Μετά από σιγή 15 ετών ο Βασίλης Φουρλής ξανά βάζει μπροστά τη μηχανή χρήματος που λέγεται IKEA, επενδύοντας στην ανάπτυξη της αλυσίδας οικιακού εξοπλισμού και επίπλων στην ελληνική αγορά με το άνοιγμα 3 νέων μεγάλων καταστημάτων.
Βασίλης Φουρλής: Επιστροφή στα guidance μετά από 14 χρόνια
Με βάση τον προγραμματισμό τα 3 νέα IKEA θα λειτουργήσουν στα υπό ανάπτυξη retail parks της Trade Estates, το πρώτο στην Πάτρα, που θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο εφέτος και κατά πάσα πιθανότητα θα φιλοξενήσει και το πρώτο κατάστημα Kiabi επί ελληνικού εδάφους (σ.σ. πρόκειται για το «βαρύ πυροβολικό» της γαλλικής μόδας χαμηλού κόστους), το δεύτερο στο Ηράκλειο της Κρήτης –θα ανοίξει το καλοκαίρι του 2025- και το τρίτο στο Ελληνικό το 2027.
Τι αλλάζει στα καταστήματα IKEA
Βέβαια η «εμπειρία IKEA» έχει πια αλλάξει. Δεν είναι το μοναχικό μπλε «κουτί» των 20.000-25.000 τετραγωνικών μέτρων με τις self service αποθήκες, τα εστιατόρια, τον παιδότοπο, το σούπερ μάρκετ σουηδικών τροφίμων, τα τεράστια parking και τους χιλιάδες κωδικούς προϊόντων απευθείας στο καλάθι των αγοραστών, αλλά ένα μεσαίου μεγέθους κατάστημα 8.000-15.000 τ.μ. που εν πολλοίς λειτουργεί ως retail hub, «συγκατοικώντας» και με άλλα brands.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Fourlis Retail Hub που αναπτύσσεται στο αεροδρόμιο, στα Σπάτα.
Συγκεκριμένα, η μετατροπή του εμπορικού πάρκου στο αεροδρόμιο από χώρο που φιλοξενεί σήμερα το ΙΚΕΑ σε retail hub στο οποίο θα φιλοξενούνται πέραν του ΙΚΕΑ και άλλα καταστήματα λιανικής του ομίλου, αρχίζει να παίρνει μορφή. Ήδη λειτουργεί κατάστημα Intersport, όπως και κατάστημα Holland & Barrett, ενώ μέχρι τον Σεπτέμβριο στη λογική «back to school» θα ανοίξει και κατάστημα τρίτης εταιρείας λιανικής, από τις πλέον γνωστές. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι δίπλα στο κατάστημα IKEA θα λειτουργήσει κατάστημα της αλυσίδας τεχνολογίας Πλαίσιο της οικογένειας Γεράρδου.
Επιπλέον, σύντομα θα λειτουργήσει και στη Λάρισα νέο retail hub, όπου επίσης το κατάστημα IKEA μίκρυνε, όπως συνέβη και στο αντίστοιχο retail park της Trade Estates στα Ιωάννινα.
Τα μικρά «αδελφάκια» του IKEA
Στο πλαίσιο της γενικότερης… σμίκρυνσης των μεγεθών στο δίκτυο των καταστημάτων IKEA σημαντικό ρόλο θα έχουν και τα city stores στα αστικά κέντρα, «ένας άξονας που θα αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημαντικότητα στα αποτελέσματά μας» όπως χαρακτηριστικά είπε ο κος Βαλαχής.
Σε ό,τι αφορά τα μικρά «αδελφάκια» του IKEA η αρχή έγινε στο The Mall Athens και στον Πειραιά, ενώ για την επόμενη τριετία υπάρχει πλάνο ανάπτυξης 6 νέων καταστημάτων (έως 2.500 τ.μ.) και στις τρεις χώρες στις οποίες αναπτύσσει το σήμα (Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία).
Πάντως, ο σχεδιασμός για την κατασκευή city store στο κέντρο της Αθήνας έχει εγκαταλειφθεί με βασική αιτία τα δυσανάλογα υψηλά ενοίκια εξ ου και αναζητούνται οι κατάλληλοι χώροι περιφερειακές αγορές της Αττικής, καθώς και επαρχιακές πόλεις.
Οι κύριοι άξονες στρατηγικής ανάπτυξης
Όπως ανέφερε ο κος Δημήτρης Βαλαχής, CEO του ομίλου Fourlis, κατά τη χθεσινή γενική συνέλευση της εισηγμένης, οι κύριοι άξονες στη στρατηγική ανάπτυξης των καταστημάτων IKEA περιλαμβάνουν:
• Βελτιστοποιημένο δίκτυο καταστημάτων
• Επέκταση με νέα καταστήματα
• Επέκταση με city stores
• Έμφαση στην omnichannel προσέγγιση και στην ψηφιοποίηση
• Στρατηγική μείωση τιμών
Ας σημειωθεί πως το υφιστάμενο δίκτυο ΙΚΕΑ στην ελληνική αγορά (13 σημεία πώλησης) στο α’ τρίμηνο της χρονιάς αύξησε πωλήσεις κατά 4,6%, φθάνοντας τα 78,2 εκατ. ευρώ από 74,7 εκατ. ευρώ και βελτίωσε το περιθώριο κέρδους, επιδόσεις που προέρχονται από αύξηση όγκου πωλήσεων και λόγω των μειώσεων στις τιμές.
Ειδικότερα, η ΙΚΕΑ έχει προχωρήσει σε μείωση τιμών κατά 8%-10% για το 20% των προϊόντων που διατίθενται στην Ελλάδα, «διορθώνοντας» σταδιακά την επιβάρυνση από το κόστος διαταραχής της παραγωγής και της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Latest News
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Μειώνει τα ασφάλιστρα υγείας η Interamerican
Ο μέσος όρος της αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων των μακροχρόνιων προγραμμάτων υγείας διαμορφώνεται σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ
Ίδρυση αστικού συνεταιρισμού μέσα από την e-υπηρεσία μιας «στάσης»
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι ενδιαφερόμενοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Εγκρίθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Alter Ego Media για εισαγωγή στο ΧΑ
Με απόφαση του το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το περιεχόμενο του ενημερωτικού δελτίου της Alter Ego Media
Εθνική Ασφαλιστική: Προσαρμογή προς τα...κάτω στα ισόβια ασφάλιστρα υγείας - Στο 7% η αύξηση
Η Εθνική Ασφαλιστική υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρίας στην διασφάλιση του οφέλους των ασφαλισμένων
Κορυφαία επιλογή της BofA η Eurobank - Οι τιμές στόχοι για τις τράπεζες [γραφήματα]
Μετά από βελτιωμένη καθοδήγηση σχετικά με τα αποτελέσματα του 3ου τριμήνου, η BofA αναμένει άνοδο των χορηγήσεων στην Ελλάδα κατά 7-10%
Μειώνει τις...αυξήσεις και η Generali: Υψηλότερα 6,9% τα ασφάλιστρα υγείας το 2025
Η Generali σημειώνει πως οι αυξήσεις τίθενται σε ισχύ από την 01.01.2025 και έως το τέλος του τρέχοντος έτους
«Ψαλιδίζει» τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας η Eurolife
Η μείωση αναμένεται να φτάσει σε ποσοστό της τάξεως του 50% του δείκτη υγείας του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Eurolife
Η Παπουτσάνης μπαίνει στην αγορά των μαλακτικών με τα Aromatics
Τα μπουκάλια της σειράς μαλακτικών της Παπουτσάνης περιέχουν 30% ανακυκλωμένο πλαστικό