![Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: «Αποφορτίστηκαν» οι πωλήσεις τον Μάιο στην ΕΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/ilektriko-aytokinhto.jpg)
Τον Μάιο του 2024, οι ταξινομήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 3%, με μειώσεις να παρατηρούνται σε τρεις από τις τέσσερις μεγάλες αγορές: Ιταλία (-6,6%), Γερμανία (-4,3%) και Γαλλία (-2,9%). Η Ισπανία, από την άλλη, πέτυχε μέτρια ανάπτυξη 3,4% τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Μόλις 1 στα 7 σημεία φόρτισης στην ΕΕ με γρήγορους φορτιστές
Παρά την ύφεση τον Μάιο, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2024 αυξήθηκαν κατά 4,6% σε 4,6 εκατομμύρια μονάδες. Παρόμοιες επιδόσεις παρουσίασαν όλες οι μεγαλύτερες αγορές του μπλοκ, με την Ισπανία (+6,8%), τη Γερμανία (+5,2%), τη Γαλλία (+4,9%) και την Ιταλία (+3,4%) να σημειώνουν ανάπτυξη μέχρι στιγμής φέτος.
Τον Μάιο 2024, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, μείωση 13,8% από το προηγούμενο έτος. Εν τω μεταξύ, τα υβριδικά-ηλεκτρικά συνέχισαν να επεκτείνουν την παρουσία τους, φτάνοντας από το 25% σε σχεδόν 30% της αγοράς. Το συνδυασμένο μερίδιο των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 48,5%, από 52,1%, αντιπροσωπεύοντας πλέον λιγότερο από το ήμισυ της αγοράς.
Τον Μάιο του 2024, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) μειώθηκαν κατά 12% στις 114.308 μονάδες, με το συνολικό τους μερίδιο αγοράς να πέφτει στο 12,5%. Το Βέλγιο -τώρα η τρίτη μεγαλύτερη αγορά σε όγκο για BEV- και η Γαλλία ήταν οι μόνες βασικές αγορές που κατέγραψαν ανάπτυξη, με 44,8% και 5,4%, αντίστοιχα. Αντίθετα, η Γερμανία (-30,6%) και η Ολλανδία (-11,7%) παρουσίασαν σημαντική πτώση τον περασμένο μήνα. Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο, ταξινομήθηκαν συνολικά 556.276 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, σημειώνοντας αύξηση 2% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν επίσης πτώση 14,7% τον περασμένο μήνα, με σημαντικές μειώσεις σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές: το Βέλγιο (-36,6%) και τη Γαλλία (-19,4%). Η Γερμανία σημείωσε μέτρια αύξηση 1,7%, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει τη συνολική αρνητική τάση. Τον Μάιο, τα plug-in υβριδικά αντιστοιχούσαν στο 6,5% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, με 59.333 πωλήσεις.
Παρά τη συνολική πτώση της αγοράς, τα υβριδικά-ηλεκτρικά ήταν το μόνο τμήμα που παρουσίασε ανάπτυξη, με τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων να αυξάνονται κατά 16,2% τον Μάιο σε πάνω από 272.568 μονάδες. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές για αυτό το τμήμα – η Γαλλία (+38,3%), η Ισπανία (+25,4%) και η Ιταλία (+7,4%) – κατέγραψαν σταθερά κέρδη, ενώ η Γερμανία σημείωσε ελαφρά πτώση 0,7%. Αυτή η ανάπτυξη ώθησε το μερίδιο αγοράς υβριδικών-ηλεκτρικών σε σχεδόν 30%, από 25% τον Μάιο του 2023, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Τον Μάιο του 2024, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 5,6% στις 323.551 μονάδες, με αξιοσημείωτη πτώση σε βασικές αγορές όπως η Γαλλία (-20,3%) και η Ισπανία (-1,8%). Από την άλλη πλευρά, η Ιταλία και η Γερμανία σημείωσαν μέτριους ρυθμούς ανάπτυξης 4,1% και 2,1% αντίστοιχα. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς βενζίνης μειώθηκε από 36,5% σε 35,5% σε σύγκριση με τον Μάιο του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ σημείωσε ακόμη πιο απότομη πτώση της τάξης του 11,4% στις 118.733 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας το 13% της αγοράς. Σημαντικές μειώσεις παρατηρήθηκαν σε μεγάλες αγορές όπως η Ιταλία (-30,5%), η Γαλλία (-24,8%) και η Ισπανία (-15,4%). Η Γερμανία σημείωσε μέτρια αύξηση 3,2%.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Πράσινα ομόλογα: Κομβικός ρόλος στην ενεργειακή μετάβαση της ΝΑ Ευρώπης [μελέτη ΙΕΝΕ]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/prasini-anaptyxi-600x363.jpg)
Τα πράσινα ομόλογα ενισχύουν την ενεργειακή μετάβαση - Τι δείχνει μελέτη του ΙΕΝΕ
Η χρήση κριτηρίων ESG γίνεται ολοένα και πιο σημαντική αναδεικνύοντας τον ρόλο που διαδραματίζουν τα πράσινα ομόλογα
![Σαρδελάς στο Economist: Εύσημα για την «πράσινη» πρόοδο της Ελλάδας – Οι 3 συστάσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/sarddelas-600x400.jpg)
Εύσημα για την «πράσινη» πρόοδο της Ελλάδας - Οι 3 συστάσεις
Το συνέδριο του Economist αναδεικνύει τις προκλήσεις που έχουν ανακύψει στον δρόμο για την «πράσινη μετάβαση»
![Ηλεκτρικά οχήματα: Δύσβατος δρόμος για τους κατασκευαστές EV στις ΗΠΑ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/teska-600x400.jpg)
Κακοτράχαλος ο δρόμος για τους κατασκευαστές EV στις ΗΠΑ
Η General Motors, η Rivian και η Toyota ανακοίνωσαν αισιόδοξες παραδόσεις σε ηλεκτρικά οχήματα στο β΄τρίμηνο
![PODCAST ΒΑΒΕΛ – Μ. Χριστοδουλίδης (Ενεργειακός Επιθεωρητής): Το project των 50 δισ. ευρώ ενεργειακών αναβαθμίσεων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_xristodoulidis-600x352.png)
ΒΑΒΕΛ – Μ. Χριστοδουλίδης (Ενεργειακός Επιθεωρητής): Το project των 50 δισ. ενεργειακών αναβαθμίσεων
Αναζητούνται 5 δισ. ετησίως και άρση των γραφειοκρατικών εμποδίων – Πότε έρχεται το νέο «Εξοικονομώ» και ο ρόλος των αντλιών θερμότητας
![Σδούκου: Το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών δε θα επηρεάσει την πορεία του Green Deal](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/sdouk-600x457.png)
Σδούκου: Το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών δε θα επηρεάσει την πορεία του Green Deal
Τι ανέφερε η Αλεξάδρα Σδούκου στον Economist ανέφερε ότι δε θα πρέπει να υπάρξει απομάκρυνση από την ενεργό δράση
![Σκυλακάκης στο Economist: Έρχεται νομοσχέδιο για τις μπαταρίες – Ψαλίδι 70% στις εγγυήσεις των επενδυτών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/sky-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Έρχεται νομοσχέδιο για τις μπαταρίες – Ψαλίδι 70% στις εγγυήσεις των επενδυτών
Ο ίδιος είπε ότι η στόχευση είναι να υπάρχουν πλέον μακροχρόνιοι παίχτες στην αγορά και να περάσουμε από την εποχή των επιδοτήσεων στην εποχή λειτουργίας της αγοράς.
![Αιολική ενέργεια: Επενδύσεις συνολικού ύψους άνω των 110 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο [χάρτης]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ape-600x375.jpg)
Επενδύσεις συνολικού ύψους άνω των 110 εκατ. ευρώ το α' εξάμηνο στην αιολική ενέργεια [χάρτης]
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοχιεία για την αιολική ενέργεια στη χώρα, κατά το α' εξάμηνο του 2024 συνδέθηκαν στο δίκτυο 33 νέες ανεμογεννήτριες
![Νερό: Σήμα κινδύνου σε Αττική και νησιά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/h0209263-600x411.jpg)
Σήμα κινδύνου για το νερό σε Αττική και νησιά
Το νερό μειώνεται σε λίμνες και φράγματα – Οι προειδοποιήσεις των ειδικών – Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης η Λέρος
![Tesla: Μειώθηκαν ξανά οι παραδόσεις οχημάτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/tesla-600x400.jpg)
«Πονοκέφαλος» για την Tesla - Μειώθηκαν ξανά οι παραδόσεις οχημάτων
Μειώνεται η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, αυξάνεται ο ανταγωνισμός από Κίνα
![Πυρκαγιές: Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα που δημιουργεί Εθνικό Σύστημα Ανίχνευσης Δασικών Πυρκαγιών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Thermal-Imagery-600x330.png)
Εθνικό Σύστημα Ανίχνευσης Πυρκαγιών: Τo deal των 20 εκατ. με την OroraTech
H OroraTech αναλαμβάνει έργο ύψους €20 εκατ. για την ανάπτυξη ολοκληρωμένης λύσης βασισμένης σε δορυφορικό σύστημα