![Ναυτικοί: Η Αφρική η νέα δεξαμενή, λέει ο Καρλ Σού της Wilhelmsen Ship Management](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_Wilhelmsen.png)
Με περισσότερους από 11.000 ναυτικούς και 600 άτομα προσωπικό στη στεριά και ένα χαρτοφυλάκιο άνω των 450 πλοίων η Wilhelmsen Ship Management, μέλος του Wilh. Wilhelmsen Group, αναζητά νέες δεξαμενές ναυτικών για την ναυτιλία στην Αφρική, ενώ εστιάζει και στην ένταξη περισσότερων γυναικών στο ναυτικό επάγγελμα.
Η Wilhelmsen Ship Management, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης πλοίων τρίτων (third party ship management), δραστηριοποιείται σε μία αγορά ύψους 2,39 δις. δολ, και η οποία αναμένεται να επεκταθεί ετησίως κατά 9,22% και να φτάσει τα 4,06 δις δολ το 2027 σύμφωνα με μελέτη της precisionreports.
Ναυτιλία: Πάνω απο 500.000 ναυτικοί χρειάζονται μετεκπαίδευση για την πράσινη μετάβαση
Μιλώντας στον ot.gr ο κ. Καρλ Σού (Carl Schou) πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας επισημαίνει ότι η Wilhelmsen Ship Management, διαχειρίζεται πλοία για λογαριασμό πλοιοκτητών εδώ και σχεδόν 50 χρόνια. «Διαχειριζόμαστε περισσότερα από 450 πλοία και διαθέτουμε μια δεξαμενή 11.000 ναυτικών, γεγονός που μας καθιστά έναν από τους μεγαλύτερους διαχειριστές πλοίων στον κόσμο.
Αν και διαχειριζόμαστε όλους τους τύπους πλοίων, τα δυνατά μας σημεία είναι τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αερίου, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων και τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου» σημειώνει ο κ. Schou.
![](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/DSC_0952DI-400x600.jpg)
Ωστόσο και η WSM με τους 11.000 ναυτικούς αντιμετωπίζει το πρόβλημα με το οποίο είναι αντιμέτωπη ολόκληρη η ναυτιλία. Την έλλειψη ναυτικών. Όπως μας αποκαλύπτει ο κ. Schou η WSM εξετάζει νέες δεξαμενές εύρεσης ναυτικού δυναμικού στην Αφρική. Όπως σημειώνει στον ot.gr «εξετάζουμε εναλλακτικές τοποθεσίες για την εξεύρεση ναυτικών, όπως η Αφρική. Έχουμε ολοκληρώσει τη μελέτη σκοπιμότητας και σύντομα θα ξεκινήσουμε το πρόγραμμα δόκιμων ναυτικών μας είτε στη Γκάνα είτε στην Κένυα» αναφέρει.
Η παγκόσμια ναυτιλία αντιμετωπίζει ένα έλλειμμα ναυτικών και η Αφρική είναι σε μία καλή θέση για να γίνει κόμβος ναυτικών, σύμφωνα με τους ειδικούς. Αυτή τη στιγμή υπάρχει πρωτοφανής ζήτηση για Αφρικανούς ναυτικούς και η επείγουσα ανάγκη απεξάρτησης από τον άνθρακα δημιουργεί περαιτέρω ανάγκες, επισημαίνουν οι ίδιοι.
Ως μία από τις μεγαλύτερες αναπτυσσόμενες αγορές του κόσμου με 1,3 δισεκατομμύρια ανθρώπους, η Αφρική θα μπορούσε να αποκομίσει μερικά από τα οφέλη της πράσινης μετάβασης της ναυτιλίας, σύμφωνα με την Διεθνή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF).
Μέτρα για την προσέλκυση ναυτικών
Ο κ. Καρλ Σού αναγνωρίζει ότι η ναυτιλία είναι ένας κλάδος που αντιμετωπίζει αυξανόμενες ελλείψεις ναυτικών, και αυτό αναμένεται να ενταθεί τα επόμενα πέντε χρόνια. Ο ανταγωνισμός για την εξεύρεση ταλέντα είναι έντονος, τονίζει.
Η WSM για να προσελκύσει ναυτικούς δίνει «μεγάλη προτεραιότητα στην ασφάλεια, τη συμμόρφωση και την ευημερία του πληρώματος. Αυτοί οι παράγοντες δεν είναι μόνο ζωτικής σημασίας για την ομαλή λειτουργία των πλοίων μας, αλλά παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στην προσέλκυση και διατήρηση εξειδικευμένων ναυτικών που δεσμεύονται για την αριστεία» υπογραμμίζει.
Στην συνέχεια αναφέρεται στην στρατηγική της εταιρείας του για την ανάπτυξη νέων ναυτικών σημειώνοντας ότι «σημαντική είναι η δέσμευσή μας για την καλλιέργεια μελλοντικών ταλέντων. Έχουμε επενδύσει σε δικά μας προγράμματα δοκίμων, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να προσελκύουν νέα ταλέντα και να τα εξελίξουν σε νεαρούς αξιωματικούς. Η προσέγγιση αυτή διασφαλίζει ότι όχι μόνο καλύπτουμε τις τρέχουσες ανάγκες μας σε προσωπικό αλλά και ότι δημιουργούμε μια ισχυρή δεξαμενή εξειδικευμένων ναυτικών για το μέλλον», προσθέτει ο επικεφαλής της WSM.
Παράλληλα αναγνωρίζοντας την ανάγκη για μεγαλύτερη ποικιλομορφία στις τάξεις της έχει ξεκινήσει ειδικά προγράμματα με στόχο την αύξηση του αριθμού των γυναικών ναυτικών. «Το 2023, το ποσοστό των γυναικών ναυτικών στο εργατικό μας δυναμικό αυξήθηκε από 1% σε 1,5%. Για να υποστηρίξουμε τη συνεχή ανάπτυξή τους και να διασφαλίσουμε τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της σταδιοδρομίας τους, εργαζόμαστε ενεργά για την προώθησή τους σε ανώτερες θέσεις» σημειώνει και προσθέτει ότι το 2023 εγκαινίασε ένα ειδικό δίκτυο υποστήριξης γυναικών ναυτικών. Η ομάδα αυτή επικεντρώνεται στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος χωρίς αποκλεισμούς που υποστηρίζει την επαγγελματική ανάπτυξη και την ευημερία των γυναικών ναυτικών μας.
Πλατφόρμα για το σύστημα εμπορίας ρύπων
Η WSM δίνει ιδιαίτερη σημασία και στην προσαρμογή της ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση και στην διαχείριση προκλήσεων όπως είναι η ένταξη του κλάδου στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (EU ETS). «Ο ρόλος μας ως διαχειριστές πλοίων στην υποστήριξη των πελατών μας σε αυτό το ταξίδι προς τη συμμόρφωση έχει ξεκινήσει εδώ και 2 χρόνια.
Έχουμε βελτιώσει το σύστημα παρακολούθησης των εκπομπών και τις διαδικασίες υποβολής εκθέσεων. Παρέχουμε εκπαίδευση στο πλήρωμά μας και στους εργαζόμενους στην ξηρά για να διασφαλίσουμε ότι κατανοούν τους νέους κανονισμούς και τη σημασία της συμμόρφωσης. Αυτό συμβάλλει στην προώθηση μιας κουλτούρας περιβαλλοντικής ευθύνης εντός του οργανισμού μας» σημειώνει ο κ. Schou.
Ταυτόχρονα αναφέρει ότι η WSM ξεκίνησε μια κοινοπραξία με την επωνυμία Hecla Emission Management με την Affinity shipping για να βοηθήσει τους πλοιοκτήτες σε όλες τις υποχρεώσεις συμμόρφωσης που σχετίζονται με τη διαχείριση του EU ETS. Οι υπηρεσίες μας περιλαμβάνουν τη διαχείριση λογαριασμού στο νηολόγιο, τη διαχείριση και επαλήθευση δεδομένων, την προμήθεια δικαιωμάτων και την ετήσια παράδοση. Από τις αρχές του 2024 πάνω από 1000 πλοία έχουν εγγραφεί στο ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών της Hecla.
Επέκταση στην Κίνα
Πρόσφατα η WSM επέκτεινε την δραστηριότητα της και στην αγορά της Κίνας μέσω ενός μνημονίου συνεργασίας που υπέγραψε με το Huayang Maritime Centre (HMC). Μιλώντας για τους στόχους αυτής της συνεργασίας τονίζει ότι είναι η κοινή ανάπτυξη στην κινεζική αγορά.
«Το σχέδιό μας είναι να δημιουργήσουμε μια κοινοπραξία για την παροχή υψηλής ποιότητας λύσεων διαχείρισης πλοίων για την κινεζική αγορά στους τομείς των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς πετρελαίου και φυσικού αερίου, των μεταφορών αυτοκινήτων και των επιβατηγών πλοίων. Εν τω μεταξύ, θα διευκολύνουμε τη μεταφορά γνώσεων και τεχνογνωσίας από την WSM στους ναυτικούς και το προσωπικό ξηράς της HMC για τη διαχείριση των πλοίων που θα τεθούν σε διαχείριση ως αποτέλεσμα της συνεργασίας των δύο μερών.
Τέλος απευθυνόμενος ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της WSM κ. Καρλ Σού στους Έλληνες πλοιοκτήτες, σημειώνει ότι ως μέλος του ομίλου Wilhelmsen, ο οποίος δραστηριοποιείται στη ναυτιλία για περισσότερα από 160 χρόνια, και ως εταιρεία με 50 χρόνια στη διαχείριση πλοίων τρίτων «δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε αυτή την παράδοση αριστείας και να διευρύνουμε τα όρια του τι μπορεί να επιτύχει μια εταιρεία διαχείρισης πλοίων».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του