Η Boeing πλησιάζει σε συμφωνία για την εξαγορά της Spirit AeroSystems καθώς η πρώην θυγατρική της σημείωσε σημαντική πρόοδο σε ξεχωριστές συνομιλίες με την Airbus για μια αμοιβαία διάλυση της συνεργασίας με τον προμηθευτή εξαρτημάτων και υλικών αεροναυπηγικής, ανέφεραν την Πέμπτη στο Reuters άνθρωποι που γνωρίζουν το θέμα.

Boeing: Απίθανοι διάλογοι στην ακρόαση του CEO στη Γερουσία

Η Boeing ξεκίνησε συνομιλίες νωρίτερα αυτό το έτος για να αγοράσει ξανά τον προμηθευτή με έδρα τη Wichita του Κάνσας με την οποία διαχωρίστηκε το 2005, επιδιώκοντας να σταθεροποιήσει ένα βασικό μέρος της αλυσίδας εφοδιασμού για το τζετ της με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, μετά το ατύχημα εν πτήσει ενός 737 MAX τον Ιανουάριο. Ωστόσο, στις συνομιλίες υπήρξε εμπόδιο το έργο της Spirit για την Airbus, με τον ευρωπαϊκό όμιλο να απειλεί να μπλοκάρει οποιαδήποτε συμφωνία που αφορούσε την κατασκευή ανταλλακτικών για τα νεότερα μοντέλα της Boeing.

Η Boeing και η Airbus πέτυχαν σε γενικές γραμμές να διαχωρίσουν τα προγράμματα της Spirit σε έργα που θα αναλάβει για την Βoeing και για τον ευρωπαϊκό ανταγωνιστή της, Airbus. Υπάρχει επίσης μια τρίτη κατηγορία προγραμμάτων που μπορεί να πωληθούν ή να αντιμετωπιστούν χωριστά, είπε μία από τις πηγές.

Το ακριβές χρονοδιάγραμμα της συμφωνίας δεν είναι σαφές, αλλά οι πηγές είπαν ότι θα μπορούσε να έρθει εντός ημερών ή εβδομάδων, εκτός από εμπλοκές της τελευταίας στιγμής.

Η Airbus, η οποία θεωρείται ευρέως ως το κύριο εμπόδιο για μια συμφωνία, βλέπει «καλή πρόοδο» στις συνομιλίες με την Spirit, ανέφερε μια πηγή που γνωρίζει το θέμα. Μια δεύτερη πηγή είπε ότι μια συμφωνία για τα περιουσιακά στοιχεία της Spirit που σχετίζονται με την Airbus ήταν πιο πιθανή από ό,τι πριν από τα μέσα του έτους.

H Boeing επιζητεί ασφάλεια στα εργοστάσιά της

Η Boeing ανακοίνωσε ότι εξαγοράζει το Spirit για να εξασφαλίσει ασφάλεια και ποιότητα στα εργοστάσιά της, ενώ προηγουμένως είχε κατηγορήσει τη Spirit ότι την είχε προμηθεύσει με ημιτελή ή ελαττωματικά εξαρτήματα.

Ωστόσο, αρκετές πηγές του κλάδου δήλωσαν ότι η έκρηξη της 5ης Ιανουαρίου αναζωπύρωσε επίσης το παλαιότερο ενδιαφέρον της Boeing να εξαγοράσει την εταιρεία λόγω ανησυχιών σχετικά με την οικονομική και βιομηχανική ανθεκτικότητα της Spirit καθώς και την ανάγκη να επενδύσει σε ψηφιακά συστήματα παραγωγής.

Η Spirit σημείωσε καθαρή ζημιά 617 εκατομμυρίων δολαρίων το πρώτο τρίμηνο, πολύ περισσότερο από ό,τι περίμεναν οι αναλυτές. H μετοχή σημείωσε άνοδο 4,1% στις συναλλαγές εκτός ωραρίου την Πέμπτη.

Τον Απρίλιο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Airbus Guillaume Faury είπε στο Reuters ότι «δεν είναι απίθανο» η Airbus να αναλάβει τις λειτουργίες της Spirit για το A350, το κορυφαίο αεροσκάφος μακρινών αποστάσεων του οποίου η άνω μέση άτρακτος κατασκευάζεται στο Kinston της Βόρειας Καρολίνας και το μικρό A220 του οποίου τα φτερά κατασκευάζονται σε εργοστάσιο της Spirit στο Μπέλφαστ της Βόρειας Ιρλανδίας.

Η Airbus και η Boeing εργάζονταν για να ξεπεράσουν τα προβλήματα στο κόστος των αποθεμάτων και την αξία των συμβολαίων, ανέφεραν δύο πηγές.

Εκπρόσωπος της Airbus είπε ότι η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις “με την Spirit AeroSystems για να προστατεύσει την προμήθεια των προγραμμάτων μας και να καθορίσει έναν πιο βιώσιμο τρόπο προόδου, τόσο επιχειρησιακά όσο και οικονομικά, για τα διάφορα πακέτα εργασίας της Airbus για τα οποία είναι υπεύθυνη σήμερα η Spirit AeroSystems”.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή