Την πάγια θέση της Ελλάδας ότι στηρίζει τις προσπάθειες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου της Ε.Ε. που διέπει την ασφάλεια στη θάλασσα επανέλαβε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστος Στυλιανίδης κατά τη διάρκεια του Συμβουλίου Υπουργών Μεταφορών (στη θεματική της ναυτιλίας), που πραγματοποιήθηκε στο Λουξεμβούργο στις 18 Ιουνίου 2024.
Ο κ. Στυλιανίδης τόνισε, επίσης, ότι η Ελλάδα είναι ένθερμος υποστηρικτής της αναγκαιότητας να διασφαλιστεί η ανθεκτικότητα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA), ώστε να συνεχίσει να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις σύγχρονες απαιτήσεις και προκλήσεις.
Στυλιανίδης: Καθοριστική η ελληνική ναυτιλία για την ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα
Σε ό,τι αφορά στο θέμα διαρροής άνθρακα λόγω αποφυγής ευρωπαϊκών λιμανιών και των υποχρεώσεων του «Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών» (ETS), ο κ. Υπουργός επανέλαβε την πάγια υποστήριξη της Ελλάδας στις πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με στόχο την απο-ανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
Τόνισε, παράλληλα, ότι είναι σημαντικό να αναληφθούν συλλογικές δράσεις για να μετριαστούν οι πιθανές επιπτώσεις της εφαρμογής της Οδηγίας στην ανταγωνιστικότητα, τόσο των ευρωπαϊκών λιμένων όσο και της ευρωπαϊκής ναυτιλίας συνολικά. Επίσης, υπογράμμισε ότι η κοινή ευρωπαϊκή προσπάθεια πρέπει να παραμείνει εντός του πλαισίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
«Η Ελλάδα», ανέφερε, «θα λειτουργήσει ως καταλύτης για τη σύνθεση των διαφορετικών απόψεων με στόχο την υιοθέτηση φιλόδοξων αλλά ρεαλιστικών μέτρων για την υλοποίηση της Στρατηγικής του ΙΜΟ για τη Μείωση των Εκπομπών Αερίων του Θερμοκηπίου από τα πλοία».
Στο πλαίσιο του Συμβουλίου Υπουργών, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είχε διμερή συνάντηση με την κυρία Lulu Ranne, Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών της Φινλανδίας και – μαζί με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα – συναντήθηκε με τον κύριο Nándor Csepreghy, Υπουργό Επικρατείας και Κοινοβουλευτικών Υποθέσεων και Αναπληρωτή Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών της Ουγγαρίας, η οποία αναλαμβάνει την προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ την 1η Ιουλίου. Ο κ. Στυλιανίδης είχε επίσης σειρά συναντήσεων με αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Latest News
Τι θα κρίνει τις τάσεις σε ναύλους και αγοραπωλησίες
Τις εξελίξεις θα φέρει μια επιστροφή των πλοίων στη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ - Γιατί θα προκαλέσει μεγάλη πτώση της αξίας των πλοίων από «δεύτερο χέρι»
«Big Brother» για ναυτιλιακό καύσιμο στήνει η ΑΑΔΕ
Έως 30/4, τα μετρητικά δεδομένα και οι συναγερμοί του τοπικού συστήματος εισροών-εκροών αποστέλλονται πιλοτικά στο Κέντρο Λήψης Σημάτων της ΑΑΔΕ
Υπογραφή μνημονίου για δράσεις Ελλάδας – Ηνωμένου Βασιλείου στην εμπορική ναυτιλία
Η επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστου Στυλιανίδη στο Ηνωμένο Βασίλειο και οι επαφές του με ΙΜΟ και βρετανική κυβέρνηση
Αύξηση της ζήτησης για πλοία μεταφοράς LNG
Οι εξαγωγές των ΗΠΑ, οι οποίες έχουν τριπλασιαστεί τα τελευταία πέντε χρόνια, θα διπλασιαστούν μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας
Capital Ship Management: Το δεξαμενόπλοιο «ΑΚΡΙΣΙΟΣ» υψώνει την ελληνική σημαία
Η αλλαγή σημαίας του «ΑΚΡΙΣΙΟΣ» πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι του Khor Fakkan στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Πτώση στις ναυλαγορές έφερε η Χρονιά του Φιδιού
Πώς αντιδρούν οι ναύλοι ενόψει της κινέζικης πρωτοχρονιάς Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv
Ποιοι έχουν βάλει στο «μάτι» τα υποβρύχια καλώδια στη Βαλτική
Αμερικανοί και ευρωπαίοι αξιωματούχοι κάνουν λόγο για ατυχήματα από άπειρά πληρώματα και κακοσυντηρημένα πλοία άλλοι όμως...
Πράσινη μετάβαση: Οι κίνδυνοι που απειλούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία
Εάν τα υπάρχοντα πλοία μπορούν να μετασκευαστούν σε πλοία με σχεδόν μηδενικές εκπομπές, θα μπορούσε να σωθεί μεγάλο μέρος του στόλου, και αυτό αποτελεί κίνητρο για τους επενδυτές
Λιμάνι Καβάλας: Περνά και επίσημα στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EFA VENTURES
Έναρξη υπο-παραχώρησης για την αξιοποίηση του λιμένα «Φίλιππος Β» στο Λιμάνι Καβάλας - Τι ανακοίνωσε το Υπερταμείο
Με εναλλακτικά καύσιμα 1 στα 2 νέα δεξαμενόπλοια
Αυξημένη διάθεση επενδύσεων σε νεότευκτα πλοία με χαμηλότερες εκπομπές αέριων ρύπων, η οποία όμως θα πρέπει να συμβαδίζει με την αύξηση της ζήτησης