
Ακάθεκτοι συνεχίζουν οι Χούθι τα χτυπήματα κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα. Την περασμένη Τετάρτη οι αντάρτες επιτέθηκαν στο ελληνόκτητο πλοίο Tutor, την ώρα που έπλεε ανοιχτά των ακτών του λιμανιού της Χοντέιτα που αποτελεί ένα από τα προπύργια των Χούθι.
Το in φέρνει στο φως της δημοσιότητας, νέο βίντεο που δείχνει καρέ καρέ την παγιδευμένη με εκρηκτικά βάρκα να πλησιάζει στην πρύμνη του πλοίου, της Evalend Shipping CO SA, συμφερόντων Κρίτωνα Λεντούδη. Η βάρκα προσέκρουσε στο κήτος του πλοίου προκαλώντας ρήγμα.
Σημειώνεται ότι από την σύγκρουση προκλήθηκαν εκτεταμένες ζημιές στο μηχανοστάσιο του πλοίου, το οποίο έμεινε ακυβέρνητο για 3 ημέρες, ενώ μέλος του πληρώματος εγκλωβίστηκε στο μηχανοστάσιο και έχασε τη ζωή του λόγω της εισροής υδάτων.
Χούθι: Aπειλούν με νέα χτυπήματα δίνοντας στη δημοσιότητα την επίθεση στο TUTOR
Το βίντεο της επίθεσης των Χούθι
Στο βίντεο φαίνεται η στιγμή της μεγάλης έκρηξης που προκάλεσαν οι Χούθι στην πρύμνη του πλοίου, ενώ ακούγονται και οι φωνές τους. Η επίθεση έγινε το πρωί της Τετάρτης και από την έκρηξη προκλήθηκαν εκτεταμένες ζημιές στο μηχανοστάσιο του πλοίου. Η μηχανή σταμάτησε να λειτουργεί και εισέρρευσαν νερά.
Ακόμη, στο εν λόγω υλικό που εξασφάλισε το in, διακρίνεται μία βάρκα παγιδευμένη με εκρηκτικά την ώρα που προσεγγίζει το ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο, περίπου 70 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά του λιμανιού της Χουντέιντα, έδρα των Χούθι.
«Το πλοίο Tutor απενεργοποίησε το διεθνές σύστημα αναγνώρισης AIS κατά τη διέλευσή του »
Στην τελευταία τους ανακοίνωση μέσω Telegram, οι Χούθι ανέφεραν πως «Το πλοίο TUTOR απενεργοποίησε το διεθνές σύστημα αναγνώρισης AIS κατά τη διέλευσή του από την Ερυθρά Θάλασσα. Κατά τη στόχευση και τη βύθιση του πλοίου TUTOR χρησιμοποιήθηκαν διάφορα ναυτικά όπλα, μεταξύ των οποίων και όπλα που χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά».
Στην συνέχεια, οι Χούθι απειλούν και πάλι λέγοντας «Καλούμε όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες να λάβουν σοβαρά υπόψη τους τις προειδοποιήσεις μας, διαφορετικά θα φέρουν την πλήρη ευθύνη για την ασφάλεια των πλοίων και των πληρωμάτων.»
Τέλος στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι: « Δεν θα διστάσουμε να χρησιμοποιήσουμε όλα τα μέσα και τα ναυτικά όπλα για να υποστηρίξουμε τους αδελφούς μας μαχητές στη Γάζα, στο πλαίσιο των επιχειρήσεων των Ενόπλων Δυνάμεων».
Οι Χούθι ανέλαβαν την ευθύνη
Μετά την επίθεση στο Tutor, το πλοίο που μετέφερε άνθρακα πλημμύρισε και δεν μπορεί να κάνει ελιγμούς. Με ανακοίνωση που εξέδωσαν οι Χούθι ανέλαβαν την ευθύνη για το χτύπημα στο ελληνόκτητο πλοίο.
Ο πρόεδρος των Φιλιππίνων, Φερντινάντ Μάρκος, δήλωσε πως οι αρχές της χώρας συντονίζονται με τους διασώστες για να μεταφερθούν τα μέλη του πληρώματος στο Τζιμπουτί και από εκεί να επαναπατρισθούν.
🇾🇪⚔️🇮🇱 🚢 UKMTO officially reports that the “Tutor” ship has sunk in the Red Sea, after it was targeted by the Yemeni Armed Forces with a naval drone, as well as aerial drones and ballistic missiles.
iMALIK pic.twitter.com/PLxiWYnSla
— dana (@dana916) June 18, 2024


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.