Οι πρώτοι 24 μήνες της παράνομης εισβολής του Βλαντιμίρ Πούτιν στην Ουκρανία έχουν επιφέρει μια τεράστια αύξηση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, εκτοξεύοντας επιπλέον 175 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στην ατμόσφαιρα – ισοδύναμες με τις ετήσιες εκπομπές 90 εκατομμυρίων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Πούτιν: Σε ρούβλια το 40% των εμπορικών συναλλαγών – Μειώνεται η χρήση ξένων νομισμάτων
Σε μια έκθεση Ecoaction, που δημοσιεύθηκε από το υπουργείο περιβάλλοντος της Ουκρανίας και τις κλιματικές ΜΚΟ, καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η αύξηση των εκπομπών CO2 προκαλείται άμεσα από τον ίδιο τον πόλεμο και σε μεγαλύτερο βαθμό από την ανοικοδόμηση των πολιτικών υποδομών.
Εκτός από το ότι σκότωσε δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους και εκτόπισε εκατομμύρια άλλους, ο πόλεμος έχει προκαλέσει τεράστια περιβαλλοντική ζημιά – ποσοτικοποιημένη ότι αξίζει περισσότερα από 32 δισεκατομμύρια δολάρια.
Kούρεμα χρέους
Την ίδια στιγμή, κούρεμα στο χρέος που ξεπερνά τα 20 δισ. δολάρια ζήτησε από τους διεθνείς ομολογιούχους η Ουκρανία, προκειμένου να αντεπεξέλθει στις πολεμικές δαπάνες, αφού οι αρχικές συνομιλίες λίγους μήνες πριν από τη λήξη της στάσης πληρωμών δεν κατέληξαν σε συμφωνία.
Οι ομολογιούχοι απέρριψαν την πρόταση της χώρας να μειωθεί η αξία των ομολόγων σε ξένο νόμισμα έως και κατά 60% στις διαπραγματεύσεις αυτού του μήνα, ανακοίνωσε τη Δευτέρα το υπουργείο Οικονομικών της χώρας.
Τα χρονικά περιθώρια για την αναδιάρθρωση του ουκρανικού χρέους έχουν στενέψει, καθώς η χώρα την χρειάζεται προκειμένου να συνεχίσει να λαμβάνει τα κεφάλαια από το πρόγραμμα διάσωσης του ΔΝΤ και να αποκαταστήσει τις ροές ιδιωτικής χρηματοδότησης για την ανοικοδόμηση.
Οι ομολογιούχοι χορήγησαν στην Ουκρανία διετές μορατόριουμ πληρωμών κατά τους μήνες που ακολούθησαν την εισβολή της Ρωσίας στις αρχές του 2022, το οποίο όμως πρόκειται να λήξει τον Αύγουστο. Οι πρώιμες συνομιλίες για αναδιάρθρωση αντανακλούν τη βαθιά αβεβαιότητα των επενδυτών σχετικά με την πορεία του πολέμου και το πόσο χρέος θα μπορέσει να σηκώσει η οικονομία της Ουκρανίας.
Η επιτροπή των επενδυτών που εκπροσωπεί περίπου το 20% των ομολόγων πρότεινε το κούρεμα να είναι λίγο πιο πάνω από το 22%. Ωστόσο το ΔΝΤ εκτιμά ότι απέχει από τους βασικούς στόχους για το ύψος του δημοσίου χρέους.
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους