Στα 70στά γενέθλιά της η αλυσίδα Σκλαβενίτης, η κορυφαία εταιρεία της οργανωμένης λιανικής τροφίμων της χώρας, αλλάζει πίστα επιχειρώντας να επαναλάβει το ελληνικό success story και στην Κύπρο, ανακοινώνοντας την υπογραφή συμφωνίας με την οικογένεια Παπαντωνίου για την ενσωμάτωση των 9 καταστημάτων των Υπεραγορών Papantoniou Supermarkets στο δίκτυό της.
Το 14ο deal της Σκλαβενίτης σε 17 χρόνια
Πρόκειται για την 14η εξαγορά της Σκλαβενίτης τα τελευταία 17 χρόνια (σ.σ. η 13η ήταν απόκτηση των καταστημάτων σούπερ μάρκετ «Φλεβάρης» στη Ρόδο πριν ένα μήνα), ενισχύοντας έτι περαιτέρω το οικονομικό της αποτύπωμα, που μεταφράζεται σε 5 δισ. ευρώ τζίρο, ενώ αρχίζει να «χτίζει» σε γερά θεμέλια και το διεθνές προφίλ του brand με το βλέμμα και σε άλλες αγορές του εξωτερικού.
Τρόφιμα: «Ψήνονται» 11+1 νέα deals
Στην Κύπρο η Σκλαβενίτης βρέθηκε από καραμπόλα το 2017, μετά την εξαγορά της πτωχυμένης Μαρινόπουλος, στο μεγαλύτερο deal διάσωσης που έχει καταγραφεί στο εγχώριο retail, διαθέτοντας μέχρι το deal με την Παπαντωνίου 18 καταστήματα σε Λευκωσία (8), Λεμεσό (5), Πάφο (2), Λάρνακα (2) και Παραλίμνι (1).
Πλέον με την προσθήκη των 9 καταστημάτων των Υπεραγορών Papantoniou Supermarkets -5 στην Πάφο, 3 στη Λεμεσό και 1 στη Λευκωσία (Έγκωμη)- το δίκτυο της ελληνικής αλυσίδας ανεβαίνει στα 27 σημεία πώλησης, ανεβαίνοντας ταυτόχρονα και ένα σκαλί στην κατάταξη των μεγαλύτερων «παικτών» της Μεγαλονήσου, ενώ παράλληλα αποκτά μεγαλύτερη διαπραγματευτική ισχύ έναντι των προμηθευτών της.
Ας σημειωθεί ότι στις δύο πρώτες θέσεις στον κλάδο των σούπερ μάρκετ στην Κύπρο εμφανίζονται η Lidl Κύπρου με 22 καταστήματα και τζίρο πάνω από 350 εκατ. ευρώ, καθώς και η Άλφα Μέγα του ομίλου Παπαέλληνα, με 19 καταστήματα και ετήσιες πωλήσεις γύρω στα 350 εκατ. ευρώ.
Η Σκλαβενίτης Κύπρου, με κύκλο εργασιών γύρω στα 200 εκατ. ευρώ ετησίως, είναι ο τρίτος «παίκτης» στην κυπριακή αγορά, με μερίδιο περίπου στο 20%. Προσθέτοντας πλέον και τα 120 εκατ. ευρώ που είναι ο τζίρος των Υπεραγορών Παπαντωνίου πλησιάζει πολύ κοντά στους δύο leaders.
Συνολικά η Σκλαβενίτης Κύπρου απασχολεί 1.580 άτομα προσωπικό, ενώ υπολογίζεται ότι στα καταστήματα της αλυσίδας μπαίνουν καθημερινά περίπου 20.000 άτομα.
Ποια είναι η αλυσίδα Υπεραγορές Παπαντωνίου στην Κύπρο
Το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας Υπεραγορές Παπαντωνίου άνοιξε στην Χλώρακα, στην Πάφο, το 1987, µε χώρο πώλησης μόλις 150 τ.µ. Μετά από αρκετές προσθήκες και ανακαινίσεις, το αρχικό κατάστημα διαθέτει πλέον 2.000 τ.µ. σύγχρονου εμπορικού χώρου.
Με αργή αλλά σταθερή ανάπτυξη μέσα στα επόμενα χρόνια η αλυσίδα απέκτησε ακόμη 8 καταστήματα:
1997: Υπεραγορά Πάφου
2006: Υπεραγορά Κάτω Πάφου
2007: Υπεραγορά Πόλις Χρυσοχούς
2009: Υπεραγορά Πισσουρίου
2012: Υπεραγορά Ύψωνα
2015: Υπεραγορά Καθολικής (Κέντρο Λεμεσού)
2016: Υπεραγορά Γεροσκήπου
2019: Υπεραγορά Έγκωμη
με τη «δύναμη πυρός» της να συγκεντρώνεται κυρίως στην περιοχή της Πάφου όπου διαθέτει 5 υπεραγορές.
Επιπλέον, από το 2018 λειτουργεί υπερσύγχρονο κέντρο διανομής για καλύτερο χειρισμό των αποκλειστικών εισαγωγών και της ιδιωτικής ετικέτας Παπαντωνίου, καθώς και ξηρής και ψυχόμενης αποθήκης.
Η ανάπτυξη συνεχίστηκε, με τις Υπεραγορές Παπαντωνίου να γίνονται οι πρώτες υπεραγορές στην Κύπρο με πιστοποίηση διεθνών προτύπων ISO 9001 και ISO 22000 ώστε να εναρμονίζονται πλήρως με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς διασφάλισης ποιότητας και υγιεινής.
Το 2019, οι Υπεραγορές Παπαντωνίου προχώρησαν σε συνεργασία με την εταιρεία Sainsbury’s, για αποκλειστική αντιπροσώπευση των προϊόντων Sainsbury’s στην Κύπρο.
Παράλληλα, η εταιρεία έχει επενδύσει στη δημιουργία σύγχρονης μονάδας μεταποίησης και συσκευασίας φρέσκων κρεάτων, φρούτων και λαχανικών.
Το χρονικό των 14 εξαγορών
Το εντυπωσιακό μέγεθος του ομίλου Σκλαβενίτης: 525 καταστήματα, 37.270 εργαζόμενοι, 4 κέντρα διανομής παραγγελιών eMarket, 7 κέντρα διανομής στην Ελλάδα και 3.000 προμηθευτές από την Ελλάδα και το εξωτερικό «κτίστηκε» πέραν της οργανικής ανάπτυξης και μέσα από εξαγορές.
Το πρώτο deal έγινε 2007 με την οικογενειακή λιανεμπορική επιχείρηση να πραγματοποιεί την εξαγορά 18 καταστημάτων της αλυσίδας Παπαγεωργίου, τα περισσότερα από τα οποία βρίσκονται στα νότια προάστια της Αττικής.
Το 2010 η Σκλαβενίτης απέκτησε 10 καταστήματα από την πτωχευμένη Ατλάντικ.
Το 2013 μέσα από συμφωνίες με τις αλυσίδες Δούκας, Extra-Πρώτα και Φθηνά και Μπαλάσκας απέκτησε 18 καταστήματα.
Το 2014 εξαγοράζεται το 100% των μετοχών της Makro Cash & Carry Ελλάδος, η οποία λειτουργεί 9 καταστήματα Χονδρικής σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Βόλο, Ηράκλειο και Ξάνθη. Έναν χρόνο αργότερα η MAKRO θα μετονομαστεί σε The Mart.
Την ίδια χρονιά αποκτά από την Βερόπουλος το 60% της αλυσίδας Χαλκιαδάκης έναντι 25 εκατ. ευρώ.
Την 1η Μαρτίου του 2017, μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις και την υπογραφή συμφωνίας για την εξυγίανση του Ομίλου Μαρινόπουλος, προστίθενται στο δίκτυο της επιχείρησης τα 400 καταστήματα του ομίλου.
Στις αρχές του 2020 προχώρησε στην εξαγορά του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ caremarket.gr, πάνω στο οποίο «χτίστηκε» το eMarket, το e-shop της αλυσίδας.
Τον Μάιο του 2022 ολοκληρώθηκε η απορρόφηση από την Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης των 9 από τα συνολικά 11 καταστήματα της γιαννιώτικης αλυσίδας SEP Markets – Παπαδόπουλος.
Στο τέλος του 2022 προχώρησε στην εξαγορά των 4 καταστημάτων της αλυσίδας Γέγος, μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις και αφού είχε προηγηθεί η παρά λίγο συμφωνία της Γέγος με την ΑΒ Βασιλόπουλος.
Ακολούθησε η εξαγορά της A/S Αγορά στη Λάρισα με τα 8 καταστήματα της τοπικής αλυσίδας να προστίθενται στο δυναμικό της Σκλαβενίτης τον Μάιο του 2023, ενώ δύο μέρες πριν το τέλος της περσινής χρονιάς η θεσσαλική εταιρεία συγχωνεύτηκε στην Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη.
Στα μέσα Μαΐου εφέτος η Σκλαβενίτης υπέγραψε συμφωνία με την διοίκηση των σούπερ μάρκετ «Φλεβάρης» για την μεταβίβαση των καταστημάτων της στην Ρόδο. Πρόκειται για δυο καταστήματα μεσαίου μεγέθους σε κομβικά σημεία του κοσμοπολίτικου νησιού (Κολύμπια και Κάλαθος), τα οποία συγκεντρώνουν υψηλή τουριστική κίνηση κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Μέχρι που ανακοινώθηκε και επίσημα η 14η εξαγορά, αλλά αυτή τη φορά στο εξωτερικό (Κύπρος).
Latest News
Η υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την JPMorgan Asset Management
Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι η διεύρυνση των επενδυτικών επιλογών που προσφέρει η Eurobank στους πελάτες της
Έκρηξη εσόδων για τη Γαλακτοβιομηχανία «Ομηρος» - Σχέδια επέκτασης σε νέες αγορές
H Γαλακτοβιομηχανία Όμηρος προχώρησε στην έναρξη λειτουργίας του νέου, υπερσύγχρονου εργοστασίου καθώς και την κυκλοφορία καινοτόμων προϊόντων
ΑΧΙΑ: Ισχυρά τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ - Στα 16,40 ευρώ η τιμή στόχος
Κατά την ΑΧΙΑ, η τριμηνιαία απόδοση οφείλεται στις συνεχιζόμενες θετικές τάσεις για τα αθλητικά στοιχήματα τόσο στα διαδικτυακά όσο και στα κανάλια λιανικής
Άλμα 661% στα καθαρά κέρδη της Ideal - Ο ρόλος των Attica και της πληροφορικής
Στα 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα της IDEAL Holdings με άνοδο 208% - Εξετάζουμε επενδυτικές ευκαιρίες, τονίζει ο πρόεδρος
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση