
Περίπου 4 δισ. ευρώ το χρόνο χάνει η χώρα μας καθώς ο συνεδριακός τουρισμός παραμένει χωρίς ουσιαστική ανάπτυξη. Η έλλειψη μιας συνεκτικής στρατηγικής ανάπτυξης του συνεδριακού και εκθεσιακού τουρισμού εάν συγκριθεί με άλλες ευρωπαϊκές χώρες ιδίου μεγέθους με την Ελλάδα καταδεικνύεται από τις έρευνες των εταιρειών κι επαγγελματιών που έχουν πραγματικά επενδύσει στην αγορά των επιχειρηματικών εκδηλώσεων.
Αθήνα: Στο «top 10» του παγκοσμίου συνεδριακού τουρισμού
Συνεδριακός τουρισμός
Σε συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε χθες σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Ελλήνων Επαγγελματιών Εκδηλώσεων και Οργανωτών Συνεδρίων (HAPCO & DES) η πρόεδρος του κα Σίσσυ Λυγνού παρουσίασε μελέτη σύμφωνα με την οποία ο κλάδος του Συνεδριακού Τουρισμού και των Events στην Ελλάδα, συμβάλλει σήμερα κατ’ εκτίμηση με περισσότερο από 2,5 δις στην εθνική οικονομία, ποσό που δύναται μεσοπρόθεσμα υπό προϋποθέσεις να φτάσει στα 6,5 δις ευρώ.
Ουραγός η Ελλάδα
Στην συνέντευξη τύπου παρουσιάσθηκαν στοιχεία σύμφωνα με τα οποία η Ελλάδα βρίσκεται στην 47η θέση μεταξύ 50 χωρών όσον αφορά στην οικονομική συμβολή του συνεδριακού τουρισμού στην οικονομία της κάθε χώρας, στο ΑΕΠ και την απασχόληση. Όπως ειπώθηκε είμαστε τελευταίοι σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες αντίστοιχου μεγέθους. Στη Σουηδία η συμβολή του συνεδριακού τουρισμού είναι τρεις φορές υψηλότερη από ότι στη χώρα μας. Δεν υπάρχουν υποδομές και το κράτος δεν έχει αντιληφθεί πόσο σημαντικό είναι το προϊόν, τονίσθηκε από τους εκπροσώπους του HAPCO.
Επιστημονικά συνέδρια
Όπως αναφέρθηκε, επίσης, ετησίως η χώρα μας χάνει περισσότερα από 20 διεθνή επιστημονικά συνέδρια και περισσότερα από 100 εταιρικά / corporate events. Ουσιαστικά έχουμε απώλειες περισσότερων από 100.000 συνεδριακών επισκεπτών το χρόνο και πλέον των 50.000 επισκεπτών εταιρικών / corporate events ετησίως, τονίζει ο HAPCO.
Η κα. Λυγνού τόνισε ότι ο κλάδος των συνεδρίων και εκδηλώσεων δίνει τη λύση στην εποχικότητα και στον ποιοτικό τουρισμό. Ο χώρος πρέπει να υποστηριχθεί και να πλαισιωθεί από εθνική στρατηγική και στοχευμένη προβολή και σύμφωνα με το σχέδιο που έχουμε καταθέσει προς την πολιτεία. Είναι γεγονός ότι πλέον λόγω της έλλειψης των υποδομών αλλά και διαθεσιμότητας η χώρα μας χάνει έσοδα από Συνέδρια και Events που αγγίζουν ετησίως τουλάχιστον το 1 δισ. ευρώ.
Έλλειψη μεγάλου συνεδριακού κέντρου
Προκειμένου να επωφεληθεί η ελληνική οικονομία από την ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού σύμφωνα με τον HAPCO χρειάζεται κυρίως ένα ευέλικτο, Βιώσιμο Συνεδριακό Κέντρο το οποίο θα έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει διεθνές συνέδριο με χωρητικότητα 6.000 ατόμων και άνω. Επίσης απαιτείται ανάπτυξη υποδομών για κοινωνικές εκδηλώσεις και events άνω των 1.500 ατόμων καθώς και ευελιξία στην χρήση των ιστορικών τόπων για events. Όπως τονίσθηκε χρειάζεται μια επένδυση στο πλαίσιο μιας συνεργασίας του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα για ένα τόσο μεγάλο συνεδριακό. Το Tae Kwo Do είναι ένας χώρος, όπως και άλλοι χώροι, όπως ειπώθηκε.
Ο HAPCO ζητά ακόμη στοχευμένη προβολή της συνεδριακής Ελλάδας (Meetings Industry), επιστροφή του ΦΠΑ για εκδηλώσεις συνδέσμων και εταιρειών του εξωτερικού έτσι ώστε να καταστεί ο Συνεδριακός Τουρισμός της Ελλάδας ανταγωνιστικός έναντι των άλλων ευρωπαϊκών πόλεων, κ.α
Επίσης ο HAPCO προχωρεί σε στρατηγικές συνέργειες για την προώθηση του συνεδριακού τουρισμού μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η συνεργασία με την Aegean η οποία είναι στρατηγικός εταίρος του Οργανισμού.
Έχασε ελαφρώς έδαφος η Ελλάδα
Η χώρα μας αν και έχασε ελαφρώς έδαφος το 2023 σε σύγκριση με το 2022 ωστόσο όπως καταγράφηκε στα αποτελέσματα της ICCA (International Congress and Convention Association), η Αθήνα διατηρεί τη δυναμική της μεταξύ των σημαντικότερων συνεδριακών πόλεων, ενώ η Θεσσαλονίκη πραγματοποίησε εντυπωσιακή άνοδο.
Ειδικότερα, η Ελλάδα βρίσκεται για το 2023 στη 16η θέση της παγκόσμιας κατάταξης, από τη 13η το 2022 και αντίστοιχα στην 11η θέση στην Ευρώπη το 2023, από τη 10η το 2022. Η Αθήνα κατέχει την 15η θέση για το 2023, από την 8η θέση το 2022 και αντίστοιχα στην 11η θέση στην Ευρώπη το 2023, από 8η το 2022. Τέλος, η Θεσσαλονίκη ανέβηκε στην 42η θέση στον κόσμο το 2023, από 78η το 2022 και αντίστοιχα στην 26η στην Ευρώπη το 2023, από 51η το 2022.
Η συμβολή
Από τα στοιχεία που παρουσίασε ο HAPCO είναι εμφανή τα θετικά της ανάπτυξης του συνεδριακού τουρισμού:
-τα συνέδρια μεγαλύτερα των 1.500 ατόμων είναι διάρκειας 3-4 ημερών με άμεσο τζίρο (direct impact) από 1 εκατ. έως πέντε εκατ. ευρώ ενώ η συνολική κατά κεφαλή δαπάνη (total spending/person) είναι από 1.000 – 7.000 ευρώ/άτομο
– τα εταιρικά συνέδρια (Meeting) μεγαλύτερα των 500 ατόμων διάρκειας τριών ημερών προσφέρουν άμεσο τζίρο (direct impact) από 800.000 – 1.500.000 εκατ. ευρώ. Η συνολική κατά κεφαλή δαπάνη (total spending/person) ανέρχεται από 1.500 ευρώ έως 4.000 ευρώ/άτομο
-τα Incentive Trip μεγέθους 100 ατόμων και διάρκειας τριών ημερών δημιουργούν άμεσο τζίρο (direct impact) από 300.000 ευρώ έως 1.500.000 ευρώ με την συνολική κατά κεφαλή δαπάνη (total spending/person) να ανέρχεται από 3.000 ευρώ μέχρι 15.000 ευρώ/άτομο
-Οι εκθέσεις 40.000 ατόμων και διάρκειας τριών ημερών ο άμεσος τζίρος (direct impact) ανέρχεται σε 100.000.000 ευρώ/ έτος, με την συμβολή στον δευτερογενή τομέα στα 500.000.000 ευρώ και συμβολή στο ΑΕΠ με 100.000.000 ευρώ.
Τέλος να σημειωθεί ότι διεθνώς ο συνεδριακός τουρισμός αν και έχασε λόγω της πανδημίας πάνω από 1,9 δις. δολ ωστόσο το 2022 οι επιχειρηματικές εκδηλώσεις παρήγαγαν πάνω από 1.15 τρισεκατομμύρια δολάρια άμεσων δαπανών, ενώ υποστήριξαν 10.9 εκατομμύρια άμεσες θέσεις εργασίας παγκοσμίως και παρήγαγαν 662.6 δισεκατομμύρια δολάρια άμεσου ΑΕΠ. Η Μέση Δαπάνη ανά Συμμετέχοντα ανήλθε στα 707 δολάρια.


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Αλλάζει εικόνα το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με επενδύσεις 1,28 δισ. - Οι νέοι στόχοι
Ανοδικά ξεκίνησε η επιβατική κίνηση το 2025 κόντρα στην διεθνή αβεβαιότητα- Οι νέες πηγές εσόδων και το πράσινο φως στο μέρισμα των 0,78 ευρώ ανά μετοχή

Πληρότητες ως 95% στις πτήσεις της Aegean- Οι top5 προορισμοί σε Ελλάδα και εξωτερικό
Υψηλές πληρότητες καταγράφονται για την πασχαλινή έξοδο σε αεροπορικές πτήσεις της Aegean τόσο για προορισμούς εσωτερικού όσο και εξωτερικού

Συνεργασία Mercan Group με Wyndham Hotels & Resorts στην Κέρκυρα
Η συμφωνία σηματοδοτεί την πρώτη επένδυση του ομίλου Mercan Group στην Ελλάδα, ενισχύοντας την παρουσία της Wyndham στη Μεσόγειο

Άνοδος τιμών, σταθερές πληρότητες για τα ξενοδοχεία - Προς νέο ρεκόρ εισπράξεων
Σε ανοδική τροχιά βρίσκονται τα ελληνικά ξενοδοχεία - Αύξηση των εισπράξεων αναμένει η Τράπεζα της Ελλάδας

JOMO: Τι είναι και πως κάνει τα ταξίδια καλύτερα;
Έχοντας μπει για τα καλά στην εποχή των ταξιδιών -πρώτα το Πάσχα, μετά το καλοκαίρι- το JOMO είναι μια τάση που υπόσχεται να κάνει τις διακοπές μας καλύτερες. Και πιο ήρεμες.

Τι φοβούνται οι Αμερικανοί ταξιδιώτες φέτος
Οι Αμερικανοί που σχεδιάζουν ταξίδια στο εξωτερικό θα βρεθούν αντιμέτωποι με τα απόνερα των πολιτικών Τραμπ

Σκληρή μάχη Hilton - Marriott για την πρωτιά στην Ελλάδα - Ποια παίρνει... κεφάλι
Hilton και Marriott μάχονται για την πρώτη θέση - Σημαντικές επενδύσεις για τη λειτουργία νέων ξενοδοχείων σε διάφορα μέρη της Ελλάδας

Ακάθεκτοι οι αμερικανοί τουρίστες παρά τον τυφώνα Τραμπ- Κανονικά οι κρατήσεις για Ελλάδα
Απτόητοι οι αμερικανοί τουρίστες - Άνοδος 18,6% των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων - Τι προβληματατίζει τους Έλληνες ξενοδόχους

Γιατί οι Ευρωπαίοι ακυρώνουν τα ταξίδια στις ΗΠΑ
Οι διεθνείς επισκέπτες μένουν μακριά καθώς αυξάνεται η πολιτική και οικονομική ένταση