Η Boeing εδώ και κάμποσο καιρό ταλανίζεται από πάμπολλα προβλήματα, δυστυχήματα, εκτοξεύσεις τμημάτων ατράκτου εν πτήσει, αργές παραδόσεις, ελάχιστες παραγγελίες και τώρα προβλήματα με το διαστημόπλοιο που πρόσφατα μετέφερε αστροναύτες στον διεθνή διαστημικό σταθμό.

Σε όλα αυτά ήρθε να προστεθεί το ανελέητο σφυροκόπημα που δέχτηκε ο διευθύνων σύμβουλός της, Ντέιβ Καλχούν από επιτροπή της Γερουσίας την Τρίτη για τα κενά ασφάλειας και ποιότητας της εταιρείας, για μια σειρά από καταγγελίες πληροφοριοδοτών για περικοπές και αντίποινα της εταιρείας και για το δικό του πακέτο αμοιβών.

Boeing: Πώς τα προβλήματά της επηρεάζουν τους προμηθευτές της

Ο Καλχούν, ο οποίος είπε τον Μάρτιο ότι θα παραιτηθεί μέχρι το τέλος του έτους, υπερασπίστηκε τις ενέργειες της εταιρείας να προσπαθήσει να βελτιώσει την ποιότητα κατασκευής και να διορθώσει την αμαυρωμένη φήμη ασφάλειας της μετά από μια έκτόξευση πάνελ της ατράκτου εν πτήσει της Alaska Airlines τον Ιανουάριο. Η εταιρεία δεν έχει ακόμη ονομάσει αντικαταστάτη του Καλχούν.

«Πολλά έχουν ειπωθεί για την κουλτούρα της Boeing. Ακούσαμε αυτές τις ανησυχίες δυνατά και καθαρά. Η κουλτούρα μας απέχει πολύ από το να είναι τέλεια, αλλά αναλαμβάνουμε δράση και σημειώνουμε πρόοδο», είπε ο Καλχούν στην υποεπιτροπή.

Απόκρυψη ελλαττωματικών εξαρτημάτων

Ώρες πριν από την ακρόαση, η υποεπιτροπή της Γερουσίας δημοσιοποίησε πληροφορίες από τον πληροφοριοδότη Σαμ Μόχοκ, ερευνητή διασφάλισης ποιότητας της Boeing, σύμφωνα με τον οποίο η εταιρεία έχασε την πορεία εξαρτημάτων που είχαν υποστεί ζημιά ή δεν πληρούσαν τις προδιαγραφές και ότι «αυτά τα εξαρτήματα είναι πιθανό να εγκατασταθούν σε αεροπλάνα Τα ανταλλακτικά στα οποία αναφερόταν ο Μόχοκ βρίσκονταν στο εργοστάσιο της Boeing στο Ρέντον, στην Ουάσινγκτον, όπου η εταιρεία κατασκευάζει το 737 Max της.

Ο Μόχοκ είπε ότι δέχθηκε αντίποινα και ότι του είπαν οι επόπτες να κρύψει στοιχεία από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας, σύμφωνα με ένα σημείωμα που κοινοποίησε η επιτροπή την Τρίτη. Δεκάδες σημαντικά εξαρτήματα αποθηκεύτηκαν σε εξωτερικούς χώρους κατά τη διάρκεια μιας επιθεώρησης της Υπηρεσίας Πολιτικής αεροπορίας FAA, συμπεριλαμβανομένων 42 πηδαλίων καθώς και πτερυγίων και σταθεροποιητών, ισχυρίζεται ο Μόχοκ.

Η Boeing εξέδωσε γραπτή προειδοποίηση κατά του Μόχοκ, λέγοντας ότι εμπλέκεται σε «απαράδεκτη συμπεριφορά ή επικοινωνία», σύμφωνα με την καταγγελία του Μόχοκ, την οποία η υποεπιτροπή δημοσιοποίησε επίσης. Είπε ότι απειλήθηκε μα απόλυση εάν συνεχιζόταν η συμπεριφορά. Ο Μόχοκ ισχυρίστηκε επίσης ότι η εταιρεία μείωσε το προσωπικό, καθιστώντας δύσκολη την ολοκλήρωση των καθηκόντων του.

Πιθανή δίωξη

Η ακρόαση και οι νέοι ισχυρισμοί πληροφοριοδοτών περιπλέκουν περαιτέρω τα πράγματα για την Boeing. Η εταιρεία αντιμετωπίζει ήδη πιθανή δίωξη στις ΗΠΑ, αφού το Υπουργείο Δικαιοσύνης είπε τον περασμένο μήνα ότι παραβίασε έναν διακανονισμό του 2021 που συνδέεται με τις συντριβές του 737 Max το 2018 και το 2019 που στοίχισαν 346 ζωές.

Αυτή η συμφωνία, που προστάτευε την εταιρεία και τα στελέχη της από ποινικές κατηγορίες που συνδέονται με τα δυστυχήματα, θα έληγε λίγες μέρες μετά το περιστατικό της Alaska Airlines τον Ιανουάριο. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης έχει προθεσμία έως τις 7 Ιουλίου για να αποφασίσει εάν θα ασκήσει δίωξη.

Στην ακρόαση της Τρίτης παρευρέθηκαν πολλά μέλη οικογενειών των θυμάτων. Στην αρχή της ακρόασης, ο Καλχούν στάθηκε και ζήτησε συγγνώμη από τις οικογένειες των θυμάτων, πολλοί από τους οποίους κρατούσαν φωτογραφίες των χαμένων αγαπημένων τους.

«Είμαστε εδώ γιατί θέλουμε να πετύχει η Boeing», είπε ο δημοκρατικός γερουσιαστής Ρίτσαρντ Μπλούμενθαλ, πρόεδρος της υποεπιτροπής, στην έναρξη της ακρόασης. «Δεν αρκεί η Boeing να σηκώνει τους ώμους της και να λέει «Συμβαίνουν λάθη».

Η Μπλούμενθαλ διαμαρτυρήθηκε κατά των απαντήσεων της Boeing στο αίτημα της υποεπιτροπής για περισσότερες πληροφορίες, κρατώντας ένα έγγραφο και αποκαλώντας το «ένα μάτσο ασυναρτησίες».

Ο Καλχούν υπερασπίστηκε τον χειρισμό της εταιρείας με καταγγελίες και είπε ότι ορισμένοι υπάλληλοι απολύθηκαν ως αντίποινα, αν και αρνήθηκε να δώσει ονόματα, επικαλούμενος το απόρρητο των ατόμων.

Ο ρεπουμπλικάνος γερουσιαστής Τζος Χόουλι κατηγόρησε την Καλχούν και την Boeing για «ξεζούμισμα»” της εταιρείας και επέκρινε το πακέτο αποζημίωσης του ύψους σχεδόν 33 εκατομμυρίων δολαρίων, αυξημένο κατά 45% πέρυσι από το 2022.

«Και ειλικρινά, κύριε, νομίζω ότι είναι γελοίο το ότι είστε ακόμα στη θέση σας», είπε ο Χόουλι.

Επιβράδυνση της παραγωγής

Η FAA έχει υιοθετήσει σκληρή γραμμή κατά της Boeing τοποθρτώντας επιθεωρητές στις εγκαταστάσεις της εταιρείας έως ότου η υπηρεσία είναι ικανοποιημένη με τις βελτιώσεις ασφάλειας. Η FAA είχε ήδη περιορίσει την ικανότητα της Boeing για παραγωγή του Max.

Οι μετοχές της εταιρείας υποχωρούν σχεδόν κατά 33% φέτος μέχρι το κλείσιμο της Τρίτης, σε σύγκριση με ένα κέρδος περίπου 15% στον S&P 500.

Η Boeing αντιμετωπίζει επίσης προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα. Η Spirit AeroSystems, σημαντικός προμηθευτής τόσο της Boeing όσο και της Airbus, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι τιτάνιο εισήλθε στην αλυσίδα εφοδιασμού με παραποιημένα έγγραφα. Ο προμηθευτής είπε ότι παρά την παραποιημένη τεκμηρίωση, περισσότερες από 1.000 δοκιμές επιβεβαίωσαν ότι το υλικό είναι «τιτάνιο αεροπορικής ποιότητας».

Η Boeing προσπαθεί να αγοράσει την Spirit, μια συμφωνία που είπε ο Καλχούν είναι «περισσότερο από πιθανό» να οριστικοποιηθεί το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή