
Την πάγια θέση της Ελλάδας ότι στηρίζει τις προσπάθειες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου της Ε.Ε. που διέπει την ασφάλεια στη θάλασσα επανέλαβε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστος Στυλιανίδης κατά τη διάρκεια του Συμβουλίου Υπουργών Μεταφορών (στη θεματική της ναυτιλίας), που πραγματοποιήθηκε στο Λουξεμβούργο στις 18 Ιουνίου 2024.
Ο κ. Στυλιανίδης τόνισε, επίσης, ότι η Ελλάδα είναι ένθερμος υποστηρικτής της αναγκαιότητας να διασφαλιστεί η ανθεκτικότητα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA), ώστε να συνεχίσει να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις σύγχρονες απαιτήσεις και προκλήσεις.
Στυλιανίδης: Καθοριστική η ελληνική ναυτιλία για την ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα
Σε ό,τι αφορά στο θέμα διαρροής άνθρακα λόγω αποφυγής ευρωπαϊκών λιμανιών και των υποχρεώσεων του «Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών» (ETS), ο κ. Υπουργός επανέλαβε την πάγια υποστήριξη της Ελλάδας στις πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με στόχο την απο-ανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
Τόνισε, παράλληλα, ότι είναι σημαντικό να αναληφθούν συλλογικές δράσεις για να μετριαστούν οι πιθανές επιπτώσεις της εφαρμογής της Οδηγίας στην ανταγωνιστικότητα, τόσο των ευρωπαϊκών λιμένων όσο και της ευρωπαϊκής ναυτιλίας συνολικά. Επίσης, υπογράμμισε ότι η κοινή ευρωπαϊκή προσπάθεια πρέπει να παραμείνει εντός του πλαισίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
«Η Ελλάδα», ανέφερε, «θα λειτουργήσει ως καταλύτης για τη σύνθεση των διαφορετικών απόψεων με στόχο την υιοθέτηση φιλόδοξων αλλά ρεαλιστικών μέτρων για την υλοποίηση της Στρατηγικής του ΙΜΟ για τη Μείωση των Εκπομπών Αερίων του Θερμοκηπίου από τα πλοία».
Στο πλαίσιο του Συμβουλίου Υπουργών, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είχε διμερή συνάντηση με την κυρία Lulu Ranne, Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών της Φινλανδίας και – μαζί με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα – συναντήθηκε με τον κύριο Nándor Csepreghy, Υπουργό Επικρατείας και Κοινοβουλευτικών Υποθέσεων και Αναπληρωτή Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών της Ουγγαρίας, η οποία αναλαμβάνει την προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ την 1η Ιουλίου. Ο κ. Στυλιανίδης είχε επίσης σειρά συναντήσεων με αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.


Latest News

Η ναυτιλία εμπλέκεται όλο και περισσότερο
Μεταξύ των μεγάλων υπερδυνάμεων η ΕΕ έχει το στρατηγικό πλεονέκτημα στον τομέα, καθώς ελέγχει το 40% του παγκόσμιου στόλου

Η επιβολή τελών στα κινεζικά πλοία θα πλήξει όλες τις ναυτιλιακές, λέει η CMA CGM
Η Κίνα κατασκευάζει περισσότερα από τα μισά από όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο

Η Costamare κάνει spin off και βάζει τον τομέα bulk carrier στον NYSE
Η Costamare θα αποσχίσει τον κλάδο των bulk carriers σε ανεξάρτητη εταiρεία - Οι πέντε σταθμοί στην πορεία της και ο τζίρος των 2 δισ. δολ

Σαφείς κανονισμούς για πλήρη αξιοποίηση του LNG ως καυσίμου ζητά η ναυτιλία
Ηγέτες του κλάδου παροτρύνουν την ΕΕ να πρωτοστατήσει στη μείωση του μεθανίου στη ναυτιλία

Έλλειμμα πλοίων μεταφοράς LNG από το 2027
Θα ασκήσει μεγάλη πίεση στον υπάρχοντα στόλο, εκτιμά η Braemar εξετάζοντας την προθεσμιακή αγορά

Στυλιανίδης: Ένα δισ. ευρώ για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης απαντώτας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή

Ναυτιλία: «Θαλασσοταραχή» απο τις προτάσεις Τραμπ για φόρο στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Θέση πήρε και ο Κινέζος πρέσβης στην Αθήνα

Παύλος Ξηραδάκης: Τα ρυμουλκά ζητούν ένταξη στον αναπτυξιακό νόμο
«Δεν γίνεται κατανοητός ο λόγος του αποκλεισμού του κλάδου μας από την πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία, όταν άλλοι επαγγελματικοί κλάδοι έχουν ενταχθεί σε αυτά» είπε ο κ. Ξηραδάκης

ΕΤΑΔ: Στρατηγικό deal με την D-Marin για την Μαρίνα Ζέας
Τι περιλαμβάνει η συμφωνία της ΕΤΑΔ για την πώληση της συμμετοχής της στην μαρίνα Ζέας - Τι αλλάζει στο μίσθωμα

Παγκόσμιος κανονισμός για ένα πρότυπο καυσίμου
Διαφωνίες στην πρόταση για έναν καθολικό «φόρο» στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου