Με περισσότερους από 11.000 ναυτικούς και 600 άτομα προσωπικό στη στεριά και ένα χαρτοφυλάκιο άνω των 450 πλοίων η Wilhelmsen Ship Management, μέλος του Wilh. Wilhelmsen Group, αναζητά νέες δεξαμενές ναυτικών για την ναυτιλία στην Αφρική, ενώ εστιάζει και στην ένταξη περισσότερων γυναικών στο ναυτικό επάγγελμα.
Η Wilhelmsen Ship Management, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης πλοίων τρίτων (third party ship management), δραστηριοποιείται σε μία αγορά ύψους 2,39 δις. δολ, και η οποία αναμένεται να επεκταθεί ετησίως κατά 9,22% και να φτάσει τα 4,06 δις δολ το 2027 σύμφωνα με μελέτη της precisionreports.
Ναυτιλία: Πάνω απο 500.000 ναυτικοί χρειάζονται μετεκπαίδευση για την πράσινη μετάβαση
Μιλώντας στον ot.gr ο κ. Καρλ Σού (Carl Schou) πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας επισημαίνει ότι η Wilhelmsen Ship Management, διαχειρίζεται πλοία για λογαριασμό πλοιοκτητών εδώ και σχεδόν 50 χρόνια. «Διαχειριζόμαστε περισσότερα από 450 πλοία και διαθέτουμε μια δεξαμενή 11.000 ναυτικών, γεγονός που μας καθιστά έναν από τους μεγαλύτερους διαχειριστές πλοίων στον κόσμο.
Αν και διαχειριζόμαστε όλους τους τύπους πλοίων, τα δυνατά μας σημεία είναι τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αερίου, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων και τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου» σημειώνει ο κ. Schou.
Ωστόσο και η WSM με τους 11.000 ναυτικούς αντιμετωπίζει το πρόβλημα με το οποίο είναι αντιμέτωπη ολόκληρη η ναυτιλία. Την έλλειψη ναυτικών. Όπως μας αποκαλύπτει ο κ. Schou η WSM εξετάζει νέες δεξαμενές εύρεσης ναυτικού δυναμικού στην Αφρική. Όπως σημειώνει στον ot.gr «εξετάζουμε εναλλακτικές τοποθεσίες για την εξεύρεση ναυτικών, όπως η Αφρική. Έχουμε ολοκληρώσει τη μελέτη σκοπιμότητας και σύντομα θα ξεκινήσουμε το πρόγραμμα δόκιμων ναυτικών μας είτε στη Γκάνα είτε στην Κένυα» αναφέρει.
Η παγκόσμια ναυτιλία αντιμετωπίζει ένα έλλειμμα ναυτικών και η Αφρική είναι σε μία καλή θέση για να γίνει κόμβος ναυτικών, σύμφωνα με τους ειδικούς. Αυτή τη στιγμή υπάρχει πρωτοφανής ζήτηση για Αφρικανούς ναυτικούς και η επείγουσα ανάγκη απεξάρτησης από τον άνθρακα δημιουργεί περαιτέρω ανάγκες, επισημαίνουν οι ίδιοι.
Ως μία από τις μεγαλύτερες αναπτυσσόμενες αγορές του κόσμου με 1,3 δισεκατομμύρια ανθρώπους, η Αφρική θα μπορούσε να αποκομίσει μερικά από τα οφέλη της πράσινης μετάβασης της ναυτιλίας, σύμφωνα με την Διεθνή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF).
Μέτρα για την προσέλκυση ναυτικών
Ο κ. Καρλ Σού αναγνωρίζει ότι η ναυτιλία είναι ένας κλάδος που αντιμετωπίζει αυξανόμενες ελλείψεις ναυτικών, και αυτό αναμένεται να ενταθεί τα επόμενα πέντε χρόνια. Ο ανταγωνισμός για την εξεύρεση ταλέντα είναι έντονος, τονίζει.
Η WSM για να προσελκύσει ναυτικούς δίνει «μεγάλη προτεραιότητα στην ασφάλεια, τη συμμόρφωση και την ευημερία του πληρώματος. Αυτοί οι παράγοντες δεν είναι μόνο ζωτικής σημασίας για την ομαλή λειτουργία των πλοίων μας, αλλά παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στην προσέλκυση και διατήρηση εξειδικευμένων ναυτικών που δεσμεύονται για την αριστεία» υπογραμμίζει.
Στην συνέχεια αναφέρεται στην στρατηγική της εταιρείας του για την ανάπτυξη νέων ναυτικών σημειώνοντας ότι «σημαντική είναι η δέσμευσή μας για την καλλιέργεια μελλοντικών ταλέντων. Έχουμε επενδύσει σε δικά μας προγράμματα δοκίμων, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να προσελκύουν νέα ταλέντα και να τα εξελίξουν σε νεαρούς αξιωματικούς. Η προσέγγιση αυτή διασφαλίζει ότι όχι μόνο καλύπτουμε τις τρέχουσες ανάγκες μας σε προσωπικό αλλά και ότι δημιουργούμε μια ισχυρή δεξαμενή εξειδικευμένων ναυτικών για το μέλλον», προσθέτει ο επικεφαλής της WSM.
Παράλληλα αναγνωρίζοντας την ανάγκη για μεγαλύτερη ποικιλομορφία στις τάξεις της έχει ξεκινήσει ειδικά προγράμματα με στόχο την αύξηση του αριθμού των γυναικών ναυτικών. «Το 2023, το ποσοστό των γυναικών ναυτικών στο εργατικό μας δυναμικό αυξήθηκε από 1% σε 1,5%. Για να υποστηρίξουμε τη συνεχή ανάπτυξή τους και να διασφαλίσουμε τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της σταδιοδρομίας τους, εργαζόμαστε ενεργά για την προώθησή τους σε ανώτερες θέσεις» σημειώνει και προσθέτει ότι το 2023 εγκαινίασε ένα ειδικό δίκτυο υποστήριξης γυναικών ναυτικών. Η ομάδα αυτή επικεντρώνεται στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος χωρίς αποκλεισμούς που υποστηρίζει την επαγγελματική ανάπτυξη και την ευημερία των γυναικών ναυτικών μας.
Πλατφόρμα για το σύστημα εμπορίας ρύπων
Η WSM δίνει ιδιαίτερη σημασία και στην προσαρμογή της ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση και στην διαχείριση προκλήσεων όπως είναι η ένταξη του κλάδου στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (EU ETS). «Ο ρόλος μας ως διαχειριστές πλοίων στην υποστήριξη των πελατών μας σε αυτό το ταξίδι προς τη συμμόρφωση έχει ξεκινήσει εδώ και 2 χρόνια.
Έχουμε βελτιώσει το σύστημα παρακολούθησης των εκπομπών και τις διαδικασίες υποβολής εκθέσεων. Παρέχουμε εκπαίδευση στο πλήρωμά μας και στους εργαζόμενους στην ξηρά για να διασφαλίσουμε ότι κατανοούν τους νέους κανονισμούς και τη σημασία της συμμόρφωσης. Αυτό συμβάλλει στην προώθηση μιας κουλτούρας περιβαλλοντικής ευθύνης εντός του οργανισμού μας» σημειώνει ο κ. Schou.
Ταυτόχρονα αναφέρει ότι η WSM ξεκίνησε μια κοινοπραξία με την επωνυμία Hecla Emission Management με την Affinity shipping για να βοηθήσει τους πλοιοκτήτες σε όλες τις υποχρεώσεις συμμόρφωσης που σχετίζονται με τη διαχείριση του EU ETS. Οι υπηρεσίες μας περιλαμβάνουν τη διαχείριση λογαριασμού στο νηολόγιο, τη διαχείριση και επαλήθευση δεδομένων, την προμήθεια δικαιωμάτων και την ετήσια παράδοση. Από τις αρχές του 2024 πάνω από 1000 πλοία έχουν εγγραφεί στο ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών της Hecla.
Επέκταση στην Κίνα
Πρόσφατα η WSM επέκτεινε την δραστηριότητα της και στην αγορά της Κίνας μέσω ενός μνημονίου συνεργασίας που υπέγραψε με το Huayang Maritime Centre (HMC). Μιλώντας για τους στόχους αυτής της συνεργασίας τονίζει ότι είναι η κοινή ανάπτυξη στην κινεζική αγορά.
«Το σχέδιό μας είναι να δημιουργήσουμε μια κοινοπραξία για την παροχή υψηλής ποιότητας λύσεων διαχείρισης πλοίων για την κινεζική αγορά στους τομείς των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς πετρελαίου και φυσικού αερίου, των μεταφορών αυτοκινήτων και των επιβατηγών πλοίων. Εν τω μεταξύ, θα διευκολύνουμε τη μεταφορά γνώσεων και τεχνογνωσίας από την WSM στους ναυτικούς και το προσωπικό ξηράς της HMC για τη διαχείριση των πλοίων που θα τεθούν σε διαχείριση ως αποτέλεσμα της συνεργασίας των δύο μερών.
Τέλος απευθυνόμενος ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της WSM κ. Καρλ Σού στους Έλληνες πλοιοκτήτες, σημειώνει ότι ως μέλος του ομίλου Wilhelmsen, ο οποίος δραστηριοποιείται στη ναυτιλία για περισσότερα από 160 χρόνια, και ως εταιρεία με 50 χρόνια στη διαχείριση πλοίων τρίτων «δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε αυτή την παράδοση αριστείας και να διευρύνουμε τα όρια του τι μπορεί να επιτύχει μια εταιρεία διαχείρισης πλοίων».
Latest News
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%