023 - Οι επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή
Η κλιματική αλλαγή έχει οδηγήσει στην αύξηση κατά 51% τα τελευταία πέντε χρόνια στον αριθμό των εσωτερικά εκτοπισμένων ανθρώπων
Το πιο μεγάλο, καυτό καλοκαίρι στην Ελλάδα - Τι συνέβη στις θάλασσες το 2024
Αρνητικά νέα φέρνει έρευνα τριών ελληνικών πανεπιστημίων για τις θερμοκρασίες που «έπιασαν» οι θάλασσες το 2024 στην Ελλάδα
Aπειλούνται εκατομμύρια ζωές από την κλιματική αλλαγή
Έρευνα κάνει μακάβριες προβλέψεις για το πώς η κλιματική αλλαγή ενδέχεται να προκαλέσει τον θάνατο εκατομμυρίων ατόμων
ΔΕΔΔΗΕ: Η παραγωγή ρεύματος από ΑΠΕ σε μία εφαρμογή
Η νέα εφαρμογή τυ ΔΕΔΔΗΕ δείχνει πόση ενέργεια παράγεται από τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας σε όλη την Ελλάδα
ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Ξεκινά την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων - Συνολικής ισχύος 100 MW
Τα νέα αιολικά πάρκα ξεκινούν να κατασκευάζονται στη Ροδόπη, τη Φωκίδα και την Αργολίδα με την προμήθεια 19 νέων ανεμογεννητριών του οίκου Nordex