
Σε μήνυμά του στην πλατφόρμα Χ, πρώην Twitter, o Γιαχία Σαρί(α), ταξίαρχος και εκπρόσωπος Τύπου του στρατού της Υεμένης που ελέγχεται από την Ανσάρ Αλλάχ (Χούθι), ανάρτησε βίντεο το οποίο δείχνει την στοχοποίηση και την επίθεση στο ελληνόκτητο πλοίο ΤUTOR.
Στο μήνυμά του έγραψε «Σκηνές με το πλοίο TUTOR να στοχοποιείται και να βυθίζεται από δύο βάρκες στην Ερυθρά Θάλασσα. Και αυτό που έρχεται είναι μεγαλύτερο… Και έχουμε περισσότερα…»
Προλογίζουν το βίντεο ως «Σκηνές από την επίθεση στο πλοίο TUTOR, που ανήκει στην EVALEND SHIPPING CO SA, από δύο επιθετικά σκάφη και τη βύθισή του, λόγω της παραβίασης από την εταιρεία της απαγόρευσης εισόδου στα κατεχόμενα παλαιστινιακά λιμάνια και του εφοδιασμού του «ισραηλινού» εχθρού».
مشاهد استهداف سفينة (TUTOR) بزورقين مسيرين في البحر الأحمر وإغراقها..
والقادم أعظم..
ولدينا مزيد.. pic.twitter.com/sppLQKzQr8— العميد يحيى سريع (@army21ye) June 19, 2024
«Έχουν καταγραφεί οι εταιρείες τα πλοία των οποίων προσέγγισαν λιμάνια του Ισραήλ» λένε οι Χούθι
Η ανακοίνωση συνεχίζει πως «Από τις 03-05-2024 που οι Ένοπλες Δυνάμεις της Υεμένης ανακοίνωσαν την απαγόρευση εισόδου στα λιμάνια της κατεχόμενης Παλαιστίνης, είτε μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, είτε μέσω της Μεσογείου…Έχουμε στείλει μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στις ναυτιλιακές εταιρείες ενημερώνοντάς τες και προειδοποιώντας τις ότι αν τα πλοία τους εισέλθουν, θα βρεθούν στη λίστα απαγόρευσης».
Η ανακοίνωση συνεχίζεται με αναφορά ότι «Με βάση την απόφαση των Ενόπλων Δυνάμεων, η οποία εφαρμόστηκε τη στιγμή της ανακοίνωσής της, καταγράφηκαν τα ονόματα των εταιρειών των οποίων τα πλοία εισήλθαν στα λιμάνια της κατεχόμενης Παλαιστίνης και παραβίασαν την απαγόρευση των Ενόπλων Δυνάμεων. Μεταξύ αυτών είναι και η ελληνική εταιρεία EVALEND SHIPPING CO SA του εφοπλιστή Κρίτων Λεντούδη και το πλοίο της SHIMANAMI STAR, το οποίο εισήλθε στο κατεχόμενο λιμάνι της Χάιφα στις 18-05-2024. Τότε, η εταιρεία ενημερώθηκε για την παραβίαση της απαγόρευσης».
«Οι Ένοπλες Δυνάμεις της Υεμένης ανανεώνουν την προειδοποίησή τους προς τις εταιρείες να τηρήσουν την απαγόρευση και να μην εισέλθουν τα πλοία τους στα λιμάνια της κατεχόμενης Παλαιστίνης και να μην συναλλάσσονται με τον «ισραηλινό» εχθρό, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονταν σε προηγούμενες δηλώσεις τους». Έκθεση των ΗΠΑ και συγκεκριμένα του υπουργείου Άμυνας, δείχνει τον αντίκτυπο των επιθέσεων των Χούθι στην παγκόσμια ναυτιλία.
Επίθεση σε 5 στάδια
Σε επόμενη ανακοίνωση οι Χούθι υποστηρίζουν πως «Το πλοίο αποτέλεσε στόχο μιας πολύπλοκης επιχείρησης σε 5 στάδια. Η στόχευση του πλοίου πραγματοποιήθηκε με εκρηκτική βάρκα, δύο βαλλιστικούς πυραύλους και μη επανδρωμένα αεροσκάφη. Θα συνεχίσουμε να στοχοποιούμε πλοία που ανήκουν σε εταιρείες που στέλνουν άλλα πλοία μέσω της Μεσογείου σε εχθρικά λιμάνια. Η επιχείρηση αποτελεί μέρος των επιχειρήσεων υποστήριξης της αντίστασης στη Γάζα και είναι ένα δώρο στους μαχητές για το Eid al-Adha».
Στην τελευταία τους ανακοίνωση μέσω Telegram, οι Χούθι ανέφεραν πως «Το πλοίο TUTOR απενεργοποίησε το διεθνές σύστημα αναγνώρισης AIS κατά τη διέλευσή του από την Ερυθρά Θάλασσα. Κατά τη στόχευση και τη βύθιση του πλοίου TUTOR χρησιμοποιήθηκαν διάφορα ναυτικά όπλα, μεταξύ των οποίων και όπλα που χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά».
Όξυναν την απειλή λέγοντας πως «Καλούμε όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες να λάβουν σοβαρά υπόψη τους τις προειδοποιήσεις μας, διαφορετικά θα φέρουν την πλήρη ευθύνη για την ασφάλεια των πλοίων και των πληρωμάτων. Δεν θα διστάσουμε να χρησιμοποιήσουμε όλα τα μέσα και τα ναυτικά όπλα για να υποστηρίξουμε τους αδελφούς μας μαχητές στη Γάζα, στο πλαίσιο των επιχειρήσεων των Ενόπλων Δυνάμεων».


Latest News
![Ρωσία: Επιθέσεις και σαμποτάζ στην Ευρώπη [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/ukraine-3-600x337.jpg)
Eπιθέσεις και σαμποτάζ στην Ευρώπη, που καταλογίζουν στη Ρωσία [γράφημα]
Δυτικοί αξιωματούχοι έχουν κατηγορήσει τη Ρωσία και τους αντιπροσώπους της ότι διοργάνωσαν δεκάδες επιθέσεις και άλλα επεισόδια σε όλη την Ευρώπη μετά την εισβολή στην Ουκρανία το 2022.

Κόκκινο πανί οι δηλώσεις του Νίκου Τσάφου - Πυρ της αντιπολίτευσης
Κόκκινο πανί για την αντιπολίτευση ο Νίκος Τσάφος- Στο στόχαστρο δημόσιες αναφορές του περί ύπαρξης «Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου

Γιατί η Southwest Airlines «στράβωσε» με την αντιστάθμιση κινδύνου στα καύσιμα
Η Southwest Airlines, μοναδική στον κλάδο των αερομεταφορών για τη συνεχιζόμενηδέσμευσή της στην αντιστάθμιση, λέει ότι το πρόγραμμα ήταν πολύ δαπανηρό

Τέσσερις προτάσεις Τσίπρα για μια νέα δημοσιονομική αρχιτεκτονική της ΕΕ
«Η Ευρώπη πρέπει να υποστηρίξει την ειρήνη με τους καλύτερους δυνατούς όρους», σημείωσε ο Αλέξης Τσίπρας στην πρώτη του διάλεξη στο Κέντρο Ευρωπαϊκών Σπουδών του Harvard

Bain & Company: Ποιοι παράγοντες οδηγούν σε επιβράδυνση των στόχων net-zero στον κλάδο της ενέργειας
Τι αποκαλύπτει πρόσφατη έρευνα «2025 Energy & Natural Resources Executive Survey» της Bain & Company

Η Chevron και το τουρκολιβυκό μνημόνιο
Τι σημαίνει διπλωματικά η εκδήλωση ενδιαφέροντος της Chevron και οι επόμενοι σταθμοί στα ελληνοτουρκικά

Τενερίφη 1977: Η ανείπωτη αεροπορική τραγωδία με εκατοντάδες νεκρούς
Πώς συνέβη η μεγαλύτερη τραγωδία στα χρονικά της αεροπλοΐας

Στο Παρίσι ο Μητσοτάκης για τη Σύνοδο των ηγετών για την ασφάλεια και την Ουκρανία
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα συναντηθεί στο περιθώριο της Συνόδου με τους ηγέτες της Κύπρου, της Γαλλίας, του Λιβάνου

Σε ποια χώρα τα σούπερ μάρκετ επωφελήθηκαν εις βάρος των καταναλωτών
Τα σουπερμάρκετ της Αυστραλίας αύξησαν το περιθώριο κέρδους, τη στιγμή που το κόστος ζωής εκτοξεύεται, λέει η ρυθμιστική αρχή της χώρας

Ο Νίκος Παπαευσταθίου νέος γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας
Ο Νίκος Παπαευσταθίου υπέβαλε το πρωί την παραίτησή του από το ΕΚΑΒ, μετά από πάρα πολλά χρόνια στα ηνία του φορέα