
Γαλλικά μπράντι, κρασιά της Μεσογείου, χοιρινό από την Ιβηρική, γαλακτοκομικά προϊόντα από τη βόρειο Ευρώπη και αυτοκίνητα από τη βαριά βιομηχανία της ΕΕ κινδυνεύουν περισσότερο με την επιβολή δασμών από την Κίνα.
Εμπόριο Ευρώπης και Κίνας: Το στοίχημα των 740 δισ. ευρώ απειλείται από την κόντρα για τους δασμούς
Μετά την απόφαση της Κομισιόν να επιβάλλει επιπλέον δασμούς έως 38% σε ηλεκτρικά οχήματα που παράγονται στην Κίνα κατηγορώντας το Πεκίνο για κρατικές επιδοτήσεις που δημιουργούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε εγχώριους ομίλους, η κινεζική κυβέρνηση φαίνεται ότι εξετάζει τώρα το πως θα απαντήσει.
Το παράδειγμα της Αυστραλίας είναι ενδεικτικό για την πολιτική που μπορεί να ακολουθήσει το Πεκίνο σε μια τέτοια κίνηση, αφού είναι πιθανό να επιλέξει συγκεκριμένες μόνο κατηγορίες προϊόντων με στόχο να κάνει τη μεγαλύτερη ζημιά.
Σε αντίθεση με τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ και Κίνας όπου οι δύο πλευρές έχουν επιβάλλει εκατέρωθεν νέους υψηλούς δασμούς σε σαρωτική σειρά προϊόντων, τώρα το Πεκίνο μπορεί να ακολουθήσει απέναντι στην Ευρώπη διαφορετική προσέγγιση, που είχε χρησιμοποιήσει κατά της Αυστραλίας όπως εκτιμά σε ανάλυσή του το Bloomberg.
Με το ξέσπασμα της πανδημίας Covid-19 η Αυστραλία είχε ζητήσει να ξεκινήσουν έρευνες για την προέλευση του ιού στην Κίνα και στη συνέχεια είχε απαγορεύσει τη χρήση κινεζικού τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού σε εγχώρια δίκτυα πέμπτης γενιάς (5G). Η Κίνα είχε απαντήσει επιβάλλοντας μεγάλους δασμούς άνω του 200% στις εισαγωγές κρασιών από την Αυστραλία καθώς και δασμούς σε σιδηρομετάλλευμα και άλλα ορυκτά. Μόνο πρόσφατα και μετά από τρία περίπου χρόνια άρχισαν να καταργούνται οι δασμοί αυτοί οι οποίοι προκάλεσαν σημαντική μείωση στις πωλήσεις τέτοιων προϊόντων από την Αυστραλία.
Μπράντι και κρασιά
Βασικό ευρωπαϊκό προϊόν που θα μπορούσε να βάλει στο στόχαστρο η Κίνα είναι το μπράντι το οποίο αποτελεί βασικό προϊόν παραγωγής Γαλλίας. Το Πεκίνο ανακοίνωσε έρευνα αντιντάμπινγκ τον Ιανουάριο, η οποία μπορεί να διαρκέσει ένα χρόνο ή ακόμη περισσότερο αλλά το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας θα μπορούσε να ανακοινώσει προκαταρκτικούς δασμούς ανά πάσα στιγμή, όπως έκανε κατά τη διάρκεια παρόμοιας έρευνας για το κρασί από την Αυστραλία. Η Γαλλία θα μπορούσε να πληγεί και από τυχόν κινεζικούς δασμούς στο κρασί αφού είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας κρασιού στην Κίνα. Πλήγμα αναμένεται επίσης να δεχτούν από μια τέτοια κίνηση και άλλα μεσογειακά έθνη.
Προϊόντα χοιρινού
Μόλις πριν από λίγες ημέρες –και μετά την επιβολή δασμών από την ΕΕ σε κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα- η Κίνα ανακοίνωσε έρευνες μετά από καταγγελίες για φερόμενες πρακτικές ντάμπινγκ από παραγωγούς χοιρινού στην Ευρώπη. Εάν επιβληθούν δασμοί τότε θα μπορούσαν να πληγούν καίρια μεγάλοι εξαγωγείς όπως η Ισπανία, αλλά και χώρες όπως η Δανία και η Ολλανδία. Η Κίνα είναι από τις χώρες με τη μεγαλύτερη κατά κεφαλήν κατανάλωση χοιρινού στον κόσμο και έχει μεγάλη δική της παραγωγή. Εναλλακτικά θα μπορούσε να αγοράζει πρόσθετες ποσότητες από άλλες χώρες όπως η Βραζιλία και οι ΗΠΑ αναφέρουν πηγές του Bloomberg.
Γαλακτοκομικά προϊόντα
Πιθανοί δασμοί θα μπορούσαν να επιβληθούν επίσης σε γαλακτοκομικά προϊόντα από την Ευρώπη. Περίπου το ένα τρίτο των εισαγωγών γαλακτοκομικών προϊόντων της Κίνας προέρχεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από χώρες όπως η Δανία, η Ολλανδία, η Γερμανία και η Γαλλία.
Τα αυτοκίνητα
Εκτός από τρόφιμα και ποτέ η Κίνα θα μπορούσε να επιβάλλει δασμούς σε αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη. Το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας στην ΕΕ άφησε να εννοηθεί τον περασμένο μήνα ότι τα εισαγόμενα αυτοκίνητα με κινητήρες μεγάλου κυβισμού θα μπορούσαν να είναι επιπλέον στόχος για αντίποινα του Πεκίνου. Ήδη κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτων ζήτησαν από την κυβέρνηση της Κίνας να αυξήσει τους δασμούς σε ευρωπαϊκά αυτοκίνητα.
Από μια τέτοια ενδεχόμενη κίνηση του Πεκίνου θα πλήττονταν κυρίως χώρες όπως η Γερμανία και η Σλοβακία που έχουν στο έδαφός τους πολλά εργοστάσια αυτοκινητοβιομηχανιών. Μια τέτοια κίνηση είναι πιθανή επειδή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε την προηγούμενη εβδομάδα στην επιβολή δασμών σε ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται σε κινεζικό έδαφος, με τους δασμούς αυτούς να φτάνουν πλέον συνολικά έως και το 48%.


Latest News

Γύρισε ο τροχός - Η χρηματιστηριακή αξία της Hermès ξεπερνά την LVMH
Πώς η Hermès έγινε η τρίτη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία στην Ευρώπη - Τα λάθη της LVMH

Nike,Ugg ή Lululemon; Ποια μάρκα προτιμούν να αγοράζουν οι νέοι
Ανακατατάξεις και εκπλήξεις έκρυβε η έρευνα της Piper Sandler για τις καταναλωτικές συνήθειες των εφήβων - Η θέση Nike, Ugg, Lululemon

Ο Τραμπ βάζει φραγμούς στο μεγάλο ταξίδι των διαμαντιών
Οι έμποροι προειδοποιούν για «στασιμότητα» καθώς τα διαμάντια που αποστέλλονται μέσω του βασικού κόμβου της Αμβέρσας μειώνονται κατά 85%

Σενάρια διαδοχής μετά την πτώση πωλήσεων - Ακόμη ένα πλήγμα για την LVMH
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα ηνία της LVMH, είναι αυτή που έχει αρχίσει να επιβαρύνει την εικόνα του ομίλου

Η αντίσταση του Χάρβαρντ στα νέα ήθη Τραμπ θα του κοστίσει 9 δισ. δολάρια
Οι αμερικανικές υπηρεσίες είχαν γνωστοποιήσει προηγουμένως ότι επανεξετάζουν περίπου 9 δισεκατομμύρια δολάρια από τις υποτροφίες και τις συμβάσεις του Χάρβαρντ

Γιατί ο Ντίμον πουλά μετοχές της JPMorgan
Ο CEO της JPMorgan ξεκίνησε από το περασμένο έτος να εκφορτώνει μετοχές της τράπεζας

Η Nissan μειώνει την παραγωγή των μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, λόγω δασμών
Η Nissan είναι πιο εκτεθειμένη από ορισμένους άλλους ανταγωνιστές της

Ημιαγωγοί και φάρμακα ο επόμενος στόχος Τραμπ
Ο Ντόναλντ Τραμπ λέει επίσης ότι σκέφτεται «κάτι να βοηθήσει τις εταιρείες αυτοκινήτων»

Στο τραπέζι ακόμη και μία «έκπληξη» από την ΕΚΤ - Τι «βλέπει» η SoGen
Η Societe Generale δεν αποκλείει να μειωθεί το επιτόκιο κατά 50 μονάδες βάσης, ώστε να είναι πιο ξεκάθαρη η «έξοδος» από την περιοριστική νομισματική πολιτική

Ανακατεύει το ΔΣ η Intel - Μεγάλες αλλαγές αναμένονται τον Μάιο
Η Intel αναδομεί την διοίκηση σε μια προσπάθεια να ανακτήσει το χαμένο έδαφος της τελευταίας τετραετίας