Μετά από σιγή 15 ετών ο Βασίλης Φουρλής ξανά βάζει μπροστά τη μηχανή χρήματος που λέγεται IKEA, επενδύοντας στην ανάπτυξη της αλυσίδας οικιακού εξοπλισμού και επίπλων στην ελληνική αγορά με το άνοιγμα 3 νέων μεγάλων καταστημάτων.
Βασίλης Φουρλής: Επιστροφή στα guidance μετά από 14 χρόνια
Με βάση τον προγραμματισμό τα 3 νέα IKEA θα λειτουργήσουν στα υπό ανάπτυξη retail parks της Trade Estates, το πρώτο στην Πάτρα, που θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο εφέτος και κατά πάσα πιθανότητα θα φιλοξενήσει και το πρώτο κατάστημα Kiabi επί ελληνικού εδάφους (σ.σ. πρόκειται για το «βαρύ πυροβολικό» της γαλλικής μόδας χαμηλού κόστους), το δεύτερο στο Ηράκλειο της Κρήτης –θα ανοίξει το καλοκαίρι του 2025- και το τρίτο στο Ελληνικό το 2027.
Τι αλλάζει στα καταστήματα IKEA
Βέβαια η «εμπειρία IKEA» έχει πια αλλάξει. Δεν είναι το μοναχικό μπλε «κουτί» των 20.000-25.000 τετραγωνικών μέτρων με τις self service αποθήκες, τα εστιατόρια, τον παιδότοπο, το σούπερ μάρκετ σουηδικών τροφίμων, τα τεράστια parking και τους χιλιάδες κωδικούς προϊόντων απευθείας στο καλάθι των αγοραστών, αλλά ένα μεσαίου μεγέθους κατάστημα 8.000-15.000 τ.μ. που εν πολλοίς λειτουργεί ως retail hub, «συγκατοικώντας» και με άλλα brands.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Fourlis Retail Hub που αναπτύσσεται στο αεροδρόμιο, στα Σπάτα.
Συγκεκριμένα, η μετατροπή του εμπορικού πάρκου στο αεροδρόμιο από χώρο που φιλοξενεί σήμερα το ΙΚΕΑ σε retail hub στο οποίο θα φιλοξενούνται πέραν του ΙΚΕΑ και άλλα καταστήματα λιανικής του ομίλου, αρχίζει να παίρνει μορφή. Ήδη λειτουργεί κατάστημα Intersport, όπως και κατάστημα Holland & Barrett, ενώ μέχρι τον Σεπτέμβριο στη λογική «back to school» θα ανοίξει και κατάστημα τρίτης εταιρείας λιανικής, από τις πλέον γνωστές. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι δίπλα στο κατάστημα IKEA θα λειτουργήσει κατάστημα της αλυσίδας τεχνολογίας Πλαίσιο της οικογένειας Γεράρδου.
Επιπλέον, σύντομα θα λειτουργήσει και στη Λάρισα νέο retail hub, όπου επίσης το κατάστημα IKEA μίκρυνε, όπως συνέβη και στο αντίστοιχο retail park της Trade Estates στα Ιωάννινα.
Τα μικρά «αδελφάκια» του IKEA
Στο πλαίσιο της γενικότερης… σμίκρυνσης των μεγεθών στο δίκτυο των καταστημάτων IKEA σημαντικό ρόλο θα έχουν και τα city stores στα αστικά κέντρα, «ένας άξονας που θα αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημαντικότητα στα αποτελέσματά μας» όπως χαρακτηριστικά είπε ο κος Βαλαχής.
Σε ό,τι αφορά τα μικρά «αδελφάκια» του IKEA η αρχή έγινε στο The Mall Athens και στον Πειραιά, ενώ για την επόμενη τριετία υπάρχει πλάνο ανάπτυξης 6 νέων καταστημάτων (έως 2.500 τ.μ.) και στις τρεις χώρες στις οποίες αναπτύσσει το σήμα (Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία).
Πάντως, ο σχεδιασμός για την κατασκευή city store στο κέντρο της Αθήνας έχει εγκαταλειφθεί με βασική αιτία τα δυσανάλογα υψηλά ενοίκια εξ ου και αναζητούνται οι κατάλληλοι χώροι περιφερειακές αγορές της Αττικής, καθώς και επαρχιακές πόλεις.
Οι κύριοι άξονες στρατηγικής ανάπτυξης
Όπως ανέφερε ο κος Δημήτρης Βαλαχής, CEO του ομίλου Fourlis, κατά τη χθεσινή γενική συνέλευση της εισηγμένης, οι κύριοι άξονες στη στρατηγική ανάπτυξης των καταστημάτων IKEA περιλαμβάνουν:
• Βελτιστοποιημένο δίκτυο καταστημάτων
• Επέκταση με νέα καταστήματα
• Επέκταση με city stores
• Έμφαση στην omnichannel προσέγγιση και στην ψηφιοποίηση
• Στρατηγική μείωση τιμών
Ας σημειωθεί πως το υφιστάμενο δίκτυο ΙΚΕΑ στην ελληνική αγορά (13 σημεία πώλησης) στο α’ τρίμηνο της χρονιάς αύξησε πωλήσεις κατά 4,6%, φθάνοντας τα 78,2 εκατ. ευρώ από 74,7 εκατ. ευρώ και βελτίωσε το περιθώριο κέρδους, επιδόσεις που προέρχονται από αύξηση όγκου πωλήσεων και λόγω των μειώσεων στις τιμές.
Ειδικότερα, η ΙΚΕΑ έχει προχωρήσει σε μείωση τιμών κατά 8%-10% για το 20% των προϊόντων που διατίθενται στην Ελλάδα, «διορθώνοντας» σταδιακά την επιβάρυνση από το κόστος διαταραχής της παραγωγής και της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Latest News
Έκλεισε 70 χρόνια η Ελίν και μπαίνει σε μια νέα εποχή - Η ανάγκη για ενεργειακή μετάβαση
«Η ενεργειακή μετάβαση είναι αναγκαία», αναγνώρισε ο Πρόεδρος της Ελίν και Διευθύνων Σύμβουλος, Ιωάννης Αληγιζάκης
Το double στα κέρδη της Βενέτης και τι φέρνει η εξαγορά των Παγωτών Δωδώνη
Η Βενέτης με τα… χίλια πρόσωπα και η νέα σελίδα στην 76χρονη ιστορία της πιο γνωστής αλυσίδας αρτοποιίας στη χώρα
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος