
Μετά από σιγή 15 ετών ο Βασίλης Φουρλής ξανά βάζει μπροστά τη μηχανή χρήματος που λέγεται IKEA, επενδύοντας στην ανάπτυξη της αλυσίδας οικιακού εξοπλισμού και επίπλων στην ελληνική αγορά με το άνοιγμα 3 νέων μεγάλων καταστημάτων.
Βασίλης Φουρλής: Επιστροφή στα guidance μετά από 14 χρόνια
Με βάση τον προγραμματισμό τα 3 νέα IKEA θα λειτουργήσουν στα υπό ανάπτυξη retail parks της Trade Estates, το πρώτο στην Πάτρα, που θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο εφέτος και κατά πάσα πιθανότητα θα φιλοξενήσει και το πρώτο κατάστημα Kiabi επί ελληνικού εδάφους (σ.σ. πρόκειται για το «βαρύ πυροβολικό» της γαλλικής μόδας χαμηλού κόστους), το δεύτερο στο Ηράκλειο της Κρήτης –θα ανοίξει το καλοκαίρι του 2025- και το τρίτο στο Ελληνικό το 2027.
Τι αλλάζει στα καταστήματα IKEA
Βέβαια η «εμπειρία IKEA» έχει πια αλλάξει. Δεν είναι το μοναχικό μπλε «κουτί» των 20.000-25.000 τετραγωνικών μέτρων με τις self service αποθήκες, τα εστιατόρια, τον παιδότοπο, το σούπερ μάρκετ σουηδικών τροφίμων, τα τεράστια parking και τους χιλιάδες κωδικούς προϊόντων απευθείας στο καλάθι των αγοραστών, αλλά ένα μεσαίου μεγέθους κατάστημα 8.000-15.000 τ.μ. που εν πολλοίς λειτουργεί ως retail hub, «συγκατοικώντας» και με άλλα brands.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Fourlis Retail Hub που αναπτύσσεται στο αεροδρόμιο, στα Σπάτα.
Συγκεκριμένα, η μετατροπή του εμπορικού πάρκου στο αεροδρόμιο από χώρο που φιλοξενεί σήμερα το ΙΚΕΑ σε retail hub στο οποίο θα φιλοξενούνται πέραν του ΙΚΕΑ και άλλα καταστήματα λιανικής του ομίλου, αρχίζει να παίρνει μορφή. Ήδη λειτουργεί κατάστημα Intersport, όπως και κατάστημα Holland & Barrett, ενώ μέχρι τον Σεπτέμβριο στη λογική «back to school» θα ανοίξει και κατάστημα τρίτης εταιρείας λιανικής, από τις πλέον γνωστές. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι δίπλα στο κατάστημα IKEA θα λειτουργήσει κατάστημα της αλυσίδας τεχνολογίας Πλαίσιο της οικογένειας Γεράρδου.
Επιπλέον, σύντομα θα λειτουργήσει και στη Λάρισα νέο retail hub, όπου επίσης το κατάστημα IKEA μίκρυνε, όπως συνέβη και στο αντίστοιχο retail park της Trade Estates στα Ιωάννινα.
Τα μικρά «αδελφάκια» του IKEA
Στο πλαίσιο της γενικότερης… σμίκρυνσης των μεγεθών στο δίκτυο των καταστημάτων IKEA σημαντικό ρόλο θα έχουν και τα city stores στα αστικά κέντρα, «ένας άξονας που θα αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημαντικότητα στα αποτελέσματά μας» όπως χαρακτηριστικά είπε ο κος Βαλαχής.
Σε ό,τι αφορά τα μικρά «αδελφάκια» του IKEA η αρχή έγινε στο The Mall Athens και στον Πειραιά, ενώ για την επόμενη τριετία υπάρχει πλάνο ανάπτυξης 6 νέων καταστημάτων (έως 2.500 τ.μ.) και στις τρεις χώρες στις οποίες αναπτύσσει το σήμα (Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία).
Πάντως, ο σχεδιασμός για την κατασκευή city store στο κέντρο της Αθήνας έχει εγκαταλειφθεί με βασική αιτία τα δυσανάλογα υψηλά ενοίκια εξ ου και αναζητούνται οι κατάλληλοι χώροι περιφερειακές αγορές της Αττικής, καθώς και επαρχιακές πόλεις.
Οι κύριοι άξονες στρατηγικής ανάπτυξης
Όπως ανέφερε ο κος Δημήτρης Βαλαχής, CEO του ομίλου Fourlis, κατά τη χθεσινή γενική συνέλευση της εισηγμένης, οι κύριοι άξονες στη στρατηγική ανάπτυξης των καταστημάτων IKEA περιλαμβάνουν:
• Βελτιστοποιημένο δίκτυο καταστημάτων
• Επέκταση με νέα καταστήματα
• Επέκταση με city stores
• Έμφαση στην omnichannel προσέγγιση και στην ψηφιοποίηση
• Στρατηγική μείωση τιμών
Ας σημειωθεί πως το υφιστάμενο δίκτυο ΙΚΕΑ στην ελληνική αγορά (13 σημεία πώλησης) στο α’ τρίμηνο της χρονιάς αύξησε πωλήσεις κατά 4,6%, φθάνοντας τα 78,2 εκατ. ευρώ από 74,7 εκατ. ευρώ και βελτίωσε το περιθώριο κέρδους, επιδόσεις που προέρχονται από αύξηση όγκου πωλήσεων και λόγω των μειώσεων στις τιμές.
Ειδικότερα, η ΙΚΕΑ έχει προχωρήσει σε μείωση τιμών κατά 8%-10% για το 20% των προϊόντων που διατίθενται στην Ελλάδα, «διορθώνοντας» σταδιακά την επιβάρυνση από το κόστος διαταραχής της παραγωγής και της εφοδιαστικής αλυσίδας.


Latest News

Η επέλαση των brands στους εμπορικούς δρόμους - Οι νέες επενδύσεις και τα ενοίκια
Το 2024 έκλεισε με σημαντικές επενδύσεις μεγάλων αλυσίδων και brands στην Ερμού και στο κέντρο της πρωτεύουσας - Οι «χρυσές» μισθώσεις

Poste: Γίνεται ο μεγαλύτερος επενδυτής παρόχου τηλεφωνίας
H Poste Italiane παίρνει τα ηνία της Telecom Italia, μέσω της εξαγοράς του 15% της Vivendi

Στην παραγωγή ρίχνουν μισό δισ. 15 βιομηχανίες τροφίμων και ποτών
Game changer για την ελληνική οικονομία η βιομηχανία τροφίμων και ποτών – Οι νέες επενδύσεις ξεπερνούν το μισό δισ.

H AI στην «πράσινη» ενεργειακή μετάβαση των επιχειρήσεων| H ιστορία της Avokado
Σε αυτό το επεισόδιο του BizSound φιλοξενούμε τον Βασίλη Νικολόπουλο, ιδρυτή και CTO της Avokado. Η εταιρεία παρέχει λύσεις στο κομμάτι της ενέργειας, με εργαλείο την τεχνητή νοημοσύνη.

Σε έξι μήνες αλλάζουν χέρια ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Οι διεκδικητές
Σε νέους ιδιοκτήτες ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Με ποιους μιλάει η Dimand και πώς έχει αλλάξει η «δεξαμενή» των επενδυτών - Ποια είναι η πολυεθνική που «μπήκε» στο εμβληματικό κτίριο του Πειραιά

Σε αναζήτηση ισορροπίας τα σούπερ μάρκετ - Από την πανδημία στο σοκ των ανατιμήσεων
Πώς εξελίσσεται η κατανάλωση στα ράφια των σούπερ μάρκετ - Ο ρόλος των αυξήσεων και η αντίδραση των νοικοκυριών

«Αυτονομείται» το παγωτό της Unilever στην Ελλάδα – Η νέα εταιρεία
Το σχέδιο της Unilever για το παγωτό – Η «προίκα» της Algida ICC και οι επιδόσεις του 2024 - Σε εξέλιξη η εθελουσία

Ο Τρύφων Νάτσης απέκτησε τις μετοχές Κάτσου και Γερμανού στη Lamda
Το ποσοστό της BHCML σε δικαιώματα ψήφου επί μετοχών στη Lamda ανήλθε σε ποσοστό 5,092% - Στο 8,624% η συμμετοχή του Τρύφωνα Νάτση

Coca Cola HBC: Ακυρώνει το event στο Καλλιμάρμαρο μετά το «μπλόκο» Μενδώνη
Αναλυτικά η ανακοίνωση της εταιρείας

Lamda Development: Στο 5,092% η συμμετοχή της Breva Howard Capital του Νάτση
Προηγουμένως η Breva Howard Capital κατείχε ποσοστό 2,8291% στη Lamda Development - Τι αναφέρει η ανακοίνωση της εταιρείας