Ο κυβερνήτης της πολυπληθέστερης επαρχίας του Καναδά κάλεσε τον πρωθυπουργό Τζάστιν Τριντό να επιβάλει δασμούς στις κινεζικές εισαγωγές, συμπεριλαμβανομένης μιας εισφοράς τουλάχιστον 100% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ώστε να εναρμονιστεί η χώρα με την πολιτική της κυβέρνησης Μπάιντεν.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Κίνδυνος εμπορικού πολέμου Ευρώπης – Κίνας

Ο πρωθυπουργός του Οντάριο, Νταγκ Φορντ, κατηγόρησε την Κίνα ότι εκμεταλλεύεται τα χαμηλά πρότυπα εργασίας και τη βρώμικη ενέργεια και πλημμύρισε την αγορά με φθηνά ηλεκτρικά οχήματα (EV). «Αν δεν ενεργήσουμε γρήγορα, διακινδυνεύουμε τις θέσεις εργασίας στο Οντάριο και στον Καναδά», ανακοίνωσε η Ford με ανάρτησή της στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X.

Το Οντάριο αντιπροσωπεύει περίπου το 40% της οικονομίας του Καναδά και είναι η καρδιά της αυτοκινητοβιομηχανίας και της μεταποιητικής βιομηχανίας της χώρας. Η General Motors, η Ford Motor, η Toyota Motor και άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν όλες εργοστάσια συναρμολόγησης στο νότιο τμήμα της επαρχίας, κατασκευάζοντας αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά κυρίως για εξαγωγή στις Η.Π.Α.

Τον περασμένο μήνα, ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε σαρωτικές αυξήσεις δασμών σε κινεζικά προϊόντα, μεταξύ άλλων, επιβάλλοντας τετραπλασιασμό των δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα για να διαμορφωθεί το ποσοστό στο 102,5%. Ο Καναδάς επιβάλλει μόνο ένα μικρό δασμό περίπου 6% στα κινεζικής κατασκευής οχήματα, τα οποία εξακολουθούν να αποτελούν ένα σχετικά μικρό μέρος της αγοράς.

Ο Τριντό και άλλοι Καναδοί αξιωματούχοι έχουν δηλώσει ότι παρακολουθούν την εμπορική διαμάχη ΗΠΑ-Κίνας, αλλά δεν έχουν δεσμευτεί να ακολουθήσουν το παράδειγμα του Μπάιντεν. Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα πρόσθετους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αποστέλλονται από την Κίνα – κάνοντας τον Καναδά να φαίνεται πιο απομονωμένος στο θέμα.

Επυφυλακτικός ο Τριντό για νέους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Κίνας

Ο Τριντό είπε στους δημοσιογράφους την Πέμπτη ότι η κυβέρνησή του παρακολουθεί στενά τις ενέργειες των συμμάχων της και είχε «σημαντικές» συνομιλίες για αυτό το θέμα στη σύνοδο κορυφής της G7 την περασμένη εβδομάδα.

«Θα εξετάσουμε πολύ προσεκτικά ποια μέτρα πρέπει να ληφθούν για να διασφαλίσουμε ότι η καναδική αυτοκινητοβιομηχανία και μάλιστα οι Καναδοί καταναλωτές θα υποστηρίζονται καλά για τα επόμενα χρόνια», είπε.

Στην ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο πρωθυπουργός του Οντάριο σημείωσε ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια, η επαρχία του έχει εξασφαλίσει επενδύσεις αξίας 31,4 δισεκατομμύρια δολαρίων (ΗΠΑ) στον τομέα της κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών. Από μέρους της κυβέρνησης, δε, έχουν δοθεί υποσχέσεις δισεκατομμυρίων σε δημόσιο χρήμα, ώστε οι επενδυτές να ανταποκριθούν στα κίνητρα του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού των ΗΠΑ.

«Δεν μπορούμε ποτέ να θεωρήσουμε την πρόοδό μας δεδομένη», είπε η Ford. «Τώρα είναι η ώρα να συνεργαστούμε με τους εταίρους μας στις ΗΠΑ για να εμβαθύνουμε και να ενισχύσουμε τις εγχώριες αλυσίδες εφοδιασμού ΗΠΑ-Καναδά».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα